Pioneer SC LX 83 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 17 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 334
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Gratulerer med grom receiver ja
    Ja det skal gå bra det å se på tv,samtidig som du hører på musikk!
    Hvis du i input set-up tilegner den aktuelle optiske inngangen til den samme Hdmi inngangen du bruker fra TV tuneren - deretter kan du velge inngang med "input-select" knappen som sitter under lokket! Mulig du må slå av "Hdmi-kontroll" el "Kuro link" i menyen for å få til dette!

Sånn er det hvertfall på min LX 82,og regner med det er omtrent det samme på LX 83!
    Tusen takk, det funket som en drøm! :-)

Noen som kan forklare kort og greit hvilke fordeler jeg kan dra ut av kuro link eller HDMI control som det også heter? Jeg kan jo allerede styre pioneer tven med fjernkontrollen til LX83 uten at det har noe med kuro link å gjøre så vidt jeg vet..?

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer SC-LX83 til 14.995,- = røverkjøp !

Hei

Har hatt receiveren noen dager nå og er meget fornøyd
    Hjelper jo på at Soundgarden smeller til med et skikkelig januar tilbud på LX83 til 14995,- ! Min lokale Soundgarden var utsolgt da jeg kom til butikken. Men var behjelplig med å gi meg dokumentasjon på tilbudet deres, så da var det bare å stikke tilbake der jeg handlet min å få tilbake noen tusenlapper !
    Føler virkelig jeg har gjort en bra handel !
    BDP-LX53 synes jeg gjør en meget god jobb på blu-ray, men savner endel innstillings muligheter på den, på DVD gjør nok min Denon DBP-2010 en mye bedre jobb! Har jo endel innstillings muligheter ift. bildedelen med receiveren, men har ikke tatt meg tid til det enda, da jeg har vært mest opptatt med å høre musikk og se film, Band Of Brothers og Pacific, en fornøyelse! Synes også at MCACC romkalibreringen til Pioneer gjør en bedre jobb en Denon AVR-3808A sin Audyssey gjorde i min stue. Gjør heller ingenting at Pioneer receiveren etter mitt syn ser meget bra ut. For min del, en god oppgradering på receiver fronten til en meget god pris !

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lot meg lede og var på Soundgarden og handlet. Det ble en LX83 på meg også. Så nå blir Marantzen pensjonert :-)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pser
    Jeg lot meg lede og var på Soundgarden og handlet. Det ble en LX83 på meg også. Så nå blir Marantzen pensjonert :-)
    Hei

Gratulerer så mye med ny receiver! Håper du handlet til januar tilbudsprisen!
    Du må ta å poste inntrykkene av receiveren da, om du synes den presterer i stereo?, den låter nok litt anderledes enn Marantz?, hvilke høyttalere var det du skulle bruke sammen med den?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter på gjerdet og lider valgets kvaler , enten LX83 eller Denon 3311, har følgende pakker å forholde meg til

Soundgarden
    Pioneer SC-LX83 Surroundreceiver (tilbudspris 15000, normalt 23000)
    System Audio Mantra60 fronthøytalere 14995
    System Audio Mantra10AV senter 3995
    System Audio SAX01 1995
    System Audio SE200 SUB 6995
    festebrankett SAX01 1000

samlet pris ca. 43.000 + ledninger etc.

HIFI senteret
    Denon 3311 ca. 11000
    Dali IKON 6 MK2 ca. 10000
    Dali IKON Vokal 2 MK2 ca. 4000
    Dali IKON ON WALL MK2 ca. 6000
    Dali IKON SUB MK2 ca. 7000

Noen som vil dytte meg i rett retning ?

Denon støtter Airplay, og pakken er litt rimeligere og har oppdateringer via Ethernet (usikker på om LX83 har dette)

mvh
    Rune Ydstebø

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c5norway
    Sitter på gjerdet og lider valgets kvaler , enten LX83 eller Denon 3311, har følgende pakker å forholde meg til

Soundgarden
    Pioneer SC-LX83 Surroundreceiver (tilbudspris 15000, normalt 23000)
    System Audio Mantra60 fronthøytalere 14995
    System Audio Mantra10AV senter 3995
    System Audio SAX01 1995
    System Audio SE200 SUB 6995
    festebrankett SAX01 1000

samlet pris ca. 43.000 + ledninger etc.

HIFI senteret
    Denon 3311 ca. 11000
    Dali IKON 6 MK2 ca. 10000
    Dali IKON Vokal 2 MK2 ca. 4000
    Dali IKON ON WALL MK2 ca. 6000
    Dali IKON SUB MK2 ca. 7000

Noen som vil dytte meg i rett retning ?

Denon støtter Airplay, og pakken er litt rimeligere og har oppdateringer via Ethernet (usikker på om LX83 har dette)

mvh
    Rune Ydstebø
    Hei

Dette er jo et valg du må ta selv, men er denne AirPlay så utrolig viktig?, Pioneer har også en slags "AirPlay" der du kan streame musikken du har på iPhone/iPad/iPod trådløst via bluetooth som fungerer meget godt.
    Har ikke hørt mye på SA Mantra, men har fått med meg at de får mye skryt rundt om, men det jeg har hørt synes jeg de spiller meget godt opp til et visst nivå, så stopper det opp, er jo begrenset hva man kan presse ut av et så lite kabinett og så små elementer. Men som sagt, har ikke hørt så mye på/av System Audio. Dali Ikon mkII har jeg hørt litt på, sist igår og må si de overrasket meg faktisk veldig i positiv forstand. Av receiver, ville jeg helt klart gått for Pioneer SC-LX83 over Denon AVR-3311, om du absolutt skal ha Denon ville jeg gått for AVR-4311! Du har no hørt på begge kombinasjonene?, ta det du likte best! Som sagt, ta det du likte best, men jeg personlig ville aldri valgt Denon AVR-3311 over Pioneer SC-LX83. Og må du gå for en av de to "pakkeprisene"?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c5norway
    Jeg har kjøpt en AirPort express + optisk kabel fra Clas Ohlson som spiller AirPlay på min LX83 :-) så hvor viktig er støtte for airplay integrert i reciever? syns lyden er helt nydelig selv med streamet musikk fra Spotify med mitt oppsett. Men så har jeg vel ikke akkurat "trente" ører heller da :-)

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hakka
    Jeg har kjøpt en AirPort express + optisk kabel fra Clas Ohlson som spiller AirPlay på min LX83 :-) så hvor viktig er støtte for airplay integrert i reciever? syns lyden er helt nydelig selv med streamet musikk fra Spotify med mitt oppsett. Men så har jeg vel ikke akkurat "trente" ører heller da :-)
    Angående streaming fra Spotify o.l., så gir det vesentlig bedre lyd å benytte "soundretriever" som er en av lydparametrene. Den er tiltenkt å "reparere" komprimert lyd. Stor forskjell.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Purolatino, det ble en herlig januarpris. Nå er ungene i seng og jeg forsøker å finne ut av ting og da har det dukket opp et spørsmål. Jeg har en datamaskin som jeg benytter som dvd spiller. Tidligere koplet jeg HDMI direkte til tv og optisk til forsterker for lyd. Nå som jeg har fått meg forsterker som støtter HDMI så er det naturlig å bruke dette. Men HDMI fra PC er kun bilde og lyd må fortsatt gå via optisk kabel. Hvordan får jeg bilde og lyd samtidig, slik det er nå er det bilde og ikke lyd, klikker jeg home for meny får jeg lyd og ikke bilde. Jeg ville gjerne hatt begge. Noen som har møtt samme problemstilling og har forslag?

Etter det jeg ser i manualen på side 45 er det ikke mulig å kombinere HDMI og optisk som er litt nedtur.

Jeg fant følgende på avforums.com, sitat:

"Sky HD is a pain to use because you have no choice but to use spdif and HDMI to get surround sound.

You can assign the optical and HDMI input to 1 button press and re-name it SKY HD. It took a lot of messing around and reading to find the right answer but the last bit of the puzzle was:

Have you tried using the signal select button?

Signal select on Pioneer amps is set to auto as default and will take audio over HDMI first. If you press signal select and cycle through until you get to digital, it will take the audio from optical and you should get 5.1 (assuming it's being broadcast of course)"

Men jeg er ikke helt med på signal select, er dette input select?

Jeg fant knappen, der visst en luke der hehehe

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Purolatino, det ble en herlig januarpris. Nå er ungene i seng og jeg forsøker å finne ut av ting og da har det dukket opp et spørsmål. Jeg har en datamaskin som jeg benytter som dvd spiller. Tidligere koplet jeg HDMI direkte til tv og optisk til forsterker for lyd. Nå som jeg har fått meg forsterker som støtter HDMI så er det naturlig å bruke dette. Men HDMI fra PC er kun bilde og lyd må fortsatt gå via optisk kabel. Hvordan får jeg bilde og lyd samtidig, slik det er nå er det bilde og ikke lyd, klikker jeg home for meny får jeg lyd og ikke bilde. Jeg ville gjerne hatt begge. Noen som har møtt samme problemstilling og har forslag?

Etter det jeg ser i manualen på side 45 er det ikke mulig å kombinere HDMI og optisk som er litt nedtur.
    Hei

Har ikke vært borti denne problemstillingen selv. Men, hdmi skal jo gi både lyd og bilde. Hvis du kobler hdmi fra datamaskin til receiver og kobler en hdmi fra receiver til tv skulle vell det fungere med både lyd og bilde? Når du koblet hdmi fra datamaskinen til tv, ga ikke det både lyd og bilde? Du kan jo som du sier bruke optisk til receiver og hdmi til tv'n. Men mener det skal gå å kjøre både lyd og bilde fra datamaskinen til receiver og videre defra til tv'n, noe annet vil jo være rart. Planlegger selv å gå til innkjøp av Mac Mini og bruke den som MediaCenter og da vil jeg jo koble den til receiveren med en hdmi kabel for lyd og bilde!
    Angående kabel-tv boks har jeg den koblet til tv'n med hdmi, til vanlig tv titting er lyden god nok i flatskjermen synes jeg, men har også koblet tv til receiver med optisk kabel slik at jeg kan få tv lyden i høyttalerne vis ønskelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Angående streaming fra Spotify o.l., så gir det vesentlig bedre lyd å benytte "soundretriever" som er en av lydparametrene. Den er tiltenkt å "reparere" komprimert lyd. Stor forskjell.
    Dumt spm.. Men hvor finnes "soundretriever" ? :-)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hakka
    Dumt spm.. Men hvor finnes "soundretriever" ? :-)
    Hei

Gå inn på Audio Parameters da vil MM1 dukke opp i displayen på receiver og trykk deg nedover med piltastene, da vil SoundRetrivier dukke opp. Ligger på venstresiden på orginal kontrollen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som BD var reservert, for når jeg byttet til HDMI 1 og deretter endret Signal select fikk jeg lyd.

HDMI skal som du sier gi lyd og bilde, men ettersom det er en PC med Windows 7 så er HDMI kabel koblet fra skjermkort i Pc til Receiver og denne gir kun bilde. Derfor bruker jeg Coax (skrev feil ovenfor). Jeg bruker PC til alt, DVD spilling, streaming via nett osv.

Jeg ser forsterker viser DTS i display, men ingen lyd i bakhøytalere. Nå har jeg ikke kjørt noe automatisk oppsett ennå. Jeg har gått gjennom og satt opp avstand og størrelse manuelt. Hva er deres erfaringer på oppsett og fintuning?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som BD var reservert, for når jeg byttet til HDMI 1 og deretter endret Signal select fikk jeg lyd.

HDMI skal som du sier gi lyd og bilde, men ettersom det er en PC med Windows 7 så er HDMI kabel koblet fra skjermkort i Pc til Receiver og denne gir kun bilde. Derfor bruker jeg Coax (skrev feil ovenfor). Jeg bruker PC til alt, DVD spilling, streaming via nett osv.

Skal kikke videre og se om jeg får surround også.
    Hei

Ja, BD er reservert, prøv en av de andre hdmi inngangene. Om det ikke går kan du som sagt kjøre hdmi fra PC til TV og Coax til receiveren.
    Håper det ordner seg slik du ønsker deg det.
    Har du fått hørt noe på musikk da?, dannet deg noen inntrykk? Du må komme med noen tilbakemeldinger på det når du får tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å kikker på Shakira konsert i HD med DTS symbol på forsterker og ikke noe særlig surround lyd. Tror jeg må gå gjennom høytaleroppsett en gang til.

Gikk igjennom Channel level og hadde test signal på alle høytalere når jeg bladde gjennom - merkelig....

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å kikker på Shakira konsert i HD med DTS symbol på forsterker og ikke noe særlig surround lyd. Tror jeg må gå gjennom høytaleroppsett en gang til.

Gikk igjennom Channel level og hadde test signal på alle høytalere når jeg bladde gjennom - merkelig....
    Hei

Har du kjørt romkalibreringen? Hvis du har gjort det kan du også sjekke Channel Level på høyttalerne dine da disse kan være satt litt lavt.
    Du kan også gå inn på Audio Parameter og sjekke innstillinger der.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, har ikke kjørt romkalibrering ennå. Sinnsykt flere instillinger en det jeg hadde på Marantzen. Har du kjørt rom kalibrering og det oppsettet var bra nok?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, har ikke kjørt romkalibrering ennå. Sinnsykt flere instillinger en det jeg hadde på Marantzen. Har du kjørt rom kalibrering og det oppsettet var bra nok?
    Hei

Har kjørt romkalibreringen ja, etter mitt syn er det noe man bør gjøre!
    Synes at receiveren forbedret seg mange hakk da, eneste, still opp Channel Level på høyttalerne etterpå da MCACC kan sette dem litt lavt.
    Mye man kan tweeke på etter romkalibrering også, ja det er enorme muligheter med Pioneeren. Annbefaller deg å bruke litt tid etterhvert på dette.
    Som sagt, kjør romkalibreringen, går av seg selv, plugg i mikrofonen og kjør Full Auto, senere kan du heller sette deg mer inn i funksjonene, for de er mange. Bare spør i vei vis det er noe du lurer på, fikk utrolig mye god hjelp her på forumet når jeg hadde min LX82 og Pioneer receiver var nytt for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott, takk. Jeg ser jeg hadde bommet litt på tilkopling av høytalere også. Nå har jeg anlegget i stua med 5.1 da kinorommet ikke er ferdig ennå, dermed hadde jeg koblet bak høytalere på surr. back i stedet for surr. Rom kalibrering er også kjørt så jeg får teste litt videre. Får uansett ikke testet skikkelig, vil ikke vekke de små som sover ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Neural Internet radio til LX83

Hei alle sammen

Har spurt før, men ikke fått svar..

Noen som har fått til Neural internet radio i reciveren??

Står at det er 4 neural kanaler i HMG og intern radiokanalene... Med DTS sound og greier:twisted:

Har bare fått feilmeldinger når jeg forsøker å koble meg til....

Side 7 av 17 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •