Trenger hjelp av valg av ny receivere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer Thomse sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp av valg av ny receivere

Har en Onkyo tx-sr506 som sliter å driver Dynavoice M65EX, tenkte eg skulle få heim en ny receivere med litt meir krefter i. Tenkte meg Pioneer VSX-1019AH-K eller VSX-919AH-K eller skal eg gå for noe litt kraftigere?
    Har også F-6 EX, C-4 EX og S-4 EX som surround lyd.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thomse
    Har en Onkyo tx-sr506 som sliter å driver Dynavoice M65EX, tenkte eg skulle få heim en ny receivere med litt meir krefter i. Tenkte meg Pioneer VSX-1019AH-K eller VSX-919AH-K eller skal eg gå for noe litt kraftigere?
    Har også F-6 EX, C-4 EX og S-4 EX som surround lyd.
    Tror nok ikke du kommer til å oppleve den store oppgraderingen med de modellene du nevner der!
    For å få et merkbart løft bør du nok sikte noe høyere etter min mening!
    Hva med Onkyo 807 f.eks el Pio LX 52,hvis du har lyst på Pioneer?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står mellom desse da...:-D

SC-LX72= Tilbud Soundgarden 9995,- Før 17 995,-
    VSX-LX52= Tilbud Soundgarden 7995,- Før 10 995,-

Newcomer JanF sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du mulighet til hjemlån? Da vil du få et fint sammenligningsgrunnlag opp mot Onkyoen du allerede har. Ikke sikkert du liker lydsignaturen til Pioneer bedre enn Onkyo, og du da heller skulle gått for en større og mer strømsterk Onkyo modell8)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står mellom desse da...:-D

SC-LX72= Tilbud Soundgarden 9995,- Før 17 995,-
    VSX-LX52= Tilbud Soundgarden 7995,- Før 10 995,-
    LX 72 til 10 k er et knallkjøp hvertfall!
    Det er en kongeforsterker,som driver det meste av høytalere,og den er en av få recievere som faktisk holder hva den lover når det gjelder watt - masse krefter i alle kanaler samtidig!
    Og i tillegg til krefter,så spiller den nydelig - hvertfall etter mine ører,og den trekkes frem som det beste valget,hvis musikk står i fokus!
    Når det gjelder film,så mangler den muligheten for høydekanaler i front,hvis det betyr noe for deg?

Hadde jeg hatt pengene,så hadde jeg valgt den - helt klart!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    10k er veldig mye penger... Får vel bare arbeide litt mer i sommer....

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Det er en kongeforsterker,som driver det meste av høytalere,og den er en av få recievere som faktisk holder hva den lover når det gjelder watt - masse krefter i alle kanaler samtidig!
    Og i tillegg til krefter,så spiller den nydelig - hvertfall etter mine ører,og den trekkes frem som det beste valget,hvis musikk står i fokus!
    Når det gjelder film,så mangler den muligheten for høydekanaler i front,hvis det betyr noe for deg?

Tror det er 75 watt på onkyoen eg har nå, så det hadde vel hjelpt med 140 watt fra VSX-919AH til 4000,-

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikkje peiling hva høydekanaler i front er...

Tror det er 75 watt på onkyoen eg har nå, så det hadde vel hjelpt med 140 watt fra VSX-919AH til 4000,-
    Det spørs på hvilke kriterier de 75 wattene til Onkyoen er målt!
    De 140 w til vsx-919 er noe oppskrytt!
    Det er ikke så lett å sammmenligne watt - mye skryt ute å går blant disse surround reciverne!

For å vere ærlig,så tror jeg ikke du vil oppleve så veldig store oppgraderingen med den der!

Man får som regel hva man betaler for!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spørs på hvilke kriterier de 75 wattene til Onkyoen er målt!
    De 140 w til vsx-919 er noe oppskrytt!
    Det er ikke så lett å sammmenligne watt - mye skryt ute å går blant disse surround reciverne!

For å vere ærlig,så tror jeg ikke du vil oppleve så veldig store oppgraderingen med den der!

Man får som regel hva man betaler for!
    Du har et poeng der ja.... Men får se om eg kan få 919 til hjemlån å sammenlikne de to...:-D

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skal ikke motsi deg når du sier det er masse krefter i alle kanaler samtidig, jeg har ikke hørt på forsterkeren. Men det stemmer ikke at de holder det de lover angående watt.
    Her er hva de skriver: Ved å bruke kombinasjonen ICEpower forsterkning i analog klasse D, og Pioneers velkjente lydjustering i samarbeid med AIR Studios, leverer SC-LX72 ekte simultane utsignaler på 180 Watt i syv kanaler.

Den trekker 330W, ihht Pioneers nettsider... Noe som hørtes veldig lite ut for en forsterker i denne prisklassen. Men ekte watt, det opererer de ikke med.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B1aR
    Skal ikke motsi deg når du sier det er masse krefter i alle kanaler samtidig, jeg har ikke hørt på forsterkeren. Men det stemmer ikke at de holder det de lover angående watt.
    Her er hva de skriver: Ved å bruke kombinasjonen ICEpower forsterkning i analog klasse D, og Pioneers velkjente lydjustering i samarbeid med AIR Studios, leverer SC-LX72 ekte simultane utsignaler på 180 Watt i syv kanaler.

Den trekker 330W, ihht Pioneers nettsider... Noe som hørtes veldig lite ut for en forsterker i denne prisklassen. Men ekte watt, det opererer de ikke med.
    Hvor mange ganger må det sies at hva som står bakpå forsterkerne om stømtrekk ikke har noe med makstrekk å gjøre?
    Det er et snitt forbruk ved moderat lydnivå!
    Og den oppgis til 7 x 140w ved 8 ohm

Ta en titt på denne målingen her Pioneer Elite SC-07 A/V receiver | Sound and Vision Magazine

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •