Problem med Onkyo forsterkere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem med Onkyo forsterkere

Hei,

Har en onkyo TX-SR875 og en TX-SR607. "Problemet" mitt er lydkodinga. Begge er kobla opp mot bluray spillere. Kjører bluray film med feks DTS-HDMASTER men jeg skjønner ikke hvordan man stiller inn forsterkeren til å sende ut i DTS.HD-MASTER eller Dolby true HD. De lydprogrammene man kan velge mellom er jo feks DTS:NEO 6 CINEMA, Dolby pro logic osv, som etter hva jeg forstår er for stereo spor som man vil kjøre i surround. Når jeg ser på hvilken lyd som sendes ser det ut til å være PCM 48KHz... Begge forsterkerene skal jo ha støtte for HD-lyd. Sååå, håper noen kan hjelpe meg med dette

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror kanskje du må se på menyen i din bluray spiller, men du får sikkert bedre svar fra andre...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei i menyen på bluray filmen velger jeg alltid DTS-master audio eller dolby true HD, så det må være i innstillingene på forsterkeren. Men hvor? :-/

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det en "straight" knapp på fjernkontrollen til Onkyo? Istedenfor NEO og alt det andre du nevner.

Eller "through" kanskje den heter, kjenner ikke Onkyo.

Er den aktivert så skal det komme opp DTS HD og de der i displayet på reciever.
    Jeg mistenker kanskje at BD spilleren ikke er satt opp til de siste formater. Hva slags BD spiller er det du har? Hjelper ikke å sette DTS HD i filmen hvis ikke spiller er satt opp for å takle det.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jo, men om innstillingene i menyen på bluray spilleren spiller det jo ingen rolle hvilket lydspor du velger om spilleren ikke overfører dette korrekt til receiveren, eller? jeg vet ikke.
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...-receiver.html
    Om du bare kan velge Pro Logic og lign. må receiveren jo få feil signal inn, det er da hva jeg tror.
    Dette skulle vel egentlig gå automatisk når du, som du siger, velger f.eks. DTS-master audio lydspor i bluray spilleren...
    Hvordan har du koblet èn bluray spiller til 2 receivere da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må koble bluray-spilleren din til forsterkeren med HDMI-kabel, velge "bitstream output" på bluray-spilleren i dens oppsett, så skal forsterkeren selv oppdage automatisk om det kommer en HD-stream. Disse forsterkerne takler HD-lyd. Du har ikke opplyst hva slags blu-ray spiller du har, men den må også selvsagt understøtte dette.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Ja, jo, men om innstillingene i menyen på bluray spilleren spiller det jo ingen rolle hvilket lydspor du velger om spilleren ikke overfører dette korrekt til receiveren, eller? jeg vet ikke.
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...-receiver.html
    Om du bare kan velge Pro Logic og lign. må receiveren jo få feil signal inn, det er da hva jeg tror.
    Dette skulle vel egentlig gå automatisk når du, som du siger, velger f.eks. DTS-master audio lydspor i bluray spilleren...
    Hvordan har du koblet èn bluray spiller til 2 receivere da?
    Du kan fint sende DTS HD ut av BD spilleren din for så å velge Pro Logic i reciever. Da gjør reciever DTS HD signalet om til Pro Logic.
    Ved "straight" som jeg bruker på Yamahaen min så dekoder reciever signalet den får, altså det jeg forer den med fra BD spilleren.

Som sagt, om du velger DTS HD i menyen på BD plata, så hjelper jo ikke det hvis BD spilleren er satt opp med Dolby Digital 5.1 ut.
    Og sender du Dolby Digital 5.1 ut av BD så dekoder reciever det igjen til Pro Logic hvis den er satt opp på det.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok en Noob som skriker opp om "problem med Merke-X" når problemet sitter helt andre steder enn der.

Som flere allerede har sagt:

Trykk på Display-knappen. Da kommer det opp hvilket signal som kommer inn i receiveren, og hva den sender ut. Hvis det der står noe annet enn TrueHD eller DTS Master, så må man inn i Bluray-spillerens oppsett for å få den til å sende ut riktig format.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan jeg har 2 forsterkere koblet til èn bluray spiller? hehe, jeg har to surround anlegg. Ene er koblet opp mott en PS3, mens den andre er mot en LGBD570. Fikk satt opp den som er kobla mot LG`n til DTS-HD master nå. Og gud så stor forskjell det ble. Herlig altså.

Og du Stevens, kan bare legge fra deg den overlegne tonen din. Jeg nevnte Onkyo i tråden jeg startet, for at folk som har Onkyo selv da lettere ville gå inn og se. Og "problemet" var både forsterkeren og BD`n. Måtte inn i listening modes på forsterkeren og sette pass-trough på BD`n. Så da ordnet det seg. Skjønner ikke vitsen med å spille så besserwisser på ett jævla forum. Jeg har ikke akkuratt svartmalt Onkyo med denne tråden eller?

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en PS3 slim eller normal du har? En vanlig PS3 støtter ikke hd-lyd via bitstream, kun via lpcm. Du vil aldri få opp DTS-HD eller lignende i displayet på receiveren, kun multichannel lpcm. Sett PS3en til å sende hd-lyd som lpcm så har du hd-lyd i begge anleggene
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint at det ordnet seg, da. :wink:

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kallecalibra
    Og du Stevens, kan bare legge fra deg den overlegne tonen din. Jeg nevnte Onkyo i tråden jeg startet, for at folk som har Onkyo selv da lettere ville gå inn og se. Og "problemet" var både forsterkeren og BD`n. Måtte inn i listening modes på forsterkeren og sette pass-trough på BD`n. Så da ordnet det seg. Skjønner ikke vitsen med å spille så besserwisser på ett jævla forum. Jeg har ikke akkuratt svartmalt Onkyo med denne tråden eller?
    Synes vel at Stevens ar et lite poeng også, ser man f.eks på tråd tittelen som du har valgt. "Problem med Onkyo forsterkere" kan vel det nettop tolkes som at det er et kjennt problem med alle Onkyo forsterkere?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forsterkeren bør stå på auto, hvis blu-ray spillerens lyd er satt til bit-stream vil det vise i displayet hvilket lydformat du bruker, sånn er det på min onkyo 805 ihvertfall
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •