Trenger mye styrke men god lyd .. - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 75 av 75
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    AVI'ene koster 15.000 pr. par, levert i Norge direkte fra fabrikk.
    Ja, 5000kr i UK og 7500kr i Norge per stk. Veil. pris inkludert forsterker, MVA, frakt etc. Detaljer... uansett alt for lavt priset til at konstruktøren kan ha stort spillerom når det kommer til deleprisen.

Jeg tror nok du vil finne tekniske utredninger som støtter utsagnet, om du leter litt i all den informasjonen AVI legger ut på egne hjemmesider og på ulike brukerfora. AVI-folkene er fæle til å skryte av egne produkter, men de begrunner mer enn gjerne skrytet om man spør.
    Jeg fant lite på den siden. Harmoniske er forøvrig relativt enkelt målbart for de som besitter korrekt utstyr og kompetanse. Godt dokumentert er det også for de fleste teknologier/produkter. Å snakke om levetid på "klasse D" uten å diskutere konkrete produkter blir bare blindvei. Blir omtrent som å si at GSM telefoner har dårligere levetid enn NMT.

Jeg tror kanskje du legger i overkant mye troverdighet til noen enkle påstander i en produsents "online salgsbrosjyre". Vil du argumentere MOT klasse D som teknologi, finnes det langt mer innholdsrike sider enn FAQ`en til AVI.

Debatten om D-klasse og forvrenging er jo ellers omfattende, både her på forumet og andre steder.
    Debatten om klasse D og tekniske fordeler og ulemper er neppe noe mer omfattende enn for andre teknologier. Gode klasse D moduler (dog sannsynligvis for dyre til å passe i AVI sine konstruksjoner), som for eks. Hypex og ICE kan vise til svært gode målinger så fremt de ikke drives til klipping (der egentlig kun rør utmerker seg).

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVI er et lite, engelsk selskap, drevet av to "gamle gubber" med ekstreme kvalitetskrav og gjennomført forakt for all hokus-pokus i bransjen. No-nonsens ingeniørkunst; ingen fancy design, ingen overflødige ledd. Knallfokus på målbare data; total avvisning av all kabelmagi.
    Leste egentlig det meste på det som hadde med lyd og kunne vel ikke på noe tidspunkt se at de hadde "total avvisning av kabelmagi"
    ..sto vel heller ingenting om kabler som jeg kunne se det.

Det eneste var at de ikke forsto folk som ikke fikk til anlegget sitt og kasta bort tid og penger på kabler istedenfor å bytte komponenter.

Ett annet sted skrev han at han ikke hadde mye til overs for industrien som tok seg godt betalt for påkostede produkter, med dårlige komponenter. Her ble det ikke nevnt ett ord om kabler.

Kan jo være at kvalitetskravene deres innebærer kvalitetskomponenter fra A-Å? Inklusivt kabler?

Newcomer Sir.KnowsAlot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke mer kabel-krangling nå! Moderer dere! ^^

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Leste egentlig det meste på det som hadde med lyd og kunne vel ikke på noe tidspunkt se at de hadde "total avvisning av kabelmagi"
    Ashley James har vært aktiv i mange fora. Du får finne fram det han har skrevet -- eller maile ham og spørre.

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Hvorfor ikke safe, prøv deg på en Doxa M73 B. 30 dagers returrett har du også. Når M73A ble utviklet ble den blandt annet kjørt på 801 uten tegn på å ville gi seg. Koster litt men jeg tror i det lange løp du sparer deg for mange tusenlapper for å finne noe tilsvarende. Blir nesten som AVI som noen nevner ovenfor her, Doxa har ingen mellomledd, har du spørsmål så treffer du konstruktøren på telefonen og igjen vil berike deg med sin kunnskap og filosofi.

Jeg bruker feks ett stk Doxa M73A på ett par Swans F2.2f med meget bra resultat. DM683 har jeg pakket ned og står klar til å bli lagt ut på bruktbørsen når den tar seg opp igjen.
    Ja som du sier her så har du pakket ned 683, og da regner jeg med det ikke ble noe match med Model 73 på de?
    Var det ikke så at du ikke fant noen matchende forsterker i Model 73, men da beholdt den uansett og gikk for Swans?

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut i fra hva jeg har lest av tilbakemeldinger på mitt forrige innlegg virker det som rommet er synderen i mitt oppsett. Ganske greit egentlig, for da vet jeg hva jeg skal jobbe videre med for å få det best mulig.

Tror ikke matchingen av utstyret skal være så ille da jeg leste og forhørte meg hva folk anbefalte til 683 (de skulle jeg ha uansett), og Lyngdorf ble nevnt av flere bl.a. for dens evne til å dra tunge laster.

Var noen som ymtet frampå om forsterkerbytte i tråden min da jeg nevnte at jeg leter etter den perfekte bassen, men det virker ikke som det er nødvendig...
    Spørs jo hva man legger i perfekt bass da, men....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Neo83
    Ja som du sier her så har du pakket ned 683, og da regner jeg med det ikke ble noe match med Model 73 på de?
    Var det ikke så at du ikke fant noen matchende forsterker i Model 73, men da beholdt den uansett og gikk for Swans?
    M73 har stålkontroll på DM683, men du har sikkert hatt besøk av spøkelset som har herjet hjemmet mitt det siste halve året du også? Jo mere jeg leste om F2.2 jo mere sugen ble jeg, og når LSound plutselig hadde opphørssalg og kom med ett meget bra tilbud som jeg ikke kunne si nei til, kontoen har åpne kjøttsår men pytt pytt... Men at jeg en dag går tilbake til B&W er ikke utenkelig... men Swansene står veldig trygt.

Men det er ingen forsterker som har tynt så mye trøkk ut av DM683 som JungSon Duro hos meg, men det var andre ting som gjorde at jeg ikke slo meg til ro med den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

hmm skal vi se .. var det ikke noen her som snakka om parasound ? type 2250 ?

hvordan er disse på lydkvalitet ? ser det hadde blitt 26 000 for to men ..

er en grunn til at jeg hater å handle ting .. for jeg vil altid ha noe litt bedre enn jeg har råd til ;P

leste mer om midgard audio oberon 6.1 her i hele natt .. og under testen av lyd og bilde er det flere eiere som i mine øyne slakter den .. så da er både embla og ma6.1 utelukket ..

tilbake til parasound som oppgir 250w i 8ohm .. men brokoblet 700 .. er det mulig ? noen som har testet effekten til disse ? skal lese litt om hvilken strøm kjerne de har nå tenker jeg ..

blir snart gal her .. eller galere heter det visst

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound regner jeg med er ganske så bra.
    Jorntoffe endte jo opp med Parasound på sine 802.
    Han gikk fra Rotel innom Emotiva (som gikk fort ut) til Parasound.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

disse er egentlig noen tusen over smerte grensa men kan jo alikevel være aktuelle .. siden rotel er dual mono og ikke skal brokobles så kan det jo være en ide .. men .. spørs jo om det bare skal bi ampes da .. hmm hehe

har i allefall sendt mail til tonart så får vi se hva de sier .. siden de har begge

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PowerHungry
    disse er egentlig noen tusen over smerte grensa men kan jo alikevel være aktuelle .. siden rotel er dual mono og ikke skal brokobles så kan det jo være en ide .. men .. spørs jo om det bare skal bi ampes da .. hmm hehe

har i allefall sendt mail til tonart så får vi se hva de sier .. siden de har begge
    Med 2xDual-mono får du jo en forsterker til bass på hver sin side, samt en på hver side til diskant/mellomtone :P

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

683 går ned i 3 ohm og brokobler du ser forsterkeren 1.5 ohm,og det spørst om den ikke mister kontroll og fatning da.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

så bi wire da ?

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så bi wire da ?
    Jepp

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

vel da takker jeg for alle tips .. legger ut hva beslutningen faller på om noen ukers tid
    =)

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •