brumming i subb når forsterker skrus av

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

brumming i subb når forsterker skrus av

Har en pioneer lx52 og en velodyne sub. funker bra, helt til jeg skrur av utstyret, subben begynner da etter en liten stund å brumme istedenfor å skru seg av\standby.. skrur jeg på forsterkeren igjenn som slutter brumminga å den fungerer fint igjenn.

noen som har løsning på hva som kan forårsake dette? nettop flytta tinge til en ny opp pussa stue med jorda stikk.
    gammle rommet var det ikke gjorda stikk i, men skjedde det samme der. hadde håpa det skulle gi seg når det kom i det nye rommet med gjorda kontakter. men det er akkurat det samme som skjer

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MatsH
    Har en pioneer lx52 og en velodyne sub. funker bra, helt til jeg skrur av utstyret, subben begynner da etter en liten stund å brumme istedenfor å skru seg av\standby.. skrur jeg på forsterkeren igjenn som slutter brumminga å den fungerer fint igjenn.

noen som har løsning på hva som kan forårsake dette? nettop flytta tinge til en ny opp pussa stue med jorda stikk.
    gammle rommet var det ikke gjorda stikk i, men skjedde det samme der. hadde håpa det skulle gi seg når det kom i det nye rommet med gjorda kontakter. men det er akkurat det samme som skjer
    Jeg regner med at suben din står i en slags auto-på-av-innstilling. D.v.s. at når den får signal inn, slår den seg på - og etter en stund uten signal, slår den seg av.

Én mulig forklaring på problemet ditt, er at du har en jordsløyfe mellom sub og forsterker - men da skulle du ikke ha hatt dette problemet i et ujordet anlegg - så da er denne teorien muligens litt tvilsom.

En annen mulighet er at forsterkeren din sender ut denne brummingen. Hvis du slår av forsterkeren din helt - altså at du bruker av-knappen, slik at den ikke står i standby - burde fenomenet forsvinne hvis dette er årsaken.

Videre kan det være at signalkablene inn på suben fanger opp støy - f.eks. nettstøy - som er såpass sterk at suben reagerer med å slå seg på. Hvis slik kabelstøy er årsaken, burde brummingen bli borte når du napper ut signalkablene som går inn på suben.

Hvis suben din fortsatt brummer - etter alt dette - der den står uten annen tilkobling enn nettkabelen, må det være ett eller annet med suben din. Men prøv det andre først - så får vi se....
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har suben ballansert inngang? Ikke uvanlig at en kan få støy når dersom en går fra phono til XLR, har selv lignende "problem" når jeg slår av receiver.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan være pioneern som sender ut støy i standby, ikke prøvd og skru den helt av.. så er nok ikke et dumt tips det.

napper jeg ut phono pluggen på subben så blir den stille.
    hvis det er pga støy som phono ledningen fanger opp så burde den jo verdt der når jeg spiller lav lyd på annlegget, men da skrur subben seg bare av å blir stille. opp litt med volumet så den aktiverer seg så funker den også bra.

skal sjekke ut ikveld hva som skjer hvis jeg skrur forsterkern helt av ikke bare i standby. skal ikke se bort ifra at forsterkern er synderen. hadde 2 andre subber før som også gjorde akkurat det samme..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •