Parasound HCA 2205 A

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Parasound HCA 2205 A

Skader det forsterkeren å bruke stikk kontakt med av å på bryter, istedet for å slå av og på bryteren foran på forsterkeren? Så forsterkeren står på hele tiden, men jeg kutter strømmen.

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ingen grunn til at den skal ta skade av det. Av/på bryteren gjør jo ikke stort annet enn å bryte strømmen den heller. Har selv en sub der av/på bryteren er gåen. Har slått den av å på ved å dra ut stikkontaken i mange år. Har ikke tatt skade av det.

Eneste er jo at du ikke vil få standby funksjonaliteten som enkelte komponenter har, men det er jo ikke så veldig viktig i det store og det hele.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg litt skeptisk, men så er jeg skeptisk av natur da. Men hvor bra kabel kan du ha om du skal gjøre noe slikt, og ikke minst, hvorfor gjøre det?

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en periode slik fjernstyrte stikkontakter man får kjøpt på clas ohlson. Fungerte greit det, men man må passe på strømtrekket ved påslag. Kjøpte en noe mindre utgave på elkjøp som tilsynelatende fungerte greit rett etter byttet (kondensatorer osv var allerede oppladet). Dagen etter sa det derimot pang når jeg slo den på, og stikkontakten fra elkjøp var historie. Utstyret som var tilkoblet tok ikke skade av det. Om det var flaks vites ikke:???:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •