Pioneer SC LX 83 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 17 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 334
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Greven
    Hei! Hvilke(n) blu-ray har 2 hdmi ut? Jeg teller på knappene vedr. lx-83, Dynabel har helgetilbud på denne. -Har i dag pioneer vsx-lx70, bdp-lx-71 og emotiva xpa-5 og xpa-2. og lurer på om lx-83 vil være "verdt det"... (Høytalere Omd-28, 15 og 5, + 2 mirage subber "8" og "10". center omd c-2)

Siden du bruker kun pre ampen kan du ha begrenset nytte. Jeg hørte enorm forkskjell på "gamle" LX serien uten ICE til nye LX serien med ICE når jeg bruke de som forsterkere.

Liker lyden på ICE forsterkerne mye bedre. Men en ting du nesten garantert VIL merke er at romkorreksjonen er myye bedre! På LX70 var min erfaring at en "dro ut pluggen på bassen" og fikk kun forstkerket mellom tone og særlig diskant. På LX82 og nyere fjerner ikke like mye bass og lyden blir meget bra ETTER romkorreksjon i mine ører.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Siden du bruker kun pre ampen kan du ha begrenset nytte. Jeg hørte enorm forkskjell på "gamle" LX serien uten ICE til nye LX serien med ICE når jeg bruke de som forsterkere.

Liker lyden på ICE forsterkerne mye bedre. Men en ting du nesten garantert VIL merke er at romkorreksjonen er myye bedre! På LX70 var min erfaring at en "dro ut pluggen på bassen" og fikk kun forstkerket mellom tone og særlig diskant. På LX82 og nyere fjerner ikke like mye bass og lyden blir meget bra ETTER romkorreksjon i mine ører.
    Takker for svar! -Tror eg går for den!

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har veldig lyst på den nye lx83, eventuelt lx72, lx82 pga pris
    Klarer noen av disse forsterkerene å drive høytallerene så godt at jeg kan kutte ut effekt forsterkeren jeg bruker idag?

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Der var handelen gjort... Dynabel.com har tilbud denne helgen..., kr 19998, mandag 21998,-, Ser at Pioneer.no har kr. 22.999,- som veil. pris.

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sammen lignet litt data, for å finne årsaken til at LX83 er ca 7000kr dyrere en LX73
    Pioneer Audio - Video Amplifier and Receivers

LX 83 har i tillegg mere effekt, RF fjernkontroll, DLNA og en D/A konverter 192/32-bit, mot LX73 D/A konverter 192/24-bit..
    Er D/A konverten til LX83 en forbedring av forforsterker delen?

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ABT Videochip?

Hei

Noen som vet hvilken videochip LX83 kommer med?, har gått rykter om Anchor Bay, noen som vet?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var handelen gjort... Dynabel.com har tilbud denne helgen..., kr 19998, mandag 21998,-, Ser at Pioneer.no har kr. 22.999,- som veil. pris.
    Får den på onsdag... 8)

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av ttrane
    16.168,- inkl frakt og mva. Får den på onsdag... 8)
    Svarte.. innbruddspris!! Fra spøk til... -kongepris. Jeg får min på onsdag også. Din pris er vel innkjøpspris.. -Gleder meg!

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Noen som vet hvilken videochip LX83 kommer med?, har gått rykter om Anchor Bay, noen som vet?
    Skal stemme dette ja
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg finner ikke sclx83 til under 20 k noen sted i allefall, Synes mange skriver mye om ureelle lave priser.

Mulig noen har avtaler om innkjøpspris eller jobber på steder der man kan få det , men slike priser får ikke mannen i gata.

I tilfelle er det kanskje litt ufint å nevne innpriser til sin arbeidsgiver

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Audiofil
    Jeg finner ikke sclx83 til under 20 k noen sted i allefall, Synes mange skriver mye om ureelle lave priser.

Mulig noen har avtaler om innkjøpspris eller jobber på steder der man kan få det , men slike priser får ikke mannen i gata.

I tilfelle er det kanskje litt ufint å nevne innpriser til sin arbeidsgiver

+1 -For jeg syntes 20 k var en god pris... inntil... (får den i dag...)

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1 -For jeg syntes 20 k var en god pris... inntil... (får den i dag...)
    Gratulerer med handel da:-)

Du får fortelle oss hva du synes da,når du får hørt litt på den!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer SC-LX83 i salg!

Hei

Ser at bla. Soundgarden nettbutikk har fått den opp på siden sin nå. Meget interessant receiver, litt synd at Pioneer gikk bort fra sort pianolakk, men ser jo bra ut LX83 også! Også synes bakdelen til alle tilkoblingene ser mye mer ryddig ut på LX83.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ttrane
    Da får jeg en SC-LX83 levert på døra om et par uker....
    Håper den svarer til forventningene.
    Har dere bra erfaring med '81 og '82 hva angår lydgjengivelse/kvalitet på musikk??
    Jeg har B&W CM7 og anskaffer enten CMC eller CMC2...
    Kommer vel til å bi-ampe CM7'ene for å få litt mer effekt, men lurer på om det blir "veikt" å trekke CMC2 uten effektforsterker...
    Hei

Har selv lx81.Synest den fungerer meget bra på musikk.Men man må vel ha dei "rette" innstillingene.Eg har testet litt,kalibrert,fått tips,og lest litt rundt på nettet om forskjellige innstillinger.Når eg kalibrerte så satt auto kalibreringen lyden lavt.Så lurt å bruke radioshack i tillegg.Eg bruker 683 med cmc2.Eg synest cmc2en er utrolig bra.Må selvsagt spilles inn først.Men når det er gjort så låter den fantastisk.Er virkelig realistisk lyd sammen med pioneeren.Husker eg såg "MR73" på bd,og fy flate hvor detaljert og crispy lyden var Cmc2 er nok det beste valget.Har hørt td htm 61 og den var ein skuffelse. Du blir garantert fornøyd med lx83.Tenker mcaacen er enda bedre på den.Ein svs sub sammed med pioneer og b&w gjør også susen

Ps:bruker vincent sp 331 2 x150 watt biamp på centeren.Synest det låter konge.Men trur nok lx81/83 har krefter nok og.Men har ikkje prøvd uten effektforsterker Siden 70-80 % av lyden kommer fra center,så er det grei å vite at den får nok "mat".

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen inntrykk av Pioneer SC-LX83 her?

Hei

Noen her på forumet som har mottatt og fått testet SC-LX83?
    Virker som en meget grom receiver dette her, virkelig en receiver man har lyst å få testet og man har store forventninger til dette her.
    Hvis noen her som sagt har fått testet denne receiveren, post gjerne inntrykkene dine her!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Hei

Eg har testet litt,kalibrert,fått tips,og lest litt rundt på nettet om forskjellige innstillinger.
    Jeg har akkurat kjøpt meg en LX82 og er utrolig godt fornøyd. Om du har noen tweake triks er jeg takknemlig :-)

Forøvrig enig med deg ang CMC2, har samme erfaring som deg !

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tweaking

Sitat Opprinnelig postet av Johnendre
    Jeg har akkurat kjøpt meg en LX82 og er utrolig godt fornøyd. Om du har noen tweake triks er jeg takknemlig :-)

Forøvrig enig med deg ang CMC2, har samme erfaring som deg !
    Ja vi som har gått for cmc2 har gjort eit kjempekjøp

Her er eit råd/tips eg fikk ifra ein ifra lyd og bilde angående lx81 ( lx82 vil eg tro har bedre mccac kalibrering ) :

"Jeg har også hatt et lite problem med Pioneers MCACC kontra Denons
    Audyssey, Pioneers romkorreksjon låter litt spisst når man setter den
    til å kalibrere all lyd.

Har du stativhøyttalere, er det nok en fordel å dele på 80 Hz, ja.
    Litt overrasket over at Pioneers romkorreksjon ikke klarte å sette
    likt lydnivå på alle kanaler, selv har jeg bare hatt problemer med at
    den setter feil delefrekvens og EQ.

Det som har pleid å funke for meg, er å nullstille alt prosessoren har
    gjort, bortsett fra avstander og EQ. Reset også kompensesjon for
    stående lydbølger, fasefeil o.l. Disse korrigeringene gjør bare at
    bassen aldri sparker fra slik den burde"

Ps: Har også lest på nettet at mikrofonen du kalibrerer med aldri må vere nærmere ein 1 meter ifra bakvegg.Men dette gjelder vel spesielt for oss som har sofa heilt inntil vegg 8)

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt overrasket over at Pioneers romkorreksjon ikke klarte å sette
    likt lydnivå på alle kanaler, selv har jeg bare hatt problemer med at
    den setter feil delefrekvens og EQ.

Denne skjønte jeg ikke. Nivået på kanalene etter korrigering er forskjellig ut i fra avstand til høyttalere fra lytteposisjon og høyttalernes effektivitet.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Denne skjønte jeg ikke. Nivået på kanalene etter korrigering er forskjellig ut i fra avstand til høyttalere fra lytteposisjon og høyttalernes effektivitet.

Eg hadde dette problemet slik som han i lyd og bilde og.Kan misforståes dette.Det det menes er at det blir ulik lydnivå på høytallerene i lytteposisjon.Når eg selv stilte inn med radioshacken,så fikk eg samme volum i høytallerene ved sweetspot.Men det blir jo selvsagt ulikt i mccacen.Til dømmes -1,5 left front og -2 right front og -3 center.... :-D

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg hadde dette problemet slik som han i lyd og bilde og.Kan misforståes dette.Det det menes er at det blir ulik lydnivå på høytallerene i lytteposisjon.Når eg selv stilte inn med radioshacken,så fikk eg samme volum i høytallerene ved sweetspot.Men det blir jo selvsagt ulikt i mccacen.Til dømmes -1,5 left front og -2 right front og -3 center.... :-D
    My mistake!
    Var litt kjapp derops:

Har ikke lagt merke til ulikt lydnivå fra lytteposisjon, men kan godt hende det er slik.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Side 2 av 17 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •