Cerwin vega 2,6KW VS Crown XTI 2000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 63
    Active Dali B5005 sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cerwin vega 2,6KW VS Crown XTI 2000

Hei
    Er det noen som vet hvilken av nevnte(les tittel) som er best? Tenker da på dempingsfaktor,strøm..
    Ser 2,6 er oppgitt til 450*2 mens crownen er 2*475..har igså hørt at det er litt falske watt i cerwin vega forsterkerene?
    Vill helst høre negativet og positive sider med begge..Og hva dere eventuelt ville valgt

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen??

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde satset huset mitt på at crown er best i alt

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAMES HOWLET
    hadde satset huset mitt på at crown er best i alt
    Hehe:P Er det jeg og har lest Leverer CV effekten som den er oppgitt til?Og gjør crown det? Men eg har hørt en som har sagt at crown XTI serien har "papptrafo"Stemmer det??.. og at det er derfor den er så lett..Mot CV 2,6KW sin som veier hele 19,4KILO!..

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du var eletriker Så du har vell litt peiling på hvor mye strøm de leverer og sånn? Og hva er konsatorbank (eller hva det het) i en forsterker?
    Takker på fårhånd

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dali B5005
    Ingen??
    Såvidt jeg vet så er vel Cv ampene produsert av en underleverandør i Italia, fordel eller ulempe? Har ikke peil. Men etter hva folk har erfart her på forumet så ville Crown nok være det beste valget. Søk litt gjennom tårder på Avforum så finner du nok ut av det Du har jo din beste venn google også

Har hørt 2.6kw utgaven på et par cls 215, spiller heftig den og overraskende lite viftestøy til å være en PA forsterker. Det var ihvertfall det beste svaret jeg kunne gi.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NADKRAFT
    Såvidt jeg vet så er vel Cv ampene produsert av en underleverandør i Italia, fordel eller ulempe? Har ikke peil. Men etter hva folk har erfart her på forumet så ville Crown nok være det beste valget. Søk litt gjennom tårder på Avforum så finner du nok ut av det Du har jo din beste venn google også

Har hørt 2.6kw utgaven på et par cls 215, spiller heftig den og overraskende lite viftestøy til å være en PA forsterker. Det var ihvertfall det beste svaret jeg kunne gi.
    ok takker for hjelpen

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde gått for Crown, det er en tvers gjennom bra forsterker med god lydkvalitet og ekstremt mye effekt. I tillegg har den fordeler med at du har parametrisk Eq på den, gode justering muligheter. Den er bygget på Klasse-D teknologi noe som gjør at den blir en lett forsterker, her er det ikke noe store tunge trafoer inni,men en god elektronisk strømforsyning.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Jeg hadde gått for Crown, det er en tvers gjennom bra forsterker med god lydkvalitet og ekstremt mye effekt. I tillegg har den fordeler med at du har parametrisk Eq på den, gode justering muligheter. Den er bygget på Klasse-D teknologi noe som gjør at den blir en lett forsterker, her er det ikke noe store tunge trafoer inni,men en god elektronisk strømforsyning.
    Godt å høre! Er ikke det en A+B klasse forsterker da? Er ikke d-klasse sånn som lager mindre varme og mer effekt,som foreksempel Midgard oberon 6,1? Kan godt være jeg tar helt feil :P

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre! Er ikke det en A+B klasse forsterker da? Er ikke d-klasse sånn som lager mindre varme og mer effekt,som foreksempel Midgard oberon 6,1? Kan godt være jeg tar helt feil :P
    Nei, den er en Klasse-D amp. Det stemmer at Midgard bruker Klasse-D teknologi.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Nei, den er en Klasse-D amp. Det stemmer at Midgard bruker Klasse-D teknologi.
    Oja Jeg har bestilt Crown XTI 2000 for en stund siden..Jeg reiser desverre på ferie når den har komt fram til meg..-.- Så må vente til eg kommer hjem igjen rundt 10 Juli.........:P

Newcomer Sir.KnowsAlot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oja Jeg har bestilt Crown XTI 2000 for en stund siden..Jeg reiser desverre på ferie når den har komt fram til meg..-.- Så må vente til eg kommer hjem igjen rundt 10 Juli.........:P
    Crown er en del bedre enn Cerwin Vega ampen. Den er lettere grunnet klasse D-konstruksjon. I PA-verdenen betyr ikke nødvendigvis vekt alt da produktene ofte er lette for at de skal være greie å flytte rundt på. Grunnen til at den ampen fra CV! støyer så lite er at den er ombygd med andre typer vifter, slik at den skal være mer vennlig mot hjemmebrukere. =)

Tror ikke du skal angre på at du valgte Crown.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sir.KnowsAlot
    Crown er en del bedre enn Cerwin Vega ampen. Den er lettere grunnet klasse D-konstruksjon. I PA-verdenen betyr ikke nødvendigvis vekt alt da produktene ofte er lette for at de skal være greie å flytte rundt på. Grunnen til at den ampen fra CV! støyer så lite er at den er ombygd med andre typer vifter, slik at den skal være mer vennlig mot hjemmebrukere. =)

Tror ikke du skal angre på at du valgte Crown.
    oki tror eg har gjort et godt valg eg og

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei igjen Jeg fant ut at Cv effekten trekker 15A..Mens crownen trekker 8,3A. Er cv effekten MYEEEEEE sterkere da? :S

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klasse D forsterker trekker mindre strøm, virkningsgraden er mye bedre. Sikker på at 10 av de Ampsene CW forsterkeren trekker går ut i varme

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=aleksanders]Klasse D forsterker trekker mindre strøm, virkningsgraden er mye bedre. Sikker på at 10 av de Ampsene CW forsterkeren trekker går ut i varme [/QUOTE. Oja..akkurat jev haf mest litr om dé forskjellige klasse forsterkere og haf funnet ut ať cv effekten er en A-klasse? Altsaa veldig stort tap:d men hvor mye av dé 8,3 A som crownen trekker tror du går til varme?det står på Wikipedia at det er nærmest null tap på klasse-D forsterkeren

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager masse skrive feil..skriver på en iPod touch :då

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klasse D er blir vel generelt ikke særlig varme. Så her snakker vi om minimalt med tap i varme. Feks: Du har ei vanlig glødelampe/pære på 60W, da går sikkert 60% av dette i tap,om ikke mer, i varme. Blir nesten det samme med forsterkere.

Derfor at fler å fler går for klasse D forsterker til bil feks, mindre tap, mindre forvregning, og forsterkerne blir ikke varme = plasseringsvennlig og mer trykk.

Som du sier, så står det meste av dette på wikipedia, eller bare å søke på google.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Crownen er nok like god som 2,6kw
    2,6kw trekker 15 AMP på max ikke kontinuelt, men crown xti2000 veier jo 8,3 kg tviler sterkt på at det er mer futt i den en cv 2,6kw

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stianaarre
    Crownen er nok like god som 2,6kw
    2,6kw trekker 15 AMP på max ikke kontinuelt, men crown xti2000 veier jo 8,3 kg tviler sterkt på at det er mer futt i den en cv 2,6kw
    jo,er mer futt i den, Crown XTI trekker 8,3A og kansje 0,3 går til varme,då sitter vi igjen med 8A rett til høytalerene. Mens 2,6KW trekker 15A men som han over sa trekker denne ca 60% av det i varme,og sa sitter vi iggjen med 6,5A.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •