Pioneer SC LX 83 - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 17 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 334
    Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av atlhau
    Da ser det ut til at jeg må gå til investering av en. Det fulgte ikke med min. :cry:
    Hei

Hvis du har LX83 skal det følge med, sjekk embalasjen/isopor'en grundig en gang til, den er jo ganske liten, så det kan være du har oversett den. Min lå innpakket i siden av isoporen sammen med batteri til fjernkontroll.
    Hvis den er kjøpt ny, ta det opp med forhandler, eventuellt den du har kjøpt den brukt av, som sagt skal det følge med.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder dette BT-adapteret så klarer jeg ikke å "finne det" via recieveren! Følger bruksanvisningen men det dukker ikke opp..Tips folkens? Forresten så er LX83 helt konge bra i forhold til forventningene! Makan til detaljert lydnivå ved første innstilling og høreprøve er fantastisk!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToreKoks
    Når det gjelder dette BT-adapteret så klarer jeg ikke å "finne det" via recieveren! Følger bruksanvisningen men det dukker ikke opp..Tips folkens? Forresten så er LX83 helt konge bra i forhold til forventningene! Makan til detaljert lydnivå ved første innstilling og høreprøve er fantastisk!
    Hei

Koblet min opp til iPhone, og slet litt med dette selv. Måtte nærmest holde iPhonen ved siden av BT adapteren når jeg skulle koble opp. Veldig dårlig rekkevidde når jeg skulle koble opp og den skulle finne telefonen.
    Men når det var gjort fungerte det veldig bra. Du må bare prøve igjenn og la avstanden mellom enhetene være så liten så mulig når du skal koble opp.
    Lykke til! Fint å høre du er fornøyd med receiveren.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar...Har ikke fått testet enda for jeg er på vei på ferie.Men har med BT-adapteret og stikker innom en Soundgarden-butikk på veien! Lurer på å skaffe meg en effektforsterker etter som jeg skal oppgraderer til 7.1 eller 9.1 etc etterhvert..Noen som har gode anbefalinger.Prisklasse opp til 10.000,nytt eller brukt.. Har pdd 2 stk XTZ subber,Klipsch RC62,RF82 og RS 52(Skal oppgradere et hakk etterhvert med tiden så RF64 og RF83 er å i skuddlinjen) Ha en god helg folkens!

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar...Har ikke fått testet enda for jeg er på vei på ferie.Men har med BT-adapteret og stikker innom en Soundgarden-butikk på veien! Lurer på å skaffe meg en effektforsterker etter som jeg skal oppgraderer til 7.1 eller 9.1 etc etterhvert..Noen som har gode anbefalinger.Prisklasse opp til 10.000,nytt eller brukt.. Har pdd 2 stk XTZ subber,Klipsch RC62,RF82 og RS 52(Skal oppgradere et hakk etterhvert med tiden så RF64 og RF83 er å i skuddlinjen) Ha en god helg folkens!
    Vincent SP331 passer perfekt til Klipsch8)
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset! Soundgaarden har denne på tilbud! Electrocompaniet ECI-5 mkII | Lyd & Bilde Noen som har lignende i et surroundoppsett med Pioneer,Klipsch eller annet av samme sort? Vurderer Emotiva å men jeg er veldig usikker i og med att det ligger så masse av det på brukten til tider! Det må jo være en grunn tenker jeg..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Feil under Mediedeling på LX83

Hei

Jeg har et problem når jeg skal dele filer via mediaplayer 11 på Microsoft-XP til LX-83. Microsoft XP finner LX-83, men det er ikke mulig for LX-83 å finne PCen i HMG-menyen. Noen som har idee om hvorfor LX-83en ikke finner PCen?

Pondus77

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Probl. med tilkobl. av Argon hodetlf. til lx-83..

Heisan! Håper noen der "ute" kan hjelpe... Har ennå ikke fått nyte Akg k701 hodetlf. med forsterkeren.. Cd spiller er Sony xa5400es.

Noe annet merkelig er at når hodetlf. er koblet dir. i receiver så er det samtidig lyd i høytalerne..? (Pioneer.no-support kunne ikke hjelpe...)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen om kan forklare meg hvordan jeg skal finne suben i stereo og tv-oppsett? Kun i blueray jeg får sub..

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen om kan forklare meg hvordan jeg skal finne suben i stereo og tv-oppsett? Kun i blueray jeg får sub..
    Hei! Manual sp setup - speaker setting - sw til "plus"

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller så kan man setter fronter til small:-D
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For dei som skal oppgradere:

Hvis norske forhandlere går utifra dei priser som er satt i EU blir det følgende maksimale introduksjonspriser før dei begynner å falle:

SC-LX75: 1799 euro = 14138 kroner
    SC-LX85: 2399 euro = 18850 kroner

Samme kilde sier at prisen i markedet for VSX-LX55 er 1399 euro = 10995
    Butikkene i Norge selger den for akkurat denne prisen +/-5 kroner.

Det vil isåfall si at introduksjonsprisene for den nye serien er langt lavere en dei var for SC-LX73 & SC-LX83.
    Dei første testene av SC-LX73 viser også at det er ganske store forbedringer spesiellt på videodelen. (og da selvfølgelig 9.1 & Ipad støtten som for meg er viktig)

Kilde:
    Vier high-end AV-receivers van Pioneer - Datanews.be

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, vurderer å handle LX 83. Men ønsker å bli kvitt noe som irriterer meg med Yamaha RX 2065. Slik som at lyden "bråstopper", altså et svakt "smell" når jeg trykker på pause på en blu-ray film, og eller musikk fra IPAD. Ønsker at ting skal være litt mer silkemykt (smooth). Samtidig savner jeg det å kunne gå i menu-setup, uten at bildet på skjermen blir borte, og lyd borte i noen sekunder.

Hvordan er LX 83 på samtlige punkter, og hvor fornøyde er eierne?
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høyttalervalg

Har selv kjøpt denne forsterkeren i sommer, kjøpt av Dynabel Oslo. Kjøpte også en oppo 93blu ray spiller av en her på forumet. Har ikke satt dette opp enda da jeg prøver å kvitte meg med gammelt vræl av høytalere. Noe latterlige billige proson greier, disse vurderes sterkt å gies bort eller selges latterlig billig. Vurderer og bruke klipsch til denne men har fått høre at de ikke spiller så bra ihop med pioneer men det er jo forskjellig fra person til person. Har vurdert andre høytaler merker også slik som polk audio, focal eller kef. Andre som kan komme med tips eller råd? Takker for ideer og innspill.

Lars

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppgradering

Jeg har hatt en del trøbbel med min LX83. Bla når jeg skulle bi-ampe frontene. Som regel koplet ikke lavnivå inn og jeg fikk kun diskant og mid-bass.+ en del annen trøbbel. Til slutt leverte jeg inn forsterkeren og fikk den nå tilbake etter 4 uker... Eneste som var gjort var å oppdatert firmware... Jævli dårlig av Pioneer å ikke gjøre dette til noe man kan ordne selv. Tydelig at det var mye feil med orginal firmware. Alt ble bedre, både internetradio og andre funksjoner. Ser at det er mulig å oppdatere LX85 selv, men tviler på at den er like bra som LX83 ut ifra spec... Noen andre som har fått oppdatert?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jaun
    Jeg har hatt en del trøbbel med min LX83. Bla når jeg skulle bi-ampe frontene. Som regel koplet ikke lavnivå inn og jeg fikk kun diskant og mid-bass.+ en del annen trøbbel. Til slutt leverte jeg inn forsterkeren og fikk den nå tilbake etter 4 uker... Eneste som var gjort var å oppdatert firmware... Jævli dårlig av Pioneer å ikke gjøre dette til noe man kan ordne selv. Tydelig at det var mye feil med orginal firmware. Alt ble bedre, både internetradio og andre funksjoner. Ser at det er mulig å oppdatere LX85 selv, men tviler på at den er like bra som LX83 ut ifra spec... Noen andre som har fått oppdatert?
    Godt du fikk fikset den da!

Man kan ikke se hvordan en forsterker låter ut fra specs!

Dem som har fått LX 85 i USA virker veldig fornøyd hva lyd angår,og mener den låter bedre enn LX 83!

Blir uansett spennende når den kommer på markedet her på berget!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Audiovision Test av Pioneer SC-LX85 !

Hei

For de av dere som vurderer denne receiveren, har Audiovision hatt denne på testbenken nå, og dette er meget lovende

Man kan kjøpe testen her, til skarve 15-17. kr NOK

audiovision online - AV Geräte-Datenbank

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

For de av dere som vurderer denne receiveren, har Audiovision hatt denne på testbenken nå, og dette er meget lovende

Man kan kjøpe testen her, til skarve 15-17. kr NOK

audiovision online - AV Geräte-Datenbank
    Den er her - for free:-D

http://audiovision.de/premiumdownloa...y=__currency__

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Hei igjen!

Se der ja, hvis man har litt tolmodighet finner man det "for free" he he Greide ikke å vente så jeg kjøpte testen med en gang.
    Uansett, virker veldig lovende dette. Men ser at Pioneer LX83 yter skarve 10W mer i stereo når Audiovision testet den, men det betyr nok ingenting!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei igjen!

Se der ja, hvis man har litt tolmodighet finner man det "for free" he he Greide ikke å vente så jeg kjøpte testen med en gang.
    Uansett, virker veldig lovende dette. Men ser at Pioneer LX83 yter skarve 10W mer i stereo når Audiovision testet den, men det betyr nok ingenting!
    Det var ikke ved hjelp av tolmodighet,men av tilfeldighet,hehe!

Virker lovende ja,og de 10 w har neppe betydning!

Dem påsstår jo at de nye klasse-D modulene skal yte bedre enn ice-power modulene ved lavere impedanser - det er viktigere enn 10 watt:-D

Og det virker som om dem LÅTER bra - blir spennende å følge med fremover!

Ser Pio 2021 danker ut Denon 3312 i den siste receiver-duellen til Hjemmkino også,så det virker som Pio har gjort mye "riktig" på årets modeller!

Men det er fortsatt irriterende at den har for dårlige kalibreringsmusligheter under 63 hz!

Side 14 av 17 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •