Pioneer SC LX 83 - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 17 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 334
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Flerkanals HD format er hovedårsaken til at vi har romkorrigering, så svaret er selvsagt ja.
    Det er vel ikke helt korrekt. Det har jo like mye å si for vanlig DD og DTS også. Og romkorreksjon kom før BD formatet med HD lyd.

Min Marantz AV8003 støtter ikke romkorreksjon og HD lyd (Hvis ikke den kommer som PCM). Dette fordi Marantz ikke ville forringe HD lyden, da den var bedre uten, enn med. Men noe av grunnen var nok også at de nok ikke ville bytte til en dyrere chip så sent i utviklingsfasen på den boksen. De har komme med dette nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av normale74
    Kommer du ikke inn i HMG menyen i det hele tatt ?

Du kan prøve å slå av brannmuren på ruteren din. Om det virker da. Så sperrer ruteren din for reciveren.
    Du kan også se om PC`en din finner Pioneer forsterkeren din under mine nettverksplasser...

Ruteren din må også ha aktivert DHCP funksjonen for at alt skal fungere...
    Nei, jeg får opp et bilde hvor det står Server også - STARTING H.M.G. Please wait...

Skal jeg kunne komme inn selv om jeg ikke har koblet den til nett også? Kommer ikke inn uansett..

DHCP funksjonen skal være slått på. Har lest meg grønn i instruksjonsboka men jeg klarer ikke å finne problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbeltpost..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trippelpost :S

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer og B&O ICEPower !

Hei

Var inne og sjekket litt på B&O IcePower sine hjemmesider, og lurte på B&O har utviklet noe som muliggjør receiver med 9 effekttrinn basert på IcePower.
    Eneste jeg fant var dette :

ICEpower — Home Theater

Kan dette være grunnen til at Pioneer forsatt "bare" kjører på med 7?
    Nå har ikke jeg mye peiling på dette her, men er allerede nå veldig spent på hva man kan forvente seg av neste line-up med receivere fra Pioneer.
    Kommer jo på at Susano har vell 10 effekttrinn og er bygget på ICEPower også, da skulle vell ikke teknologien fra B&O ICEPower være noen hake her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alecken
    Nei, jeg får opp et bilde hvor det står Server også - STARTING H.M.G. Please wait...

Skal jeg kunne komme inn selv om jeg ikke har koblet den til nett også? Kommer ikke inn uansett..

DHCP funksjonen skal være slått på. Har lest meg grønn i instruksjonsboka men jeg klarer ikke å finne problemet.

Du skal komme inn i HMG menyen. Jeg forsøkte dette i dag. Trakk ut nettverkskabel, kom inn i HMG menyen med en gang.

Hadde et tilfele at jeg ikke ikke kom inn i HMG menyen, Alt låste seg på en måte. Om jeg kom inn, så var alt sirup.

Jeg kjørte en factory reset, og da kom alt seg.. Du kunne gjo forsøke dette.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Var inne og sjekket litt på B&O IcePower sine hjemmesider, og lurte på B&O har utviklet noe som muliggjør receiver med 9 effekttrinn basert på IcePower.
    Eneste jeg fant var dette :

ICEpower — Home Theater

Kan dette være grunnen til at Pioneer forsatt "bare" kjører på med 7?
    Nå har ikke jeg mye peiling på dette her, men er allerede nå veldig spent på hva man kan forvente seg av neste line-up med receivere fra Pioneer.
    Kommer jo på at Susano har vell 10 effekttrinn og er bygget på ICEPower også, da skulle vell ikke teknologien fra B&O ICEPower være noen hake her.
    Nå er ikke jeg noen ekspert på forsterkerbygging, og teknologier. Men ICE bygges vel på samme måte som normale forsterker trinn, at hvert enkelt trinn er sin egen del, så man kan ha 2 eller 20 kanaler, alt etter som det trengs.

B&O har vel ikke effektforsterkere tror jeg. De har vel kun aktive høytallere, og kun forforsterkere, eller control sentre som de vel kaller det?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste jeg vet er at Susano har custom utgave av ASC200 ICE blokker som B&O sin ICEPOWER sin avdeling har lagt isamarbeid med Pioneer. Så skal være mulig å få 9 kanaler men kan hende at recivern da blir høy.. se bare på Susano hvor effekt trinn ligger i nedre del og det er ikke god plass der...

Har vanskeligheter å se hvordan de skal få inn 9 trinn i dagens chassis som har vært det samme siden LX71/81 med mindre de utvikler noe nytt og enda mindre som de sikkert allerede har gjort eller har på tegnebrettet.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Eneste jeg vet er at Susano har custom utgave av ASC200 ICE blokker som B&O sin ICEPOWER sin avdeling har lagt isamarbeid med Pioneer. Så skal være mulig å få 9 kanaler men kan hende at recivern da blir høy.. se bare på Susano hvor effekt trinn ligger i nedre del og det er ikke god plass der...

Har vanskeligheter å se hvordan de skal få inn 9 trinn i dagens chassis som har vært det samme siden LX71/81 med mindre de utvikler noe nytt og enda mindre som de sikkert allerede har gjort eller har på tegnebrettet.
    Hei

Var noe sånt jeg lurte på ja. Håper virkelig at de har noe på tegnebrettet som gjør det mulig å stappe inn 9 trinn i dagens chassis. Chassiset idag er jo allerede ganske stort sammenlignet med andre merker og receiver chassis.
    Også ser jo dagens LX chassis enormt gromt ut etter min mening, et chassis ala Susano blir etter mitt syn alt for stort for den jevne bruker.
    Hadde ihvertfall vært utrolig bra hvis neste generasjon hadde 9 effekttrinn og yter 140-150w per kanal slik de gjør idag, uten at chassiset blir større, heller mindre. Pioneer må jo nesten komme med 9 effekttrinn på neste generasjon hvis ikke drar jo de andre på en måte ifra og det ville være litt synd, er no lov og håpe......

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Var noe sånt jeg lurte på ja. Håper virkelig at de har noe på tegnebrettet som gjør det mulig å stappe inn 9 trinn i dagens chassis. Chassiset idag er jo allerede ganske stort sammenlignet med andre merker og receiver chassis.
    Også ser jo dagens LX chassis enormt gromt ut etter min mening, et chassis ala Susano blir etter mitt syn alt for stort for den jevne bruker.
    Hadde ihvertfall vært utrolig bra hvis neste generasjon hadde 9 effekttrinn og yter 140-150w per kanal slik de gjør idag, uten at chassiset blir større, heller mindre. Pioneer må jo nesten komme med 9 effekttrinn på neste generasjon hvis ikke drar jo de andre på en måte ifra og det ville være litt synd, er no lov og håpe......
    Helt enig med du:grin:
    Plus litt mer muligheter til manuell justering under 63 hz - både når det gjelder fronter og sub!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen spørsmål til om LX83:

-Hvor mange inputs kan man programmere?
    --Altså hvor mange forskjellige komponenter kan man ha koplet til og velge med en inngangs velger på fjernkontrollen?

-Er det mulig å ha flere inn pr inngang?
    --På min Marantz AV8003, så har jeg i dag 2 inngangsvelgere for lite for mitt anlegg. Men den har det slik at jeg kan plugge flere til den samme. Så hos med så er min DVD spiller og Wii konsoll på samme input, og den velger automatisk den som er på. DVD med HDMI og Wii med analogt.

Det samme har jeg med PlayStation 3 og Squeezebox. PS3 på HDMI, og SB på optisk. Når PS3 er på, så er den først, da må jeg velge digital inngang hvis jeg skal bruke SB. Men er PS3 av, så hopper den automatisk til den digitale inngangen.

Funker det slik på denne også?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål, etter å ha kjørt full automatisk MCACC så ønsker en å foreta korrigeringer og etter jeg forstå gjøres dette på Manual MCACC. Men der får man den test tonen ved justering. Er det ikke mulig å ha musikk som en for eksempel kjenner for å så gå gjennom og foreta justeringer?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Noen spørsmål til om LX83:

-Hvor mange inputs kan man programmere?
    --Altså hvor mange forskjellige komponenter kan man ha koplet til og velge med en inngangs velger på fjernkontrollen?

-Er det mulig å ha flere inn pr inngang?
    --På min Marantz AV8003, så har jeg i dag 2 inngangsvelgere for lite for mitt anlegg. Men den har det slik at jeg kan plugge flere til den samme. Så hos med så er min DVD spiller og Wii konsoll på samme input, og den velger automatisk den som er på. DVD med HDMI og Wii med analogt.

Det samme har jeg med PlayStation 3 og Squeezebox. PS3 på HDMI, og SB på optisk. Når PS3 er på, så er den først, da må jeg velge digital inngang hvis jeg skal bruke SB. Men er PS3 av, så hopper den automatisk til den digitale inngangen.

Funker det slik på denne også?
    Dette går fint på min LX 82,og regner med det er det samme på LX 83!
    Man kan koble flere kilder til den samme inngangen - f.eks hdmi,optisk,og analog,og deretter bruke "signal select" knappen til å velge hvilken kilde lyden skal hentes fra!
    Håper at jeg forstod deg rett,og at det var dette du lurte på!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pser
    Spørsmål, etter å ha kjørt full automatisk MCACC så ønsker en å foreta korrigeringer og etter jeg forstå gjøres dette på Manual MCACC. Men der får man den test tonen ved justering. Er det ikke mulig å ha musikk som en for eksempel kjenner for å så gå gjennom og foreta justeringer?
    Du må nok ta til takke med test-tonene ja!
    Men et triks,er å kopiere utgangspunktet etter MCACC, til en el flere ledige memoryer,og så gå manuelt inn å justere disse!
    Da er det enkelt å bytte memory frem og tilbake,og sammenligne etterpå

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Dette går fint på min LX 82,og regner med det er det samme på LX 83!
    Man kan koble flere kilder til den samme inngangen - f.eks hdmi,optisk,og analog,og deretter bruke "signal select" knappen til å velge hvilken kilde lyden skal hentes fra!
    Håper at jeg forstod deg rett,og at det var dette du lurte på!
    Det var det. Men den gjør det ikke automatisk?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av normale74
    Du skal komme inn i HMG menyen. Jeg forsøkte dette i dag. Trakk ut nettverkskabel, kom inn i HMG menyen med en gang.

Hadde et tilfele at jeg ikke ikke kom inn i HMG menyen, Alt låste seg på en måte. Om jeg kom inn, så var alt sirup.

Jeg kjørte en factory reset, og da kom alt seg.. Du kunne gjo forsøke dette.
    Hvordan kjører jeg en factory reset?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk til å kjøre en factory reset. Men jeg kommer fremdeles ikke inn i H.M.G..

Kjenner det er rett før jeg går i veggen!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alecken
    Fikk til å kjøre en factory reset. Men jeg kommer fremdeles ikke inn i H.M.G..

Kjenner det er rett før jeg går i veggen!
    Hei

Utrolig kjedelig dette da. Du er sikker på at alt er riktig?, og du oppfyller kravene til HMG?. Selv kan jeg desverre ikke hjelpe deg, da jeg selv har MAC og har forstått det slik at dette bare virker med Windows.
    Kan det være innstillinger med routeren din som er problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er skikkelig irriterende når ting ikke vil fungere skikkelig.

Nå har jeg jo fått alt tilbake til fabrikkinnstilling. Men kommer uansett ikke inn på H.M.G menyen. Verken med eller uten kabel til router.

Har kontrollert router innstillinger og lest manualen om og om igjen. Men finner ikke ut av problemet...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Torolan, takk, den var jo grei :-)