Pioneer SC LX 83

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 17 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 334
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer SC LX 83

Da ser det ut til at Pioneer LX 83 nærmer seg lansering!!
    Fikk et reklameblad fra Dynabel der den var kommet med i prislisten til den nette sum av kr 21998,-

Her står litt specs PIONEER SCLX83 Video Review << UK >> AVLAND Pioneer SC-LX83 Home Cinema 3D Compatible HDMI v1.4 Receiver 83

Ser ut til at Pio også kommer med mulighet for høydekanaler også nå - det var vel på tide
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så det selv rett etter min lx-82 kom i hus... men ser ikke ut som det er så alt for mye nytt. ser de har flytta om litt på layouten på bak panelet. ja den har hdmi 1,4 (etter det jeg har skjønt kan du oppgradere fra 1.3 til 1.4 med programvare. hvertfall så går dette med playstation 3. så håper det er mulig med lx serien etterhvert når 3D blir litt mer normalt (1-2års tid)

men det har vært mere upgrade fra hva det var med lx 81 til lx 82, det vakke så alt for mye. men uansett hva du har av lx serien får du mye god lyd

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...den mest interessante oppgraderingen etter mitt syn er at de ser ut til å ha gått over til en ABT (Anchor Bay) videochip. Denne støyreduserer HD-film på et glimrende vis, samme chip som står i Yamahas Z7 og selvsagt flere av DVDOs egne videoprosessorer. HDMI 1.4 er jo også kjekt, men ikke noe must egentlig, en kan veldig enkelt bare bruke enten en Blu-ray med 2 HDMI-utganger, ev. en matriseswitch om en ikke har dette...

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne skal da klare å kjøre 7.1 pluss høydekanaler (9.1) ikkesant, om effektforsterkere brukes til frontene?

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-fjernkontroll er ihvertfall snadder. Savner det på min RXV3900.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har lagt inn bestilling

Da får jeg en SC-LX83 levert på døra om et par uker....
    Håper den svarer til forventningene.
    Har dere bra erfaring med '81 og '82 hva angår lydgjengivelse/kvalitet på musikk??
    Jeg har B&W CM7 og anskaffer enten CMC eller CMC2...
    Kommer vel til å bi-ampe CM7'ene for å få litt mer effekt, men lurer på om det blir "veikt" å trekke CMC2 uten effektforsterker...

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir spennende
    Lurer kanskje på om du blir den første her på forumet med en LX 83?
    Ikke hørt om noen andre jeg hvertfall!
    Hvor har du kjøpt den?

Har selv en LX 82,og er kjempefornøyd med den,og det er bra med krefter i disse - og de gjør det veldig bra på både musikk og film i mine ører hvertfall!
    Og det er utrolig med innstilllinger,og tweeke muligheter,så det skal noe til å ikke få det til å spille etter din smak!

Nå kjenner ikke jeg til den CM senteren din,men tror nok du kommer langt uten effekttrinn på den,men dette finner du vel ut av etterhvert:grin:

Har du hatt Pioneeer før?

Hvis ikke,kan det kanskje vere lurt å lese litt her: http://avforum.no/forum/receivere-fo...io-sin-rk.html
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ttrane
    Har dere bra erfaring med '81 og '82 hva angår lydgjengivelse/kvalitet på musikk??
    Kommer vel til å bi-ampe CM7'ene for å få litt mer effekt, men lurer på om det blir "veikt" å trekke CMC2 uten effektforsterker...
    Jeg har en CMC2 og bruker ikke egen effektforsterker på denne. Bruker effektforsterker på frontene mine, så receiveren drar bare senter- og bakhøyttalerne. Dette fungerer helt ypperlig

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen problemer å trekke CMC2 med denne receiveren. For all del velg CMC2, hvis du kan. Den er enormt bra!
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker :-d

Mange takk for gode svar. Nå gleder jeg meg skikkelig!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Det blir spennende
    Lurer kanskje på om du blir den første her på forumet med en LX 83?
    Ikke hørt om noen andre jeg hvertfall!
    Hvor har du kjøpt den?
    Mulig jeg blir den første ja Leste ett sted at den lanseres i slutten av august 2010?? De sa jeg kunne regne med en ukes leveringstid fra betalingen min var registrert...
    Jeg har kjøpt den rett fra Pioneer Norge, da vi har en finfin avtale med dem gjennom jobb. Får max kjøpe ett produkt i hver kategori pr. år, men prisene blir bra. (Hvertfall litt bedre enn i butikk)

Nå kjenner ikke jeg til den CM senteren din,men tror nok du kommer langt uten effekttrinn på den,men dette finner du vel ut av etterhvert:grin:
    Jeg har ikke kjøpt senter enda, (vet ikke hvilken jeg skal satse på - CMC eller CMC2) men jeg håper det. Har liten stue, så jeg fyller den lett med vellyd hvis LX83 er et så stort beist som pioneer sier

Har du hatt Pioneeer før?
    Har en 50tommer plasma som jeg kjøpte for noen år siden på samma måte. Siste generasjon før KURO'ene kom. :neutral: Har lite erfaring med audio-produktene deres, men brodern hadde en surroundreciever fra pioneer for noen år siden som døde rett etter garantien var slutt...

Hvis ikke,kan det kanskje vere lurt å lese litt her: http://avforum.no/forum/receivere-fo...io-sin-rk.html
    Takk for tipset! Will do.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Ingen problemer å trekke CMC2 med denne receiveren. For all del velg CMC2, hvis du kan. Den er enormt bra!
    Da er det avgjort. Det blir CMC2! Må vel spare noen måneder til da...

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det avgjort. Det blir CMC2! Må vel spare noen måneder til da...
    Du har nok mye å glede deg til ja

Du får poste resultatet her når du får alt opp å gå

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut til at Pioneer LX 83 nærmer seg lansering!!
    Fikk et reklameblad fra Dynabel der den var kommet med i prislisten til den nette sum av kr 21998,-

Her står litt specs PIONEER SCLX83 Video Review << UK >> AVLAND Pioneer SC-LX83 Home Cinema 3D Compatible HDMI v1.4 Receiver 83

Ser ut til at Pio også kommer med mulighet for høydekanaler også nå - det var vel på tide
    kan noen forklare hva høydekanaler er?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    kan noen forklare hva høydekanaler er?
    Det er et ekstra sett med høytalere som kobles opp i front! Enten i høyden eller bredden!
    Yamaha har hatt dette lenge,men kaller det for "presens" el noe sånt!
    Ser det blir ofte anbefalt til dem som har lerret,for å løfte lydbildet i høyden!

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer lx73 også 9.1 med ekstra effektforsterkere?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Finish...

Ser at Pioneer går vekk fra sort pianolakk og over til børstet sort , Har noen fått den enda og kan fortelle om den kler den finishen

Om den ser pen ut har jeg en Sc lx 82 å selge

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiofil
    Ser at Pioneer går vekk fra sort pianolakk og over til børstet sort , Har noen fått den enda og kan fortelle om den kler den finishen

Om den ser pen ut har jeg en Sc lx 82 å selge
    Har ikke sett den "live" ennå,men den ser da veldig ok ut på bilder!

Ps.
    Send en PM hvis du skal selge 82'en din!
    Har en kompis som er ute etter en sånn en

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Heisan.., har svx-lx70.. -lx-83 frister.., kan jeg spørre om hvor den er bestilt og pris? -Fant den ikke på Pioneer.no for en uke side... OBS.. Dynabel.com har kampanje denne helgen! kr. 20.000,-, 22.000,- etter..

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...den mest interessante oppgraderingen etter mitt syn er at de ser ut til å ha gått over til en ABT (Anchor Bay) videochip. Denne støyreduserer HD-film på et glimrende vis, samme chip som står i Yamahas Z7 og selvsagt flere av DVDOs egne videoprosessorer. HDMI 1.4 er jo også kjekt, men ikke noe must egentlig, en kan veldig enkelt bare bruke enten en Blu-ray med 2 HDMI-utganger, ev. en matriseswitch om en ikke har dette...

Hei! Hvilke(n) blu-ray har 2 hdmi ut? Jeg teller på knappene vedr. lx-83, Dynabel har helgetilbud på denne. -Har i dag pioneer vsx-lx70, bdp-lx-71 og emotiva xpa-5 og xpa-2. og lurer på om lx-83 vil være "verdt det"... (Høytalere Omd-28, 15 og 5, + 2 mirage subber "8" og "10". center omd c-2)

Side 1 av 17 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •