Alternativ receiver til RX-V1800 for mer punch-bass?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Alternativ receiver til RX-V1800 for mer punch-bass?

Hola folkens.

Jeg har Dynavoice M-85 som fronter på kringlyden min med en SVS PC13-Ultra som sub.
    Mine erfaringer med M-85'ene er at de spiller egentlig ganske bra, men de spiller muligens litt for dypt..? Jeg syns at en høyttaler med det utseendet(tenker da på størrelsen på elementene) burde levere mere punch i mid-bassen.
    Greit nok at jeg med ultraen er litt bortskjemt med bassen altså, men jeg hadde en 12" xtz før ultraen, og jeg hadde den samme følelsen da også.

Jeg sendte en mail til Lsound med spørsmål om hvilke høyttalere de hadde som kunne gi meg mere punch i mid-bassen, skrev til de hva slags utstyr jeg hadde og syns jeg fikk et mildt sagt godt svar. Med det mener jeg at de fleste som selger høyttalere ville vel ignorert alt annet jeg hadde skrevet og bare svart på hva de selger som gir best punch, mens fra en Thomas hos L-sound så fikk jeg et svar som jeg synes var meget beroligende, og som får meg til å få lyst til å fortsette å handle hos de.
    Han mente at det ikke nødvendigvis var de billige høyttalerne mine sin feil, eller på en måte blir det jo det, men her er det han skrev: "RX-V1800 har gode strømreserver, men jeg vet av erfaring at en del av de store og rimelige høyttalere ofte har noen slemme fasedreninger nede i bassen, og disse kan sette en receiver litt ut av spill."

Så da er spørsmålet mitt.. Finnes det noen alternative receivere som gir et annet lydbilde på disse høyttalerne? Er det noen som er kjent for å gi mer dynamikk og mere trøkk i mid-bassen?
    Om ikke så selger jeg M85-ene og går for STS-01 eller noe i den retningen(muligens at det har kommet noen erstatning for disse nå?).

Newcomer House sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Thomas sier er rx-v1800 en rimelig god forsterker så om du ikke trenger noen oppgradering på digitalsiden så ville jeg nok heller kikket etter en annen høyttaler. L-sound selger vel også Klipsch, høyttalere som er kjent for GOD punch!.

Klipsch kan du høre hos diverse forhandlere rundt om kring i landet, slik at du slipper å kjøpe uten å ha hørt på dem.

Tonart(.no) har forresten salg på klipsch og du kan få RF-82 til 7.999, allikevel skal du ikke se bort ifra at L-sound matcher den prisen.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner.
    Ja jeg har tenkt en del på klipsch også, vil de matche centern min tror du? En Focal CC 700 V (som jeg forøvrig er ganske så fornøyd med).

Men før jeg bytter høyttalere hadde det vært morsomt å prøvd en annen receiver(ikke kjøpe, men heller kanskje finne noen med en annen receiver og prøve den til HT'ene mine).

lsound har rf-82 til 7.992,- Så de knuuuuser jo tonart på pris [/ironi]

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke vurdert effektforsterker? Selv om RX-V1800 er strømsterk til å være receiver så er det ikke store effektforsterkeren som skal til for å få mer strøm.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden den har strømreserver nok til å drive de godt i dypere bassområder mens mid-bassen ikke gjengis som jeg ønsker, og siden dypbass er mer strømkrevende enn mid-bass så ser jeg ikke på det som nødvendig. En effektforsterker bak receivern ser jeg for meg at fremdeles vil formidle yamahaens lydbilde, bare at den forsterker det opp på eksterne kretser. Eller har jeg misforstått noe nå mener du?

Newcomer JanF sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stort er budsjettet ditt som du er villig til å bruke på oppgradering?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg ikke tatt stilling til enda. For jeg gidder ikke å kjøpe en receiver for å prøve ut og så viser det seg at det rett og slett er høyttalerkonstruksjonen som ikke er i stand til å levere den punchen jeg etterlyser. Men har hørt/lest flere steder at yamaha har en litt flat og kjedelig lydsignatur, og om det er dén jeg er blitt "offer" for så ville det jo vært dumt å bytte høyttalere og ende opp med samme problemet.
    Men jeg går uansett ikke NED i prisklasse fra 1800'n. Så mellom 10 og 15k er vel sånn ca realistisk.

Newcomer JanF sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ville jeg tatt en titt på Onkyo (TX-NR1007/3007/5007) + Klipsch (RF82/RF63/RF83). Dette er en kombo som garantert spiller bra, og du vil ikke mangle punch og midbass

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    emotiva

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanF
    Da ville jeg tatt en titt på Onkyo (TX-NR1007/3007/5007) + Klipsch (RF82/RF63/RF83). Dette er en kombo som garantert spiller bra, og du vil ikke mangle punch og midbass
    Men jeg har et håp om å klare meg med å bytte ut én av delene.. Kanskje den receivern er det som skal til for at jeg skal trivest med lydbilde med de eksisterende høyttalerne, men kanskje må jeg bytte høyttalere og kan klare meg med den receivern jeg har nå..

Så da ville det vært fint om noen med en slik onkyo-receiver i nærheten ville vært med og testet ut dette hos meg

Newcomer JanF sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som innlegg over antyder, kan en effektforsterker også være en løsning. Emotiva er veldig bra til prisen, men denne må importeres, og ikke så lett å få lyttet til før kjøp.
    Yamaha som forforsterker, Emotiva effekt og Dynavoice høttalere, kan godt være en kjempekombo det.
    Har du mulighet til å få lånt hjem eller kjenner noen som kan være med å teste sin Onkyo hos deg, er det en veldig fordel.
    Ofte vanskelig å sammenligne utstyr når det ikke blir testet i samme rom.

Har selv Onkyo, Emotiva og Klipsch, og er veldig godt fornøyd med denne komboen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •