Pioneer SC LX 83 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 17 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 334
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Hvilken høtalere brukere dere til SC-LX83?

Jeg har bestilt meg en SC-LX83 på Elkjøp.

Er spent om jeg vil høre stor forskjell på de nye digitale lydformatene.

Siden jeg oppgradere forsterkeren min, må jeg vel oppgradere høytalerene også.:-)
    Idag bruker jeg en gammel Dali center, System Audio front og sub, og Dali 104som bakøytalere.

Har hørt på Dali sine Ikon 6 Mk2, Klipsch RF-62 MK2 og System Audio SA Mantra 60. Men er i tvil om hva som går best med LX83...

Så til spørsmålet 8-)

Hvilken høtalere brukere dere til SC-LX83?

Hilsen

Bjørn

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til informasjon så kommer det test av SC-LX83 i det kommende nummeret av Hjemmekino
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jaun
    Hei, jeg har nå kvittet meg med mitt Harman Kardon oppsett og kjøpt en SC-LX83 og en BDP-LX53.
    Til nå er jeg knallfornøyd med lyden i forhold til HK AVR355. Pioneer er mye mer oppløst i diskant og mellomtone, spesielt merkes det på senterkanalen som jeg var misfornøyd med tidligere. Den var ikke på langt nær i samme klasse som BW 683 frontene mine, men nå synes jeg den er det.

Er det noen som kan legge ut litt egne erfaringer her med lydoppsett, valg av innstillinger etc? Jeg kjører foreløpig Dbl ProLogicII Movie på TV-lyd. Hvordan fungerer Direct og Pure Direct f.eks?

Jeg kjører ikke THX oppsettet, er det noen som vet hva slags fordeler/bakdeler det er med det?

En ting jeg irriterer meg over er at det kun står lydmodus i displayet i normaldrift. Jeg vil at det skal stå inngangsnavnet. Er det mulig å få fram?
    Hvilke lydmodus du bruker blir vel litt smak og behag egentlig - selv buker jeg mest pro logic music til tv!
    "Pure direct" slår av alle justeringer gjort av MCACC,og kutter ut sub,og du får kun en ren stereo lyd!
    Hvike som er best til musikk kommer vel litt an på hvor optimalt rommet ditt,og høytalerplasseringen din er!
    Selv bruker jeg alltid MCACC aktivert uansett - syns det låter best slik
    Sound retriver funksjonen har jeg også aktivert hele tiden!

Hvilke inngang du bruker,viser jo noen sek etter valgt inngang,for så å gå over til å vise lydmodus - synes nå dette er greit nok egentlig,og vet ikke noen måte å forandre det på!

Du får bare forske litt på denne "lekre boksen"
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lunatech
    Har selv vurdert lenge mellom 73 og 83. Ser at det er noen forskjeller med 10w større forsterker, rf kontroll, streaming etc. (og ikke minst pris) men dette er ikke noe jeg personlig ser behovet for. Det som kan være aktuelt er det jeg leser om en potensielt "bedre" DAC i 83 kontra 73. Jeg må innrømme at jeg ikke er helt inne i "DAC språket", men jeg kan lese at det er en 192/24 i 73 og 192/32 i 83. Hvordan vil forskjellen være her? Er det andre forskjeller?

Hvordan ranker denne DAC'en sammenlignet med en ekstern DAC ?(f.eks Hegel sin)
    Forsterker modulene i disse er vel like tror jeg,så de forskjellen som er ,har du vel selv ramset opp! Hvor vidt det er noen særlig forskjell i lyden pga disse "dacene" skal jeg ikke uttale meg om,men 83 skal vel vere enda litt mer "musikals" sies det,men om det er hørbart er vel ikke så godt å si!

Dette om det er noen forskjell opp til en ekstern dac ala Hegel,er heller ikke godt å si før man prøver - noen ganger hjelper det,og andre ganger ikke!
    Vil tro det kommer litt an på om du bruker "pure direct" til musikk eller med MCACC innkoblet!
    Bruker du MCACC innkoblet,og du har en ekstern dac,så får du jo en ekstra omgang med konverteringer - først digital til analog i ekstern dac,så analog til diditalt for å "gå gjennom" MCACC,og så tilbake til analogt før det går ut til høytalerne!
    I dette tilfellet,så tror jeg ikke dette vil ha noe for seg,men liker du best "pure direct" uten sub kan det det vel hjelpe noe sikkert!

Dette må nesten bare prøves i ditt oppsett - dacene i disse receiverne er hvertfall av rimelig bra kvalitet!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av normale74
    Jeg har bestilt meg en SC-LX83 på Elkjøp.

Er spent om jeg vil høre stor forskjell på de nye digitale lydformatene.

Siden jeg oppgradere forsterkeren min, må jeg vel oppgradere høytalerene også.:-)
    Idag bruker jeg en gammel Dali center, System Audio front og sub, og Dali 104som bakøytalere.

Har hørt på Dali sine Ikon 6 Mk2, Klipsch RF-62 MK2 og System Audio SA Mantra 60. Men er i tvil om hva som går best med LX83...

Så til spørsmålet 8-)

Hvilken høtalere brukere dere til SC-LX83?

Hilsen

Bjørn
    Dette kommer jo mye an på smak og behag osv - hvilke av de høytalerne du ramset opp likte du best da?
    Hva slags prisklasse hadde du tenkt på da?

Selv bruker jeg Monitor Audio GS 20,og er veldig fornøyd med det,har lest rundt omkring på nettet at det er en kombinasjon mange bruker også!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hadde tenkt meg opp til max ca 15.000,- for fronten. En center som står i stil ligger vel rundt 4000 kr. Er ikke sikker på hvor mye penger jeg skal legge i høydekanalene og surround høytalerene. De som jeg likte best var Dali Ikon 6, men de ble spilt på en stereo forsterker. SA høytalerene var bra og, men fikk ikke hørt så mye på dem..

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Til informasjon så kommer det test av SC-LX83 i det kommende nummeret av Hjemmekino
    Når kommer det? Ser at Lyd&bilde har kåret lx-73 som testvinner. Da jeg har lx-83 vil jeg kjøpe "kommende nummer". ellers; glimrende receiver som Elkjøp har god pris på. (18000) (jeg gav 20000 på Dynabels helgesalg... -veil. pris er jo 22-23000,-...)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Hvilke lydmodus du bruker blir vel litt smak og behag egentlig - selv buker jeg mest pro logic music til tv!
    "Pure direct" slår av alle justeringer gjort av MCACC,og kutter ut sub,og du får kun en ren stereo lyd!
    Hvike som er best til musikk kommer vel litt an på hvor optimalt rommet ditt,og høytalerplasseringen din er!
    Selv bruker jeg alltid MCACC aktivert uansett - syns det låter best slik
    Sound retriver funksjonen har jeg også aktivert hele tiden!

Hvilke inngang du bruker,viser jo noen sek etter valgt inngang,for så å gå over til å vise lydmodus - synes nå dette er greit nok egentlig,og vet ikke noen måte å forandre det på!

Du får bare forske litt på denne "lekre boksen"
    Halve morroa er jo å prøve ut alle mulighetene den har. :-D Har prøvd litt ei stund nå og kastet ut de to ekstra bakhøyttalerne. Stua mi er stor, men syns jeg hadde mer igjen av å heller bi-ampe frontene.

Fabelaktig forsterker, med så utrolig mange velfungerende finesser. Appen til iPhone er knall.

Liker ikke fjernkontrollen til LX83, synd at man må stille på en bryter for å få full funksjon ved nettbruk etc. Jeg bruker en Logitech Harmony One og da blir det litt tull med den... LX83 er ikke kommet til i Logitech's database enda. Blir nok bedre når det skjer.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Greven
    Noen der ute som vet hvordan jeg skal få koblet opp Argon hodetlf.forsterker på lx-83?
    Ekspertene i "What Hi-Fi? Sound and Vision" (UK) har funnet ut at vinnerne SC-LX83 og VSX-LX53 "leverer enestående ytelser til prisen"
    What Hi-Fi? Sound and Vision Awards er selve Oscarprisen i hjemmekinoindustrien, og har vært det i 34 år. Vårt flaggskip SC-LX83 vant prisen "beste hjemmekinoreceiver" i priskategorien £1500+, i tillegg vant vår VSX-LX53 priskategorien £1000-£1500.

What Hi-Fi sier "vinnerene leverer enestående ytelser til prisen, så du kan slappe av og være sikker på at du har kjøpt det beste".

SC-LX83 integrerer vår Direct Energy HD forsterkerkonsept, bygget på ICEpower analog Class D teknologi, for nøyaktig å reprodusere hele dynamikken av høyoppløselig ukomprimerte lydformater som Dolby TrueHD og DTS-HD Master Audio.

"Løp og kjøp.." 18000 for lx-83 på elkjøp... (15000 for lx53)

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det eksempler på tilsvarende forsterkere som har blitt slaktet i pressen? Eller bare fått dårlig kritikk?

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste test av Pioneer SC-LX73 i siste Hjemmekino-bladet og der tapte den mot Yamaha RX-V2067 med hårfin margin. I siste utgave av Lyd og Bilde vant derimot SC-LX73 mot Yamaha RX-V3067, som er storebroren til testvinneren i Hjemmekino. Så enten har anmelderne forskjellig smak eller så er disse to receiverne så like at det kun er en smaksak hvem du føler er best. RX-V3067 burde i prinsippet være bedre enn modellen under og derfor vinne over SC-LX73, men men...

Spennende og se hvordan SC-LC83 gjør det i tester...

Sikkert flere som lurer på hvilken receiver de skal gå for. Mitt valg står nå mellom Pioneer SC-LX83 og Yamaha RX-V3067

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av mrcradock
    Leste test av Pioneer SC-LX73 i siste Hjemmekino-bladet og der tapte den mot Yamaha RX-V2067 med hårfin margin. I siste utgave av Lyd og Bilde vant derimot SC-LX73 mot Yamaha RX-V3067, som er storebroren til testvinneren i Hjemmekino. Så enten har anmelderne forskjellig smak eller så er disse to receiverne så like at det kun er en smaksak hvem du føler er best. RX-V3067 burde i prinsippet være bedre enn modellen under og derfor vinne over SC-LX73, men men...

Spennende og se hvordan SC-LC83 gjør det i tester...

Sikkert flere som lurer på hvilken receiver de skal gå for. Mitt valg står nå mellom Pioneer SC-LX83 og Yamaha RX-V3067
    Ikke noe å lure på! Sc-lx83 er kåret til 2010 `s beste receiver over 1500 pund i "What hifi"....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har litt kluss med min forsterker. Jeg kjører bi-amp på frontene og rett som det er kopler ikke forsterkeren inn lavnivåutgangene og det eneste som kommer er diskant og litt midbass. Hvis jeg bytter litt lydmodus og provoserer den litt kopler den inn utgangene, hører at relèet slår inn. Er det noen som har opplevd noe lignende?

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greven
    Ikke noe å lure på! Sc-lx83 er kåret til 2010 `s beste receiver over 1500 pund i "What hifi"....
    Nå har What Hifi (etter hva jeg kan se) ikke testet RX-V3067. RX-V1067 er den største i XX67-serien de har testet. Men ser de skryter veldig av SC-LX83.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har litt kluss med min forsterker. Jeg kjører bi-amp på frontene og rett som det er kopler ikke forsterkeren inn lavnivåutgangene og det eneste som kommer er diskant og litt midbass. Hvis jeg bytter litt lydmodus og provoserer den litt kopler den inn utgangene, hører at relèet slår inn. Er det noen som har opplevd noe lignende?
    Kobler ikke inn lavnivå utganger sier du?
    Biamper du med en annen forsterker samtidig da eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Kobler ikke inn lavnivå utganger sier du?
    Biamper du med en annen forsterker samtidig da eller?

Nei, bruker surround back terminalene til lavnivå på fronthøyttalerne og front terminalene til high på fronthøyttalerne. Satt opp som bi-amp i systemet. Fungerer stort sett hele tiden, men av og til kopler det ikke inn og kun høynivå på høyttalerne.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, bruker surround back terminalene til lavnivå på fronthøyttalerne og front terminalene til high på fronthøyttalerne. Satt opp som bi-amp i systemet. Fungerer stort sett hele tiden, men av og til kopler det ikke inn og kun høynivå på høyttalerne.
    Å det er det du mener med "lavnivå" utganger?
    Det er ikke lavnivå,men LF "lav frekvens" tilkoblingen som du mener!
    Har ikke vert borti problemet,men du kan jo prøve å ta en reset på receiveren,og passe på at du har definert at du skal bruke surrback utg til "front bi-amp" før du kjører en ny runde med MCACC!

Hvis ikke dette hjelper,så må du vel nesten bare levere den inn for sjekk!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ruting av HDMI signaler

Hei

Fikk endelig SC-LX83 fra Elkjøp idag (16393,-)
    Har koblet på BD, PVR dekoder fra canaldigital og PS3. Alt dette gjorde jeg inn på HDMI ingangene. På utgangene har jeg TV og projektor.
    Så til spørsmålet.

Kan jeg rute slik at når jeg trykker Sat/tv knappen på fjernkontrollen, slik at bilde fra PVR dekoderen kommer ut på TV?

For å se TV nå må jeg velge HDMI 1 ved hjelp av HDMI knappen på fjernkontrollen og HDMI 2 for å bruke PS3.
    BlueRay kommer på BD knappen uten noen problem. Skulle tro en kunne trikse og velge inn og ut skilder på knappene uten problem.

Takker for alle innspill

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av normale74
    Hei

Fikk endelig SC-LX83 fra Elkjøp idag (16393,-)
    Har koblet på BD, PVR dekoder fra canaldigital og PS3. Alt dette gjorde jeg inn på HDMI ingangene. På utgangene har jeg TV og projektor.
    Så til spørsmålet.

Kan jeg rute slik at når jeg trykker Sat/tv knappen på fjernkontrollen, slik at bilde fra PVR dekoderen kommer ut på TV?

For å se TV nå må jeg velge HDMI 1 ved hjelp av HDMI knappen på fjernkontrollen og HDMI 2 for å bruke PS3.
    BlueRay kommer på BD knappen uten noen problem. Skulle tro en kunne trikse og velge inn og ut skilder på knappene uten problem.

Takker for alle innspill

Tror ikke det er så enkelt.
    HDMI knappen gjenspeiler kontaktgrupen med HDMI-innganger bak på receiver. Hvis du ser etter så ser du at den ene inngangen heter BD, de andre HDMI 1,2,3 osv. HDMI inn betyr HDMI 1 el. 2 ut, men for de andre inngangene CD, DVD, TV/sat osv så kan man velge mellom optisk, coax eller analog ut.

Oversikten over inn/utganger finner du i Home menu (knappen på fjernkontrol)>System Setuo>Input Setup

Tror ikke man kan omgruppere til at CD kildevelger på fjernkontroll kan velge f.eks HDMI 1 ut.

Sånn sett er det mye enklere og mer oversiktlig å bruke en multifjernkontroll ala Logitech hvor man f.eks. trykker på aktivitet "Se på TV", så går den til riktig HDMI inngang på forsterker og utgang til TV i ett trykk.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

FLAC på LX83

Hei

Sitter her offshore og leser meg opp på forsterkeren min.

Hadde tenkt å kjøre FLAC formatet på musikk. Jeg har hørt at det er bedre en f.eks WAV formatet. Ble litt skuffet når jeg ser att forsterkeren bare støtter opp til flac 48KHz/16bit, mens f.eks konkurenten Denon 4311 støtter Flac 96KHz/24 bit. Hvorfor klarer ikke Pioneer å implementere de nyeste formatene med en gang. Eller skal de melke oss forbrukerene for alt de klarer.

Noen som hvet om dette stemmer ??

Eventuelt at du kan kjøre noe form for oppdatering på forsterkeren i fremtiden, slik at den støtter 96KHz/24 bit??

Etter det jeg forstår strør ikke pioneer rundt seg med oppdateringer på firmware på LX forsterkerene...

Side 4 av 17 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •