Forsterker til jbl ls80

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til jbl ls80

Hei jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg og finne en bra forsterker til mine jbl høytalere. Jeg har sett litt på vincent 233. Holder den?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har krefter nok, men kun utifra hva jeg har lest finnes det forsterkere som matcher ls80 bedre. Vincent er vel relativt nøytral, Uten å være sikker på dette tror jeg at feks Emotiva, Xindak eller Parasound ville passet bedre.

Fint om noen kunne bekreftet dette 8)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du om noen spesielle typer som passer? Kan ikke så my om forsterkere. Så vincent 233 klarer og drive de, om jeg ikke får noen bedre forslag hehe

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkervalg og match er smak og behag igrunn.
    Men jeg har en sterk tro for att den vincent'n blir for nøytral.

Se om du finner en forhandler som kan låne deg en Harman/Kardon HK970 å så hører du hva du syntest om den
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ofte finner man Parasound 2250 på brukten... til rundt 8000kr... må være knallmatch.. dette er kun effekttrinn .

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor du i nærheten av Oslo? Elkjøp Lørenskog har Abrahamsen v2 til 4999kr på mandag (kun mandag). Denne koster opprinnelig 10 lapper.

Ellers så tror jeg som sagt Emotiva (xpa2, xpa3, upa1, upa2) og Parasound (alle sammen ) vil passe meget godt. Emotiva må bestilles fra Usa, men det er ofte eksemplarer på bruktmarkedet. Med Emotiva så får du meget mye for pengene, her snakker vi krefter

Harman Kardon tror jeg kan spille litt hardt på Ls serien hvis de oppfører seg i likhet med rf serien til Klipsch.

Denne fra Xindak vil nok også fungere bra: Xindak XA6950 - Audiofoni - Høykvalitets HiFi produkter (lå en brukt på finn for noen dager siden)

Eks fra Parasound: AVshop.no / Parasound New Classic 2125 2-kanals Effektforsterker Sort/Silver (obs kun effektforsterker)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke lett dette med forsterkere. JEg bor på lørenskog så er ikke langt fra elkjøp. Så du mener den abrahamsen v2 holder? hvordan er Xindak XA8550?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt noe om Xindak Xa8550, men på papiret ser den meget lovende ut. Merk at dette er en effektforsterker og du trenger da også en forforsterker.

Dette fungerer muligens enda bedre enn Abrahamsen v2, men prisen blir jo også 3 ganger så høy (hvis du får med deg tilbudet)

Abrahamsen v2 er kun oppgitt til 2x 70 watt, men den har meget store strømreserver, og det spesielt etter at den nylig har blitt oppgradert. Går ut ifra at Elkjøp selger den oppgraderte utgaven, da det står i annonsen at dette er bestillingsvare. Jeg tror den vil fungere meget bra på ls80.

Abrahamsen v2 ble vel også kåret som referanseforsterker i 10000kr klassen av bladet Fidelty. (et hårstrå forran Xindak 6950)

Abrahamsen skal også passe ls80 meget godt lydmessig, da den roer ned i toppen og gir en myk diskant/øvre mellomtone. Dypbassen sitter også meget godt. Til 4999 er den hvertfall ett kupp, da bruktprisen de siste månedene har ligget på ca 6500kr.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Bor du i nærheten av Oslo? Elkjøp Lørenskog har Abrahamsen v2 til 4999kr på mandag (kun mandag). Denne koster opprinnelig 10 lapper.

Ellers så tror jeg som sagt Emotiva (xpa2, xpa3, upa1, upa2) og Parasound (alle sammen ) vil passe meget godt. Emotiva må bestilles fra Usa, men det er ofte eksemplarer på bruktmarkedet. Med Emotiva så får du meget mye for pengene, her snakker vi krefter

Harman Kardon tror jeg kan spille litt hardt på Ls serien hvis de oppfører seg i likhet med rf serien til Klipsch.

Denne fra Xindak vil nok også fungere bra: Xindak XA6950 - Audiofoni - Høykvalitets HiFi produkter (lå en brukt på finn for noen dager siden)

Eks fra Parasound: AVshop.no / Parasound New Classic 2125 2-kanals Effektforsterker Sort/Silver (obs kun effektforsterker)
    Hva med denne forsterkern ?Se link :
    Høium Hifi - dCS Puccini, dCS Paganini, dCS Scarlatti, Black Diamond Racing, Soundstring, Verity Audio, Vibrapod, Audio Magic møbler, Cara ++, cd-spillere, forsterkere, høyttalere, kabler m.m.

Jeg har bare hørt JBL LS 60 og Klipsch RF 83 i senere tid.
    JBL-ene ble testet mot System Audio Ranger og Dynaudio Focus 220.Jeg synes ikke LS 60 kan sammenlignes med Klipsch-ene i det hele tatt.JBL-ene er jo mørk og behagelig i lyden.MYE gøyere å høre rock på de enn f.eks B&W-ene jeg har nå (bytter om 2 uker).Fikk sjokk når jeg hørte de,for hadde vel mine fordommer mot horn.Selv hatt Klipsch KSP 300 og 400 med horn og synes ikke de var så topp.
    Jeg hadde IKKE parret de med en forsterker som er mørk og myk i klangen da det kan bli kjedelig.Soundgarden eller andre vet vel litt om dette.Dynaudio-ene er kjent for å være svært nøytrale i toppen og JBL-ene er mye mørkere enn de.
    Lyd og Bilde skriver forresten også at de er mørke i klangen.

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig . LS80 skal ikke direkte sammenlignes med Klipsch RF serien .

Jeg har testa de på EC , Mcintosh og Pioneer . Å synes de spilte ganske godt på alle 3 .

Men du kan jo fortelle litt om hvilken musikk du spiller og hva budsjette ditt er .

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hegel H200
    Det er bare å dra på Soundgarden å høre selv

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange gode forslag her nå Jeg hører mest på rap og house musikk. Jeg hadde tenkt meg maks 5 tusen nå. Kan være brukt til 5 også. Jeg har ikke råd til noe dyrere for øyblikket. Tenkte og oppgradere senere. Bare få en forsterker så jeg kan få brukt høytalerne

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ikke kan bruke mer enn 5k atm ville jeg kikket på Emotiva ut ifra hva jeg har hørt om de, eller en Primare I21.

Parasound Halo A23 kan også være en god match. Får denne ned mot 5500 brukt. I allefall det jeg solgte min for.

Støtter også at Hegel H200 er fin match. Spessielt mtp hva du hører på. Det låter litt røft, men gud for et trøkk. Dypbass får du aldri med de høytalerne, men Hegelen rister ut det livet som finnes i de. Primare I30 kan være en bedre match om du vil ha en varmere lyd. NAD M3 bør også sjekkes ut.

Uansett lykke til og grattis med kanon høytalere.

Geir Arne

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bassegutt
    Hegel H200
    Det er bare å dra på Soundgarden å høre selv
    Støtter denne. Det spilte meget bra syns jeg å huske!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Støtter denne. Det spilte meget bra syns jeg å huske!
    Hej
    Syntes at Vincent er et meget bedre valg end Hegel.
    Køre selv med VINCENT SP991 Plus. Men købte så HEGEL P4/H4 men det blev for meget at det gode, Lyden blev alt for skarp/Lys. Efter min mening. Jeg lytter på JBL ARRAY 1400

Ustrup

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke så lett og velge forsterker for man hører så mye forskjellig. hehe.
    Skulle gjærne kjøpt en dyr en men det tilater ikke økonomien nå. Hvordan er den Xindak 6950? Fungerer den fint?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ustrup
    Hej
    Syntes at Vincent er et meget bedre valg end Hegel.
    Køre selv med VINCENT SP991 Plus. Men købte så HEGEL P4/H4 men det blev for meget at det gode, Lyden blev alt for skarp/Lys. Efter min mening. Jeg lytter på JBL ARRAY 1400

Ustrup
    Det kan godt være du syntes det , men H200 er ikke så "lys" i klangen som P4/H4

Newcomer oledole79 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Emotiva XPA-2 på mine JBL LS 80 og det funker som fjell..uten at jeg kan sammenligne opp mot en annen forsterker...det er iallefall nok power i denne forsterkeren

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal titte litt og se om jeg finner meg en forsterker takk for svar alle sammen. Da er det bare og jakte på forsterkeren. hehe

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •