Onkyo TX-SR607 problem.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo TX-SR607 problem.

Hei.

Akkurat satt opp Onkyo-en i stua, og støter seff på noen problemer.
    Først og fremst får jeg ikke opp Onscreen menyen på TV-en. Skjermen bare flimrer med "No signal" ruta hoppende over alt.

Får heller ikke lyd fra TV-en via optisk kabel til forsterkeren.
    TV-en det er snakk om er en LG 32LG3000.

Noen som har peiling?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som alltid må digital ut gjerne aktiveres i tv`ens meny, samt den digitale inngang du bruker på receiveren til denne kabel må også aktiveres i receiverens meny tror jeg.
    Har du sett manualen om on screen problemet? Du har hdmi imellom de to korrekt montert?

Newcomer Steinbekkhaugen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hakan
    Hei.

Akkurat satt opp Onkyo-en i stua, og støter seff på noen problemer.
    Først og fremst får jeg ikke opp Onscreen menyen på TV-en. Skjermen bare flimrer med "No signal" ruta hoppende over alt.

Får heller ikke lyd fra TV-en via optisk kabel til forsterkeren.
    TV-en det er snakk om er en LG 32LG3000.

Noen som har peiling?
    Først av alt må du sjekke HDMI kabelen slik som Niels sier.....står den i utgangen på Onkyoen?
    Når det gjelder lyd via optisk, så må du inn i menyen på onkyoen og sjekke om optisk er stilt inn for valget tv. Se i manualen, eventuelt kan jeg sjekke "stien" når jeg er hjemme fra arbeid.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Steinbekkhaugen
    Først av alt må du sjekke HDMI kabelen slik som Niels sier.....står den i utgangen på Onkyoen?
    Når det gjelder lyd via optisk, så må du inn i menyen på onkyoen og sjekke om optisk er stilt inn for valget tv. Se i manualen, eventuelt kan jeg sjekke "stien" når jeg er hjemme fra arbeid.
    Hadde vært konge om du gidder å sjekke det :-D
    Kablene er forøvrig korrekte, og receiveren videresender bilde og lyd fra Xboxen. Skjønner derfor ikke helt hva som skjer med Onscreen menyen.

Newcomer mariusm69 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme med OSD hos meg. Virker som den viser OSD når den er "kald", men etter en stunds bruk vil den ikke vise noe.

Mener jeg har lest at det er en varmeproblem & enkelte brukere løste dette ved å installere vifte.

Min løsning på sikt blir å skifte den ut (sender på service før ny eier overtar).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Testet på annen TV

Har fått testet receiveren på en annen TV av litt nyere årgang, og OSD-et fungerer uten problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortatt ingen lyd fra TV-en via optisk kabel da, selv etter en oppdatering av TV-en.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sorry....

Ble helt glemt av igår ....legger det som en påminnelse på mobilen idag, så skal oppdatere tråden senere ikveld...8)

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett optisk kabel i opt.1 på Onkyoen. Når tv og Onkyoen står på, trykk Set up. Velg 1. "Input assign" (det øverste valget.) Velg så "Digital audio input" (det nederste valget). I menyen som åpner seg vil du se DVD/BD, Cable/Sat, TV/Tape osv. Dersom du velger at tv lyden skal ligge på TV/Tape blar du deg ned til denne linjen. Trykk høyre på "manøvreringshjulet" på fjernkontrollen og velg Opt1 når dette valget kommer frem.
    Trykk return på fjernkontrollen til du kommer helt ut til hovedmenyen. Trykk Set up. På fjernkontrollen velger du TV/tape. Dersom du har satt kabel i riktig inngang på recieveren og du har tv på, skal du få lyd.
    Dersom du fortsatt ikke får lyd, sjekk innstillinger på tv. Kan være noen valg på den som sier noe om at du bruker forsterker eller dersom du må aktivere den optisk utgangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Steinbekkhaugen
    Sett optisk kabel i opt.1 på Onkyoen. Når tv og Onkyoen står på, trykk Set up. Velg 1. "Input assign" (det øverste valget.) Velg så "Digital audio input" (det nederste valget). I menyen som åpner seg vil du se DVD/BD, Cable/Sat, TV/Tape osv. Dersom du velger at tv lyden skal ligge på TV/Tape blar du deg ned til denne linjen. Trykk høyre på "manøvreringshjulet" på fjernkontrollen og velg Opt1 når dette valget kommer frem.
    Trykk return på fjernkontrollen til du kommer helt ut til hovedmenyen. Trykk Set up. På fjernkontrollen velger du TV/tape. Dersom du har satt kabel i riktig inngang på recieveren og du har tv på, skal du få lyd.
    Dersom du fortsatt ikke får lyd, sjekk innstillinger på tv. Kan være noen valg på den som sier noe om at du bruker forsterker eller dersom du må aktivere den optisk utgangen.
    Takk for svar
    Det kan se ut til at TV-en overhodet ikke er villig til å sende lyden optisk.
    Manualen til TV-en sier at man skal slå av TV-høytalerene i lydinstillingene, og da skal man kunne få lyd via optisk kabel. Er derfor glad for å meddele at ny TV inntar stua om få dager. Da var det valgets feite kval å finne en god TV til en hyggelig pris. Noen forslag til god LCD-TV til rundt 6-7 lakser?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •