ny reciever til hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ny reciever til hjemmekino

Heisann,

Jeg skal endelig skaffe meg hjemmekino, og har for øyeblikket et par med B&W 603 gulvhøytalere i kirsebær. Hvilke receiver bør jeg gå for? I samme slengen trenger jeg 2 bakhøytalere samt en center høytaler. Sub har jeg tenkt å vente med litt.

Rommet dette skal brukes i er i betong, mer eller mindre kvadratisk på ca 25 kvd. Anlegget skal brukes i kombinasjon med en sony 52" w5500 og hovedsaklig brukes til film og xbox, med musikk (fest)og ordinær tv i noe mindre grad.

Utstyr som skal tilkobles er for øyeblikket en xbox, en popcorn hour mediacenter med en blueray på vei samt tv dekoder, Ipod og muligens en laptop i ny og ne.

Hva vil passe bra sammen med de 2 høytalerene jeg har uten å blakke meg alt for mye? Jeg vet at pris er et relativt begrep her inne men et eller annet til max 8-10 lapper ser jeg for meg.

Jeg ser helst at bakhøytalerne er ikke alt for store også. Jeg har sett på hjemmesidene til hifi klubben og så et par B&W DM686 høyttalere. Kan de kanskje være noe eller finnes det andre alternativer som evt vil passe bra?

Takker for alle gode innspill!

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goggen1
    Heisann,

Jeg skal endelig skaffe meg hjemmekino, og har for øyeblikket et par med B&W 603 gulvhøytalere i kirsebær. Hvilke receiver bør jeg gå for? I samme slengen trenger jeg 2 bakhøytalere samt en center høytaler. Sub har jeg tenkt å vente med litt.

Rommet dette skal brukes i er i betong, mer eller mindre kvadratisk på ca 25 kvd. Anlegget skal brukes i kombinasjon med en sony 52" w5500 og hovedsaklig brukes til film og xbox, med musikk (fest)og ordinær tv i noe mindre grad.

Utstyr som skal tilkobles er for øyeblikket en xbox, en popcorn hour mediacenter med en blueray på vei samt tv dekoder, Ipod og muligens en laptop i ny og ne.

Hva vil passe bra sammen med de 2 høytalerene jeg har uten å blakke meg alt for mye? Jeg vet at pris er et relativt begrep her inne men et eller annet til max 8-10 lapper ser jeg for meg.

Jeg ser helst at bakhøytalerne er ikke alt for store også. Jeg har sett på hjemmesidene til hifi klubben og så et par B&W DM686 høyttalere. Kan de kanskje være noe eller finnes det andre alternativer som evt vil passe bra?

Takker for alle gode innspill!
    Tenker du 8-10 lapper kun for bakht'ene, eller receiver + ht'ene?

Men, såklart, har du B&W framme, kjør gjerne B&W all the way. Fantastiske høytalere, med fantastisk lyd, og å kjøre de i samme merke så beholder du B&W lydsignaturen

Receiver messig er jeg litt usikker på hva jeg kan anbefale, for B&W er jo glad i mye krefter for og spille maks
    Skal du ha kun receiver? eller satser du på effekter med tiden?

Evt receiver jeg kan tenke meg passer greit er DENON AVR-4310 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben

Satser du på å gå all out, kan du gå for en heeeftig NAD NAD T785HD Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville sett meg om på bruktmarkedet, etter en B&W LCR600 (senter) og B&W DS6 (dedikerte bakhøyttalere). De skal ligge innenfor ditt budsjett, og matche de høyttalerne du har både i design og lydsignatur.

DS6 kan til tider være vanskelig å få tak i, så DM686 kan jo selvsagt være et alternativ. Jeg har selv brukt de som bakhøyttalere. Lydmessig er de gode i forhold til pris og størrelse. Problemet for min del var plasseringen, da jeg har sofaen helt bak til veggen.

Når det gjelder effekt/receiver bør du gå for en så kraftig som mulig - anbefaler gjerne å kjøpe nyere brukt med full støtte for HD, maks budsjettet ditt ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Jeg ville sett meg om på bruktmarkedet, etter en B&W LCR600 (senter) og B&W DS6 (dedikerte bakhøyttalere). De skal ligge innenfor ditt budsjett, og matche de høyttalerne du har både i design og lydsignatur.

DS6 kan til tider være vanskelig å få tak i, så DM686 kan jo selvsagt være et alternativ. Jeg har selv brukt de som bakhøyttalere. Lydmessig er de gode i forhold til pris og størrelse. Problemet for min del var plasseringen, da jeg har sofaen helt bak til veggen.

Når det gjelder effekt/receiver bør du gå for en så kraftig som mulig - anbefaler gjerne å kjøpe nyere brukt med full støtte for HD, maks budsjettet ditt ;-)

Fikk tips om B&W M-1 høytalere. Jeg likte designet på de godt og fikk høre at de dugde som center i tillegg. Ikke koster de all verden heller.

Så er det spørsmål om reciever. Ser at onkyo 7808 med hdmi 1.4 støtte er en som er blitt godt mottatt. Er det andre alternativ kanskje med ethernet som er bedre i samme prisklasse?

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ganske viktig at senteren matcher frontene i klang, ellers kan du oppleve å høre forskjeller. For noen er dette selvsagt mer irriterende enn for andre. Her mener jeg at LCR600 er et godt utgangspunkt. Mye av lydsporet i en film kommer nettopp fra senterkanalen som ikke skal undervurderes. M-1 er alt for liten som senter sammen med 603.

Hva du velger av bakhøyttalere spiller mindre rolle. Men jeg personlig synes det er greit å kjøre alt i samme fabrikat, helst bør klang harmonere og det er ikke dumt om designet er noenlunde likt. M-1 og DM686 koster det samme, men DM686 vil gi mer og bedre lyd enn M-1. Men M-1 ser unektelig lekker ut ;-)

Det som jeg foreslo i den forrige posten min, oppfyller mer eller mindre alle disse kriteriene i tillegg til at de ligger innenfor ditt budsjett. Problemet blir heller å få tak i det brukt. Har du tid dukker det plutselig opp noe!

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye gamp du trenger til dine eksisterende høyttalere vet vel du best selv. Hva er det du bruker til å drive de nå?

Når det gjelder receiver så finn en med pre-ut slik at du kan slenge på en effektforsterker. På den måten kan du holde prisen på receiveren nede og du har mer frihet til å oppgradere og skifte ut etterhvert. Husk å få nok HDMI-innganger - så vidt jeg kan se så trenger du 4-5 stk, evt en hdmi-switch på de inngangene som blir minst brukt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ryback
    Hvor mye gamp du trenger til dine eksisterende høyttalere vet vel du best selv. Hva er det du bruker til å drive de nå?

Når det gjelder receiver så finn en med pre-ut slik at du kan slenge på en effektforsterker. På den måten kan du holde prisen på receiveren nede og du har mer frihet til å oppgradere og skifte ut etterhvert. Husk å få nok HDMI-innganger - så vidt jeg kan se så trenger du 4-5 stk, evt en hdmi-switch på de inngangene som blir minst brukt.

Nå har jeg en ordinær NAD C316BEE (tror jeg) med kun de 2 bw høytalerne koblet til.

Tror denne her bør gjøre susen som forsterker. Tror jeg da jeg ikke har så mye peil. Jeg er usikker om den har preout. Angåde senter og bakhøytalere skal alt kjøpes fortest mulig og håper at denne er tilsvarende den sentern tidligere nevnt

Forsterker ønsker jeg å bestille og fortest mulig så alt er klart til jeg er hjemme onsdag. Jeg er lite flink til å vente på ting...Regner med flere kjenner seg igjen der.

OG så får jeg heller spise nudler en stund. Totalt blir dette på ca 12 lapper men antar det blir god lyd ut av dette. Men kom gjerne med fler innspill altså!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foresten, vil denne her være kraftig nok til å drive systemet? Avshop har en brukbar pris på den.AVshop.no / ONKYO TX-SR608B Sort 7.2 AV-receiver

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Pioneer SC-LX72 som er satt ned 50% hos soundgarden.no?

Jeg gikk for den, og jeg har 683. Funker som snus

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksanders
    Hva med Pioneer SC-LX72 som er satt ned 50% hos soundgarden.no?

Jeg gikk for den, og jeg har 683. Funker som snus
    Den blir i dyreste laget. Jeg har dessverre ikke råd å legge så mye i en reicever

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det en Onkyo TX-NR807, et par med B&W M1 bakhøytalere, og en B&W HTM62 Senterhøyttaler.

En benk var overaskende enkelt å finne på ikea, og med litt arbeid ble det hele svært bra. Jeg kjøpte 1 bestå i 120x40x38 og en 60x40x38 i hvitt og satte det sammen som en enhet.

Jeg gikk nok noe over budsjett men pytt pytt.

Takker for tilbakemeldingene!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    håper du blir fornøyd, venter selv på min 807 skal komme har bestilt for et par dager siden.
    Lefdal solgte disse for 5995 så da måtte jeg bare slå til, håper den lever opp til forventningene mine.
    men jeg er faktisk litt skeptisk etter jeg hørte Hk og Onkyo 807, syntes det var finere lyd i HKen, onkyon ble noe spiss i toppen egentlig, men mulig den funker bedre på mine HTer enn Xtzene jeg hørte dem på.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •