Pioneer SC LX 83 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 17 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 334
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Da var Pioneer receiver SC-LX83 og Blu-Ray BDP-LX53 i hus.
    Julenissen kom noen dager for sent i år, men bedre sent enn aldri!
    Skal bli kjekt ikveld når ungene har lagt seg og man får testet litt hva dette systemet er godt for. Er mest spent på hvordan blu-ray spilleren greier seg opp mot Denon DBP-2010.
    Gratulerer så mye - alltid moro med noe nytt
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser Soundgarden starter med Januar tilbud SC-LX83 til 14995,- Jeg har en eldre Marantz SR-8200 og valgte denne pga. meget god lyd ved ordinær stereo musikk spilling. Hvordan er LX83 på ordinær musikk? Synes at Soundgarden sitt tilbud var så bra at jeg ble litt revet med.

Jeg har lagt opp til 9.2 lyd og spørsmålet er om denne forsterkeren vil være en god kamerat å satse på som erstatter for Marantzen. Noen synspunkter?

mvh
    Pål

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pser
    Ser Soundgarden starter med Januar tilbud SC-LX83 til 14995,- Jeg har en eldre Marantz SR-8200 og valgte denne pga. meget god lyd ved ordinær stereo musikk spilling. Hvordan er LX83 på ordinær musikk? Synes at Soundgarden sitt tilbud var så bra at jeg ble litt revet med.

Jeg har lagt opp til 9.2 lyd og spørsmålet er om denne forsterkeren vil være en god kamerat å satse på som erstatter for Marantzen. Noen synspunkter?

mvh
    Pål
    Hvor kan du "se" Soundgardens januar salg? Fantastisk pris på denne.. Jeg kjøpte den på dynabel.no for 20 k.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: Slettet
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk reklame i posten i dag med tittel Januar kuppet. Så er det noen som allerede har handlet og har tilbakemeldinger på det jeg tar opp?

mvh
    Pål

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pål: Ringte en butikk i Oslo, fikk bekreftet tilbudet og kunne ta turen innom for bestilling. Kan hente den i morgen

Takk for info!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lurker
    Pål: Ringte en butikk i Oslo, fikk bekreftet tilbudet og kunne ta turen innom for bestilling. Kan hente den i morgen

Takk for info!
    Gratulerer - du har mye å glede deg til
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hatt denne receiveren en liten stund nå og må bare si meg meget fornøyd. Synes den har mye mere kontroll på rommet enn 81 som jeg hadde før. Men spm er egentlig om det er noen av dere som har fått til den APP som mann kan laste ned til Iphone? Er det noe mann skal skru på?

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det enda lavere pris på lx-73 også? Eller fortsatt 12.995?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes absolutt det er interessant tilbud, men har ennå ikke hørt noen argumenter for hvordan den er på vanlig musikk i stereo og hvordan den vil takle 9.2 lyd. Ser at den i utgangspunktet ikke har dette, dermed er jeg meget usikker.

mvh
    Pål

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HMG til Pioneer SC-LX83

Heisan

Har litt problemer med HMG på min SC-LX83. Endelig fått registrert min vtuner konto hos pioneer. Fikk det ikke til før jeg slo av brannmuren på ruteren.

Får forsatt ikke spilt av internet stasjonene fra min pc til reciveren, når jeg bruker Vtuner. Noen som har hatt samme problem ?

En annen ting er at jeg ikke får spilt av Neural Music kanalene. Får bare opp Conection Problems. Or timed out.

Kan det være nettverksproblemer ?

Alt annet fungerer. Jeg kan styre forsterkeren i browseren på PC`en og Ipoden. Jeg kan spille av musikk over nettverket og jeg kan spille av de "vanlige" internet radiokanalene vi HMG menyene.

Håper på et eller annet forslag som kan redde meg

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes absolutt det er interessant tilbud, men har ennå ikke hørt noen argumenter for hvordan den er på vanlig musikk i stereo og hvordan den vil takle 9.2 lyd. Ser at den i utgangspunktet ikke har dette, dermed er jeg meget usikker.

mvh
    Pål
    Den takler ikke 9.2 samtidig,men du kan koble til 9 kanaler!

Og den spiller bra i stereo - de større Pio'ene får alltid skryt for dette - jeg er hvertfall veldig fornøyd med min LX 82

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mvh
    Pål
    Hei

Har selv ikke hørt noe særlig på Marantz, men som regel er det musikaliteten til Marantz som blir fremhevet i tester, og det er også flere her på forumet som også sier dette. Lydsignaturen/klangen ligger vell nærmere Denon enn Pioneer hos Marantz?. Hvordan Pioneer låter i stereo?, jeg personlig synes det låter meget bra. I begynnelsen når jeg fikk min LX82 synes jeg mildt sagt at det låt forferdelig flatt og kjedelig, da hadde jeg i 10.år hørt på kombinasjonen Denon og B&W, så det var min preferanse.
    Men etter å ha kjørt RK, og fått gode tips og hjelp her på forumet fikk jeg den til å låte meget godt! Solgte LX82 i sommer og angret egentlig siden.
    Når jeg nå skulle bytte ut min receiver var 1.priotet hos meg at det skulle låte bra i stereo, da musikk for meg alltid har vært mye viktigere for meg enn surround, og ha godt med krefter til å drive høyttalerne mine B&W CM9 som krever endel "power", burde jo egentlig gått for en stereo forsterker da det som oftest er mye mer å hente lydmessig der. Men utrolig greit med en receiver, da man har "muligheter for surround" og kan koble til alt det andre, PS3, Xbox360 osv.....
    Hvis du kjører RK og bruker litt tid på å komme i mål, kommer du nok ikke til å bli skuffet over Pioneer, at den låter så bra i stereo og har enormt med krefter var grunnen til at jeg nå valgte Pioneer, hadde surround vært viktigst, hadde valget mitt mest sannsynlig havnet på Denon igjenn.
    For 14995,- må jo Pioneer receiveren være et røverkjøp, kommer selv til å "slå til på dette tilbudet på Soundgarden", ettersom jeg har muligheter til å heve kjøpet mitt, eventuellt få tilbake mellomlegget.
    Jeg sier bare løp og kjøp! Er selv sålangt meget godt fornøyd med min LX83.
    Den låter selvfølgelig bra i surround også, har snurret Band of Brothers Pacific siden jeg fikk den, en fornøyelse....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode innspill, jeg har noen dager å tenke på før salget starter.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte LX83 på Soundgarden i dag, kr. 14 995,- fattigere :-) så nå sitter jeg her med en fantastisk bra reciever og har mye å sette meg inn i. Jeg er egentlig en newbie, men glad i Pioneer og syntes tilbudet på LX83 var for godt til å velge en 'spinklere' modell i forhold til prisen. Litt overkill for en som meg, men jeg håper jeg blir fornøyd :-) nå får jeg blad litt mer i manualen :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trenger egentlig ikke ny receiver ennå for kinorommet er ikke ferdig. Regner med at det nok vil gå 3-6 måneder før det er ferdig og dermed kan der kanskje komme nye tilbud eventuelt nye modeller. Jeg er derfor veldig usikker på om jeg stormer ned til Soundgarden og handler nå eller om jeg venter.

Har forespurt noen kompiser og råd, men de tenker det samme, må du absolutt kjøpe nå? Når er kinoen ferdig? Dersom ferdig innen 3 måneder kjøp, hvis ikke vent.

Hva mener dere?

Pål

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trenger egentlig ikke ny receiver ennå for kinorommet er ikke ferdig. Regner med at det nok vil gå 3-6 måneder før det er ferdig og dermed kan der kanskje komme nye tilbud eventuelt nye modeller. Jeg er derfor veldig usikker på om jeg stormer ned til Soundgarden og handler nå eller om jeg venter.

Har forespurt noen kompiser og råd, men de tenker det samme, må du absolutt kjøpe nå? Når er kinoen ferdig? Dersom ferdig innen 3 måneder kjøp, hvis ikke vent.

Hva mener dere?

Pål
    Hei

Hvis du ikke trenger den nå er det jo bare å vente.
    Du får sikkert Pioneer receiveren like billig eller billigere om 6.mnd. Men du kan også risikere at den ikke er å oppdrive.
    Også er det mest sannsynlig kommet/nærmer seg noe nytt.
    Men 14995,- for Pioneer SC-LX83 nå vil jeg si er et røverkjøp!
    Dette er jo en vurdering og et valg du må ta, lykke til med valget !

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har nå fått satt opp LX83 i systemet mitt. Noen vil sikkert synes jeg har et litt "billig" oppsett som ikke står helt i stil til LX83, men jeg får oppgradere litt etterhvert. Jeg har koblet opp mine Focal Jmlab 826s med Bi-amp og kjører senterhøytaler Jmlab 800w. Har foreløpig ikke installert bakhøytalere, men har valgt Bi-amp 5.1 i oppsettet på menyen. Lyd og bildekilder er Ps3 via HDMI, Get HD PVR via HDMI, AirPort express via optisk kabel og pc tilkoblet via optisk kabel. Alt dette går via LX83 og inn i Pioneer PDP LX 5090H plasma tv. HDMI kabler og optiske kabler er ikke av dyr type, og dette kan sikkert diskuteres langt i en egen tråd :-) dette gjelder også for mine selvlagde høytalerkabler med bananplugger fra Biltema!

Tar gjerne synspunkter på dette oppsettet. Re det noe jeg umiddelbart bør oppgradere syns dere?

Jeg har en god del spørsmål i hodet, et av de er om det er mulig for meg å spille lyd fra f.eks AirPort express via optisk inngang og samtidig se TV fra Get Hd PVR via HDMI? Er dette mulig når jeg kun har en kabel fra LX83 til TV? Eller må jeg ha HDMI direkte til TV fra Get for å kunne få til dette? Jeg synes ofte det er kjekt å se TV i bakgrunnen mens jeg spiller musikk fra annen lydkilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hakka
    Hei, jeg har nå fått satt opp LX83 i systemet mitt. Noen vil sikkert synes jeg har et litt "billig" oppsett som ikke står helt i stil til LX83, men jeg får oppgradere litt etterhvert. Jeg har koblet opp mine Focal Jmlab 826s med Bi-amp og kjører senterhøytaler Jmlab 800w. Har foreløpig ikke installert bakhøytalere, men har valgt Bi-amp 5.1 i oppsettet på menyen. Lyd og bildekilder er Ps3 via HDMI, Get HD PVR via HDMI, AirPort express via optisk kabel og pc tilkoblet via optisk kabel. Alt dette går via LX83 og inn i Pioneer PDP LX 5090H plasma tv. HDMI kabler og optiske kabler er ikke av dyr type, og dette kan sikkert diskuteres langt i en egen tråd :-) dette gjelder også for mine selvlagde høytalerkabler med bananplugger fra Biltema!

Tar gjerne synspunkter på dette oppsettet. Re det noe jeg umiddelbart bør oppgradere syns dere?

Jeg har en god del spørsmål i hodet, et av de er om det er mulig for meg å spille lyd fra f.eks AirPort express via optisk inngang og samtidig se TV fra Get Hd PVR via HDMI? Er dette mulig når jeg kun har en kabel fra LX83 til TV? Eller må jeg ha HDMI direkte til TV fra Get for å kunne få til dette? Jeg synes ofte det er kjekt å se TV i bakgrunnen mens jeg spiller musikk fra annen lydkilde.
    Hei. Først må jeg få gratulere med kjempe receiver. Og du bør lage en egen tråd om ditt anlegg. Så kan vi følge med på utvikling og komme med innspill og anbefalinger til deg. Lykke til med videre
    utvikling din hobby.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hakka

Gratulerer med grom receiver ja
    Ja det skal gå bra det å se på tv,samtidig som du hører på musikk!
    Hvis du i input set-up tilegner den aktuelle optiske inngangen til den samme Hdmi inngangen du bruker fra TV tuneren - deretter kan du velge inngang med "input-select" knappen som sitter under lokket! Mulig du må slå av "Hdmi-kontroll" el "Kuro link" i menyen for å få til dette!

Sånn er det hvertfall på min LX 82,og regner med det er omtrent det samme på LX 83!

Side 6 av 17 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •