Effektforsterker til CV VE12-F. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 41
    Active Dali B5005 sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    når jeg spiller høyt så blir ikke min 2.6 kw varm bare lunken i viftene, men jeg kjører mine cv XLS 15 fult ut med 2.6 kw

dali 5005: kjører du dine ve 12 fult ut med 1.5 du haddE?
    Tja..det var godt med krefter,absolutt ! Men ikke helt fullt ut..Men VE serien er litt mer tungdrevene

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jissjass, da har jeg handla meg effektforsterker. Ble en Tapco J800. ( Tapco Juice 800 [Tapco Juice 800] : ID musikk as, Musikkutstyr, Lydutstyr og Musikkinstrumenter ) Kanskje i underkant med effekt for flere med cv her inne, men jeg velger å gi den en sjangs før et evt standpunkt blir tatt

Edit ; Jeg regner med at NAD T755 har litt mindre muskler, selvom den er oppgitt til 2x100w @8ohm -stereo.

Active Dali B5005 sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Jissjass, da har jeg handla meg effektforsterker. Ble en Tapco J800. ( Tapco Juice 800 [Tapco Juice 800] : ID musikk as, Musikkutstyr, Lydutstyr og Musikkinstrumenter ) Kanskje i underkant med effekt for flere med cv her inne, men jeg velger å gi den en sjangs før et evt standpunkt blir tatt

Edit ; Jeg regner med at NAD T755 har litt mindre muskler, selvom den er oppgitt til 2x100w @8ohm -stereo.
    Gratulerer med ný effekt !:d den funker nok bra til ve12 dine er ikke alltid wattene som teller eller Ja,den er nok en del kraftigere enn naden din

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo takk DaliB ,prisen var jo heller ikke avskrekkende så det er jo verdt et forsøk. Men kan det stemme at "P.A" watt ikke kan sammenlignes med "hifi watt" ,og isåfall hvorfor ?

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo takk DaliB ,prisen var jo heller ikke avskrekkende så det er jo verdt et forsøk. Men kan det stemme at "P.A" watt ikke kan sammenlignes med "hifi watt" ,og isåfall hvorfor ?

PA watt er kraftigere en HIFI watt men er litt usikker på hvorfor men pa er jo til å bruke ute eller til store høytalere.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er litt forskjellig standard. "Hifi watt" måles litt strengere, så da blir ofte watten litt mindre. F.eks hfa18sx måles til 500 hifi watt, mens det er 700 pa watt.

Kommer også ann på om du måler RMS eller AES.

Du må gi respons på hvordan Tapco forsterkeren duger. Billig var den hvertfall. Mangelfull info var det også. :???:
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50watt er oftest nok til de fleste høyttalere!!!!!!!! Det er "ryggraden" av strømtilførsel som gir selve kreftene.

Pris / ytelse har fortsatt noe for seg! Ikke alt av NAD låter pent på CV syns jeg, men den siste 375/275 modellene syns jeg virkelig gir pen lyd i CV, samt kan spille høyt nok for de fleste. Problemet er ikke 150watt, men at de ikke har nok strømreserver i lengden (selv om dette har litt vannvittig bra på disse).

Har du en forsterker som drar B&W 683 bra, så har du iallefall en forsterker som drar CV vannvittig langt .

PA watt og hifi watt... PA kan låte superbra og highend, men billig PA låter ofte skarpt og uengasjerende, samt har masse støy i selve konstruksjonen (vifter etc. for å opprettholde den oppgitte effekten), dette er ikke "tillat" innen for HIFI sjangeren(selv om vifter også kan forekomme her...).

Kan nesten sammenlige dem med biler: en VAG 1.8T med 150hk, fungerer ganske forskjellige ifra f.eks BMW sin 2l bensin med 150hk.... komforten o.l. er også vesentlig forskjellig .

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min Behringer EP2500 er oppgitt til 2x650W i 8 ohm, og det leverer den kontinuerlig. Dette er målt og dokumentert. Den yter noe mer på 1kHz, 650W er målt på 100Hz, mener jeg. Den klarer nesten å doble, og leverer ca 1200W i 4 ohm, eller 2400W i 4ohm mono. Synes det er ganske bra på en forsterker til 4000,-. Men den har ikke ekstrudert aluminiumchassis på 1cm, ei heller blå LED, så det når jo aldri opp mot en 'ekte' hififorsterker....

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Link med info ang Tapco Juice serien.
    TAPCO - Audio Gear with Vibe
    Buy Tapco Juice J-800 Power Amplifier | Live Power Amplifiers | Musician's Friend

Skal gi tilbakemelding så snart den har ankommet. Dog fikk jeg leveringstid 9-15 dager. Så det er bare å smøre seg med tolmodighet.

Du må gi respons på hvordan Tapco forsterkeren duger. Billig var den hvertfall. Mangelfull info var det også.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @skorob

Selvsagt kan det låte bra, hvis man betaler nok. Men det kommer nok selvsagt ann på musikksjanger også. Om PA rettferdigjør begrepet hifi spørs nok. Men både NAD 216 og NAD 218 er etter min mening overpriset på bruktmarkedet, mye selvsagt grunnet nad+cv komboen. Dog spiller det både høyt og med ok kvalitet. Så jeg må nesten bare prøve å se, om det låter ræv er det jo ikke værre en og selge den

PA watt og hifi watt... PA kan låte superbra og highend, men billig PA låter ofte skarpt og uengasjerende, samt har masse støy i selve konstruksjonen (vifter etc. for å opprettholde den oppgitte effekten), dette er ikke "tillat" innen for HIFI sjangeren(selv om vifter også kan forekomme her...).

@atledreier

Jeg ble advart mot behringer av flere folk ,b.l.a pga støy og litt juksete effekt. (Uten at jeg noen egne erfaringer med produktene)
    Hva har du huket på denne ?

Min Behringer EP2500 er oppgitt til 2x650W i 8 ohm, og det leverer den kontinuerlig. Dette er målt og dokumentert. Den yter noe mer på 1kHz, 650W er målt på 100Hz, mener jeg. Den klarer nesten å doble, og leverer ca 1200W i 4 ohm, eller 2400W i 4ohm mono. Synes det er ganske bra på en forsterker til 4000,-. Men den har ikke ekstrudert aluminiumchassis på 1cm, ei heller blå LED, så det når jo aldri opp mot en 'ekte' hififorsterker....

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Er ikke den på 2*450 i 8 ohm? jeg tror det da jeg selv har hatt de. Det er noe av det dårligste jeg har hatt og jeg brukte den på ett par cv 215 og det spillte så vannvittig kjedelig og hadde ikke kontroll over elementene i det hele tatt.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering ; Fikk idag beskjed om at Tapco J800 ikke kunne leveres. Irriterende nok siden den er betalt. Lurer på om Tapco Juice 1400 [Tapco Juice 1400] : ID musikk as, Musikkutstyr, Lydutstyr og Musikkinstrumenter denne kan være verdt de få kr ekstra ? (Har ikke fått klarhet i om hele Juice serien til Tapco har forsvunnet fra markedet)

-Hvordan er forresten Nad 272 på CV VE12F ? Blir det for lite effekt til å spille moderat med ?

Mvh

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Hvordan er forresten Nad 272 på CV VE12F ? Blir det for lite effekt til å spille moderat med ?

Mvh
    Den Naden funker meget bra på dine VE-12, men du må ha en forforsterker hvis du ikke har det fra før.

Har du ikke forforsterker fra før kan du jo kjøpe Nad 372 som er samme som 272 bare at 372 har forforsterkerdel i seg.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har NAD T755 pr dd, så forforsterker er vel ikke noe problem regner jeg med. Men hva er det egentlig å hente med en effektforsterker ? (Høyere spl?)

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har NAD T755 pr dd, så forforsterker er vel ikke noe problem regner jeg med. Men hva er det egentlig å hente med en effektforsterker ? (Høyere spl?)

hei, med en forforsterker får du bedre lyd en en intregrert eller hjemmekino forsterker men skal ikke være noe problem nei med å bruke den.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok... jeg får se om det blir en større tapco (hvis mulig å oppdrive) ,evt en 272 som visstnok er en ok match.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. surroundforsterker er ikke akkuratt det beste å bruke, men funker til man får seg en skikkelig forforsterker.

Det er mye å hente med en effektforsterker, du vil kunne spille høyere, bedre og kontrollert lyd, heftigere bass, mye mer morrofaktor og du vil få betydelig mer trøkk så en effektforsterker anbefales.

Jeg glemte å nevne at sjangsen for å ødelegge noe elementer blir betydelig mindre.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ,var det jeg regna med til svar ja. Men egentlig, hvor høyt spiller dere ? :s
    Ørene mine begynner å gi seg når jeg nermer meg 0 på T755'n og da uten tegn til forvrenging av lyden. Dvs at man kan spille noe inni helvette høyt med dedikert forsterker kun til frontene ?

edit; hva er ulempen med og bruke en surroundforsterker til forforsterker?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ,var det jeg regna med til svar ja. Men egentlig, hvor høyt spiller dere ? :s
    Ørene mine begynner å gi seg når jeg nermer meg 0 på T755'n og da uten tegn til forvrenging av lyden. Dvs at man kan spille noe inni helvette høyt med dedikert forsterker kun til frontene ?

edit; hva er ulempen med og bruke en surroundforsterker til forforsterker?
    Den har som regel mindre krefter enn en stereo-forsterker.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det noe å si hvis jeg bruker pre-outen fra surroundforsterkern ?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •