Hjelp til kjøp av forsterker på amazon.com! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Prisen jeg linket til er INKL mva i sverige som er det samme som norge. Frakt er ca 200kr.
    Ca 3200 NOK totalt for xls602.

Active Dali B5005 sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Prisen jeg linket til er INKL mva i sverige som er det samme som norge. Frakt er ca 200kr.
    Oi, det var billig..3200 for xls 602? DA er ALT inkludert?Tror jeg går for xls 602 istedenfor, den er jo kraftig den og..OG da har jeg råd til forforsterker

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper ikke veldig mye om momsen er den samme i Sverige som i Norge, hvis ikke selger trekker fra moms. Når pakken kommer til Norge må du uansett betale norsk moms på pakkens verdi, inkl. frakt. I tillegg kommer selvfølgelig også 217,- i tollbehandlingsgebyr til posten.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Det hjelper ikke veldig mye om momsen er den samme i Sverige som i Norge, hvis ikke selger trekker fra moms. Når pakken kommer til Norge må du uansett betale norsk moms på pakkens verdi, inkl. frakt. I tillegg kommer selvfølgelig også 217,- i tollbehandlingsgebyr til posten.
    Arh..Langt over 4000 da?..

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og du vet de ikke trekker fra mva? Litt merkelig for et selskap med base i tyskland og som selger over hele europa...

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og du vet de ikke trekker fra mva? Litt merkelig for et selskap med base i tyskland og som selger over hele europa...
    Så det stemte det du sa? Visst 602en kommer på 3200..Kommer vell 802 på nærmere 4000?..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dali B5005
    Arh..Langt over 4000 da?..
    Vil tro det.

Dessuten er jo ikke dette en svensk butikk. Den er tysk, og varene sendes fra Tyskland.

Hvis butikken trekker fra moms, så er det 19% som trekkes fra, og da blir prisen dette:

Forsterker: €327,-
    Frakt: €30,-
    -------------------
    subtotal: €357,-
    -------------------
    i kroner:ca. 2800,-
    moms: 700,-
    gebyr: 217,-
    -------------------
    total: 3717,-
    ===============

Hvis de ikke trekker fra moms, så blir prisen dette:

Forsterker: €389,-
    -------------------
    subtotal: €419,-
    -------------------
    i kroner:ca. 3300,-
    moms: 822,-
    -------------------
    total: 4339,-
    ===============

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro det.

Dessuten er jo ikke dette en svensk butikk. Den er tysk, og varene sendes fra Tyskland.

Hvis butikken trekker fra moms, så er det 19% som trekkes fra, og da blir prisen dette:

Forsterker: €327,-
    -------------------
    subtotal: €357,-
    -------------------
    i kroner:ca. 2800,-
    moms: 700,-
    -------------------
    total: 3717,-
    ===============

Hvis de ikke trekker fra moms, så blir prisen dette:

Forsterker: €389,-
    -------------------
    subtotal: €419,-
    -------------------
    i kroner:ca. 3300,-
    moms: 822,-
    -------------------
    total: 4339,-
    ===============
    Og dette var Crown XLS 602?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og du vet de ikke trekker fra mva?
    Vet du at de trekker fra MVA? Når du gir anbefalinger, og nærmest garanterer en totalpris, så er det jo litt fint om du faktisk vet hvilken praksis butikken har.

Litt merkelig for et selskap med base i tyskland og som selger over hele europa...
    De selger til hele Europa, og i de fleste tilfeller betyr det EU. Innenfor EU er reglene slik at man ikke betaler moms ved import av varer som er kjøpt i andre EU-land. Man betaler kun moms i landet varene er kjøpt i! Butikken skal altså ikke trekke fra moms når den sender en vare til et annet EU-land, og kunden skal i disse tilfellene heller ikke betale ekstra moms (eller toll) når de mottar varen.

Så det store spørsmålet er om de gidder å gjøre spesialtilpasninger for de kundene de har fra utenfor EU.

Newcomer Chr1steR sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anbefale å kjøpe denne fra ProAudioStar, kjøpte selv en XTi 6000 derfra for noen uker siden, fikk den over 100$ billigere en listet pris ved å bruke "make offer" funksjonen, i tillegg så var de veldig grei og skrev verdien betraktelig lavere en den egentlig var (betaler 25% moms av verdien).. sendt samme dag som vi ble enig om pris og var levert på døren her hjemme etter bare 7 dager.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du at de trekker fra MVA? Når du gir anbefalinger, og nærmest garanterer en totalpris, så er det jo litt fint om du faktisk vet hvilken praksis butikken har.

De selger til hele Europa, og i de fleste tilfeller betyr det EU. Innenfor EU er reglene slik at man ikke betaler moms ved import av varer som er kjøpt i andre EU-land. Man betaler kun moms i landet varene er kjøpt i! Butikken skal altså ikke trekke fra moms når den sender en vare til et annet EU-land, og kunden skal i disse tilfellene heller ikke betale ekstra moms (eller toll) når de mottar varen.

Så det store spørsmålet er om de gidder å gjøre spesialtilpasninger for de kundene de har fra utenfor EU.
    ok..skjønner ikke mye av dette..hehe :P MEn hvor mye vill da XLS 802 komme på fra den tyske siden? Inkludert ALT? Tusen takk for all hjelp!

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke bare sende en mail og høre hva den kommer på ferdig levert...

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke bare sende en mail og høre hva den kommer på ferdig levert...
    Hvem skal jeg selge mail til? Eg blir så forvirret når det er mange som snakker om mange forskjellige sider og sånn...:P Men som jeg har fått med meg er den tyske siden det billigste alternavtivet?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var denne: CROWN XLS 602 D - Svensk International Cyberstore

men med et lite forbehold. Når jeg bytter land, så forandrer ikke bare fraktprisen seg, prisen på forsterkeren forandrer seg også. Jeg aner derfor ikke hvilken pris de tar for forsterkeren hvis du vil ha den sendt til Norge. Fraktprisen er oppgitt til €30 til Norge.

Brukerregistrering behandles tydeligvis manuelt, så jeg får ikke sjekka om prisen justeres til norsk pris når jeg er logget inn som kunde med norsk adresse.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig vet jeg ikke det, men om man bruker litt enkel logikk hadde i alle fall jeg som selger gjort det for å øke kundemassen.

At du velger å si jeg garanterer pris for du stå for, jeg gav et alternativ sted å handle og tok et raskt overslag, om noen velger å handle utifra det får stå for deres regning.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chr1steR
    Vil anbefale å kjøpe denne fra ProAudioStar, kjøpte selv en XTi 6000 derfra for noen uker siden, fikk den over 100$ billigere en listet pris ved å bruke "make offer" funksjonen, i tillegg så var de veldig grei og skrev verdien betraktelig lavere en den egentlig var (betaler 25% moms av verdien).. sendt samme dag som vi ble enig om pris og var levert på døren her hjemme etter bare 7 dager.
    Den så bra ut! Men det kommer UANSETT ikke over 4500 sant? Visst ikke kjøper jeg den

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At du velger å si jeg garanterer pris for du stå for, jeg gav et alternativ sted å handle og tok et raskt overslag, om noen velger å handle utifra det får stå for deres regning.
    Hvis noen handler en vare et sted basert på din anbefaling og overslag, og totalprisen ender på 1140,- mer enn overslaget ditt, så synes jeg de har en rett til å bli furtne. Dessuten viser jo regnestykket mitt at overslaget ditt bommer med 500,- selv om de faktisk trekker fra momsen.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker.

Takker for all hjelpen dere gav meg her Jeg har bestilt meg en Crown XTI 2000,som jeg fikk for 4500,inkludert moms,toll og frakt ))

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •