Pioneer SC LX 83 - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 17 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 334
    Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Om den drar de like godt som emotivaen gjør gjenstår å se men det høres ihvertfall ikke ut som om de trenger mer effekt.
    Skal prøve som du sier å kjøre auto MCACC og lagre de forskjellig.

Hvordan resetter jeg receiveren? Godt mulig det ligger inne noe fra forrige eier ja, det har jeg ikke tenkt på enda.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Og er det en lettvint måte å koble den til nettverk på? Eller må jeg bare følge det som står i manualen og legge inn det meste manuelt? Ikke helt sikker på hvordan jeg kommer inn i oppsettet på ruteren min for å slå på DCHP(?) eller hva det var. Det er en Dlink DIR635 for det som evt har greie på det...
    Vanskelig og tro du har slått av DHCP i rutern din, siden dette er hvordan du setter ip adresser på samtlig pc'r/mobiler hjemme hos deg, blir fort kaos om du setter alt manuelt (for ikke og snakke om ekstra arbeid), det er også kanskje en liten sjangse rutern har gått tom for ip adresser tilgjengelig for DHCP jeg tviler meget på dette siden disse pleier og han en ca 253 ip adresser tilgjenglig.

Det er vel heller mulig forrige eier kan ha satt opp en fast ip i receivern, mener de innstillingene ligger under 'other' men er ikke helt sikker.

Om du prøver med wifi så ville jeg anbefalt kabel i stedet, mye mindre problemer (så lenge kabelen ikke er kvesta) for det andre det er jo en sak på ca 20kg med to dusin andre kabler så man flytter ikke ofte på den.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om den drar de like godt som emotivaen gjør gjenstår å se men det høres ihvertfall ikke ut som om de trenger mer effekt.
    Skal prøve som du sier å kjøre auto MCACC og lagre de forskjellig.

Hvordan resetter jeg receiveren? Godt mulig det ligger inne noe fra forrige eier ja, det har jeg ikke tenkt på enda.
    Jeg husker ikke helt sikkert i farta , men mener det var at du holder inne enterknappen i front på receiveren mens du slår den på .
    Da får du opp noen valg som du utfører med piltastene og trykker enter på!

Hvis det ikke funker,så får du sjekke i manualen !

Greit å gjøre det før du skal ta neste runde med mcacc,siden alt blir nullstilt !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått gått inn iruteren min og DCHP står på der. På receiveren så kommer det bare opp at den sjekker nettverksforbindelse også skjer det ingenting mer. Må trykke exit for å komme ut av den menyen igjen.

Skal prøve å resette den når junior har lagt seg, vanskelig å være helt stille mens receiver kjører kalibrering....
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dem sier de skal tåle en del bakgrunns støy, men sjøl går jeg ut av stua når jeg kjører kalibrering stort sett fordi jeg ikke syns de lydene er så morsomme og høre på.

Er nok viktigere at mic'n står stille enn at det er stille tror jeg. :-)

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja de lydene er mindre behagelige å høre på... Litt bakgrunnsstøy er greit men når det høres ut som om det løper 4 ville elefanter på gulvet over så tror jeg kansje det blir litt i meste laget...

Går fort å kjøre opp igjen kalibreringen så jeg gjør det før jeg og frua koser oss med en film senere i kveld

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Resatte receiveren nå og tok nye mcacc kalibreringer og prøvde nettverk en gang til men det skjer det samme, det kommer opp ett vindu hvor det står : network setup
    Applying settings.

Også skjer det ikke noe mer.... Får ikke trykket på retur heller, kun exit som virker og neste gang jeg går inn i network så går den rett i dette vinduet igjen. Tips tas imot....

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rare saker, går ut ifra at det er kabel du bruker?
    Om så har du prøvd andre kabler? Er brudd eller kontakt feil i pluggene blir det fort surr. Har ikke noe stort bedre og komme med.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er kabel ja. Har 2 kabler inn på kinoen og begge to virker iallefall i HTPC`n.
    Og det er vel ikke noe mulighet for bare å resette nettverk settings? Må vel resette hele receiveren?

Får studere manualen nøye og se om det står nevnt noe om det der en eller annen plass.

Kjørte MCACC på nytt i går og da ble filmlyden skarpere enn den ble første gangen jeg kjørte kalibrering syns jeg. Har dratt ned x-curve til -2.0 nå også men syns fremdeles at lyden er blitt tynnere enn før på film. Nå skal det nevnes at subbene ikke er justert etter at jeg byttet receiver, kun justert volumet litt under kalibrering så LX83 skulle godta nivået. Må nok til noen timer med fikling, men det er vel halve moroa

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er kabel ja. Har 2 kabler inn på kinoen og begge to virker iallefall i HTPC`n.
    Og det er vel ikke noe mulighet for bare å resette nettverk settings? Må vel resette hele receiveren?

Får studere manualen nøye og se om det står nevnt noe om det der en eller annen plass.

Kjørte MCACC på nytt i går og da ble filmlyden skarpere enn den ble første gangen jeg kjørte kalibrering syns jeg. Har dratt ned x-curve til -2.0 nå også men syns fremdeles at lyden er blitt tynnere enn før på film. Nå skal det nevnes at subbene ikke er justert etter at jeg byttet receiver, kun justert volumet litt under kalibrering så LX83 skulle godta nivået. Må nok til noen timer med fikling, men det er vel halve moroa
    Det er halve moroa ja
    Syns du den er skarp når du velger "front align" også eller?

Har gjort noe heving i områdene for 2k , 4k ,og 8khz området? I så fall kan du jo dempe dette manuelt etter eget ønske .

Når du nå har byttet receiver,så kan det hende du bør endre litt på vinklingen "toe in" på frontene også - det kan gjøre mye i diskantområdet!
    Prøv deg frem i pure direct til det låter best,og så tar du en ny runde med mcacc etterpå - jeg har god erfaring med å ha høyttalerne nesten rett frem !

Når det gjelder nettverksproblemene dine har jeg ingenting å bidra med dessverre:cry:
    Du får ta en titt i manualen som du nevner. Men har du snakket med han du kjøpte den av da , hadde han samme problemet eller?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble mye bedre av å justere ned x-curve litt. Mye er sannsynligvis at den er klarer i lyden enn Yamahaen som er ganske mørk. Angående toe in/out så står de justert helt perfekt mtp sweetspot så det vil jeg helst ikke gjøre noe med. Men det er jo verdt ett forsøk, bare å lage merker i gulvet med tape så man finner lettvint tilbake

Front align gjorde så det ble mere likt pure direct som du nevnte så det er på vei til å bli god forandring der også. Har dessverre hatt mindre tid til å justere enn øsnket med kone i julevaske modus og en lettere aktiv 4 åring som må kontrolleres...

Men som sagt så kommer det lydtekniker til helga så jeg regner med det skjer mye da Jeg får heller prøve å resette receiver en gang til for å prøve nettverksinnstillinger igjen.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver å koble opp receiveren på nett men det er en temmelig håpløs affære...
    Går inn på Network setup, ip address,proxy og der kommer det opp alle addresser og tall osv som stemmer overens med routeren min. Til og med i routeren min kommer det opp at den har tildelt en ip addresse til en enhet med MAC addresse XXXXXXX og det stemmer med det som står i menyen på receiver.

DHCP står på, proxy er slått av. Trykker OK så kommer det opp ett vindu med : Network setup, Applying settings. Dette vinduet blir ikke borte, det fryser. Eneste som virker på fjernkontrollen er å trykke Exit for å komme helt ut av menyen igjen. Går jeg så inn i network setup igjen så står fremdeles dette vinduet her. For å få fjernet vinduet må receiveren resettes. Jeg kan da gå inn på ip address og endre valgene igjen, men uansett hva jeg gjør kommer dette vinduet opp etter at jeg har trykket på ok.

Er det rett og slett en defekt på receiveren? Har kontaktet soundgarden for å få kvittering så får jeg prøve å kontakte pioneer og høre hva de sier om det.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver å koble opp receiveren på nett men det er en temmelig håpløs affære...
    Går inn på Network setup, ip address,proxy og der kommer det opp alle addresser og tall osv som stemmer overens med routeren min. Til og med i routeren min kommer det opp at den har tildelt en ip addresse til en enhet med MAC addresse XXXXXXX og det stemmer med det som står i menyen på receiver.

DHCP står på, proxy er slått av. Trykker OK så kommer det opp ett vindu med : Network setup, Applying settings. Dette vinduet blir ikke borte, det fryser. Eneste som virker på fjernkontrollen er å trykke Exit for å komme helt ut av menyen igjen. Går jeg så inn i network setup igjen så står fremdeles dette vinduet her. For å få fjernet vinduet må receiveren resettes. Jeg kan da gå inn på ip address og endre valgene igjen, men uansett hva jeg gjør kommer dette vinduet opp etter at jeg har trykket på ok.

Er det rett og slett en defekt på receiveren? Har kontaktet soundgarden for å få kvittering så får jeg prøve å kontakte pioneer og høre hva de sier om det.
    Kan nesten virke som det er noe galt da ja:-?

Jeg har ikke så god greie på nettverks problemer , og hos meg har dette alltid virket knirkefritt uten noe "hokus pokus" (heldigvis)

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pratet med forrige eier men han hadde aldri prøvd nettverksfunksjonene på den.

Heller mer og mer mot at det er en feil med receiveren siden routeren finner den i nettverket og har tildelt den ip addresse og riktig MAC addresse kommer opp i både router og på receiver. Har funnet flere på nett som har hatt samme problemet og det har da virket som om det er en feil med receiveren. Rigner SOundgarden i morgen og hører hva jeg skal gjøre med det. Har egentlig ikke brukt for denne funksjonen men det burde jo virke så lenge det er der.

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skjer når du trykker på HMP knappen på fjernkontrollen da?

jeg gjorde overhodet ingenting med oppsettet til nettverket på min 82, og alt funket med en gang. Var bare å trykke på HMP og vri bryteren på fjernkontrollen over fra Receiver til Soruce

En liten kommentar: Du kan ikke sette manuelle verdier i nettverksoppsettet så lenge du bruker DHCP

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd å sette DCHP til OFF og legge inn verdiene manuelt men med samme resultat. Etter å ha resatt receiver igjen nå så finner routeren den men da kommer det ikke automatisk opp rette verdier i oppsettet på receiver.

Trykker jeg på HMG kommer det opp STARTING H.M.G, Please wait....
    Men ingenting mer skjer.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mons_ivar
    En liten kommentar: Du kan ikke sette manuelle verdier i nettverksoppsettet så lenge du bruker DHCP
    Litt off topic:

Det er ikke helt riktig men som en generell regel holder den mål.
    Det som er farlig er og få to maskiner med lik ip noe som vil enten krasje hele nettet eller gi noen helt ville symptomer.

Det jeg har gjort hos meg er at routern har f.eks adressene melloom x.100 til x.150

Så setter jeg manuelle adresser på fil servere eller stasjonære maskiner (Nas'n i kottet f.eks) over eller under dette adresse området.

Dette kan tas enda lenger hvor f.eks ruter og nett/infrastruktur enheter har ip adresser under 50, kontor maskiner får dynamisk ip fra 51 til 100 og servere 101-150, og gjester på wifi nettet får dynamisk ip fra 151-200.

Men som sagt off topic.

@Josruu
    Det begynner jo og virke litt som om nettverks delen i receivern har en defekt i nettverks funksjonen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd å sette DCHP til OFF og legge inn verdiene manuelt men med samme resultat. Etter å ha resatt receiver igjen nå så finner routeren den men da kommer det ikke automatisk opp rette verdier i oppsettet på receiver.

Trykker jeg på HMG kommer det opp STARTING H.M.G, Please wait....
    Men ingenting mer skjer.
    Jeg hadde også samme problem. Resatte den, la inn fast ip adresse. Fikk ikk router/pc til å kommunisere så jeg måtte inn på router og godkjenne receiveren. Dette var kablet.

Har hatt samme problem nå etter jeg byttet rom, men jeg har prøvd trådløst til bluray med Pioneer wifi adapter, men det funket dårlig. Dette var dog snakk om dårlige mottaker forhold!

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Litt off topic:

Det er ikke helt riktig men som en generell regel holder den mål.
    Det som er farlig er og få to maskiner med lik ip noe som vil enten krasje hele nettet eller gi noen helt ville symptomer.

Det jeg har gjort hos meg er at routern har f.eks adressene melloom x.100 til x.150

Så setter jeg manuelle adresser på fil servere eller stasjonære maskiner (Nas'n i kottet f.eks) over eller under dette adresse området.

Dette kan tas enda lenger hvor f.eks ruter og nett/infrastruktur enheter har ip adresser under 50, kontor maskiner får dynamisk ip fra 51 til 100 og servere 101-150, og gjester på wifi nettet får dynamisk ip fra 151-200.

Men som sagt off topic.

@Josruu
    Det begynner jo og virke litt som om nettverks delen i receivern har en defekt i nettverks funksjonen
    du dro ting litt ut av kontekst, selvfølgelig kan du sette en manuell ip på en enhet knyttet mot en DHCP router, men jeg fikk inntrykk av at selve receiveren var satt til DHCP og da blir det straks litt verre.

Jeg er på ingen måte noe nettverksguru, men 25år bak en pc gjør jo noe med edb-kunnskapen

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har laget ett unntak for receiveren i router, router finner receiver, receiver finner alle addresser den skal ha men alikevel fryser settings bilde. Prøver å pinge receiveren men det går ikke. Det gikk forsåvidt ikke på andre nettverksenheter jeg har helelr fant jeg ut.

Men etter å ha lest litt rundt på nett om dette problemet så er det flere som har hatt det og det dreier seg visstnok om ett defekt kort i receiveren som må byttes. Jeg får få tak i kvittering og ringe service og høre med de om det. Og siden den ikke skal være eldre enn 10-12 mnd så burde det ikke være noe problem å fikset det.

Side 16 av 17 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •