Pioneer SC LX 83 - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 17 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17
Viser resultater 321 til 334 av 334
    Newcomer Pagan sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Prøv å ta strømmen på receiver en stund!

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var jo uten strøm i noen dager når den ble sendt men jeg kan prøve å neppe ut kontakten nå og sjekke senere i kveld men tviler på at det skjer noe mer da.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens dumme spørsmål:

Jeg fikk meg nye fronter i går :-D og de virker overaskende bra både med receivern og rommet (satte opp bi-amping på de først som sist)

Det 'dumme' spørsmålet nå er om jeg skal sette opp de gamle concept frontene som bak kanaler og få meg 7.1, eller er det bare tull?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Dagens dumme spørsmål:

Jeg fikk meg nye fronter i går :-D og de virker overaskende bra både med receivern og rommet (satte opp bi-amping på de først som sist)

Det 'dumme' spørsmålet nå er om jeg skal sette opp de gamle concept frontene som bak kanaler og få meg 7.1, eller er det bare tull?
    Har du plassen ,så er det vel bare å teste det,tull blir det neppe :-)
    Hva har du ellers da ?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Falt pladask for HK's tilbud denne uka så i går kom et par mentor 6 på døra :-D
    Og vil si at pioneer er ikke noen verre match for dali enn NAD er selv om enkelte musikk sjangre enda kan bli litt 'skarpe' var det mye verre med conceptene som jeg egentlig syntes låt helt ok.

Og jeg kommer nok til og koble dem opp i morra og sette på transformers eller noe :-)

Sikkert noen som vil arve dem så spørs om jeg da har hjerte for og beholde de.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Falt pladask for HK's tilbud denne uka så i går kom et par mentor 6 på døra :-D
    Og vil si at pioneer er ikke noen verre match for dali enn NAD er selv om enkelte musikk sjangre enda kan bli litt 'skarpe' var det mye verre med conceptene som jeg egentlig syntes låt helt ok.

Og jeg kommer nok til og koble dem opp i morra og sette på transformers eller noe :-)

Sikkert noen som vil arve dem så spørs om jeg da har hjerte for og beholde de.
    Mentor 6 ja - det var nok en god oppgradering fra conceptene ja

Har ikke prøvd med surr-back selv heller enda,så jeg skal ikke uttale meg for mye om det,men jeg hadde da testet det når du har muligheten ja !

Resten blir jo opp til deg
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mildt sagt en solid oppgradering.

Tenkte det måtte være like greit og kjøpe noe bra noe med engang og enn bruke mye penger på små oppgraderinger.

Noe bedre får jeg neppe råd til med mindre lotto penga kommer inn og vil nok tro disse kan jeg leve med en stund, når de til og med slår av 5000 kr så var det ikke mye jeg klarte og tenke hehe.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mildt sagt en solid oppgradering.

Tenkte det måtte være like greit og kjøpe noe bra noe med engang og enn bruke mye penger på små oppgraderinger.

Noe bedre får jeg neppe råd til med mindre lotto penga kommer inn og vil nok tro disse kan jeg leve med en stund, når de til og med slår av 5000 kr så var det ikke mye jeg klarte og tenke hehe.
    Fornuftig det ja - blir dyrere i lengden å ta små skritt faktisk !

Gratulerer så mye med nyervervelsen - har hørt en del på Mentor 8,og liker "Mentor klangen" :-)

Blir ny senter også etterhvert nå da

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja testa såvidt i dag med gamle frontene bak, og ja det blei langt mere flyt rundt i rommet.

Men samtidig som jeg rigga opp disse flytta jeg side høytalerne framover så de kom ca like høyt og på 90 grader av sweetspot så tror ikke jeg faktisk mister mye om jeg tar dem ned igjen heller, tror rett og slett de hadde en ganske dårlig plassering før. Og de få wattene de bak kanalene trekker kan sikkert Mentorene få mer godt av.

Kan kanskje heller være at jeg prøver meg på noen rimelige mer, lettvennlig Dynavoice høytalere om jeg finner en ekstra tusenlapp i sofan (lite sannsynlig)

Og ja den lille lektor LCRen min som jeg har til senter blei litt spinkel nå gitt, men har ikke råd til f.eks en mentor vokal enda (kan vel like gjerne gå for den når jeg først skal) og da tipper jeg det også blir ganske kritiskt og få på plass en ren effekt forsterker siden den sentern er like tung og drive som frontene mine.

Mest sannsynlig blir det vel enda 5.1 hos meg og inntil videre

PS: så jo ikke før det var forsent at jeg har posta i lx83 tråden, mente selvsagt og gjøre dette i lx85 tråden, men får unnskylde meg med at det er lett og blingse på mobilen gitt :P

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forbindelse med strømstans ved stormen på Møre så har LX83`en min tatt kveld. Eneste livet i den er et blått lys over "ADVANCED MCACC". Noen som kjenner til dette problemet? Eller er jeg bare så heldig at det er kun en sikring som har gått?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToreKoks Vis post
    I forbindelse med strømstans ved stormen på Møre så har LX83`en min tatt kveld. Eneste livet i den er et blått lys over "ADVANCED MCACC". Noen som kjenner til dette problemet? Eller er jeg bare så heldig at det er kun en sikring som har gått?
    Ser det er noen med lignende problem her : http://www.avsforum.com/t/1217905/pi...mcacc-blinking

Du får prøve å resette den , hvis ikke det hjelper må den nok på rep

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være at hovedkortet ditt har fått seg en trøkk kansje? Min oppførte seg omtrent også slik. Den endte opp med å måtte ut og inn på verksted 4 ganger før den ble bra, da skiftet de ALT unntatt chassiet til slutt. De 2 første gangene gikk det på forsikring (kom på totalt 9000,-) og de 2 siste gangene dekket verkstedet det siden de ikke hadde sett over alt de første gangene. Solgte den og kjøpte en LX86 på tilbud istedenfor
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens! Lurer på å selge min 3,5 år gamle LX-83. Kun brukt i en kort periode til hjemmekino. Hvilken pris kan jeg se for meg å få for den?

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Solgte min lx-83 for 6000 (gav 20 k) (fikk lx-86 ny for 13 k)

Side 17 av 17 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •