Pioneer SC LX 83 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 17 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 334
    Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Gratulerer med handel da:-)

Du får fortelle oss hva du synes da,når du får hørt litt på den!
    Takker! (Han som fikk denne til 16 k har fått den uten mva...):twisted:

Fantastisk!! Ventet til i dag for å "koble opp"... Har ennå ikke kalibrert. (Vil gjøre det uten damen og hunder tilstede..) Lytter på Touch av Yello. Føler at jeg nå har kommet i mål! Mye større lydbilde enn med Svx-lx70. Bi-ampet samtidig Mirage Omd-28 til front. (xpa-2 & 5) Cd lyden kommer fra Sony xa5400es som også kan anbefales!

Lyden ut er på analog pure direct. (trenger knapt sub med disse høytal. selv om jeg har 2 mirage sub...) (ble litt "redd" når Emotiva `s kanal 5 lyste rødt..og "E"`n blinket gult.. -Det viste seg at Emotiva krever en viss standard på kablene..) Lx-83 anbefales!! (Det blir en del å sette seg inn i ..(irf, bluetooth adapter etc.) -Bra at bruksanvisnigen fulgte på cd-rom)

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer SC-LX83 bestillt!

Hei

Greide ikke å la det vær!, har bestillt LX83.
    Gleder meg til å få testet den.
    Håper det er en god oppgradering fra LX82!
    Snakket med noen som hadde vært på kurs med Pioneer og det var visstnok et hav av nye funksjoner på LX83 kontra LX82.
    Er selv veldig spent på videochipen i receiveren, på LX82 var det vell ikke mulig å oppskalere bildet når man brukte hdmi?, kun pass through?
    Hvis Pioneer nå skulle vise seg å ha godt over til ABT og videochipen er av nyere modell håper jeg at man kan la receiver ta seg av oppskaleringen.
    Sound Retriver var visstnok forbedret, var også kommet Sound Retriver Air, veldig spennende dette her! Håper også at receiveren ser svart ut, på bilder ser den litt gråaktig ut. De som hadde sett den live sa den så svart ut og var meget fin, den så ikke så billig ut som LX82, så mer eksklusiv ut.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Greide ikke å la det vær!, har bestillt LX83.
    Gleder meg til å få testet den.
    Håper det er en god oppgradering fra LX82!
    Snakket med noen som hadde vært på kurs med Pioneer og det var visstnok et hav av nye funksjoner på LX83 kontra LX82.
    Er selv veldig spent på videochipen i receiveren, på LX82 var det vell ikke mulig å oppskalere bildet når man brukte hdmi?, kun pass through?
    Hvis Pioneer nå skulle vise seg å ha godt over til ABT og videochipen er av nyere modell håper jeg at man kan la receiver ta seg av oppskaleringen.
    Sound Retriver var visstnok forbedret, var også kommet Sound Retriver Air, veldig spennende dette her! Håper også at receiveren ser svart ut, på bilder ser den litt gråaktig ut. De som hadde sett den live sa den så svart ut og var meget fin, den så ikke så billig ut som LX82, så mer eksklusiv ut.
    Så du klarte ikke dy deg nei,hehe
    Det blir spennende å høre hva du syns når du får den i hus - når får du den da?
    Jo det skal da vere noe en del oppgraderinger ang funksjoner!
    Om det er noe oppgraderinge rent lydmessig blir jo spennende å høre,skjønt det ligger vel ikke an til de store forskjellene der!

Ps Han som kjøpte LX 82'en er hvertfall kjempefornøyd så langt
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du klarte ikke dy deg nei,hehe
    Det blir spennende å høre hva du syns når du får den i hus - når får du den da?
    Jo det skal da vere noe en del oppgraderinger ang funksjoner!
    Om det er noe oppgraderinge rent lydmessig blir jo spennende å høre,skjønt det ligger vel ikke an til de store forskjellene der!

Ps Han som kjøpte LX 82'en er hvertfall kjempefornøyd så langt
    Hei

Bra han er fornøyd! Bestillte den i helgen, så bør ha den iløpet av uken som kommer.
    Selve forsterker modulene skal være de samme som i LX82 slik jeg forstod det.
    Håper de har greid å gjøre den enda litt lydmessig bedre, men om den låter slik LX82 gjorde er det forsåvidt greit nok, for den låt meget bra når man først kom i mål!
    Personlig er jeg mest spent på videochipen denne gangen, håper at receiver denne gangen også oppskalerer fra hdmi signaler.
    Det gjorde ikke LX82?
    Skal selvfølgelig poste inntrykk også videre når den er kommet i hus!

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lx81 selv, gidder ikke engang vurdere å kjøpe lx83 nå, ikke verdt det!
    Har en kompis som jobber på soundgarden, som sier forandringene er ubetydelige for meg som har lx81..
    Den største forandringen er vel at lx83 er 3d kompatibel og den kan oppskalere til 1080p..

Så har man lx81 eller lx82, å ikke må ha en 3d reciver! så er det veldig liten grunn til å bytte til lx83!

Det rådet fikk jeg ihvertfall

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Har lx81 selv, gidder ikke engang vurdere å kjøpe lx83 nå, ikke verdt det!
    Har en kompis som jobber på soundgarden, som sier forandringene er ubetydelige for meg som har lx81..
    Den største forandringen er vel at lx83 er 3d kompatibel og den kan oppskalere til 1080p..

Så har man lx81 eller lx82, å ikke må ha en 3d reciver! så er det veldig liten grunn til å bytte til lx83!

Det rådet fikk jeg ihvertfall
    Hei

Vet du om den oppskalerer fra hdmi også?, om den greier å oppskalere til 1080.p24?
    Har kameraten din sagt noe annet angående receiveren?, trolig mange her som synes denne receiveren er interressant, du må gjerne dele det du vet eller har hørt.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Vet du om den oppskalerer fra hdmi også?, om den greier å oppskalere til 1080.p24?
    Har kameraten din sagt noe annet angående receiveren?, trolig mange her som synes denne receiveren er interressant, du må gjerne dele det du vet eller har hørt.
    Ja den oppskalerer fra hdmi også!
    Har lest det inne på AVS-forum! "Over there" heter den SC 37
    "Official" Pioneer Elite SC-37 - AVS Forum
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg elsker denne dingsen!

Har koblet alt jeg eier til LX-83'en min. Og den gjør en fantastisk jobb!!
    PS3, TV, PC, musikk... Alt er kulere med det nye "beistet" fra Pioneer.
    Liker spesielt godt bluetooth-streamingen fra iPhone. Lydkvaliteten blir nærmest klokkeklar til tross for (i HiFi-sammenheng) den rottne kilden som iPhone er....

Jeg sliter med tilkobling av iPod/iPhone vha denne super-usb-kabelen som følger med...
    Når jeg prøver å skifte låt m/fjernkontrollen (iPhonen blir nemlig lammet når den er tilkoblet) får jeg alltid en feilmelding. Også blir det stille.
    Noen andre som opplever dette?

Holder på å skal lære meg å få til internettradio. Selv om jeg tror at min lunefulle trådløsrouter/hub kan gjøre internettradio-lytting til en tidvis avbrutt nytelse.

Denne bruksanvisningen er.... Voldsom.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh, trodde ikke internettradio og iPhone hadde bra nok kvalitet til å yte denne forsterkeren rettferdighet

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det en test ute av Pio LX 83
    Ser da bra ut det som står der,men enig i at det er litt dårlig at det kun er 7 forsterkertrinn - burde hatt 9!!
    Pioneer SC-LX83 review from TechRadar UK's expert reviews of Receivers

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det en test ute av Pio LX 83
    Ser da bra ut det som står der,men enig i at det er litt dårlig at det kun er 7 forsterkertrinn - burde hatt 9!!
    Pioneer SC-LX83 review from TechRadar UK's expert reviews of Receivers
    Hei

Er enig at det burde være 9 forsterkertrinn og ikke bare 7. Savner også OSD, rart at Pioneer ikke har ordnet det.
    Ut i fra bildene er jeg også enig i at jeg foretrekker svart høyglans, men håper jeg forandrer mening når jeg for sett den live!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig trist denne ikke kommer i sort pianolakk , men slik er det nok en gang.

jeg hadde en gang sclx81 , Byttet til sclx82 grunnet grundigere kalibrering som resulterte i et mye bedre lydbilde.

det finnes gode grunner for å bytte fra 82 til 83 foruten hdmi 1.4 3d (noe jeg ikke bryr meg om)

Hva er forbedret på sclx83

-kalibrering
    -bedre bildeprossessor
    -forbedret lydprosessor

Håper lydprossessorer er litt kjappere en på lx 82 , da lyden nå bruker lengre tid på prossesering en bildet på min tv (sliter med lipsynk som er umulig å korigere grunnet at den oppstår feil vei)

Morsomt å følge utvikkling av sclx serien til pioneer , Gleder meg som et liite barn hver gang

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiofil
    Veldig trist denne ikke kommer i sort pianolakk , men slik er det nok en gang.

jeg hadde en gang sclx81 , Byttet til sclx82 grunnet grundigere kalibrering som resulterte i et mye bedre lydbilde.

det finnes gode grunner for å bytte fra 82 til 83 foruten hdmi 1.4 3d (noe jeg ikke bryr meg om)

Hva er forbedret på sclx83

-kalibrering
    -bedre bildeprossessor
    -forbedret lydprosessor

Håper lydprossessorer er litt kjappere en på lx 82 , da lyden nå bruker lengre tid på prossesering en bildet på min tv (sliter med lipsynk som er umulig å korigere grunnet at den oppstår feil vei)

Morsomt å følge utvikkling av sclx serien til pioneer , Gleder meg som et liite barn hver gang
    Hei

Har hatt SC-LX83 én dag nå, ettersom prisen på LX82 er enormt gunstig, er det etter mitt syn et bedre kjøp om mye mer "value for the money"!
    Hvis man ikke trenger hdmi1.4 eller 3D er egentlig LX83 noe å vurdere.

-kalibrering : Synes ikke LX83 gjør dette bedre enn LX82, den gjør det like godt, fikk ingen WOW følelse av at denne gjorde det bedre på noen måte.

-bedre bildeprossessor : JA, denne oppskalerer også fra hdmi, og gjør en god jobb. Har ingen aning om hvilken videochip som står i den, men tviler på at det er noen ABT Anchor Bay brikke i den. Synes fremdeles at min Denon BDP-2010 gjør en bedre jobb enn det LX83 greide å gjøre med dvd plater, men har ikke hatt tid til å justere noe særlig med video innstillingene enda.

-bedre lydprossessor : Tror nok at denne er ganske lik LX82. Men det har også kommet noe som dem kaller Sound Retriver Air og Hi-Bit32, Sound Retriver Air brukes når man for eksempel overfører musikk fra iPhone trådløst med blutooth, gjør egentlig det samme som Sound Retriver, gjør komprimert musikk fyldigere. Hi-Bit32 er vell noe av det samme, som det står i bruksanvisningen, "gir en bredere dynamisk rekkevidde med digitale kilder, som CD-er, DVD-er eller BD-er. Et jevnere og mer delikat musikalsk uttrykk kan oppnås ved å omkvantifisere 16-bit PCM, komprimerte 20-bit lydsignaler eller komprimerte/tapsfrie 24-bit lydsignaler til 32-bit".
    Har prøvd å slå den på noen ganger, men merker egentlig ikke stor forskjell.

Ellers ser den faktisk ikke så ille ut, den er SVART live, ser meget bra ut!
    Var litt bekymret over at den så litt gråaktig ut på bilder, men den er svart.
    Synes selv at de kunne tilbudt den i sort høyglans også.
    Baksiden med alle tilkoblingene, har etter mitt syn blitt mye mer ryddig og lettere og komme til, en skikklig forbedring synes jeg.

Min konklusjon etter å hatt den én dag, snart to : LX83 bygger helt klart videre på LX82, har endel nye "artige funksjoner" og skalerer også videosignaler gjennom hdmi også nå. Kraftmessig og lydmessig synes jeg det er det samme som med LX82. Som sagt, hvis man ikke må ha hdmi1.4, 3D, 1-2 ekstra hdmi tilkoblinger, overføre musikk fra musikkspillere via blutooth, muligheter for wide/height høyttalere er det ingen grunn til å oppgradere!
    En siste ting, at Pioneer ikke har OSD er nesten en grunn i seg selv til å velge bort Pioneer, helt utrolig at det ikke er på plass! Er utrolig greit å få volum opp på TV-en når man ser film. Vet jeg er utrolig pirkete nå, men det er faktisk en meget grei funksjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man streame filmer fra pc? mkv bluray iso osv?

ser den like ekslusive ut i sort børstet som i pianolakk?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiofil
    Kan man streame filmer fra pc? mkv bluray iso osv?

ser den like ekslusive ut i sort børstet som i pianolakk?
    Hei

Er ikke helt sikker på det, mye å sette seg inn i. Men tror nok at man kun kan streame musikk. Vil egentlig si at den ser mer ekslusiv i sort børstet stål enn den gjorde i sort pianolakk.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stille i denne tråden nå...??

Ingen flere som har gått til anskaffelse av LX 83?

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av Greven
    Der var handelen gjort... Dynabel.com har tilbud denne helgen..., kr 19998, mandag 21998,-, Ser at Pioneer.no har kr. 22.999,- som veil. pris.

Noen der ute som vet hvordan jeg skal få koblet opp Argon hodetlf.forsterker på lx-83?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har nå kvittet meg med mitt Harman Kardon oppsett og kjøpt en SC-LX83 og en BDP-LX53.
    Til nå er jeg knallfornøyd med lyden i forhold til HK AVR355. Pioneer er mye mer oppløst i diskant og mellomtone, spesielt merkes det på senterkanalen som jeg var misfornøyd med tidligere. Den var ikke på langt nær i samme klasse som BW 683 frontene mine, men nå synes jeg den er det.

Er det noen som kan legge ut litt egne erfaringer her med lydoppsett, valg av innstillinger etc? Jeg kjører foreløpig Dbl ProLogicII Movie på TV-lyd. Hvordan fungerer Direct og Pure Direct f.eks?

Jeg kjører ikke THX oppsettet, er det noen som vet hva slags fordeler/bakdeler det er med det?

En ting jeg irriterer meg over er at det kun står lydmodus i displayet i normaldrift. Jeg vil at det skal stå inngangsnavnet. Er det mulig å få fram?

Newcomer Lunatech sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv vurdert lenge mellom 73 og 83. Ser at det er noen forskjeller med 10w større forsterker, rf kontroll, streaming etc. (og ikke minst pris) men dette er ikke noe jeg personlig ser behovet for. Det som kan være aktuelt er det jeg leser om en potensielt "bedre" DAC i 83 kontra 73. Jeg må innrømme at jeg ikke er helt inne i "DAC språket", men jeg kan lese at det er en 192/24 i 73 og 192/32 i 83. Hvordan vil forskjellen være her? Er det andre forskjeller?

Hvordan ranker denne DAC'en sammenlignet med en ekstern DAC ?(f.eks Hegel sin)

Side 3 av 17 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •