Pioneer SC LX 83 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 17 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 334
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå har jeg hørt litt på musikk og første inntrykk er at musikken er litt mer presis. Jeg må finne frem mine referanser for å teste etterhvert. Det skal nok bli mye moro etterhvert

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pser
    Flott, takk. Jeg ser jeg hadde bommet litt på tilkopling av høytalere også. Nå har jeg anlegget i stua med 5.1 da kinorommet ikke er ferdig ennå, dermed hadde jeg koblet bak høytalere på surr. back i stedet for surr. Rom kalibrering er også kjørt så jeg får teste litt videre. Får uansett ikke testet skikkelig, vil ikke vekke de små som sover ;-)
    Hei

Da ble det kansje ordning med lyden da? Inne på Audio Parameter kan du slå av/på EQ, Standing Wave osv..... Og når du har kjørt romkalibreringen kommer også Phase Control på, denne kan du også slå av/på med kontrollen din, Fullband Phase Control --> Phase Control Off --> Phase Controll --> Fullband Phase Control. Du kjørte Full Auto romkalibrering? Merket noen forskjell på lyden? Som sagt, massevis av muligheter. Synes selv receiver løftet lyden etter å ha kjørt romkalibrering, eneste er at den setter Channel Level litt lavt, dette er jo bare å stille opp manuelt etterpå etter smak og behag. Artig å sitte å høre musikk/se film og slå av/på EQ, Standing Wave, Phase Control osv..., merker virkelig forskjell og at romkalibreringen har noe for seg etter min mening, man hører ihvertfall forskjell. Tar tid og sette seg inn i alt her, er så mange muligheter.
    Blir overrasket om du ikke skulle finne noen innstillinger som passer for deg og din smak! Lykke til ! Står du fast er det bare å spørre i vei, er endel her på forumet som har Pioneer og er villig til å hjelpe !

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c5norway
    Sitter på gjerdet og lider valgets kvaler , enten LX83 eller Denon 3311, har følgende pakker å forholde meg til

Soundgarden
    Pioneer SC-LX83 Surroundreceiver (tilbudspris 15000, normalt 23000)
    System Audio Mantra60 fronthøytalere 14995
    System Audio Mantra10AV senter 3995
    System Audio SAX01 1995
    System Audio SE200 SUB 6995
    festebrankett SAX01 1000

samlet pris ca. 43.000 + ledninger etc.

HIFI senteret
    Denon 3311 ca. 11000
    Dali IKON 6 MK2 ca. 10000
    Dali IKON Vokal 2 MK2 ca. 4000
    Dali IKON ON WALL MK2 ca. 6000
    Dali IKON SUB MK2 ca. 7000

Noen som vil dytte meg i rett retning ?

Denon støtter Airplay, og pakken er litt rimeligere og har oppdateringer via Ethernet (usikker på om LX83 har dette)

mvh
    Rune Ydstebø
    Hva med Pioneer SC-LX83 og Ikon høytalere? Det har jeg og synes De nye Ikon MK2 gir en varmere lyd enn Ikon MK1, Jeg hadde Ikon 7MK2 på prøve og det var utrolig bra,men oppgraderte til Mentor 6 da Ikon 7MK2 var litt store. Tror Ikon 6MK2 og Pioneer forsterkeren vil være bra.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer SC-LX & Dali Ikon mkII

Sitat Opprinnelig postet av MorganX
    Hva med Pioneer SC-LX83 og Ikon høytalere? Det har jeg og synes De nye Ikon MK2 gir en varmere lyd enn Ikon MK1, Jeg hadde Ikon 7MK2 på prøve og det var utrolig bra,men oppgraderte til Mentor 6 da Ikon 7MK2 var litt store. Tror Ikon 6MK2 og Pioneer forsterkeren vil være bra.
    Hei

Kjører du Dali Ikon mkII og Pioneer SC-LX ?
    Lurte selv på hvordan en slik kombinasjon ville være etter å ha hørt endel på Dali Ikon mkII på HFK forleden. Ble positivt overrasket av Ikon mkII.
    Kan du si litt om hvordan mkII låter på Pioneer?, og drev Pioneeren mkII bra?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Ja, jeg kjørte full romlalibrering i går men fikk ikke testet så mye. Har fortsatt litt og ser at når jeg endrer fra memory1 til memory2 for standig wave ble lyden mye bedre. Regner med at den har misoppfattet greier. Når jeg byttet frem og tilbake høres det ut som demping i gitte frekvensområder som ikke var særlig gunstig. EQ ser jeg den har satt helt flatt. Når det gjelder den phase kan jeg ikke helt finne den. Har ei heller for lest hele manualen.

Hvilke innstillinger er det du Purolatino har foretatt som har løftet lyden hos deg?

JEg begynte å kikke gjennom denne tråden og så det som var anbefalt av Full Band phase Control og denne var digg. Det var akkurat som man fjernet et tynt bomullsteppe foran høytalerne, lyden kom mer ut og ikke var så innestenkt, enda til at det jeg tester med akkurat nå er mp3 filer via PC. Må nok grave frem noen CD'er etterhvert og lese videre ;-)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Ja, jeg kjørte full romlalibrering i går men fikk ikke testet så mye. Har fortsatt litt og ser at når jeg endrer fra memory1 til memory2 for standig wave ble lyden mye bedre. Regner med at den har misoppfattet greier. Når jeg byttet frem og tilbake høres det ut som demping i gitte frekvensområder som ikke var særlig gunstig. EQ ser jeg den har satt helt flatt. Når det gjelder den phase kan jeg ikke helt finne den. Har ei heller for lest hele manualen.

Hvilke innstillinger er det du Purolatino har foretatt som har løftet lyden hos deg?

JEg begynte å kikke gjennom denne tråden og så det som var anbefalt av Full Band phase Control og denne var digg. Det var akkurat som man fjernet et tynt bomullsteppe foran høytalerne, lyden kom mer ut og ikke var så innestenkt, enda til at det jeg tester med akkurat nå er mp3 filer via PC. Må nok grave frem noen CD'er etterhvert og lese videre ;-)
    Hei

Først og fremst kjørte jeg romkalibreringen, Full Auto, denne kjørte jeg på Memory6 slik at jeg etterpå enkelt kunne sammenligne med Memory1, da denne hvis du ikke rører den er "fabrikkinnstillt" og helt flat kurve på EQ.
    Har senere brukt de forskjellige Memoryene til å forske å teste litt forskjellig, men latt Memory1 være ifred. Har blant annet kjørt med Symmetry osv....
    Er selv fremdeles i forske og teste fasen, da det er så mange muligheter.
    Enkelte her liker også å bruke Direct modus når man spiller musikk, også har man muligheter for å bruke X-Curve funksjonen hvis man synes det blir for spisst i toppen, for mye diskant. Også sette opp Channel Level på høyttalerne hvis man synes romkalibreringen har satt dem litt for lavt. Akkurat det med EQ vil jo være helt forskjellig fra rom til rom. På en annen Memory tok jeg å la inn Parameterne fra Audyssey kalibreringen med Denon og kjørte senere kun EQ, Standing Wave og Phase Control på kalibreringen.
    Som sagt, det kan være lurt å kjøre en Full-Auto kalibrering på en av Memoryene, la en Memory være ifred og bruk de andre til å forske å teste litt.
    Skriv gjerne ned det du foretar deg på de forskjellige Memoryene slik at du husker hva som er gjort, du kan også gi dem navn hvis ønskelig.
    Noe som ofte har gått igjenn :
    - Kjør som sagt romkalibreringen, Full-Auto
    - Still opp Channel Level på høyttalerne etter kalibrering til ønsket nivå da disse etter manges syn blir still litt for lavt.
    - Gå inn på X-Curve og juster ned hvis man synes det er litt for spisst i toppen.
    - Mange synes Direct låter best til stereo, ikke Pure-Direct, men Direct.
    Andre liker enkelt og greit Stereo

Da skulle man ha et godt utgangspunkt å jobbe videre med hvis man ikke er helt fornøyd. Er da bare å teste sammen med alle funksjonene i Audio Parameter og finne ut hva man liker best. Tenker på EQ, Standing Wave, Sound Retreiver, Hi-Bit32 osv.... Og selvfølgelig Phase Control.

Etterhvert som du blir mer kjent med produktet og hvor man finner de forskjellige funksjonene, ville jeg prøvd meg på Auto MCACC og Manuel MCACC. Du kan også finne ytterligere gode tips i trådene her på forumet som omhandler Pioneer SC-LX82. Hvordan oppever du produktet sålangt da?, fått hørt noe mer på musikk? Ønsker der ihvertfall lykke til !

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, når jeg tar full auto MCACC kalibrering får jeg Reverse phase error på begge front høytalere samt senter. Jeg har sjekket at jeg har koblet riktig så jeg er helt sikker på det. Hvis jeg snur alle koblingene slik at det blir "feil" koblet får jeg ikke Reverse phase feilen. Hva kan være årsaken til dette? Burde jeg koble det slik at det er riktig og ignorere MCACC sin feilmelding eller bør jeg la det være koblet "feil" slik at det ikke dukker opp feilmelding når jeg gjør kalibrering?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, lurte paa en ting. Gar det og kjore Preout paa hovedhoytalerne og presence samtidig paa denne?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hakka
    Hmm, når jeg tar full auto MCACC kalibrering får jeg Reverse phase error på begge front høytalere samt senter. Jeg har sjekket at jeg har koblet riktig så jeg er helt sikker på det. Hvis jeg snur alle koblingene slik at det blir "feil" koblet får jeg ikke Reverse phase feilen. Hva kan være årsaken til dette? Burde jeg koble det slik at det er riktig og ignorere MCACC sin feilmelding eller bør jeg la det være koblet "feil" slik at det ikke dukker opp feilmelding når jeg gjør kalibrering?
    Hei

Hvis du er 110% sikker på at det er riktig tilkoblet kjører du bare videre, kan være ting i rommet som "forstyrrer" eller gjør at MCACC tror at noe er feil.
    Fikk dette selv på min LX82, sjekket alle tilkoblinger og alt var riktig, kjørte bare videre da, gikk helt fint.
    Jeg fikk det bare på en høyttaler da vell og merke, sjekk at alt er riktig tilkoblet. En annen ting du kan gjøre er å nullstille receivere og sjekke om alt blir rett da. Etter å selv ha lekt meg med innstillinger osv på min LX82 ønsket jeg å sette den tilbake til "fabrikkinnstillinger" og slette alt, gjorde det og fikk senere ingen slike feilmeldinger.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Sitter å vurderer min neste forsterker. Jeg hadde Pioneer AX4ASi før min nåværende Marantz AV8003. Selv om sistnevnte er en del bedre enn AX4, så hadde den noen ting jeg savnet.

Og etter en del lesning her og der, så har LX73 vokst opp som første valget. Skrev ut og leste manualen, og kom da ganske fort frem til at LX83 nok er ett bedre valg, med sine bedre kalibreringsmuligheter, og noen andre småting

Er Full Band Phase Control verdt de ekstra pengene?

Men når jeg kom til side 133 i manualen, så ser det ut til at denne for min del blir helt uaktuell alikevell. Der står det at DTS HD Sources, samt andre 5.1/6.1/ og 7.1 kilder blir: "Straight Decoding". Så for meg ser det ut til at hvis man har ett DTS Master lydspor i 5.1, så vil ikke denne forsterkeren kunne lage ett 7.1 signal? Det står heller ingenting for eller i mot dette på side 56 hvor Dolby Pro Logic osv blir omtalt.

Dette er noe av hovedgrunnen til at jeg ønsker å bytte forsterker (Foruten om mulighet for 3D igjennom). Fordi min Marantz AV8003 ikke greier å hverken legge på romkorreksjon/EQ eller lage 7.1 av ett 5.1 signal (Den greier sistnevnte på True HD lydspor).

Kan noen bekrefte at dette faktisk fungerer, samt forklare hvordan, og gjerne hvor det står i manualen.

Samt hvor varme blir disse under bruk?

Jeg kommer fortsatt til å bruke min Rotel effektforsterkere, så de interne blir ikke brukt. Men hvor varme blir dem, da plassen er litt trang akuratt hvor denne skal så.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Samt hvor varme blir disse under bruk?

Jeg kommer fortsatt til å bruke min Rotel effektforsterkere, så de interne blir ikke brukt. Men hvor varme blir dem, da plassen er litt trang akuratt hvor denne skal så.
    Hei

De første tingene du lurer på kan jeg ikke svare på, og de er kansje de viktigste. Angående varmeutviklingen fra disse receiverne er den lik null sammenlignet med klasse a/b receivere. Kan kun sammenligne med min Denon AVR-3808A og AVR-4310/AVR-4810, og Pioneeren blir ikke varm sammenlignet med disse. Var en av grunnene til at jeg gikk for Pioneer siden jeg har det trangt i racket og dårlige "lufte muligheter".
    Kansje noen andre her som kan svare på de andre spørsmålene dine, kjører selv kun et 5.0 oppsett per dags dato.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Muligens et lite sidespor dette. Har lx71, men regner med fjernkontrollene er lignende? Er det mulig å programme inn signaler til PS3 på denne? Har greid alt annet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk hørt litt på musikk i går og ut fra fabrikkinnstillinger var det ikke så ille, men den romkalibreringen bommet litt. Jeg skal teste litt mer. Men en ting kan jeg si at å aktivere full phase kontroll var bra.

Et annet spørsmål, jeg holder som sagt på å innrede kinorom i kjeller, mener dere at det er noe poeng og sette opp punkter til presence høytalere? Forsterkeren har jo tilkoplingsmulighet for 9, så hva er oppfatningen?

Her er link til byggetråden

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Muligens et lite sidespor dette. Har lx71, men regner med fjernkontrollene er lignende? Er det mulig å programme inn signaler til PS3 på denne? Har greid alt annet.
    Det går ikke. PS3 bruker bluetooth, mens LX71 nok bruker IR.

Men det er muligheter. En kollega har PS3 koplet rett i TVen, for å få 3D. Og han får med sin Logitech Harmony kontroll, som har PS3 kommandoer lagt inn, så får han styrt PS3 over HDMI kabelen. Også av og på. Ellers så har også Logitech en Bluetooth adapter spesielt for formålet. Men den trengs vist ikke her. (Han har Panasonic TV).

Den letteste måten å få PS3 kontroll inn på LX71, er nok å gå til innkjøp av en IR fjernkontroll for PS3. Denne må da plugges i USBen. Med den får man ikke slått på PS3. Det må enten gjøre fra gamepad eller maskin.
    Har en slik selv, men kjøpte heller selve PS3 fjernkontrollen, da den funket mye bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg er litt i hastverk med å sette opp veggplater i kinorommet og lurer på om det er noe poeng å bruke 9.1 funksjonaliteten som LX83 har?

Synspunkter?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg er litt i hastverk med å sette opp veggplater i kinorommet og lurer på om det er noe poeng å bruke 9.1 funksjonaliteten som LX83 har?

Synspunkter?
    Hei

Vansklig å svare på siden jeg selv ikke har noen kino, bare en enkel "stue-kino" der jeg kjører et enkelt 5.0 system. Dette kan jo ha noe for seg, men er nesten et valg du selv må gjøre og finne ut av. Går jo ann å legge opp til det så har du valget senere? Var forøvrig innom byggetråden din, meget spennende, kommer sikkert til å bli knall når det blir ferdig. Skulle jeg selv kjørt noe mer enn 5.0/5.1 system ville jeg kjørt med Height fremfor Wide ihvertfall. Lykke til videre med kino-prosjektet og receiveren :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med deg at height er mer interessant en wide. Jeg tror jeg kommer å legge opp til 9.1, egentlig skal det bli 9.2 ettersom jeg skal handle meg en til SVS Sub og så får jeg se etterhvert når det blir høytalere i høyden og på sidene.

Ellers gleder jeg meg stort til å bli ferdig, tror Pioneer'n vil bli bra når rommet blir optimalt, i forhold til vinkel stue slik oppsett er for øyeblikket.

Jeg skal få testet litt mer med musikk, ikke så lett med to små på 1 og 3 år har det virkelig travelt. Oppdaterer etterhvert med erfaring på LX83'n.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man tviler på høydekanaler, så test først uten. Syntes man dialoger osv høres lenger ned enn det de skal være, så kan man montere det.

Men er litt forvirret selv over disse. I følge manualen så sier den at man skal kople til 9 kanaler på terminalene bak. Men den har vel kun 7 effektkanaler?

Det stod ingenting om at man da må kople til en ekstern effektforsterker for de 2 siste kanalene. Hvordan får de det da til?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En har følgende tilkopling for høytalere bak i tillegg til sub:
    - Front Height/Wide
    - Surround back
    - Surround
    - Front
    - Center

Og det skulle da bli 9.1. Uten at jeg har lest det noen plass så oppfatter jeg vel logisk at høydekanal vil gå på samme trinn som front eller center. Noen som vet?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En har følgende tilkopling for høytalere bak i tillegg til sub:
    - Front Height/Wide
    - Surround back
    - Surround
    - Front
    - Center

Og det skulle da bli 9.1. Uten at jeg har lest det noen plass så oppfatter jeg vel logisk at høydekanal vil gå på samme trinn som front eller center. Noen som vet?
    Hei

Slik jeg har forstått det og lest på andre forum vil som sagt Height/Wide bruke samme trinn som front.

Side 8 av 17 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •