Pioneer SC LX 83 - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 17 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 334
    Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Du må for all del sette delefrekvens til 80 hz hvis du kjører 'small', for receiveren kutter frekvenser under 80 hz ved 'small'.

Det at du ikke hører noe særlig ved 50 Hz er fordi det er dypbass, og sjelden inntreffer på musikk. (mer til filmbruk). Så det kan mok stemme at du ikke hører noe særlig.

Jeg har jo samme høyttalere som deg, og har prøvd litt fram og tilbake. Forsøkte litt med small og sub (80 hz). Det fungerer bra, man får feit (tøff) bass, men jeg synes disse høyttalerne låter bedre når de står på large med denne receiveren. Blir litt mer "kropp" enn ved small, dessuten liker jeg stram bass, så da kjører jeg uten subwoofer på musikk. (stereo). Hos meg gir det nok bass, men man kan jo også gå inn i EQ manuelt og justere opp 63hz et par db, eller deromkring hvis man ønsker mer.

Det finnes ingen klare svar på hva som er best, man må forsøke seg fram, dessuten har man forskjellige preferanser for hva som låter "riktig" for ens egne ører.
    Hei

Jeg også synes at høyttalerne låter bedre til musikk når de står på Large, derfor var tanken å sette delefrekvensen langt ned, 50hz - 80hz slik at subwooferen "hjelper til" på musikk som skulle gå så "dypt ned".
    Som sagt, får bare prøve litt frem og tilbake.
    Men hvis jeg setter frontene på Large og Subwoofer til Plus og X-over til for eksempel 80hz, så vil Frontene spille Full-Band og rulle av der de ikke greier mer, og subwooferen spille frekvensene fra 80hz og nedover?, og hører jeg ingeting i subwooferen er det forde det ikke er så lave frekvenser?

En siste ting, kan jeg på en Memory sette Fronter til Large, og en annen Memory til Small?, altså Large til musikk og Small til film? Slik at man slipper å gå inn i menyen og skifte om?

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Jeg også synes at høyttalerne låter bedre til musikk når de står på Large, derfor var tanken å sette delefrekvensen langt ned, 50hz - 80hz slik at subwooferen "hjelper til" på musikk som skulle gå så "dypt ned".
    Som sagt, får bare prøve litt frem og tilbake.
    Men hvis jeg setter frontene på Large og Subwoofer til Plus og X-over til for eksempel 80hz, så vil Frontene spille Full-Band og rulle av der de ikke greier mer, og subwooferen spille frekvensene fra 80hz og nedover?, og hører jeg ingeting i subwooferen er det forde det ikke er så lave frekvenser?
    Det er riktig.
    Men det er stor forskjell på 80 hz og 50 hz. Hele mellombassen befinner seg i det området, og jeg synes ikke det blir bra å ha full band på frontene (large) samtidig som subwoofer også er aktiv i samme frekvensområdet. Hos meg blir det en slags kollisjon og det høres svulstig/rotete ut, som om front/sub er i motfase.

Skal du ha frontene på large og SW på plus, så bør du ha delefrekvens på 50 hz.
    Står dem på small, så må delefrekvensen stå på 80 hz.

Den suben du har kjøpt har jo dessuten flere innstillinger, og en av dem er for musikk (dyp, men stram). Så det er jo bare å eksperimentere
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Det er riktig.
    Men det er stor forskjell på 80 hz og 50 hz. Hele mellombassen befinner seg i det området, og jeg synes ikke det blir bra å ha full band på frontene (large) samtidig som subwoofer også er aktiv i samme frekvensområdet. Hos meg blir det en slags kollisjon og det høres svulstig/rotete ut, som om front/sub er i motfase.

Skal du ha frontene på large og SW på plus, så bør du ha delefrekvens på 50 hz.
    Står dem på small, så må delefrekvensen stå på 80 hz.

Den suben du har kjøpt har jo dessuten flere innstillinger, og en av dem er for musikk (dyp, men stram). Så det er jo bare å eksperimentere
    Hei

Ja, bruker musikk innstillingen til subwooferen, her prioteres musikk forann film så til de grader, he he
    Blir nok endel eksperimentering fremover ja, uansett takk for god hjelp !

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Hvis du har sub til "plus",så skal det vere liv i den uansett om du har fronter til "large" - så sant du ikke kjører "pure direct" da?

Ellers så burde vel den sub plasseringen fungere bra i de fleste tilfeller!
    Du får prøve å feile litt ja - du har kjørt ny runde med MCACC etter at du fikk sub på plass?
    Prøv gjerne å aktiver THX modus ved kalibreringen - da setter den alle HT som small,og x-over til 80 hz!
    Hei

Kjørte ny MCACC kalibrering ja! Skal ta å prøve THX modus ved neste kalibrering ikveld etter ungene er i seng. Takker for hjelp og svar!

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,662
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Kjørte ny MCACC kalibrering ja! Skal ta å prøve THX modus ved neste kalibrering ikveld etter ungene er i seng. Takker for hjelp og svar!
    Et tips som også kan hjelpe,er å eksprimentere litt med avstand til sub i receiver i forhold til det MCACC har satt!
    Det er i praksis det samme som å stille på faseknappen til sub,men du har den fordelen at du kan sitte i "sweetspot" å justere det hele med fjernkontrollen!
    Spiller du musikk fra en "ikke hdmi kilde",så kan du justere i menyen mens musikken spiller - blir taus akkurat når du justerer avstand,men kommer igjen med en gang du slipper knappen!
    Prøv med å justere i step på ca 50 cm!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kalibrering av subwoofer B&W ASW10CM

Hei

Tenker å kjøre en ny kalibrering av subwooferen nå ikveld og har noen spørsmål til jeg håper noen kan hjelpe meg med.
    Legger ved link av subwooferen under her:

http://www.bowers-wilkins.co.uk/Down...0CM_manual.pdf

På Fig.1 bak på subwooferen har man noe som heter:
    - Volume Line
    - Volume Speaker
    - Low-Pass Freq 25-140

Hva skal disse settes på før kalibrering?, eller er det det samme?, forstår det slik at ihverfall Volum Line og Volum Speaker settes til kl.09?

Står følgende i manualen på side 7:

Home Theatre Settings:

Set the VOLUME (LINE or SPEAKER) control initially to the 9 o’clock position.
    Set the LOW-PASS FILTER switch to OUT. Set the EQ switch initially to position A. Set the PHASE switch initially to 0°.
    Set the LOW-PASS FREQ (frequency) control to 140 if the speaker level inputs are used. The setting is irrelevant if the line level inputs are used.
    See the “Fine Tuning” section for more.
    The subwoofer is not a THX® licensed component, but may be used with a THX® controller if desired. If a THX® controller is used, ensure that the subwoofer
    function is enabled. This incorporates all the filtering and level setting required for the subwoofer in all modes. For level calibration, the internal test noise and channel level controls in the THX® controller should be used. In all cases the levels should be set to obtain 75dB SPL (C-weighted) at the listening position from the controller’s internal noise test signal.
    With other processors, configure the front and surround speakers to “large” or “small” as appropriate before setting the levels. Use the internal noise test signal and volume controls of the processor to set the levels of all the speakers. Only change the VOLUME control on the subwoofer if there is not enough range in the processor to achieve the correct levels. Inexpensive sound level meters are readily available from electronics stores and can be used to calibrate the levels. Refer to your processor manual for further details on how to set the levels.

2-channel Audio Settings:

Set the VOLUME (LINE or SPEAKER) control initially to the 9 o’clock position.
    Set the LOW-PASS FILTER switch to IN. Set the EQ switch initially to position A. Set the PHASE switch initially to 0°.
    Set the LOW-PASS FREQ control to match the -6dB low frequency cut-off frequency of the satellite speakers. Note: Both -3dB and -6dB figures can be found in the specification of each B&W speaker model. If the satellite speaker manufacturer quotes only a -3dB frequency, the optimum setting for the LOW-PASS FREQ control should be between 0.6 and 0.9 times that figure. The more gradual the low frequency roll-off of the satellite speakers, the lower the frequency should be set.
    See the Fine Tuning section for more.

Setter veldig stor pris på tilbakemeldinger og svar her, slik at ting blir gjort så korrekt og optimalt så mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Er det mulig å sende signal via HDMI kabel fra f.eks tuner, gjennom LX83 og til TVen uten at receiveren sender ut lyd (bare har TVens lyd) og at receiveren eventuelt er avslått. Hvordan? Kan være praktisk når ungene skal se BarneTv. Eller må jeg løse dette på en annen måte?

Takk

Pondus77

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pondus77
    Hei

Er det mulig å sende signal via HDMI kabel fra f.eks tuner, gjennom LX83 og til TVen uten at receiveren sender ut lyd (bare har TVens lyd) og at receiveren eventuelt er avslått. Hvordan? Kan være praktisk når ungene skal se BarneTv. Eller må jeg løse dette på en annen måte?

Takk

Pondus77
    Funker iallefall på min LX73.. var det som standard fant jeg ut .

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Hvordan går jeg frem for å få dette til. Slik innstillingene er i dag kommer bildet frem på TVen før Recieveren er påslått.

Pondus77

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den muligheten kan ha blitt fjernet. Det har skjedd på flere merker.

Grunnen til dette er EU. De har satt krav til at komponenter som står i standby ikke skal trekke mer en 1 watt, eller noe slikt. Forsterkeren bruker mer enn det for å videresende, og dermed må de fjerne denne muligheten.

Og nei, det hjelper ikke at vi ikke er medlem, EØS, samt at norge er ett knøtte land som ingen lager spesialiserte produkter for er grunnen til at vi også må ha det slik.

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Funker iallefall på min LX73.. var det som standard fant jeg ut .

Når reciver er avslått?

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min mening er det komponentene i stor grad, som bestemmer hvor man setter delefrekvensen..
    F.eks: Jeg deler på 100hz, med stor suksess
    (enkelte ganger høyere å)

Det kreves litt ekstra tid til testing/kalibrering, om man kjører ht på large..
    Sub og ht vil jo overlappe hverandre, å man kan få et resultat som ultima nevner..
    Men det går ann å få det til å funke..
    Men jeg for min del kjører som oftest på small

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Når reciver er avslått?

Jepp, fikk det AV ved å skru av HDMI kontroller . Det som skjer er at det lyser opp en ekstra lampe på ampen når den er i standby med med Bypass... Skjønte itte en dritt første gang det skjedde jeg . Så jeg har tatt det bort.

Husk at du har HDMI kontroller i alt ifra TV til Blurayspillere!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan det se ut til at min SC-LX83 har tatt kveld.

Kom hjem fra jobb i går kveld og oppdaget at receiver hadde slått seg av når jeg var ute (bruker å stå på når dama er hjemme). Jeg har dimmet lyset helt ned slik at den ser ut til å være av hele tiden. Men så oppdaget jeg at lyset som indikerer at iPod er koblet til drev å blinket. Prøvde så å slå den på igjen, det varte ca 3 sek etterfulgt av et klikk, så slo den seg av igjen. Tenkte kanskje det bare var en barnesykdom, så koblet fra strømtilførsel, tok ut alle kabler og prøvde igjen. Men fortsatt det samme.. så tenkte den skulle få stå over natten, men ingenting som hjelper. Noen som har vært borti problemet?

Burde Pioneer dekke dette? Den har fungert helt fint frem til nå. Stått på samme plassen siden den ble tatt ut av esken og har tørket støv jevnlig.. Så for meg er det helt uforklarlig hva som har skjedd..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ring support i Norge og spør. Jeg opplevde de som litt vanskelige par år siden, men det kan hende ting har bedret seg.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,662
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alecken

Kom hjem fra jobb i går kveld og oppdaget at receiver hadde slått seg av når jeg var ute (bruker å stå på når dama er hjemme). Jeg har dimmet lyset helt ned slik at den ser ut til å være av hele tiden. Men så oppdaget jeg at lyset som indikerer at iPod er koblet til drev å blinket. Prøvde så å slå den på igjen, det varte ca 3 sek etterfulgt av et klikk, så slo den seg av igjen. Tenkte kanskje det bare var en barnesykdom, så koblet fra strømtilførsel, tok ut alle kabler og prøvde igjen. Men fortsatt det samme.. så tenkte den skulle få stå over natten, men ingenting som hjelper. Noen som har vært borti problemet?

Burde Pioneer dekke dette? Den har fungert helt fint frem til nå. Stått på samme plassen siden den ble tatt ut av esken og har tørket støv jevnlig.. Så for meg er det helt uforklarlig hva som har skjedd..
    Klart dem skal dekke dette - det er da vel garanti på en så ny receiver??
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lx83 og x-box360 problemer

Hei.
    Lurer på om noen kan hjelpe meg litt.
    Kjøpte ny x-box360 slim igår, da jeg koblet den til med hdmi via reciver så får jeg noen grønne flekkvise forstyrrelser på skjermen, stilte oppløsningen på x-box ned til 720p og da ble det bra. skal det ikke gå og kjøre med 1080P/i for og få beste oppløsning. Tv`en min takler iallefall 1080P/i. Funker bra når jeg kobler den direkte i tv`en.
    Lurer også på hva som kan være galt??

Mvh,
    Stian

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Problemer med stereo lyden

Heisann

Ser det er mange kloke hoder her inne og derfor trenger jeg litt hjelp.

Jeg hadde før en HK AVR8000 en forsterker som jeg syntes leverte veldig bra trykk i stereo, og man kunne koble fra og til SW som man ønsket.

Nå har jeg får Pioneer i hus og prøver og gjenskape lyden, men uten noe som helts hell..

Har kjørt full kalibrering og på suround funker det greit men når jeg ønsker og spille musikk og gjerne dra på litt med noe trøkk, setter forsterkeren på Stereo så virker det som om det blir satt på et "putetrekk" over front høytalerene og at all diskant og bass forsvinner.. samt det ikke er mulig og få på SW ved siden av... (meget godt mulig jeg ikke finner det altså)

Er det noen som har gode forslag til innstilligner og tips er jeg meget gla for og få innspill..

Har Patos Basic 500 høytalere foran og resten av basic serien resten av veien..

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alecken

Du kan prøve å resette den.. Fikk en feil med min lx81 for et 1.5 år siden..
    I det tilfellet blinket mcacc lyset hurtig og reciver var helt død..

Om du vipper dekslet foran ned og holder inne piltast opp sammtidig som du holder inne/trykker på den lille on/off knappen som også er under frontdekslet foran..
    På den måten ordnet hvertfall alt seg for meg
    (Får håpe jeg husker riktig.. Om det ikke skulle være den on/off knappen jeg refererer til, er det ihvertfall 1 av di 3 knappen øverst til høyre under frontdekselet samtidig som piltast opp)

En annen sak er jo om måten man resetter lx83 og lx81 er lik..

ps: Mulig du må holde knappene de inne 2-3-4 sekunder

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,662
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenzemann
    Heisann

Ser det er mange kloke hoder her inne og derfor trenger jeg litt hjelp.

Jeg hadde før en HK AVR8000 en forsterker som jeg syntes leverte veldig bra trykk i stereo, og man kunne koble fra og til SW som man ønsket.

Nå har jeg får Pioneer i hus og prøver og gjenskape lyden, men uten noe som helts hell..

Har kjørt full kalibrering og på suround funker det greit men når jeg ønsker og spille musikk og gjerne dra på litt med noe trøkk, setter forsterkeren på Stereo så virker det som om det blir satt på et "putetrekk" over front høytalerene og at all diskant og bass forsvinner.. samt det ikke er mulig og få på SW ved siden av... (meget godt mulig jeg ikke finner det altså)

Er det noen som har gode forslag til innstilligner og tips er jeg meget gla for og få innspill..

Har Patos Basic 500 høytalere foran og resten av basic serien resten av veien..
    At diskanten blir borte i stereo høres da merkelig ut ??
    Hvis du vil ha med sub i stereo,så må du enten sette fronter som small,eller sette sub til plus,hvis du har fronter som large!

Side 12 av 17 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •