Pioneer SC LX 83 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 17 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 334
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Merkelig måte å gjøre det spesielt hvis en bruker store høytalere i front og mindre som høyde og en ikke har mulighet til å kalibrere dem individuelt.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pser
    Merkelig måte å gjøre det spesielt hvis en bruker store høytalere i front og mindre som høyde og en ikke har mulighet til å kalibrere dem individuelt.
    Hei

Ja, dette er vell en av de tingene som trekker ned. Men for dem som bruker 5.1 og 7.1 system spiller det ikke så stor rolle. Foreløpig er det jo også et enormt lite utvalg av filmer med 7.1 spor også. Men håper selvfølgelig at neste receiver fra Pioneer har 9 forsterkertrinn og ikke "bare" 7.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satser på det. Hvor nøyaktig har du vært med plassering av mikrofon før romkalibrering? Plasserte du den på stativ som angitt i manualen. Jeg var nok litt kjapp litt seint på kvelden når jeg gjorde det og la den på sofa ryggen i sitte posisjon og det er nok ikke helt optimalt.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satser på det. Hvor nøyaktig har du vært med plassering av mikrofon før romkalibrering? Plasserte du den på stativ som angitt i manualen. Jeg var nok litt kjapp litt seint på kvelden når jeg gjorde det og la den på sofa ryggen i sitte posisjon og det er nok ikke helt optimalt.
    Hei

Ikke så veldig nøyaktig. Ettersom jeg ikke har noe stativ selv har jeg selv brukt sofaryggen der jeg sitter. Har også brukt diverse ting til å bygge oppunder slik at mic kommer i ørehøyde. Har også ved enkelte målinger når jeg har hatt litt bedre tid også skjøvet sofaen fram slik at sweetspot/målemikrofon har blitt "rett forann" der jeg sitter og i ørehøyde. Tenker å gå til innkjøp av en tripod/stativ til målemikrofonen for å kunne ta så optimale målinger som mulig. Uansett, opplevde gode forbedringer på både LX82/83 når jeg også brukte sofaryggen. Det beste er nok om man har et egnet stativ til dette og at mic kommer i ørehøyde. Synes du målingen du allerede har gjort ble verre enn standard fabrikkinnstillinger?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!
    Fungerer romkorreksjonen MCACC når man har DTS-HD og dolby true-hd som signal lyd?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -Thomas
    Heisann!
    Fungerer romkorreksjonen MCACC når man har DTS-HD og dolby true-hd som signal lyd?
    Hei

Litt usikker på hva du mener her, men ja romkorreksjonen virker da også.
    Tenker på EQ, Standing Wave, Phase Control skal fungere og man skal kunne slå dem av og på. Er enkelte valg under Audio Parameter som ikke "virker" eller kan velges, hovedsakelig valg i forbindelse med musikk/stereo.
    Håper dette gjorde deg klokere og det var dette du lurte på.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Litt usikker på hva du mener her, men ja romkorreksjonen virker da også.
    Tenker på EQ, Standing Wave, Phase Control skal fungere og man skal kunne slå dem av og på. Er enkelte valg under Audio Parameter som ikke "virker" eller kan velges, hovedsakelig valg i forbindelse med musikk/stereo.
    Håper dette gjorde deg klokere og det var dette du lurte på.
    Ok, trur jeg forstår. For på min marantz sr8002 så fungerer ikke audyssey eq valget når det er dts-hd eller dolby true hd format. Og på mine bi ampede høytalere kreves det gain control som jeg får ved audyssey eq'en på alle andre format.
    Så da forstår jeg riktig at je får slik kontroll med pioneer sin eq?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn da ble æ også medlem i SC-LX83 familien, takk gud for at Dynabel også har nyttårs tilbud på denne. Ble lettere fortvilt for at Soundgarden hadde avsluttet salge sitt på denne Men det ordna seg tilslutt etter fortvilt søk etter den:twisted:

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av and_elli
    Sånn da ble æ også medlem i SC-LX83 familien, takk gud for at Dynabel også har nyttårs tilbud på denne. Ble lettere fortvilt for at Soundgarden hadde avsluttet salge sitt på denne Men det ordna seg tilslutt etter fortvilt søk etter den:twisted:
    Hei

Gratulerer så mye med grom receiver, håper du blir fornøyd!
    Hvilke høyttalere og system skal du bruke sammen med den?
    Sjekket profilen din, B&W CM-serie ja, forøvrig meget fint oppsett du har!
    Begynner å bli endel som kjører B&W CM-serie med Pioneer SC-LX her.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ja, vi begynne og bli mange ja. Har bestandig vært svak Pioneer/B&W komboen Planen va egentlig og kjøpe den nye Anthem MRX 700. Men viljen ble altfor svak når æ så de knall tilbudene som kom på LX83'en No glæde æ mæ bare til Dynabel før dæm på lager igjen på mandag så har æ den vel hær oppe rundt tordag-fredag neste uka Jiiiipiiii

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har nå eid LX 83 i noen måneder og er veldig fornøyd. Har endelig fått nett i leiligheten min (ja, ENDELIG). Så tenkte jeg skulle teste nettradioen på receiveren. Men jeg kommer meg ikke inn på Home Media Gallery. Lan-kabelen går fra Lan og inn i router hvor det står at det er kontakt. Men jeg kommer ikke inn? Noen som har et svar på problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes fabrikkinnstillingene var betydelig bedre, men jeg har et stativ liggende som jeg skal finne frem og teste mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk bedre lyd av å stille det inn manuelt føler jeg. Men har vel med romkonstruksjon og smak og behag.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man dimmer ned displayet i fronten. Hvilke lys er da igjen på hele fronten av denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man skimter såvidt On lyset og volumet på displayet.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer MCACC Romkalibreringstråd

Hei

Synes selv at lyden kom seg etter å ha kjørt romkalibreringen, bedre enn standard innstillingene "out of the box".

Slik jeg forstår det må man også kjøre en romkalibrering for å aktivisere Full-Band Phase Control. Synes absolutt det er best med den påslått og synes lyden klart forringes ved å slå den av her hjemme, men det er smak og behag.

Er også en annen tråd her på forumet som spesifikt omhandler Pioneer MCACC romkalibrering, mer hjelp kan man finne her:

http://avforum.no/forum/receivere-fo...io-sin-rk.html

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -Thomas
    Heisann!

Flerkanals HD format er hovedårsaken til at vi har romkorrigering, så svaret er selvsagt ja.

MCACC virker på alle lydsignal unntatt fra analog multi channel inn fra ekstern dekoder.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mic'en bør plasseres minst 1 meter fra bakvegg for å unngå refleksjoner og bør av samme grunn heller ikke legges oppå en stabel bøker el. lign.

Selv laget jeg et stativ, ca 1 m høyt ved å kappe et kosteskaft og lime mic'en med dobbeltsidig teip på toppen. Så er det bare å teipe skaftet til "noe" så det står stødig på gulvet. F.eks en beholder som fylles med vann.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsøkte ny romkalibrering i kveld men denne gangen hadde jeg mikrofon på stativ like foran lytteposisjon og det ble noe annet. Lydbildet er fortsatt ikke helt optimalt, men betydelig bedre når jeg sammenligner med første kalibering da jeg la mikrofonen på sofaryggen. Nå blir det å finjustere EQ volum etc.

Synes dette er godsaker i forhold til Marantzen jeg hadde ettersom det er flere muligheter for finjustering :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer du ikke inn i HMG menyen i det hele tatt ?

Du kan prøve å slå av brannmuren på ruteren din. Om det virker da. Så sperrer ruteren din for reciveren.
    Du kan også se om PC`en din finner Pioneer forsterkeren din under mine nettverksplasser...

Ruteren din må også ha aktivert DHCP funksjonen for at alt skal fungere...

QUOTE=alecken]Hei!

Har nå eid LX 83 i noen måneder og er veldig fornøyd. Har endelig fått nett i leiligheten min (ja, ENDELIG). Så tenkte jeg skulle teste nettradioen på receiveren. Men jeg kommer meg ikke inn på Home Media Gallery. Lan-kabelen går fra Lan og inn i router hvor det står at det er kontakt. Men jeg kommer ikke inn? Noen som har et svar på problemet?[/QUOTE]

Side 9 av 17 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •