Hei

Har nå etter mange års ventetid tatt steget fra å ha et billig "svinesund-anlegg" til å kjøpe noen bedre komponenter. Har planer om å kjøpe litt og litt og har inntil videre endt opp med:

Onkyo TX-NR807EB
XTZ 99.36 piano
XTZ W12

Jeg må bare si at jeg er helt fersk når det kommer til hjemmekino og er veldig redd for å gjøre noen feil. Men har alltid vært nysgjerrig på duppeditter og utfordringer.
Frem til nå har dette fungert via HDMI: TV, PS3, server og DVD-spiller.

Så fikk jeg et tips av en arbeidskollega at man kan biwire/biampe? på XTZ 99.36. Og det var altså planen i dag.

Koblet derfor fra FrontL/FrontR til +/- til Tweeter.

Nå kommer muligens amatørfeilen?! Jeg koblet fra Surround Back 1 - Zone 2 R (BI AMP) / Surround Back 2 - Zone 2 L (BI AMP) til +/- på Midtone / Bass med bro på de siste.

Grunnen til at jeg koblet slik var fordi det var menyen på receiveren som visste denne tilkoblingen ved biamp. Skrudde deretter på strømmen og hørte et lite "klikk". Volumet stod nesten på bunn, og skrudde av alt med en gang igjen og koblet fra alle kabler. Koblet tilbake til standard (Front L/R) + sub i frykt for å ha gjort noe feil. Og da jeg skrudde på receiveren så var bildet helt uklart.

Er det mulig at hdmi-kortet i receiveren har blitt ødelagt? Lyd fungerer på alle kilder. Men bilde blir "uklart" som om det er en TV-kanal som ikke er godt nok stillt inn.

Noen som kan komme med et godt tips til en fersking? Receiver er kjøpt i slutten av mai og høyttalere er kjøpt på søndag.

Edit 30.06.10: Skrudde på receiveren i dag etter jobb. Alt fungerer helt normalt igjen!
* Puster lettet ut *