Hei, tenkte jeg bare skulle presentere den meget uhøytydelige lyttetesten etter at jeg fikk hjem et par Dali 400 som oppgradering av stereoen (EKstremt lavbudsjett).

Fikk som nevnt inn et par Dali 400 som erstatning for Dali 606

Disse ble i utgangspunktet drevet av en Denon POA 2800 med en Yamaha AX-570 som pre. Dette låt mildt sagt slankt og serdeles anstrengt. (Null Bass og blødende ører ved litt pådrag)
Slengte inn en gammel NAD 3150 som pre istedet og, kom bassen tilbake men etterhvert savnet jeg "noe" i toppen.
Ned i Kjelleren og hentet opp Rotel RX-950AX da ble det noe strammere over hele linja og bedre fordeling mellom topp og bunn.

Rotel ble her klar vinner og får fast plass Foran Denonen en stund fremover. Hverfall til jeg får kloa i noe bedre (nesten gratis)

Cd spilleren er forresten en Rotel rcd 965bx

Det var slutten på den testen.

(Får prøve med pioneeren (SA-7500mk1)fra 70 tallet når jeg bare får rensa bryterne, har en følelse at denne ikke er så gæærn, men det får jeg komme tilbake til)

Alt utstyret mitt er totalt utdatert men det kan jo hende resultatene kan være representative med dagens utstyr også. Merke mellom merke.

Rotelen var noe billigere i anskaffelse enn yamahaen så nå er kostnaden for anlegget krøpet under 1500spenn samt at det nå også har radio:-D