Vil oppgradere..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vil oppgradere..

Hallo.
    I dag har jeg en Kenwood 5.1 reciever, Genexxa GX 1000 og et par billige Fence Audio surround høytallere, men har lyst på både ny reciever og høytalere.
    Høytalerene jeg har lyst på er Cerwin-Vega VE-15F, som jeg hører mye bra fra.
    Leverer dem så mye bass at du nesten ikke trenger en sub?

Har også lurt på å gå fra 5.1 til 7.1.. hører man kjempeforskjell på disse?
    Har lurt på en Yamaha RX-V667B som er 7.1 pluss er 3D-klar (Yamaha RX-V667B Høyklasse 7.1-reciver med 3D-støtte - LYD OG MUSIKK - HiFi komponenter - Forsterker - Hjemmekinoreceiver)
    7x140W.. leverer den nok effekt til å drive dem ok/bra/dårlig eller må jeg ha en effektforsterker itilegg ? den yamaha-en har også pre-out til alle 7.1 kanalene.

Har sett på en effektforsterker som heter Cerwin-vega CV1800 dersom det skulle være nødvendig.. er den bra/dårlig?

Beklager for domme spørsmål, men jeg er enda ung ( dersom du har forslag til andre komponenter, så husk at jeg ikke driter penger )

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kansje du skulle stille spørsmålene dine i denne tråden?
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/1...ga-traden.html
    Utover dette, så vil en effekt forsterker altid være den beste løsningen på evt effekt problemer. Husk at de oppgitte wattene til forskjellige receivere skal taes men en viss dose salt...
    Det er forskjell på watt, dog tror jeg ikke CV trenger de mest detaljerte...
    Jeg forstår du er ung og ønsker mest mulig skyv i bassen. :twisted:

Active Dali B5005 sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lolas
    Hallo.
    I dag har jeg en Kenwood 5.1 reciever, Genexxa GX 1000 og et par billige Fence Audio surround høytallere, men har lyst på både ny reciever og høytalere.
    Høytalerene jeg har lyst på er Cerwin-Vega VE-15F, som jeg hører mye bra fra.
    Leverer dem så mye bass at du nesten ikke trenger en sub?

Har også lurt på å gå fra 5.1 til 7.1.. hører man kjempeforskjell på disse?
    Har lurt på en Yamaha RX-V667B som er 7.1 pluss er 3D-klar (Yamaha RX-V667B Høyklasse 7.1-reciver med 3D-støtte - LYD OG MUSIKK - HiFi komponenter - Forsterker - Hjemmekinoreceiver)
    7x140W.. leverer den nok effekt til å drive dem ok/bra/dårlig eller må jeg ha en effektforsterker itilegg ? den yamaha-en har også pre-out til alle 7.1 kanalene.

Har sett på en effektforsterker som heter Cerwin-vega CV1800 dersom det skulle være nødvendig.. er den bra/dårlig?

Beklager for domme spørsmål, men jeg er enda ung ( dersom du har forslag til andre komponenter, så husk at jeg ikke driter penger )
    Hei,

Cerwin vega ve-15f er et meget bra valg visst du vil ha bass Subwoofer er IKKE nødvendig siden de slåt godt ifra seg Ville sett på en anneneffektforsterker en den Cerwin Vega CV1800...Hva med crown,QSC eller rotel? Det er veldig gode merker VE-serien fra cerwin vega er litt tungdreven så du må regne med og lige 4000-5000 for og få noe særlig ut av de

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å skyte de inn, Crown er kraftige gode forsterkere som trives godt med villdyr som Cervin.

MEN, Cervin er IKKE noe å lage 5.1/7.1 hjemmekino av... De er partyhøytalere, alltid vært det, kommer sannsynligvis alltid til og være det
    De er best på å spille høøøøyt og med myyyyye bass, men ikke så fin lyd, og ikke, verken egnet eller laget, for hjemmekino bruk.

Er du ute etter noe som er, etter min mening MYE bedre, så ta en titt på Dali Concept 8 f.eks... Spiller nok ræææva av Cervin, og låter så utrooooli mye penere

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Bare for å skyte de inn, Crown er kraftige gode forsterkere som trives godt med villdyr som Cervin.

MEN, Cervin er IKKE noe å lage 5.1/7.1 hjemmekino av... De er partyhøytalere, alltid vært det, kommer sannsynligvis alltid til og være det
    De er best på å spille høøøøyt og med myyyyye bass, men ikke så fin lyd, og ikke, verken egnet eller laget, for hjemmekino bruk.

Er du ute etter noe som er, etter min mening MYE bedre, så ta en titt på Dali Concept 8 f.eks... Spiller nok ræææva av Cervin, og låter så utrooooli mye penere
    +1 He,he..8)

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker følelsen av å kjenne bassen slå i brystet når jeg ser film :twisted: Jeg skal bruke de til en blanding av musikk og hjemmekino.. så jeg vil helst ha 5.1/7.1, (og jeg synes sangene er bedre med surround), men hjemmekinorecievere klarer ikke å yte nok effekt som en stereoforsterker mener du da eller? eller er det fordi cerwin ikke har så pen diskantlyd og høye toner som f.eks concept 8? Prøvde å spille musikk på et pioneer 5.1 hjemmekino og da ble jeg skikkelig skuffa :O ble ikke høyt nok, pluss bassen forsvant på toppen..
    Skal stikke innom Hifi-klubben å høre VE-15F snart

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker følelsen av å kjenne bassen slå i brystet når jeg ser film :twisted: Jeg skal bruke de til en blanding av musikk og hjemmekino.. så jeg vil helst ha 5.1/7.1, (og jeg synes sangene er bedre med surround), men hjemmekinorecievere klarer ikke å yte nok effekt som en stereoforsterker mener du da eller? eller er det fordi cerwin ikke har så pen diskantlyd og høye toner som f.eks concept 8? Prøvde å spille musikk på et pioneer 5.1 hjemmekino og da ble jeg skikkelig skuffa :O ble ikke høyt nok, pluss bassen forsvant på toppen..
    Skal stikke innom Hifi-klubben Stavanger å høre VE-15F snart
    Å kjenne bassen i brystet med Concept 8 er IKKE noe problem, eneste forkjellen er att med Dali'ene er lyden fin hele veien mot toppen, og har trøkk så de holder, iforhold til Cerwin som bare blir slitsomt å høre på over lengre tid. Egner seg stort sett bare til å "druse" 8)
    Så klart, en surroundreceiver klarer ikke og levere samme effekten som surroundreceiver (da tenker jeg sammenligning av omtrent lik wattstyrke o.l), så en dedikert stereoforsterker er nok kraftigere.
    Men, har du surroundreceiver, og i tillegg kjører effektforsterker på frontene, så kan de levere effekt så de holder. Og Dali'ene er vel strømglade for å virkeli toppe???

Men begynne med 3.1/3.0 eller 5.1/5.0 pakke, og legg penger der de trengs (receiver, center og fronter)

Komplette hjemmekinoanlegg kan aldri hevde seg mot komponentsett, så med tanke på lydvolume og trøkket du tydeligvis er ute etter, så kan jeg viirkeli forstå att noe slikt ikke holder.

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer concept 8 virkelig å skape samme trøkk med 2x 8" enn Cerwin med sin 15" ? (Ja jeg er litt av en amatør)

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer concept 8 virkelig å skape samme trøkk med 2x 8" enn Cerwin med sin 15" ? (Ja jeg er litt av en amatør)
    NEII!!!!!! LAAAAANGT ifra hehe..Concept 8 har bra bass de og,men de kan ikke sammenlignes med CV når det kommer tilmassivt lydtrykk;P

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det jeg liker ved CV :twisted: Dere må huske på at jeg er en ungdom og jeg har fremdeles hørsel så jeg trenger ikke så mye diskant som dere Når jeg hører musikk sammen med "voksne" så vil de ha så mye diskant eg jeg hører bare S-er

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det jeg liker ved CV :twisted: Dere må huske på at jeg er en ungdom og jeg har fremdeles hørsel så jeg trenger ikke så mye diskant som dere Når jeg hører musikk sammen med "voksne" så vil de ha så mye diskant eg jeg hører bare S-er
    Hehe Ja,skal du ha bass,er CV vegen og gå

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dali B5005
    Hehe Ja,skal du ha bass,er CV vegen og gå
    Ser ut som du har litt peiling på CV.. du har aldri prøvd CV på hjemmekinoreciever vel? Om du har.. hvordan var de iforhold til stereoforsterker?

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har heller aldri sagt att Concept 8 kan konkurrere med CV når det kommer til kun lydtrykket, der er jo CV kongen på haugen, og med kraftig forsterker rister de huset av grunnmurene!

MEN, jeg personlig, ville heller gått for noe med trykk, og som faktisk spiller pent nesten uansett volum! Spes med tanke på att de skal være "hjemmekino oppsett"

CV lyden blir nesten bare verre å verre jo høyere en spiller hehe

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som du har litt peiling på CV.. du har aldri prøvd CV på hjemmekinoreciever vel? Om du har.. hvordan var de iforhold til stereoforsterker?
    Har selv prøvd en hjemmereceiver på CV 12" og det er egentlig ikke og anbefale visst du skal ha god kontroll og kunne spille høyt. H/K(harman kardon) har veeldig strømsterke receivere. Er en her på forumet som bruker H/K 3480 på CV ve-12f,og det funker veldig godt Stereo forsterker er mye bedre,foreksempel en nad c372

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kan du si noe så sprøtt som at CV ikke fungerer i hjemmekino ?

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Hvordan kan du si noe så sprøtt som at CV ikke fungerer i hjemmekino ?
    Fordi de.... e sant?

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0