Xindak XA6950 vs. Primare I21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Xindak XA6950 vs. Primare I21

I den aller nærmeste framtid blir det en av disse som skal drive mine SA1750.

Er det noe som er verdt å nevne, ulemper eller fordeller, i forhold til matching og lyd generelt?

Har lest både positivt og negativt om begge modeller, så det er nesten opp til skjebnen.

Skriv gjerne hvem du ville valgt, så gjør vi det kanskje om til en avstemning ;P

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jarler
    I den aller nærmeste framtid blir det en av disse som skal drive mine SA1750.

Er det noe som er verdt å nevne, ulemper eller fordeller, i forhold til matching og lyd generelt?

Har lest både positivt og negativt om begge modeller, så det er nesten opp til skjebnen.

Skriv gjerne hvem du ville valgt, så gjør vi det kanskje om til en avstemning ;P
    Av de.. Ingen tvil om Primare'n!
    ...personlig ville jeg valgt en annen som har en litt mere fyldig klang.
    Synes SA fort kan bli litt hvasse i klangen.
    Abrahamsen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xindak har jo nettop denne litt mer fyldige klangen så den bør passe godt.

Skulle du eventuelt vurdere abrahamsen så synes jeg at jeg så den til halv pris på Elkjøp i Lørenskog på tilbud til mandag.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb

Skulle du eventuelt vurdere abrahamsen så synes jeg at jeg så den til halv pris på Elkjøp i Lørenskog på tilbud til mandag.
    Ja, har hørt det samme, men synes Xindak har en kjølig tilnærming til akustisk musikk, og savner endel av varmen (stemningen?) som det gode transistorkonstruksjoner har. Hører han på mye elektronisk musikk så vil det vel være jevnere mellom X og A..

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Ja, har hørt det samme, men synes Xindak har en kjølig tilnærming til akustisk musikk, og savner endel av varmen (stemningen?) som det gode transistorkonstruksjoner har. Hører han på mye elektronisk musikk så vil det vel være jevnere mellom X og A..
    Hæ ?

Da tror jeg du har testen en dårlig kombinasjon. Spiller stort sett akustisk musikk og kan anbefale Xindak'n på det varmeste, gjerne med en CD spiller fra samme produsent !
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb

Hos meg falt i alle fall Abrahamsen igjennom i forhold til Xindak - alt for strømsvak på mine B&W.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Hos meg falt i alle fall Abrahamsen igjennom i forhold til Xindak - alt for strømsvak på mine B&W.
    Altså, Abrahamsen ble for svak?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Kommer helt an på hvilken versjon du testa med.
    De første forsterkerne til dem hadde dårlig strømforsyning, så de senere utgaver har noe mere å gasse på med
    Uansett er Abrahamsen og B&W en kombi som jeg holder meg unna. Høres sidrumpa ut.
    Du har misforstått meg feil, Ingeniøren.. Skulle jeg gått i detalj om hvor forskjellene var så ville det tatt noe mere tid.
    Jeg bare føler at den er litt mere "kjølig" og kornete i mellomtonen. Dette er bare smådetaljer, for 6950 er fortsatt en meget god forsterker som gir mye for pengene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •