Reciever til 10k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer taita sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reciever til 10k

Hei Jeg ser meg om etter en ny reciever. Jeg har nå en Denon 2807 som skal erstattes. Jeg har kikket litt på Onkyo TX-NR807 som man nå kan få til 5999,-

Alternativet er å gå litt opp i pris til den nye Onkyo TX-NR808 til 9995,- hos soundgarden.no.

Til samme pris får man også Pioneer SC-LX72 hos soundgarden.no og Onkyo TX-NR1007EB hos komplett.no

Recieveren skal stå i en hjemmekino mot en projektor. Tror i så måte at hdmi 1.4 ikke er så relevant her med det aller første. Tenkte derfor at jeg ville kunne få et bedre produkt ved å gå for en av de utgående modellene?

Jeg kommer til å bruke midgard 4.1 til mine fronthøytalere, så pre-out er en forutsetning. Muligheten for at jeg kommer til å kombinere projektor med en tv er tilstede, så 2 hdmi ut kunne vært kjekt å ha. Utstyret som ellers skal kobles ut kan du se i min hjemmekino..

Noen som kan hjelpe meg med valget? evt. andre gode alternativer. 10k er maks grensen, men jeg ser gjerne på billigere alternativer også.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg har veldig sansen for designet til Pioneer SC-LX72, men føler kanskje den ligget litt tilbake på funksjonalitet i forhold til Onkyo TX-NR1007EB. Hva er det beste valget? Lydkvalitet og funksjonalitet er det viktigste!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1930

hva med onkyo 808? jeg har hatt onkyo 805 siden den kom i salg for noen år siden og er veldig fornøyd med den, kan godt tenke meg ny onkyo, eller Komplett.no - Yamaha RX-V2065BL hjemmekinoreceiver
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt SCLX71, og syntes denne ble særdeles tynn i lydsignaturen. Men aner ikke hvordan dette eventuelt matches med Oberon.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1930

hva med onkyo 808? jeg har hatt onkyo 805 siden den kom i salg for noen år siden og er veldig fornøyd med den, kan godt tenke meg ny onkyo, eller Komplett.no - Yamaha RX-V2065BL hjemmekinoreceiver
    808 Ser ut til å være en god reciever, men jeg er usikker på om forbedringene fra 807 er verdt nesten 3k? Bortsett fra HDMI 1.4 ser jeg ikke de helt store forskjellene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg akkurat fått bestilt meg ny reciver, jeg så på de samme reciverene som deg, tenkte også litt på 3007, men jeg har nå bestilt 807.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •