Marantz Nyheter avslørt:)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Marantz Nyheter avslørt:)

Her er en link til masse nytt fra marantz

What Hi-Fi? Sound and Vision - Blogs

synes det var masse fete nyheter her, bla prossesoren og sr7005 som jeg har bestillt

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Her er en link til masse nytt fra marantz

synes det var masse fete nyheter her, bla prossesoren og sr7005 som jeg har bestillt
    Meget spennende!

SR5005 koster £699. SR5004 koster i dag 6 995.
    SR6005 koster £899. SR6004 koster i dag 8 995.

Virker som det er ti-gangeren som gjelder..

I så fall vil SR7005 ca 13 995 da. Ikke så galt

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den tokanals effektforsterkeren MM7025 på 2x140 watt virket også spennende!

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz Nyheter avslørt
    Om man har fulgt med hva Denon har annonsert fra feks CES 2010 i Januar og produkter utover våren så vet man hva Marantz kommer med en stund senere .
    Selvsagt kjekt Marantz fornyer seg men mest spenning hadde det vært om de noen gang hadde en nyhet før Denon

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Om man har fulgt med hva Denon har annonsert fra feks CES 2010 i Januar og produkter utover våren så vet man hva Marantz kommer med en stund senere .
    litt enkelt sagt ja, men det samme kan jo sies om alle merker, alle har jo en del ting som er like.
    Men det var jo selskapet som eier marantz som kjøpte denon, ikke motsatt
    selv om hensikten med dette innlegget var å avsløre design, innmat og ikke minst pris, så kan jeg ikke huske å ha sett at denon kommer med mange like produkter , marantz har mange egne løsninger som ikke denon benytter, for ikke å snakke om design forskjellen
    spennede her var jo ikke minst av7005 med tilhørende effekt, samt 2 kanals effekten, og KI utgavene av forsterkerne og cd spillerne som ligger langt over hva denon tilbyr i samme prisleie etter min smak

det er mange selskaper som eier flere hifi merker uten at det vil si at de blir like på alt annet enn utseende

pr nå synes jeg marantz produktene ser mye mer spennende ut enn på flere år og mange hakk over det denon har lagt frem så langt, men det kommer vel mer fra de og

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Den tokanals effektforsterkeren MM7025 på 2x140 watt virket også spennende!

helt klart spennende

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget spennende!

SR5005 koster £699. SR5004 koster i dag 6 995.
    SR6005 koster £899. SR6004 koster i dag 8 995.

Virker som det er ti-gangeren som gjelder..

I så fall vil SR7005 ca 13 995 da. Ikke så galt

håper på 9-10 gangen, tror faktisk de kommer til å bli priset utifra euroen
    og da er foreløpig anslag ikke langt unna det du tipper, alså 13-14 k
    den prossesoren ser veldig spennende ut, sammen med den KI utgaven av cdspilleren

angående prisingen her i europa , så jobber de med å sette prisen nå før de slipper offisielle nyhetene m/priser, problemet så langt har vært en svingende og svak euro(i forhold til us dollar), dette gjør at dette må taes hensyn til .
    Ifølge importør(uoffisiellt) så skal disse prises aggresivt her i norge i forhold til naboland, dvs ikke legges høyere.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt kjekt Marantz fornyer seg men mest spenning hadde det vært om de noen gang hadde en nyhet før Denon

hmm, tenker du på 3d kompatible reeivere? kan ikke huske å sett at denon har kommet med samme løsninger på bla cd spillerne og KI versjonene som marantz kommer med? og sr7005 kan vel heller ikke sies å være en blåkopi av denon? for ikke å snakke om av7005, så det er mange vesentlige forskjeller på de forskjellige produktlinjene

edit

forresten så skal du ha skryt for bd tråden din, den kan jo nå oppdateres med bd fra marantz
    hvis man tenker på tidspunktet denon kommer med sine nye produkter så er vel det endret de siste årene, er ikke lenge siden de kom med sine receivere på høsten slik som marantz.
    ellers så skulle jeg gjerne hatt sr7005 i mai jeg

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, tenker du på 3d kompatible reeivere?
    Marantz og Denon fusjornerte jo for noen år siden.....D & M Holdings ltd.
    Målet med fusjonen var for de to merkene til å dele teknologi, men likevel være to merkevarer. (D&M representerer jo mange andre merkenavn også)

Jeg mener ikke merkene er identiske men hovedsakelig er front , dempeføtter og den analoge lydsignaturen forskjellig.
    De har jo i ordet "dele teknologi" mye felles med like manualer , samme kretskort , bakplater , prosessorer , masse komponenter ellers , samme innstillinger osv
    Kort beskrevet meget like .

Med det mener jeg da at ja du vil feks finne samme BD spiller i nye Marantz UD 7005 som med nye Denon BDP 2011
    (på samme måte som tidligere BD 7004 var samme som BDP 2010)
    Denon kommer med 10 nye recivere å selv om Marantz ikke gir ut de små modellene vil man finne like i det øvre sjikt.
    Begge kommer med samme kombi bd reciver
    Begge kommer med nye amp , sacd osv

Det jeg mente med samme nyheter er at har Denon kommet mednye nyheter om produkter kommer Marantz en stund etterpå med samme nyheter.

For å ta ett eksempel
    tidligere Marantz BD 7004 som er samme som Denon BDP 2010
    samme abt-1030 prosessor (mener jeg den het) , samme trege oppstart , samme manualer , samme muligheter ang nettverk , tilkoplinger
    (også betegnet av hjemmekino.no test som identiske spillere)

Siden jeg nå følger med BD spillere vet jeg at for lenge siden ble det annonsert ny BD spillere fra Denon (feks bdp 2011)
    Det nye på BDP 2011 (Som heller ikke UD 7004 eller BDP 2010 har)
    er ABT 2015 prosessor , HDMI 1.4 , 3D , Quick Start , SACD og DVDA mulighet
    osv osv
    Når man da vet hva Denon kommer med på sin BDP 2011 ja så vet man hva Marantz kommer med på sin UD 7005...........å riktig...så kommer Marantz modellen med samme prosessor , SACD , HDMI 1.4 osv osv
    (har ikke sjekket alt men vil tro samme stream mulighet , samme usb fil mulighet + + +)

Samme blir 5005 som blir lik 1611 som forrige modell der 5004 var lik 1610

Meningen var ikke å mene at de var direkte like (marantz/denon) i ytelse men å egentlig slenge ut (egentlig unødvendig gjort) at har man lest en Denon nyhet for en stund siden vet man hva man får fra Marantz fordi kommer den ene med x prosessor , x type docking , stream , forbedringer osv kommer også den andre med eksakt de samme nye ting

Denon får ofte fokus eter min mening da nyheter kommer først.
    Denon får ofte mest fokus da deres nye produkter (etter hva jeg har sett) ofte kommer litt før i butikker enn Marantz sine

skryt
    Takk.....oppdatert

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz og Denon fusjornerte jo for noen år siden.....D & M Holdings ltd.
    Målet med fusjonen var for de to merkene til å dele teknologi, men likevel være to merkevarer. (D&M representerer jo mange andre merkenavn også)

Jeg mener ikke merkene er identiske men hovedsakelig er front , dempeføtter og den analoge lydsignaturen forskjellig.
    De har jo i ordet "dele teknologi" mye felles med like manualer , samme kretskort , bakplater , prosessorer , masse komponenter ellers , samme innstillinger osv
    Kort beskrevet meget like .

Med det mener jeg da at ja du vil feks finne samme BD spiller i nye Marantz UD 7005 som med nye Denon BDP 2011
    (på samme måte som tidligere BD 7004 var samme som BDP 2010)
    Denon kommer med 10 nye recivere å selv om Marantz ikke gir ut de små modellene vil man finne like i det øvre sjikt.
    Begge kommer med samme kombi bd reciver
    Begge kommer med nye amp , sacd osv

Det jeg mente med samme nyheter er at har Denon kommet mednye nyheter om produkter kommer Marantz en stund etterpå med samme nyheter.

For å ta ett eksempel
    tidligere Marantz BD 7004 som er samme som Denon BDP 2010
    samme abt-1030 prosessor (mener jeg den het) , samme trege oppstart , samme manualer , samme muligheter ang nettverk , tilkoplinger
    (også betegnet av hjemmekino.no test som identiske spillere)

Siden jeg nå følger med BD spillere vet jeg at for lenge siden ble det annonsert ny BD spillere fra Denon (feks bdp 2011)
    Det nye på BDP 2011 (Som heller ikke UD 7004 eller BDP 2010 har)
    er ABT 2015 prosessor , HDMI 1.4 , 3D , Quick Start , SACD og DVDA mulighet
    osv osv
    Når man da vet hva Denon kommer med på sin BDP 2011 ja så vet man hva Marantz kommer med på sin UD 7005...........å riktig...så kommer Marantz modellen med samme prosessor , SACD , HDMI 1.4 osv osv
    (har ikke sjekket alt men vil tro samme stream mulighet , samme usb fil mulighet + + +)

Samme blir 5005 som blir lik 1611 som forrige modell der 5004 var lik 1610

Meningen var ikke å mene at de var direkte like (marantz/denon) i ytelse men å egentlig slenge ut (egentlig unødvendig gjort) at har man lest en Denon nyhet for en stund siden vet man hva man får fra Marantz fordi kommer den ene med x prosessor , x type docking , stream , forbedringer osv kommer også den andre med eksakt de samme nye ting

Denon får ofte fokus eter min mening da nyheter kommer først.
    Denon får ofte mest fokus da deres nye produkter (etter hva jeg har sett) ofte kommer litt før i butikker enn Marantz sine

Takk.....oppdatert

oki, da skjønner jeg bedre hva du mener, men det er dog store forskjeller for det, mange produsenter bruker jo like kretskort,prossesorer osv

når det gjelder bd spillere så vil jeg nok tro at masse er likt, men har lest tester som sier at det virker som om marantz spiller musikk bedre enn denon og da kan de jo ikke være identiske ihvertfall, og de har forsatt ulik
    klang i lyd .
    hdam kretsene befinner seg vel heller ikke i denon spillerne
    så min konklusjon blir vel at ja det er likheter men at de er kloner av hverandre (ihvertfall ikke over det billigste segmentet) tror jeg ikke,
    ikke enda ihvertfall. husker godt da denon ble slukt opp fordi jeg ertet butikksjefen i en hfk med dette,og denon ble regelrett kjøpt opp av selskapet som eide marantz.
    når alt av info er ute om av7005 og sr7005 skal jeg sjekke opp mot
    denon modeller

KI Light modellene som kommer er jo en nyhet som jeg mottar med glede
    og de er denon frieså for meg så virker det som denon ikke har tilgang på godsakene til marantz,men kanskje marantz har tilgang på mer standard
    innmat fra denon og lager en vri på det

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende å se om effektforsterkerne kommer i både sort og sølv utførelse da. Litt redd de bare kommer i sort som AV- og MM8003 gjorde.

MM7025 som er en tokanals kan jo kombineres med feks PM7004 som skal komme, så er de lure burde man jo fått tak i denne i begge farger.

Synes de tar seg best ut i sølv-farge

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende å se om effektforsterkerne kommer i både sort og sølv utførelse da. Litt redd de bare kommer i sort som AV- og MM8003 gjorde.

MM7025 som er en tokanals kan jo kombineres med feks PM7004 som skal komme, så er de lure burde man jo fått tak i denne i begge farger.

Synes de tar seg best ut i sølv-farge

enig at sølv ser veldig bra ut,men pga kjøp a emotia går jeg nå for sort

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •