Varmeutvikling på recivere med ICE teknologi

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Varmeutvikling på recivere med ICE teknologi

Jeg sitter her å vurderer om jeg skal kjøpe meg en reciver. Interessen for å se film hjemme har blusset opp. "problemet" er plass. Interiørsjefen hjemme sier at alt skal stå i tv.benken. Den er stor, heldigvis. Jeg har en ledig "hull" dette er 20 cm.

Reciveren jeg skal kjøpe, skal jeg kun bruke til å drive senter og bakhøytalere. Da min Musical Fidelity forsterker har HT inngang.

Jeg kommer også kun til å ha reciveren påslått når jeg skal se film. Tenker det blir 2-3 i uken.

Hvor mye skal jeg da tenke på dette med kjøling? Og hvor mye plass trenger jeg rundt en f.eks Pioneer vsx Lx 72? Jeg tar også gjerne imot tips på recivere til max 10k som vil vere egnet.

Center og bakhøytalere har 92db (senter) og 93 db (bakhøytaler) så dette er ikke tungdrivne høytalere.

Mvh Peter

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan.

Er det triangle du skal bruke eller?

Jeg har en onkyo som stå i en benk med ca 10 cm med luft på over og på sidene. Jeg har fjernet bakplaten. Jeg har ikke hatt noe problem med varmen på min selv om den er en stråleovn ;-)
    Har ikke så stor last på den da. Klipsch RB-61, RC-62 og RS-4.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ICE har jo ingen varmeutvikling sammenliknet med vanlig teknologi så det skal gå helt fint.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ketped
    Heisan.

Er det triangle du skal bruke eller?

Jeg har en onkyo som stå i en benk med ca 10 cm med luft på over og på sidene. Jeg har fjernet bakplaten. Jeg har ikke hatt noe problem med varmen på min selv om den er en stråleovn ;-)
    Har ikke så stor last på den da. Klipsch RB-61, RC-62 og RS-4.
    Yes.

Er det høytalerene som ingen har meldt intr for...

Det blir for dumt å bare legge de i boden på ubestemt tid. Når det kommer til lufting så har jeg ca 10 cm på hver side og altså 22cm i høyden totalt. Men reciveren vil ikke står på ofte og heller ikke lenge av gangen.

Pioneer lx 72 er 20cm dvs at jeg vil ha 2cm klaring.

Det er derfor jeg kommer til å gå for noe med ICE teknologi.

Takker for tilbakemeldinger.

Noen som har forslag til recivere til max 10k? Gjerne mindre.. Er det noen som har kjennskap til hvor lenge kampanjen på Pioneerene på Soundgarden varer?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg hatt LX71 og LX82 stående i samme rom i 2 år nå. Uten problemer! Jeg har ca 1,5 cm klaring over reciver som du ser på bilder at min hjemmekino. Dette fungerer fint. Det blir litt varme i plata over ca 40 grader men null problem å ta på reciver både forran og bak etter en film. Har full klaring forran og bak reciver+ca 5 cm på hver side.

Jeg tviler på at dette hadde gått like bra med vanlig AB... så jeg er fan av ICE! Siden LX71/81 og LX72 og LX82 er 99% de samme reciverne hadde jeg kjøpt de brukt noe som koster under ditt budsjett. LX81/82 har litt høyere gain og kanskje litt høyere lydkvalitet-jeg slet med å høre forskjell når jeg gikk fra LX71 til LX82.

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får lx82 til 11999 her

Pioneer SC-LX82 - FINN Torget

Min pioneer holder seg på samme lav tempratur uansett om den står i standby eller om jeg kjører full guffe i en time

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •