Onkyo TX-SR608 vs. Pioneer VSX-1020-K(1025 hos elkjøp) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av qwert
    Litt mindre enn før.

Hadde faktisk ikke sett et slikt misforhold tidligere. Tester som oppgir målte effektresultater burde strengt talt også oppgi hvor mye effekt som faktisk dras fra veggen. Alternativt ville trafostørrelse, som nevnt under, vært relevant. Da kunne man fått et bilde av effektiviteten også.

Jeg skjønner ikke hvor denne informasjonen om at ting varierer kommer fra. Kravene for merking og godkjenning av utstyr som skal kobles til strømnettet er strenge og helt standardiserte (UL 60065, så vidt jeg kan se). Nøyaktig hvordan det måles vet jeg ikke (orker ikke google opp en "piratkopi"), men at det er likt fra produsent til produsent kan vi ta for gitt.

Hvis det er slik at class-d forsterkere oppfører seg helt annerledes enn hva som forutsettes av måten målingene gjøres på kan det nok bli uforutsette utslag (i.e. epler og pærer, osv). Mulig det er det som er årsaken her, og standardene undergår da også "kontinuerlig" oppdatering.

Jeg tror dog ikke vi er så himla uenige, egentlig; og nå er vi langt unna mitt opprinnelige poeng om at TX-SR608 ikke mangler "futt" i forhold til de aktuelle alternativene som var nevnt.
    At 608 mangler futt i forhold til sine konkurenter i samme prisklasse har jeg aldri påstått heller!
    Og at det er en receiver som gir veldig mye for pengene er helt sikkert!

Men at det er dens oppgitte strømtrekk som ligger til grunn for dette,er å ha helt feil fokus!
    Da dette dessverre ikke kan sammenlignes direkte!

Har lett forgjeves idag etter et veldig bra eksempel som jeg så for en tid tilbake!
    Der var det flere modeller fra forskjellige merker,og disse var målt i forskjellige "øvelser"!
    H/K f.eks har gjort et stort nr av dette du nevner ,og hadde det desidert største strømtrekket på papiret (ca 8-900w)
    Men når det kom til effektmålingene,så ble den slått av både Yamaha og Pioneer med god margin,på tross av at disse hadde oppgitt ca det halve strømtrekket!

Denne testen er noen år gammel,men jeg finner den ikke igjen dessverre!
    Og det var ingen av modellene som hadde klasse-D teknologi!

Men hvis du søker på forumet,så finnes det masse poster om nettopp dette!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Men at det er dens oppgitte strømtrekk som ligger til grunn for dette,er å ha helt feil fokus!
    Så var da også målt effekt mitt opprinnelige poeng.
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Da dette dessverre ikke kan sammenlignes direkte!
    Men gitt at målemetoden er standardisert, så burde de kunne. Forsterkere er såpass moden teknologi at jeg var av den oppfatning at det ikke burde være ekstreme forskjeller i hvordan de skalerte fra den referansen de er målt ved opp til maks. Generelt sett. Oppgitt strømtrekk burde derfor gi informasjon om maks reell effekt, og i kombinasjon med målt effekt om effektiviteten.

Disse B&O-drevne Pioneerene har dog rokket noe med absoluttheten i mitt syn på dette. Skulle likt å vite hvor mye de egentlig drar fra veggen når de nærmer seg full guffe.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av qwert
    Så var da også målt effekt mitt opprinnelige poeng.

Men gitt at målemetoden er standardisert, så burde de kunne. Forsterkere er såpass moden teknologi at jeg var av den oppfatning at det ikke burde være ekstreme forskjeller i hvordan de skalerte fra den referansen de er målt ved opp til maks. Generelt sett. Oppgitt strømtrekk burde derfor gi informasjon om maks reell effekt, og i kombinasjon med målt effekt om effektiviteten.

Disse B&O-drevne Pioneerene har dog rokket noe med absoluttheten i mitt syn på dette. Skulle likt å vite hvor mye de egentlig drar fra veggen når de nærmer seg full guffe.
    Mener å ha lest at Ice power recieverne til Pio skal kunne trekke opp til 1kw fra strømnettet ved maks belastning,mens oppgitt strømforbruk er 330w!

Og det er jo egentlig i "vanlig" bruk som er mest intressant for folk flest!
    (dem som er mer opptatt av strømregninga enn av lyden )
    Det er ikke mange timene i året dette går på "maks" volum da

Men er helt enig i at dette burde vert standarisert - både ang strømtrekk,og måten de spesifiserer effekten på!

Tenk hvis bilprodusentene skulle ha like mange forskjellige måter å måle HK,eller 0-100 på??
    Den ene med tom bil,og oppjekka hjul,mens den andre med full bil,og campingvogn på slep
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •