Pioneer SC LX 83 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 17 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 334
    Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av normale74
    Hei

Sitter her offshore og leser meg opp på forsterkeren min.

Hadde tenkt å kjøre FLAC formatet på musikk. Jeg har hørt at det er bedre en f.eks WAV formatet. Ble litt skuffet når jeg ser att forsterkeren bare støtter opp til flac 48KHz/16bit, mens f.eks konkurenten Denon 4311 støtter Flac 96KHz/24 bit. Hvorfor klarer ikke Pioneer å implementere de nyeste formatene med en gang. Eller skal de melke oss forbrukerene for alt de klarer.

Noen som hvet om dette stemmer ??

Eventuelt at du kan kjøre noe form for oppdatering på forsterkeren i fremtiden, slik at den støtter 96KHz/24 bit??

Etter det jeg forstår strør ikke pioneer rundt seg med oppdateringer på firmware på LX forsterkerene...
    FLAC er komprimert WAV, så det er ikke bedre lydkvalitet på FLAC i forhold til WAV, det tar bare mindre plass.

Utover det så lurer jeg på hva du skal med 96khz/24bit støtte?
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste meg til på wikipedia:

"Fordi FLAC er tapsløst, er det godt egnet for digital arkivering av ellers ukomprimert lyd, for eksempel wav-filer eller oppbevaring av favorittplatene. Men i motsetning til wav, støtter FLAC lagring av metadata, akkurat som kvalitetstapende formater. Selv om filstørrelsen blir mindre enn en tilsvarende ukomprimert lydfil (typisk ca 50% for musikk), blir den langt større enn i lydformater som komprimerer med kvalitetstap, altså ofrer kvalitet til fordel for sterkere komprimering. Det er ingen god ide å FLAC-komprimere lyd som har vært komprimert av kvalitetstapende kodeker; lydkvaliteten blir nøyaktig like dårlig, og FLAC vil vanligvis komprimere dårligere enn om man hadde tatt den opprinnelige digitale kilden"

Pluss når en kjøprer "HD" opptak så kommer de ofte i 88/24 eller 96/24

Men nå er jeg ganske grønn på dette området, forstår at vanlig CD kvalitet er 44KHz/16bit...

Derfor tenkte jeg at det hadde vært kjekt aty forsterkeren hadde mulighet til å dekode opp til 96/24 bit

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men nå er jeg ganske grønn på dette området, forstår at vanlig CD kvalitet er 44KHz/16bit...

Derfor tenkte jeg at det hadde vært kjekt aty forsterkeren hadde mulighet til å dekode opp til 96/24 bit
    FLAC er mer praktisk enn WAV ja, og LX-83 støtter jo dette. Den kan også dekode filmformater med HD-lyd.

Når det gjelder støtte for 24bit til FLAC/stereo: 96khz/24bit gir minimalt om noen praktisk forbedring i lydkvalitet over 44khz/16bit, så det ville jeg ikke bekymret meg så veldig om.
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    FLAC er mer praktisk enn WAV ja, og LX-83 støtter jo dette. Den kan også dekode filmformater med HD-lyd.

Når det gjelder støtte for 24bit til FLAC/stereo: 96khz/24bit gir minimalt om noen praktisk forbedring i lydkvalitet over 44khz/16bit, så det ville jeg ikke bekymret meg så veldig om.

Ser den. Men når jeg ser på spesifikasjonene på min nye SC-LX83, så støtter den opp til 48KHz/16bit, mens Denon sin AVR4311 støtter opp til 96/24.
    De kaller formatet sit FlacHD.

Betyr det f.eks at når jeg kjøper "HD" tracks hos https://www.hdtracks.com/index.php?f...diophile_96khz
    ,og vil spille den av på min LX83 som bare støtter 48/16. Så vil den ikke spille av 96/24 ?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Fikk endelig SC-LX83 fra Elkjøp idag (16393,-)
    Har koblet på BD, PVR dekoder fra canaldigital og PS3. Alt dette gjorde jeg inn på HDMI ingangene. På utgangene har jeg TV og projektor.
    Så til spørsmålet.

Kan jeg rute slik at når jeg trykker Sat/tv knappen på fjernkontrollen, slik at bilde fra PVR dekoderen kommer ut på TV?

For å se TV nå må jeg velge HDMI 1 ved hjelp av HDMI knappen på fjernkontrollen og HDMI 2 for å bruke PS3.
    BlueRay kommer på BD knappen uten noen problem. Skulle tro en kunne trikse og velge inn og ut skilder på knappene uten problem.

Takker for alle innspill
    PÅ LX 82,så kan du hvertfall gjøre dette hvis du slår av Kuro Link funksjonen!
    Da kan du gå inn på input setup,og tilegne f.eks HDMI 1 til TV/Sat inngangen!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    PÅ LX 82,så kan du hvertfall gjøre dette hvis du slår av Kuro Link funksjonen!
    Da kan du gå inn på input setup,og tilegne f.eks HDMI 1 til TV/Sat inngangen!
    Takk takk, når jeg kommer hjem skal jeg forsøke dette.. :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LX83 og 9.1 preamp

Hei

Noen som har forsøkt å kjøre 9.1 ut fra forsterkeren, ved hjelp av preout ??

Lyd i høydekanaler samt ekstra bakkanaler med hjelp av en esktern amp...

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Noen som har forsøkt å kjøre 9.1 ut fra forsterkeren, ved hjelp av preout ??

Lyd i høydekanaler samt ekstra bakkanaler med hjelp av en esktern amp...
    Har ikke prøvd,men jeg tror ikke dette går desverrre!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Fordi FLAC er tapsløst, er det godt egnet for digital arkivering av ellers ukomprimert lyd, for eksempel wav-filer eller oppbevaring av favorittplatene. Men i motsetning til wav, støtter FLAC lagring av metadata, akkurat som kvalitetstapende formater. Selv om filstørrelsen blir mindre enn en tilsvarende ukomprimert lydfil (typisk ca 50% for musikk), blir den langt større enn i lydformater som komprimerer med kvalitetstap, altså ofrer kvalitet til fordel for sterkere komprimering. Det er ingen god ide å FLAC-komprimere lyd som har vært komprimert av kvalitetstapende kodeker; lydkvaliteten blir nøyaktig like dårlig, og FLAC vil vanligvis komprimere dårligere enn om man hadde tatt den opprinnelige digitale kilden"

Flac er ikke tapsløst , ofte ligger de på rundt 998 kbs mens en wav fil som er tapsløst ligger på 1440

Newcomer Lunatech sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med å benytte "Zone 2" oppsett? Har noen høytalere jeg gjerne skulle benyttet ute.

Newcomer iMars sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lunatech
    Noen som har erfaring med å benytte "Zone 2" oppsett? Har noen høytalere jeg gjerne skulle benyttet ute.
    Jeg har Zone 2 oppsett hvor jeg har koblet til en FM-sender som kringkaster til alle radioene i leiligheten via rca/phono ut.

Er kilden inn som du ønsker å lytte til digital? Da fungerer det nemlig ikke å tappe ut et analogt signal ut (digital copyright-sperre tror jeg). Jeg slet litt med dette ettersom jeg ønsket at FM-sender distribuerte alt jeg hørte på. Min løsning ble å koble alle de digitale kildene (HD-PVR og Blu-ray) med phono/rca parallelt i tillegg til HDMI. Litt tungvint, men det fungerer.

Dersom du kun ønsker å bruke dine to høyttalere å koble dem direkte til forsterkeren via "sourround back", tror jeg du unngår problemet, men dette har jeg ikke testet.

iMars

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sc-lx83 vs 3067

Hadde egentlig bestilt meg en pioneer sc-lx 83,men så fant jeg ut et par ting denne ikke kan.Jeg har en Cambridge bd 650 spiller som også spiller sacd,og via hdmi kan man kjøre dette signalet digitalt(DSD).Yamaha konverterer dette direkte,mens pioneeren konverter først til pcm før den konvertere videre til analogt.Kanskje ikke all verdens forskjell,men likevel...Videre som nevnt i tråden,takler ikke pioneeren hdflac(96/24).Dette gjorde at jeg avbestilte pioneeren,og henta meg en 3067 i dag....:-D
    (Og en pc 13ultra!!!)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan spille av FLAC filer på min SC-LX83

Heisan

Har forsøkt å spille av FLAC filer via nettverket.

Bruker Windows Media Player, har instalert en plugg-in som støtter FLAC filer. Så nå kan jeg spille av FLAC filer på min datamaskin.:-D ved hjelp av WMP (windows media player)

Når jeg bruker HMG funksjonen på reciveren, så funker alle formater, men ikke FLAC

Den finner FLAC filene på datamaskinen, men når jeg starter en FLAC fil, så henger den litt. Og deretter mister den kontakt med serveren på Home Media Gallery (HMG).

Etter noen sekunder finner den serveren igjen og jeg kan igjen forsøke å spille av FLAC filer med samme resultat. Alle andre format går greit. Har prøvd med Windows sitt eget lossless format, og det fungerer konge...

Noen andre som har problemer med FLAC over nettverket ??

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiofil
    Flac er ikke tapsløst , ofte ligger de på rundt 998 kbs mens en wav fil som er tapsløst ligger på 1440
    FLAC er lydmessig tapsløst men tar ca halvparten av plassen i forhold til hvordan det er lagret på cd. Det har med hvordan lyden kodes når den lagres. Det stod forklart i innlegget du quotet...

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Forsterker modulene i disse er vel like tror jeg,så de forskjellen som er ,har du vel selv ramset opp! Hvor vidt det er noen særlig forskjell i lyden pga disse "dacene" skal jeg ikke uttale meg om,men 83 skal vel vere enda litt mer "musikals" sies det,men om det er hørbart er vel ikke så godt å si!

Dette om det er noen forskjell opp til en ekstern dac ala Hegel,er heller ikke godt å si før man prøver - noen ganger hjelper det,og andre ganger ikke!
    Vil tro det kommer litt an på om du bruker "pure direct" til musikk eller med MCACC innkoblet!
    Bruker du MCACC innkoblet,og du har en ekstern dac,så får du jo en ekstra omgang med konverteringer - først digital til analog i ekstern dac,så analog til diditalt for å "gå gjennom" MCACC,og så tilbake til analogt før det går ut til høytalerne!
    I dette tilfellet,så tror jeg ikke dette vil ha noe for seg,men liker du best "pure direct" uten sub kan det det vel hjelpe noe sikkert!

Dette må nesten bare prøves i ditt oppsett - dacene i disse receiverne er hvertfall av rimelig bra kvalitet!
    Hei! SoundgaRDEN HAR HELGESALG PÅ vELODYNE "12..., men jeg lurer på om du har et tips om hvorfor jeg IKKE får lyd fra pc til lx-83 via as-bt100? Mobil til -83 gikk greit. (pc er hp pavillon et eller a..)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hiver meg på tråden, selv om jeg "bare" har gått til anskaffelse av en LX-73

Etter ca 6 timer med film/musikk og en del kalibrering må jeg si meg meget fornøyd! Gleder meg stort til å sette meg inn i alt receiveren har å by på!

Fikk den på Soundgarden for 13k

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Noen som kan hjelpe meg med hvordan man skifter impedans på høyttalerutgangene på lx83? eller om det i hele tatt er mulig?

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av quasar
    Hei.

Noen som kan hjelpe meg med hvordan man skifter impedans på høyttalerutgangene på lx83? eller om det i hele tatt er mulig?
    Hei

Hvis jeg husker riktig, er ikke dette noe valg man kan gjøre.
    På Denon receiveren min kan jeg gå inn i menyen å velge mellom 6.ohm og 8.ohm. Men kan som sagt ikke huske å ha sett dette på verken LX82 eller LX83. På baksiden står det at den skal takle 6-16.ohm's høyttalere.
    Men vet at mange driver 4.ohm's høyttalere uten problemer med Pioneer.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer SC-LX83 & BDP-LX53 i hus !

Hei

Da var Pioneer receiver SC-LX83 og Blu-Ray BDP-LX53 i hus.
    Julenissen kom noen dager for sent i år, men bedre sent enn aldri!
    Skal bli kjekt ikveld når ungene har lagt seg og man får testet litt hva dette systemet er godt for. Er mest spent på hvordan blu-ray spilleren greier seg opp mot Denon DBP-2010.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Da var Pioneer receiver SC-LX83 og Blu-Ray BDP-LX53 i hus.
    Julenissen kom noen dager for sent i år, men bedre sent enn aldri!
    Skal bli kjekt ikveld når ungene har lagt seg og man får testet litt hva dette systemet er godt for. Er mest spent på hvordan blu-ray spilleren greier seg opp mot Denon DBP-2010.

Hei Purolatino!

Godt du er tilbake i det Pioneer'ske lydunivers! Der er det godt å være

Skal ikke ta fra deg noe av gleden ved utforskingen av disse kremproduktene, men siden du har gått til innkjøp av en Pioneer spiller, så bør du absolutt aktivisere PQLS funksjonen for å vri de siste detaljene ut av receiveren. Må gjøres både i spiller under setup > HDMi (PQLS til auto) og i receiver under "other setup" > HDMI Control setup > aktivisere HDMI controll, og PQLS auto.

Synes også bruk av "Full Band phase Control" (direkte fra fjernkontroll) gjør at lydbildet faller mer på plass. Men det siste kan også være litt placebo

Lykke til, fortell hvordan det låter!
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Side 5 av 17 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •