Pioneer SC LX 83 - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 17 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 334
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jenzemann
    Heisann

Ser det er mange kloke hoder her inne og derfor trenger jeg litt hjelp.

Jeg hadde før en HK AVR8000 en forsterker som jeg syntes leverte veldig bra trykk i stereo, og man kunne koble fra og til SW som man ønsket.

Nå har jeg får Pioneer i hus og prøver og gjenskape lyden, men uten noe som helts hell..

Har kjørt full kalibrering og på suround funker det greit men når jeg ønsker og spille musikk og gjerne dra på litt med noe trøkk, setter forsterkeren på Stereo så virker det som om det blir satt på et "putetrekk" over front høytalerene og at all diskant og bass forsvinner.. samt det ikke er mulig og få på SW ved siden av... (meget godt mulig jeg ikke finner det altså)

Er det noen som har gode forslag til innstilligner og tips er jeg meget gla for og få innspill..

Har Patos Basic 500 høytalere foran og resten av basic serien resten av veien..
    Har du fått ordnet feilen? Opplever det samme hos meg???

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har forsøkt å Biampe frontene og merket forskjell på "Stereo" avspilling. Eller andre erfaringer med dette?

Ponsus77

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pondus77
    Er det noen som har forsøkt å Biampe frontene og merket forskjell på "Stereo" avspilling. Eller andre erfaringer med dette?

Ponsus77
    Har prøvd biamping,både med LX 51,og LX 82,og det KAN absolutt ha noe for seg!
    Kommer nok litt an på høyttalerne også dette ,men det kan absolutt vere verdt et forsøk - det er jo bare å koble til et ekstra sett HT-kabler,så det koster jo ikke all verden!
    Men HUSK å fjerne broene mellom HT-terminalene
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjemmemediegalleriet

Hei

Jeg har per i dag tilgang til internetradio og kan spille denne av uten problemer, men jeg får ikke tilgang til f.eks PCen i HMG-menyen (Kun favoritter,neural music direct,favoritter og recently played). Har funnet LX-83en i Windows Mediaplayer 11 og godkjent den der. Er det noen som har en ide om hvordan jeg kan få tilgang til PC via HMG-menyen.

Pondus77

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nylig gått til innkjøp av Pioneer LX 83, samt B&W ASW610 sub. Når jeg kjører automatiske oppsettet så "finner" receiveren høytallerne, men ikke subben. Er det noen som har noen gode tips om hvordan jeg får dette til å fungere?

På forhånd takk.

Atle

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atlhau
    Jeg har nylig gått til innkjøp av Pioneer LX 83, samt B&W ASW610 sub. Når jeg kjører automatiske oppsettet så "finner" receiveren høytallerne, men ikke subben. Er det noen som har noen gode tips om hvordan jeg får dette til å fungere?

På forhånd takk.

Atle
    Pussig?
    Du har koblet på "sub-out",og ikke på "sub-in" bak på receiveren?
    Det kan vere fort gjort å ta feil i farten
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde gjort en nybegynner feil, og klart en liten feilkobling.

Takker for raske svar på forumet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spille av video fra pc med h.m.g.

Hei folkes!
    Får ikke til å spille av video i hmg fra pc`n. hver enste mappe jeg åpner som har videofiler i seg får jeg beskjed om at er empty. Noe som vet noe om dette? Det er satt opp slik at jeg har pioneer sc lx 83 koblet til tv`n ned og skal sende videofiler over nettverket fra et annet sted i huset. jeg får det fint til med lydfiler.

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenzemann
    Heisann

Ser det er mange kloke hoder her inne og derfor trenger jeg litt hjelp.

Jeg hadde før en HK AVR8000 en forsterker som jeg syntes leverte veldig bra trykk i stereo, og man kunne koble fra og til SW som man ønsket.

Nå har jeg får Pioneer i hus og prøver og gjenskape lyden, men uten noe som helts hell..

Har kjørt full kalibrering og på suround funker det greit men når jeg ønsker og spille musikk og gjerne dra på litt med noe trøkk, setter forsterkeren på Stereo så virker det som om det blir satt på et "putetrekk" over front høytalerene og at all diskant og bass forsvinner.. samt det ikke er mulig og få på SW ved siden av... (meget godt mulig jeg ikke finner det altså)

Er det noen som har gode forslag til innstilligner og tips er jeg meget gla for og få innspill..

Har Patos Basic 500 høytalere foran og resten av basic serien resten av veien..
    Står mellom Yamaha 2067 og Pioneer LX-83 for min del, men nå ble jeg litt redd for å kjøpe Pioneer :P Er dette et problem som er vanskelig å løse?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Står mellom Yamaha 2067 og Pioneer LX-83 for min del, men nå ble jeg litt redd for å kjøpe Pioneer :P Er dette et problem som er vanskelig å løse?
    Dette bør ikke vere noe problem i hele tatt!
    Ingen problem å velge om man vil ha med sub eller ikke på Pio!
    Til og med LX 73,blir jo rangert foran Yamaha 3067 i flere tester!

Men dette er jo litt smak og behag også selvsagt!
    Men det er vel svært få (om noen) receivere som kan matche kreftene i Pio LX 83 i uavhengige målinger!
    Les litt tester rundt om på nettet,og gjør deg opp din egen mening!

Når det er sagt,så er en fordel med Yamaha,at det er noe lettere å gjøre manuelle justeringer i sanntid,da den ikke kutter lyden når man justerer ting i menyen!

Hva slags høyttalere har du forresten?

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Dette bør ikke vere noe problem i hele tatt!
    Ingen problem å velge om man vil ha med sub eller ikke på Pio!
    Til og med LX 73,blir jo rangert foran Yamaha 3067 i flere tester!

Men dette er jo litt smak og behag også selvsagt!
    Men det er vel svært få (om noen) receivere som kan matche kreftene i Pio LX 83 i uavhengige målinger!
    Les litt tester rundt om på nettet,og gjør deg opp din egen mening!

Når det er sagt,så er en fordel med Yamaha,at det er noe lettere å gjøre manuelle justeringer i sanntid,da den ikke kutter lyden når man justerer ting i menyen!

Hva slags høyttalere har du forresten?
    Hei igjen

Jeg har ikke fått handlet enda, men det blir Klipsch RF-82 og Klipsch rundt hele i surround. Liker egentlig Pioneer best og har lyst til å velge den, men så er det mange som sier at Yamaha´en høres bedre ut på Klipsch....så da blir jeg litt usikker...

Pioneer har ICEpower, hva har Yamaha som er tilsvarende liksom, tenker jeg da..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde gjort en nybegynner feil, og klart en liten feilkobling.

Takker for raske svar på forumet.
    haha den feilen gjorde jeg også

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv også meget lyst på LX83. Men har noen hørt noe om LX84?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Har selv også meget lyst på LX83. Men har noen hørt noe om LX84?
    Det blir ingen LX84,men LX 85
    Du finner en del om den både her på forumet,og ellers på nettet!
    Den får 9 effekttrinn blandt annet:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Hva vil dere på forumet anbefale når det gjelder streaming av musikk til Pioneer LX83? Jeg bruker mac med tilgang til Spotify, wimp og Itunes og til nå har reciveren for det meste vært brukt til spill og filmer, men nå er tiden inne for å spille litt mer musikk. Så da trenger jeg noen gode råd. Kan jeg streame musikk direkte via nettverket (reciveren er koblet opp i nettverket), eller er det beste å gå til innkjøp av noe andre spennende ting.

Takker for gode innspill.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Hva vil dere på forumet anbefale når det gjelder streaming av musikk til Pioneer LX83? Jeg bruker mac med tilgang til Spotify, wimp og Itunes og til nå har reciveren for det meste vært brukt til spill og filmer, men nå er tiden inne for å spille litt mer musikk. Så da trenger jeg noen gode råd. Kan jeg streame musikk direkte via nettverket (reciveren er koblet opp i nettverket), eller er det beste å gå til innkjøp av noe andre spennende ting.

Takker for gode innspill.
    Hei.
    Jeg streamer spotify ifra min Imac og over til min lx83 via den medfølgende bluetooth adapteren til lx83 og det fungerer utmerket.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stisol
    Hei.
    Jeg streamer spotify ifra min Imac og over til min lx83 via den medfølgende bluetooth adapteren til lx83 og det fungerer utmerket.
    Måtte du kjøpe den ekstra? Jeg kan ikke se at den fulgte med når jeg kjøpte min.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte du kjøpe den ekstra? Jeg kan ikke se at den fulgte med når jeg kjøpte min.
    Hei

Det følger med på LX83.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den fulgte med min i hvertfall.
    Ser ut som denne.
    Pioneer AS-BT100 Bluetooth adapter - Sort
    Mvh,
    Stian

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stisol
    Den fulgte med min i hvertfall.
    Ser ut som denne.
    Pioneer AS-BT100 Bluetooth adapter - Sort
    Mvh,
    Stian
    Da ser det ut til at jeg må gå til investering av en. Det fulgte ikke med min. :cry:

Side 13 av 17 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •