Pioneer SC LX 83 - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 17 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 334
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hverken lyd eller bilde!!

Forsøker å sette opp denne sammen med lx53 bd. Hdmi kabel mellom bd og reciever og hdmi til benq w 5000. Får hverken lyd eller bilde til kanonen. har lest litt i manualen at jeg skal trykke Hdmi out på fj kontrollen, og da står det bare please wait? Har kjøpt den brukt så den skal ha vært satt opp slik før også.

Håper på raskt svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare lurer på en ting. denne starter med 80 i volum på det laveste, men for at jeg skal kunne høre noe som helt nesen så må jeg ned til 30 for å få fram noe lyd nesten. Er det noe galt med min eller er dette bare vanlig?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tommy220
    Bare lurer på en ting. denne starter med 80 i volum på det laveste, men for at jeg skal kunne høre noe som helt nesen så må jeg ned til 30 for å få fram noe lyd nesten. Er det noe galt med min eller er dette bare vanlig?
    Dette er vanlig på alle receivere!
    Skalaen går jo langt opp på plussiden,så det burde bli vere nok og gå på!

På Mastervolum 0 ,så skal en riktig kalibrert hjemmekino yte opptil 105 db (referansevolum)

Dette kommer selvsagt litt an på hvor stort rom man har,og hvor lettdrevne høyttalerne er - er ikke forsterkeren kraftig nok,så vil man jo slite!

Pioneer SC LX 83-avia_levels-jpg
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ripper opp litt i en gammel tråd her:
    Har akurat kjøpt en brukt lx83 som skal erstatte en yamaha rxv1800. Er det 2 sub utganger på denne? Og hvis det er det, kan disse to kalibreres separat? Har rett og slett ikke sett noe særlig på akurat det...Men regner med at det blir ett løft fra v1800
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    ripper opp litt i en gammel tråd her:
    Har akurat kjøpt en brukt lx83 som skal erstatte en yamaha rxv1800. Er det 2 sub utganger på denne? Og hvis det er det, kan disse to kalibreres separat? Har rett og slett ikke sett noe særlig på akurat det...Men regner med at det blir ett løft fra v1800
    Husker ikke om den har to - LX 82 hadde det ikke,mens LX 85 har to!

Men det spiller ingen rolle,for den kan uansett ikke gjøre individuelle innstillinger , så derfor gjør en y-splitt samme nytten !

Når det er sagt,så er det ofte like greit å bare gi begge suben det samme signalet !
    Min RX-A 3020 har to utganger,men med mine subplasseringer så fikk jeg det ikke til å stemme uansett , så jeg koblet begge til Antimoden med y-splitt,og da ble det meget bra !
    Pio har dessverre få muligheter for sub korrigeringer,så en Antimode er uansett å anbefale hvis du har noen utfordringer i bassområdet !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser på ett bilde nå at den har kun en utgang. Så da blir det y-splitt ja Takk for svar!
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser også på nett at denne skal være ganke kraftig, men er den kraftig nok til å erstatte en effektforsterker på B&W 683?
    Bruker i dag en XPA5 på 683`ene og har vel egentlig vondt for å tro at sc-lx83 skal drive disse på samme måte som XPA5 gjør. Er det noen som har prøvd denne på disse høyttalerne og kan si noe om det?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser også på nett at denne skal være ganke kraftig, men er den kraftig nok til å erstatte en effektforsterker på B&W 683?
    Bruker i dag en XPA5 på 683`ene og har vel egentlig vondt for å tro at sc-lx83 skal drive disse på samme måte som XPA5 gjør. Er det noen som har prøvd denne på disse høyttalerne og kan si noe om det?
    Den ER meget kraftig,men om den takler den lave impedansen som 683 har like bra som XPA5 skal vel mye til ja !

Men bruker du sub og deling på 80hz , så kommer du nok veldig langt på vei vil jeg tro !
    Men du må jo bare prøve for å finne ut av det !

Du får komme med en tilbakemelding når du har fått den opp å gå :-)

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal iallefall prøve uten effekt og se hvordan den takler det. Og funker det bra så har det lite for seg å ha effekt i tillegg men det får vi se på

Den skulle sendes i dag så forhåpentligvis så har jeg den på fredag slik at jeg har noe å drive med i helga

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal iallefall prøve uten effekt og se hvordan den takler det. Og funker det bra så har det lite for seg å ha effekt i tillegg men det får vi se på

Den skulle sendes i dag så forhåpentligvis så har jeg den på fredag slik at jeg har noe å drive med i helga
    Blir spennende !!
    Alltid kjekt å få nye ting i hus til helga kommer ja

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er lx83 i hus og koblet opp i hui og hast har ikke kjørt mcacc enda, det må jeg drøye til junior har lagt seg. Har barebkoblet opp og sett at lyd og bilde fungerer og det gjør det. Eneste jegvharctenkt over er at sub ikke er med i stereo men i surround. Er det en spesiell innstilling for å få med sub i stereo? Har som sagtvikke rukket å tukle veldig mye med den enda så mulig jeg har oversett noe. Skal også prøve å få til nettverk etterpå.

Har koblet opp uten effektforsterker nå for å prøve og med 2 min spilling virker det ganske lovende men skal ikke uttale meg om det før etter en tid med testIng.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en egen innstilling for det, husker ikke helt hva den heter, men det er on, off og Plus tror jeg det var. Tror sistnevnte tar den med i stereo også.

Settes høyttalerene til Small kommer den også med.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal lese litt i manualen og se hva jeg finner ut. Satte HT til lagre foreløpig da det ga meg bedre lyd med Yamahaen jeg brukte før. Ikke sikkert det gjør det nå så jeg får prøve litt.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge frontene er gulvstående så bruker jeg Large, syntes det er bedre at de spiller med nedover litt, og ikke bare de høyere tonene.

Tror spørsmålet ditt er det mest spurte i Pioneer trådene, så det er bare å skumme kjapt på enkelte sider så skal du få svaret.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjørt mcacc setup nå og førsteinntrykket da var at lyden ble litt skarp. Men etter å juster x-curve ned til -2.0 så ble det utrolig mye bedre!!

Fikk sub til å spille med ved å sette den til plus i speaker oppsett. Spiller nå uten sub for å høre hvordan den drar 683 uten effekt forsterker og foreløpig er det imponerende hvor kraftig denne receiveren er!!!! Skal spille slik en stund sårhet blir vant med lyden sosial jeg koble til emotivaen igjen for å høre forskjellen da.

Nettverk gikk ikke helt uten videre så det har jeg foreløpig lagt på is da jeg ikke har akutt bruk for det.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha fikset med litt diverse, hørt en del sanger jeg er kjent med og sett noen filmscener jeg kan så blir jeg mer og mer imponert musikk låter mye bedre enn med Yamahaen og på film er det en annerledes opplevelse, det er mer "åpent". Litt usikker på hvordan jeg skal forklare det.

Men er det mulig å få sub til å spille med i "pure direct"? Er foreløpig pure direct som låter best på musikk før jeg får tullet mer med innstillinger. Hadde vært fint å hatt muligheten til å slå av og på subber ettersom hva slags musikk man spiller.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha fikset med litt diverse, hørt en del sanger jeg er kjent med og sett noen filmscener jeg kan så blir jeg mer og mer imponert musikk låter mye bedre enn med Yamahaen og på film er det en annerledes opplevelse, det er mer "åpent". Litt usikker på hvordan jeg skal forklare det.

Men er det mulig å få sub til å spille med i "pure direct"? Er foreløpig pure direct som låter best på musikk før jeg får tullet mer med innstillinger. Hadde vært fint å hatt muligheten til å slå av og på subber ettersom hva slags musikk man spiller.
    Hyggelig å høre at du er fornøyd
    Då får ikke med sub i pure direct,annet enn på film , ikke på tokanals spor !
    Men hvis du velger "front align" som MCACC oppsett,så gjør den ingen EQ korrigeringer på frontene,og det skal vere veldig nære pure direct!
    Da sørger den for at resten høyttalerne får tilnærmet samme klang som frontene,og lar frontene stå urørt!
    Dette er et veldig bra utganspunkt for videre manuelle korrigeringer - kopier "front align" over til en ledig memory,og så kan du forske litt med forskjellige EQ innstillinger !

Har du sjekket om den hadde gjort store korrigeringer i EQ innstillingene ?
    I så fall kan det vere greit å ta disse som utganspunkt,men å redusere endringene som er gjort!
    Det samme kan du gjøre med "standing wave control" innstillingene !

Du har mye å leke deg med her,og det er fint med Pio at dem har 6 memoryer som du forske på til du finner ut hva du liker best

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg prøve å kjøre en MCACC til med bare front align og lagre på en annen slot

Jeg gikk inn å så på diverse grafer før og etter og den har gjort en del ser det ut som. Er i hvertfall store forskjeller på grafene før og etter.
    Skal leke litt med EQ innstillingene og se om jeg får til noe jeg er fornøyd med.
    Får besøk av en i jula som er lydtekniker så regner med det låter bedre etter at han har dratt igjen

Og jeg er redd det spøker litt for effekt forsterkeren min, spilte Rihannas "JUMP" i går og det er helt utrolig hvor godt LX83 drar 683`ene Dro på til -5.0 på volumet og det var ingen tegn på at verken receiver eller høyttalere ville gi seg Nå er det sjelden det blir spilt så høyt men når noe er nytt må det testes!

Og er det en lettvint måte å koble den til nettverk på? Eller må jeg bare følge det som står i manualen og legge inn det meste manuelt? Ikke helt sikker på hvordan jeg kommer inn i oppsettet på ruteren min for å slå på DCHP(?) eller hva det var. Det er en Dlink DIR635 for det som evt har greie på det...

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg prøve å kjøre en MCACC til med bare front align og lagre på en annen slot

Jeg gikk inn å så på diverse grafer før og etter og den har gjort en del ser det ut som. Er i hvertfall store forskjeller på grafene før og etter.
    Skal leke litt med EQ innstillingene og se om jeg får til noe jeg er fornøyd med.
    Får besøk av en i jula som er lydtekniker så regner med det låter bedre etter at han har dratt igjen

Og jeg er redd det spøker litt for effekt forsterkeren min, spilte Rihannas "JUMP" i går og det er helt utrolig hvor godt LX83 drar 683`ene Dro på til -5.0 på volumet og det var ingen tegn på at verken receiver eller høyttalere ville gi seg Nå er det sjelden det blir spilt så høyt men når noe er nytt må det testes!

Og er det en lettvint måte å koble den til nettverk på? Eller må jeg bare følge det som står i manualen og legge inn det meste manuelt? Ikke helt sikker på hvordan jeg kommer inn i oppsettet på ruteren min for å slå på DCHP(?) eller hva det var. Det er en Dlink DIR635 for det som evt har greie på det...
    Ja det er jo ganske imponerende hvis den klarer å drive 683'ene like bra som effekt-trinnet !

Når du kjører MCACC,så velger du "auto mcacc" i stedet for "full auto" - da kan du lagre de tre variantene på tre forskjellige memoryer.
    Da blir det lett å bytte mellom de forskjellige,for å høre hvilken du liker best!

Og så tar du å kopierer den du liker best over til en fjerde memory for videre manuell tweeking hvis du ønsker det !

Med lydtekniker på plass så burde det bli bra ja
    Får du tatt noen målinger også kanskje? Det er jo det beste for videre justeringer !

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder dette netverksspørsmålet ditt,så har jeg ikke så mye peil egentlig!
    Her hos meg har det alltid bare fungert(heldigvis) på alle receivere jeg har hatt uten noe videre konfigureringer!
    Men mulig dette kommer an på hvordan routeren er satt opp ja - har ikke gjort det selv,og kan ikke så mye om det!

Men hvis forrige eier hadde gjort noen innstillinger,så kan det jo kanskje hjelpe med å resette hele receiveren ?

Side 15 av 17 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •