Onkyo TX-SR608 receiver sterk nok for KEF KHT3005SEB ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo TX-SR608 receiver sterk nok for KEF KHT3005SEB ?

Hei,
    Leste en test om Kef høytallerne tilbake til 2007 da de anbefalte forsterkere i prisklassen 7000 kr og oppover for dette høytaller settet. Men så leser man i månedens hjemmekino at om f.eks Onkyo TXSR608B at hvis den var lansert for flere år siden så hadde den ligget i den prisklassen, så er den god nok for det høytaller settet? Noen som har aning?
    Dumt at ikkke Kef settet kommer med den nye trådløse suben.

Onkyo: Elkjøp - Onkyo TX-SR608 receiver
    Kef: Elkjøp - KEF hjemmekinosystem

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg har hatt dette settet koblet mot en Pioneer VSX1018 hvilket fungerte strålende. KEF`ene er ikke spesiellt tungdrevne og onkyoen går for å være en strømsterk forsterker.

Utover det er KEF noe "kalde" i klangsignaturen og passer fint med en receiver som er litt mer på den nøytrale/varme siden som feks. onkyo, H/K, YAMAHA e.l, hvis man ønsker varmere lyd

Ellers er 3005 meget gode høytalere som sannsynligvis finner veien til min stue når plasssituasjonen blir mer prekær... :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hottentott
    Hei,

Jeg har hatt dette settet koblet mot en Pioneer VSX1018 hvilket fungerte strålende. KEF`ene er ikke spesiellt tungdrevne og onkyoen går for å være en strømsterk forsterker.

Utover det er KEF noe "kalde" i klangsignaturen og passer fint med en receiver som er litt mer på den nøytrale/varme siden som feks. onkyo, H/K, YAMAHA e.l, hvis man ønsker varmere lyd

Ellers er 3005 meget gode høytalere som sannsynligvis finner veien til min stue når plasssituasjonen blir mer prekær... :-)
    Takk for innspill. Akkurat kjøpt høytallerne, kom over noen demobrukte i den grad di var det, for de hadde samlet litt støv 13000 inkl stativ. Så syntes ikke det var så ille pris.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Du sa du brukte pioneer 1018.
    Nå ser jeg at pioneer sin 1020(1025 hos elkjæp) er kommet.
    Vil det være bedre å gå for denne enn Onkyo 608 som jeg har bestilt?

Mvh
    Tv

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Beklager litt sent svar. Det spørs litt hva slags lydbilde du bil ha. Selv har jeg hatt pioneer, sony, yamaha, h&k og nå onkyo. Som jeg skrev litt om i tidligere post vil pioneeren gi et litt kaldere inntrykk, men dog med mer "oppløsning". Onkyoen gir en varmere lydsignatur, men noe mindre nyansert. Dette er kun min personlige oppfatning, men dette ser også ut til å bli bekreftet i de fleste tester av disse produktene. Hvis du skal bruke anlegget mye til actionfilm og spill tror jeg nok at jeg hadde gått for onkyoen. Blir det derimot mye konsertdvd og mer "allsidig" bruk tror jeg nok jeg hadde gått for pioneeren, hvis budsjettet strekker til.

Design kan man jo mene mye om, men jeg syntes pioneeren "kler" kefene bedre...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Etter å fått inside informasjon om pioneer 920 eller pioneer generelt droppet pioneer. Onkyoen fungere kjempefint. Ser nok mest film så er godt med litt ekstra trøkk da.
    Derimot så skal det sies at jeg beholder onkyoen til de nye yamahaene kommer ut kommer da til å gå for en litt dyrere av de. Både fordi yamaha har bedre design og kan måle seg opp mot onkyo.

Men uansett takk for hjelpen, nyttig lærdom for en som ikke har hatt komponent anlegg på over 10 år. Veldig fornøyd med høytallerne så langt.

TV

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •