Valg av receiver?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av receiver?

hei

Står mellom:
    Yamaha RX-V3900
    og
    Onkyo TX-NR1007

Jeg trenger hjelp til å velge
    Jeg har i oppsettet mitt, Klipsch RF-63, Klipsch RC-64, etc

Jeg hører mye på musikk, noe mer enn jeg kjører surrounden, men bruker
    ofte surrounden til "Xboxen" og "film"

Synes onkyoen er veldig fin i lyden sin, veldig lett og naturlig
    Men føler at Yamahaen gir en fyldighet og trykk der den skal

Håper på svar med erfaringer fra begge hold

takk på forhånd

mvh
    Marcus Ramberg

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MarcusRamberg
    hei

Står mellom:
    Yamaha RX-V3900
    og
    Onkyo TX-NR1007

Jeg trenger hjelp til å velge
    Jeg har i oppsettet mitt, Klipsch RF-63, Klipsch RC-64, etc

Jeg hører mye på musikk, noe mer enn jeg kjører surrounden, men bruker
    ofte surrounden til "Xboxen" og "film"

Synes onkyoen er veldig fin i lyden sin, veldig lett og naturlig
    Men føler at Yamahaen gir en fyldighet og trykk der den skal

Håper på svar med erfaringer fra begge hold

takk på forhånd

mvh
    Marcus Ramberg
    Har selv Onkyo 1007 i mitt oppsett med Klipsch 63/64 etc, og de spiller meget bra Onkyo og Klipsch er jo også gode lydmessige matcher, og er vel egentli en kjent kombinasjon. Og vil nok spille bra uansett om det er surround eller stereo.

Yamaha'n i Klipsch kombo har jeg aldri hørt desverre, men trur lydsignaturen til yamaha ikke blir like bra overens med Klipsch.
    Som du sier, så er nok Yamaha'n kanskje fyldig og god, men med de rette ht'ene.
    kombinert med f.eks Klipsch kan den bli litt tynn og kald... ikke like myk og varm som du får med Onkyo.

Men som sagt, har ikke hørt komboen, så skal ikke uttale meg helt sikkert her

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mhm

takk

skal lese litt mer og så får jeg håpe at jeg velger riktig

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Har selv Onkyo 1007 i mitt oppsett med Klipsch 63/64 etc, og de spiller meget bra Onkyo og Klipsch er jo også gode lydmessige matcher, og er vel egentli en kjent kombinasjon. Og vil nok spille bra uansett om det er surround eller stereo.

Yamaha'n i Klipsch kombo har jeg aldri hørt desverre, men trur lydsignaturen til yamaha ikke blir like bra overens med Klipsch.
    Som du sier, så er nok Yamaha'n kanskje fyldig og god, men med de rette ht'ene.
    kombinert med f.eks Klipsch kan den bli litt tynn og kald... ikke like myk og varm som du får med Onkyo.

Men som sagt, har ikke hørt komboen, så skal ikke uttale meg helt sikkert her
    Men etter hva jeg har lest er Onkyo ganske nøytrale i klangen, og Yamaha har er mer "rund" og varmere klang.

Så hvis hvis Onkyo + Klipsch = Myk og varm, så burde i alle fall Yamaha + Klipsch bli minst like varm lyd!

De fleste som selger disse merkene har begge merkene for salg, så da er det jo lett å ta seg en lyttetest

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Men etter hva jeg har lest er Onkyo ganske nøytrale i klangen, og Yamaha har er mer "rund" og varmere klang.

Så hvis hvis Onkyo + Klipsch = Myk og varm, så burde i alle fall Yamaha + Klipsch bli minst like varm lyd!

De fleste som selger disse merkene har begge merkene for salg, så da er det jo lett å ta seg en lyttetest
    Ja, lyttetest er jo alltid de beste, for hver enkelt person har jo sine ører osv.
    Men, jo, Yamaha har ofte en varm og rund klang, MEN, kombinert med rette høytalerne som passer Yamaha's lydsignatur...
    Men Yamaha'n kombinert med Klipsch, vil nok spille bra og høyt, men igjen så er Onkyo'n litt mer nøytral som du sier, og litt "mykere" og likevell meget kraftfull med Klisch.
    Yamaha'n blir for stram med Klipsch, men passer godt til SVS, Yamaha, KEF (noen av de hvertfall) osv osv...

Newcomer To.H sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Ja, lyttetest er jo alltid de beste, for hver enkelt person har jo sine ører osv.
    Men, jo, Yamaha har ofte en varm og rund klang, MEN, kombinert med rette høytalerne som passer Yamaha's lydsignatur...
    Men Yamaha'n kombinert med Klipsch, vil nok spille bra og høyt, men igjen så er Onkyo'n litt mer nøytral som du sier, og litt "mykere" og likevell meget kraftfull med Klisch.
    Yamaha'n blir for stram med Klipsch, men passer godt til SVS, Yamaha, KEF (noen av de hvertfall) osv osv...
    Yamaha'n blir for stram med Klipsch ??? Hva mener du med det ?

Yamaha + Klipsch blir brukt av veldig mange her inne og det er vel en grunn til det, inkludert meg selv.

Til trådstarter, hvis du har mulighet, lån med deg begge hjem og ta den du synes er best.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av To.H
    Yamaha'n blir for stram med Klipsch ??? Hva mener du med det ?

Yamaha + Klipsch blir brukt av veldig mange her inne og det er vel en grunn til det, inkludert meg selv.

Til trådstarter, hvis du har mulighet, lån med deg begge hjem og ta den du synes er best.
    Hvertfall den lille lyttetesten jeg hadde med Onkyo og yamaha mot Klipsch, så var Yamaha mye skarpere i lyden, mistet litt dybde og varme i klangen, mens Onkyo'n var mer nøytral, rundere og varmere, og hadde litt større lydbilde

MEN, jeg kan stå med forbeholdet om att ingen av receiverne var innstilt noe mer en hva de er "ut av pakken" og det kunne evt være en stooooor grunn til at Yamaha'n ikke spilte bra der å da, i de rommet (som for øvrig var litt størrelse på).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for gode svar..

jeg har vært borti begge merkene,
    Men ikke den høyere klassen

Yamaha med klipsch, opplever jeg som, mer trykk, litt grov diskant muligens, men varm og god
    Klipsch med Onkyo er mer, lett og nøytral, men veldig god i forhold til å spesifisere hvert enkelt intrument når du spiller musikk

Men er jeg litt spent på Yamaha RX-V3900,
    En venn av meg har Onkyo TX-NR1007, den er god og varm og veldig nøytral "all around"

Men jeg må nok prøve og få meg en lytte test
    Kan hende jeg blir veldig overrasket over Yamaha'en

Takk igjen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •