Pioneer SC LX 83 - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 17 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 334
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av alecken
    Ja det er skikkelig irriterende når ting ikke vil fungere skikkelig.

Nå har jeg jo fått alt tilbake til fabrikkinnstilling. Men kommer uansett ikke inn på H.M.G menyen. Verken med eller uten kabel til router.

Har kontrollert router innstillinger og lest manualen om og om igjen. Men finner ikke ut av problemet...

Sure greier. Prøv å send en e-post til Pioneer suport.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sånn da e The Beast kommet i hus))))))))))))) De første lytte inntrykkene virker meget meget bra på referanse platene mine med Robyn og Duffy og Red Hot Chilli Peppers men e en heilt anna singnatur i lyden kontra LX-52 æ har bytta ut, LX-52'en syns æ hadde en mere varmere/farget klang i lyden, mens SC-LX83'en er enda mere nøytral, oppløst, luftigere og strammere i lydbildet og ikkje minst mere definert i lydgjenngivelsen i fra toppen og ned. Dette va virkelig en skikkelig oppløftare som æ ska stor kose mæ med i mange mange kose kvelda med både stereo og film(kommer tilbake med feedback på dette når æ har fått sett noen) Og ikkje før og nevne RK'en, prioritere denne glatt over Pure Direct da denne gjorde akkurat de rette tingene som æ har vært misfornøyd med i rommet

Oh by the way noen bilda

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av and_elli
    sånn da e The Beast kommet i hus))))))))))))) De første lytte inntrykkene virker meget meget bra på referanse platene mine med Robyn og Duffy og Red Hot Chilli Peppers men e en heilt anna singnatur i lyden kontra LX-52 æ har bytta ut, LX-52'en syns æ hadde en mere varmere/farget klang i lyden, mens SC-LX83'en er enda mere nøytral, oppløst, luftigere og strammere i lydbildet og ikkje minst mere definert i lydgjenngivelsen i fra toppen og ned. Dette va virkelig en skikkelig oppløftare som æ ska stor kose mæ med i mange mange kose kvelda med både stereo og film(kommer tilbake med feedback på dette når æ har fått sett noen) Og ikkje før og nevne RK'en, prioritere denne glatt over Pure Direct da denne gjorde akkurat de rette tingene som æ har vært misfornøyd med i rommet

Oh by the way noen bilda
    Hei

Gratulerer så mye da, fint å høre at førsteinntrykkene er gode !
    Lydklangen er den veldig forskjellig fra LX52?, og skal du forsatt bruke effektforsterkeren med den? Synes selv at Pioneer SC-LX83 passer godt ilag med B&W CM-serie.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye Ja syntes det som at en gardin ble trukket vekk ifra lyden, alt åpnet deg bare opp og ble enda mere definert Har no forsovet litt lik basis men det e jo en heilt anna pris klasse på SC-LX83. Noe tilsløret lyd vil æ si når æ høre på mine referanser som Rockferry med Duffy og Indestructebel(Akustisk ver.) med Robyn. Trur det hadde vært bedre og samenligne med LX-53 som æ har en misstanke e et hakk opp i fra LX-52. Når det kommer til effektforsterkeren så vil æ beholde den da æ ska oppgradere til et sett til med DS3 presence høyt. sånn at det ikkje ska være underskudd med effekt:-D pluss at æ syns at den faktisk e en god match med Pioneer gir en ekstra trygghet at æ har litt headrom på effekt til fræmtidige opgraderinger

Ohh æ glæmte, har sett første film i kveld, meget for nøyd med prosseseringa av surround lyden, oppløsinga og dynamikken. Detta va bare helt sinnsykt rett og slett, træng no definitivt ikkje nokka oppgradering på reciveren værtfall på en go stund vaffal

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye Ja syntes det som at en gardin ble trukket vekk ifra lyden, alt åpnet deg bare opp og ble enda mere definert Har no forsovet litt lik basis men det e jo en heilt anna pris klasse på SC-LX83. Noe tilsløret lyd vil æ si når æ høre på mine referanser som Rockferry med Duffy og Indestructebel(Akustisk ver.) med Robyn. Trur det hadde vært bedre og samenligne med LX-53 som æ har en misstanke e et hakk opp i fra LX-52. Når det kommer til effektforsterkeren så vil æ beholde den da æ ska oppgradere til et sett til med DS3 presence høyt. sånn at det ikkje ska være underskudd med effekt:-D pluss at æ syns at den faktisk e en god match med Pioneer gir en ekstra trygghet at æ har litt headrom på effekt til fræmtidige opgraderinger

Ohh æ glæmte, har sett første film i kveld, meget for nøyd med prosseseringa av surround lyden, oppløsinga og dynamikken. Detta va bare helt sinnsykt rett og slett, træng no definitivt ikkje nokka oppgradering på reciveren værtfall på en go stund vaffal
    Gratulere så mye med grom receiver
    Så hyggelig å høre at du er fornøyd da - det er nok en grunn til at dem gjør det så bra i tester "all over"
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Takk Ja e egentlig ikkje så overrasket selv heller, hadde en utrulig stor forventning til SC-LX83 pga av at den har gjort "reint bord" over alt. Men den innfridde no og mere

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, jeg er selv også meget fornøyd. Til og med mistemannen på 1 år synes det var flere kjekke knapper og lys som fascinerte han hehe

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Takk Ja e egentlig ikkje så overrasket selv heller, hadde en utrulig stor forventning til SC-LX83 pga av at den har gjort "reint bord" over alt. Men den innfridde no og mere

Har du prøvd Rotel effekttrinnet tilkoblet SC-LX83?

Vurderer en Rotel RB 1582 til mine fronter. Ikke fordi jeg trenger det, strengt tatt, men man vil jo alltid forsøke å forbedre..:grin:

Problemet er at det ikke finnes noen forhandlere som har den, så man får testet.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp er det jeg setup'et æ har kjørt hele tiden med. Utrolig go lyd for pængan da æ kjøpte effekt brukt vurdere selv og oppgradere til RB-1582 men høre folk sir at det ikkje e så himmlandes stor forskjell fra min til den:/ så e må nok i tænke boksen dær

Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 og www.Resonans-web.no selger jo Rotel

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp er det jeg setup'et æ har kjørt hele tiden med. Utrolig go lyd for pængan da æ kjøpte effekt brukt vurdere selv og oppgradere til RB-1582 men høre folk sir at det ikkje e så himmlandes stor forskjell fra min til den:/ så e må nok i tænke boksen dær

Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 og Resonans Lyd & Bilde selger jo Rotel
    Vanskelig å få prøvd noe når jeg bor i Trondheim :-|

Interessant at du er fornøyd med Rotel'en. Det jeg egentlig lurer på er om du forsøkte å koble dine CM9 til LX83 (uten effekt), og deretter med Rotel'en? Jeg trenger egentlig ikke effekt, men det hadde vært fint å få dine inntrykk av forskjellene i lyd mellom bare receiver og receiver+effekt
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhh skjønne my bad. Nei har ikkje testa det enda, har fundert litt på det men har ikkje hatt så mye tid til det enda...men ska si i fra når det skjer. Rotel/B&W komboen er kjent før og passe godt sammen. Litt forbausa over at det ikkje e så mange som bruker det hær i Norge B&W/Classe/Rotel har samme eier, og er mye brukt sammen på demoer.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    . Rotel/B&W komboen er kjent før og passe godt sammen. Litt forbausa over at det ikkje e så mange som bruker det hær i Norge B&W/Classe/Rotel har samme eier, og er mye brukt sammen på demoer.
    Det henger vel dessverre sammen med at alt for mange kun kjøper fra en og samme forhandler, og Hifi Klubben har ikke Rotel.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp er nok det som e greia m det ja. Hi-Fi klubben førte no Rotel før i tia, mene det va dær eks-samboeren til muttern hadde kjøpt Rotelen sin, Men driver å fundere på andre effekt. før å få litt bredere repetoar før og utale meg om forskjeller. Synes no at pr. dags dato at det oppsettet æ kjøre no har en meget go universial lytteglede i Stereo/Film i den lille stua mi. Men e en vældi nyskjerrig person så æ ska teste ut Parasound NC2250 først og A21 deretter men dette blir litt ut i tia. Må først handle mæ nokka nye subber og TV og 3D spellerar som e første pri

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen spørsmål angående subwoofer !

Hei

Har gått til det skritt og kjøpt min første subwoofer, ble til at jeg gikk for B&W ASW10CM. Noen tips her til enkel innstalering?
    All oppkobling mellom receiver og subwoofer er grei, men noe av det jeg lurer på.
    - er det mulig å kjøre fronter som Large og la subwooferen "steppe inn" og avlaste fra ca. 50hz? Altså fronter som Full-Band og subwoofer spiller fra 50-60hz og nedover?
    - eller gjøres dette enklest ved å sette frontene til Small og X-Over til 50hz?
    - er det mulig å dele crossover forskjellig med de forskjellige høyttalerne?, eksempel dele lengre ned med frontene og høyere opp med senter og/eller bakhøyttaler? 50hz til fronter og 80hz til senter?

Har ingen db måler/radioshack tilgjengelig, eller noe slikt, så dette blir en helt enkel innstalering nå i første omgang.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    .
    - er det mulig å kjøre fronter som Large og la subwooferen "steppe inn" og avlaste fra ca. 50hz? Altså fronter som Full-Band og subwoofer spiller fra 50-60hz og nedover?
    - eller gjøres dette enklest ved å sette frontene til Small og X-Over til 50hz?
    - er det mulig å dele crossover forskjellig med de forskjellige høyttalerne?, eksempel dele lengre ned med frontene og høyere opp med senter og/eller bakhøyttaler? 50hz til fronter og 80hz til senter?
    .
    Hvis du stter woofer innstillingen til PLUS, og delefrekvens 50/60 HZ, så vil den slå inn selv om høyttalerne er innstilt på LARGE.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Hvis du stter woofer innstillingen til PLUS, og delefrekvens 50/60 HZ, så vil den slå inn selv om høyttalerne er innstilt på LARGE.
    Hei Ultima

Takk, akkurat noe sånt jeg var ute etter, men kan du sette delefrekvensen på noe annet enn 50hz - 80hz - 100 hz osv på Pioneer?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Ultima

Takk, akkurat noe sånt jeg var ute etter, men kan du sette delefrekvensen på noe annet enn 50hz - 80hz - 100 hz osv på Pioneer?
    Det er kun 50,80,og 100hz osv. som er mulig med Pio - og dette er en "global" setting for alle høyttalerne!
    Nå er jo THX standaren å sette alle til small,og x-over 80hz,så det burde vel egentlig fungere bra på den måten!
    Men dette kommer jo mye an på suben,og ikke minst plasseringen av denne!
    Hvor har du din plassert?
    Du burde absolutt skaffe deg en db måler - det gjør alt så mye enklere:grin:
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Det er kun 50,80,og 100hz osv. som er mulig med Pio - og dette er en "global" setting for alle høyttalerne!
    Nå er jo THX standaren å sette alle til small,og x-over 80hz,så det burde vel egentlig fungere bra på den måten!
    Men dette kommer jo mye an på suben,og ikke minst plasseringen av denne!
    Hvor har du din plassert?
    Du burde absolutt skaffe deg en db måler - det gjør alt så mye enklere:grin:
    Hei Torolan

Subwooferen min står i et hjørne i fronten, er egentlig ikke så mange andre muligheter siden det er i stuen. Burde kansje skaffe meg en db måler ja.
    Får prøve litt fram og tilbake, foreløbig synes jeg lyden ble best ved å sette Fronter til Small og delefrekvensen på 50hz. Ved å sette Fronter til Large og delefrekvensen til 80hz, 50hz får jeg ikke noe lyd fra subwooferen???
    Subwooferen står også på Plus, kan det være for at musikken ikke går så "dypt"?, blir litt å sette seg inn i her ser jeg, kommer nok i mål til slutt.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Torolan

Subwooferen min står i et hjørne i fronten, er egentlig ikke så mange andre muligheter siden det er i stuen. Burde kansje skaffe meg en db måler ja.
    Får prøve litt fram og tilbake, foreløbig synes jeg lyden ble best ved å sette Fronter til Small og delefrekvensen på 50hz. Ved å sette Fronter til Large og delefrekvensen til 80hz, 50hz får jeg ikke noe lyd fra subwooferen???
    Subwooferen står også på Plus, kan det være for at musikken ikke går så "dypt"?, blir litt å sette seg inn i her ser jeg, kommer nok i mål til slutt.
    Du må for all del sette delefrekvens til 80 hz hvis du kjører 'small', for receiveren kutter frekvenser under 80 hz ved 'small'.

Det at du ikke hører noe særlig ved 50 Hz er fordi det er dypbass, og sjelden inntreffer på musikk. (mer til filmbruk). Så det kan mok stemme at du ikke hører noe særlig.

Jeg har jo samme høyttalere som deg, og har prøvd litt fram og tilbake. Forsøkte litt med small og sub (80 hz). Det fungerer bra, man får feit (tøff) bass, men jeg synes disse høyttalerne låter bedre når de står på large med denne receiveren. Blir litt mer "kropp" enn ved small, dessuten liker jeg stram bass, så da kjører jeg uten subwoofer på musikk. (stereo). Hos meg gir det nok bass, men man kan jo også gå inn i EQ manuelt og justere opp 63hz et par db, eller deromkring hvis man ønsker mer.

Det finnes ingen klare svar på hva som er best, man må forsøke seg fram, dessuten har man forskjellige preferanser for hva som låter "riktig" for ens egne ører.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Torolan

Hvis du har sub til "plus",så skal det vere liv i den uansett om du har fronter til "large" - så sant du ikke kjører "pure direct" da?

Ellers så burde vel den sub plasseringen fungere bra i de fleste tilfeller!
    Du får prøve å feile litt ja - du har kjørt ny runde med MCACC etter at du fikk sub på plass?
    Prøv gjerne å aktiver THX modus ved kalibreringen - da setter den alle HT som small,og x-over til 80 hz!

Side 11 av 17 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •