Trenger mye styrke men god lyd .. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 75
    Newcomer Sir.KnowsAlot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Neo83
    Har og vurdert disse tankene, men har lagt de fra meg.
    Emotiva høres ikke bra ut på B&W etter erfaringer her på forumet.
    Det samme gjelder Doxa sammen med B&W.
    Alinone testet vel emotiva på DM685 og 804n tror jeg. Han sa i alle fall at det passet som "hånd i hanske."

Kan evt. kjøpe en forforsterker som passer bedre til B&W? Helt sikkert bedre kjøp en Emotiva til 20 k altså, men jeg vil bare poengtere at Emotiva + B&W ikke er helt missmatch.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja jeg har sett på den rotellen .. ble bare usikker da jeg leste noe om litt dårligere lyd i den kontra 1582 .. og siden jeg ikke vet .. blir jeg ubesluttsom =) flott med mye svar .. blir mye god lesing nå =))

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    altså den rb 1092 =) og .. jo jeg har vurdert 2x1582 er så mye snask der ute så jeg blir sprø.. lese videre =)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Forutsatt at man faktisk har de ekstra pengene, eller at de ikke skulle vært brukt til mat til unga...

ingen unger og 10kg ris er kjøpt inn =)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    På Hifisentralen er det mange forsterkere til en fin pris.Svært dyre nye,men folk bytter mye utstyr.
    Rotel samarbeider med B&W,så trår vel neppe feil der.Jeg har brukt Musical Innovation og Meridian på B&W-ene mine.Synd Musical forsterkeren mangler krefter,for den har en svært behagelig lyd.Meridian-en (557) jeg nettopp solgte kostet 24.000 og ble solgt for 7.000.Viser litt hvor gode kjøp man kan gjøre.Den hadde nok vekka liv i 683.
    Er jo så mye fett på markedet.Hva med f.eks en brukt Bladelius integrert ? Må det være effektforsterker?

nå blir det mange på rad fra meg her men .. ang rotel så er jeg en stor fan av akkurat rotel =) har hørt andre rotel forsterkere på samme høytalere og synes det låter bra =) også er det 1582 2x200w 8 ohm klasse a/b .. der tenker jeg .. (siden jeg ikke har peil) at a/b er nedre enn d klasse ?? rett meg gjerne her hehe

men samtidig .. hadde det vært fint å ha mere grunt enn det ...

og så .. Midgard audio oberion 6.1 har jeg også siklet litt på .. men mener å ha lest en del kommentarer på lik linje med emotiva om at de egner seg best til hjemme kino ikke ren musikk lyd .. ( igjen rett meg gjerne

parasound har jeg absoilutt ingen ide om .. skal se om jeg klarer å lese mer om de ..

noen som har noe lydmessig på krell ?

blir bare sprø av dette jeg hehe

og så .. er en liten selvmotsigelse her fra min side .. en spør om det må være effekt trinn ? svaret er ja .. helst .. for jeg skal også senere bygge hjemme kino i kjelleren .. og tenkte at jeg da evnt kan oppgradere musikk delen her oppe og sette forsterkerne her ned i kino n .. på sikt altså ..

noen som skjønner seg på min logikk ? hehe

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sir.KnowsAlot
    Alinone testet vel emotiva på DM685 og 804n tror jeg. Han sa i alle fall at det passet som "hånd i hanske."

Kan evt. kjøpe en forforsterker som passer bedre til B&W? Helt sikkert bedre kjøp en Emotiva til 20 k altså, men jeg vil bare poengtere at Emotiva + B&W ikke er helt missmatch.
    Bare tenker på Jorntoffe som hadde XPA-1 på sine 802, å de røyk fort ut igjen og ble erstattet med Parasound.
    Jorntoffes Stuggukino

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PowerHungry
    nå blir det mange på rad fra meg her men .. ang rotel så er jeg en stor fan av akkurat rotel =) har hørt andre rotel forsterkere på samme høytalere og synes det låter bra =) også er det 1582 2x200w 8 ohm klasse a/b .. der tenker jeg .. (siden jeg ikke har peil) at a/b er nedre enn d klasse ?? rett meg gjerne her hehe
    Er personlig veldig fornøyd med Rotel på mine per dags dato og, men RB-993 kommer bittelitt til kort med at den blir litt for varm.
    Var en på hifi-sentralen som testet ut 1582 på DM683. Han sa det var akkurat i grenseland med kraft til DM683

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare tenker på Jorntoffe som hadde XPA-1 på sine 802, å de røyk fort ut igjen og ble erstattet med Parasound.
    Jorntoffes Stuggukino
    Ja, men du kan ikke sammenligne 600-serien med 800-serien.
    800-serien er mye mer kresen på elektronikk enn det 600-serien er.

Dessuten ble XPA-1'ene sammenlignet mot blokker som koster 4-5 ganger så mye også...

De fleste som har testet Emotiva med 600-serien har vært storfornøyde etter det jeg har lest...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Ja, men du kan ikke sammenligne 600-serien med 800-serien.
    800-serien er mye mer kresen på elektronikk enn det 600-serien er.

Dessuten ble XPA-1'ene sammenlignet mot blokker som koster 4-5 ganger så mye også...

Hallo brems litt, du skal ikke kimse av 600 serien fordi det er budsjett høytalere. DM683 er en sinnsyk høytaler som virkelig fortjener god elektronikk for å få dem til å blomstre. Har lest om folk som er i besittelse av produkter i 800 serien som har fått hakeslepp når de har fått hørt DM683, "de mangler bare de siste 10%". B&W kunne lett ha plusset på 10.000 på disse høytalerne uten at noen hadde reagert negativt er min påstand. Men gir du dem ikke kvalitets elektronikk som kan levere nok strøm så kjøp andre høytalere. Det er nemmelig dette som er det største minuset med dem, de er KRESNE. 8-)

Emotiva virker som ett produkt som havner kjapt på bruktbørsen, hvorfor?

Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    De fleste som har testet Emotiva med 600-serien har vært storfornøyde etter det jeg har lest...
    Mange som er fornøyd med en NAD på disse høytalerne, jeg er IKKE en av dem. Trådstarter skal kjøpe effekt som han planlegger å bruke når han tar steget opp til 800 serien, jeg har vanskelig for å se for meg Emotiva/NAD når man besitter slike produkter, da har man misforstått noe på veien er min påstand, det er nesten så det blir useriøst.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    altså den rb 1092 =) og .. jo jeg har vurdert 2x1582 er så mye snask der ute så jeg blir sprø.. lese videre =)
    Tror nok ikke at lyden er dårligere, men den er nok litt annerledes. Klasse D skal være mer korrekt og AB farger mer. AB legger på bassen litt så hvis man er vant til dét så blir D slank. Dette gjelder ikke alle forsterkere, men i denne prisklassen så er det nok ikke skivebom.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Tror nok ikke at lyden er dårligere, men den er nok litt annerledes. Klasse D skal være mer korrekt og AB farger mer. AB legger på bassen litt så hvis man er vant til dét så blir D slank. Dette gjelder ikke alle forsterkere, men i denne prisklassen så er det nok ikke skivebom.
    Watt er ikke bare watt, cluet her med DM683 de trenger strøm, store strømforsyninger som virkelig kan levere når det røyner på. Har vanskelig med å forestille meg at ett par blokker på 5-6 kg kan levere nok strøm, men det hadde vært gøy å prøve.

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Watt er ikke bare watt, cluet her med DM683 de trenger strøm, store strømforsyninger som virkelig kan levere når det røyner på. Har vanskelig med å forestille meg at ett par blokker på 5-6 kg kan levere nok strøm, men det hadde vært gøy å prøve.
    Klasse D er ikke blokker, de er flak :P
    Men litt mere seriøst så leverer jo klasse D forsterkere enorme mengder strøm.

Har som andre vært litt "redd" for klasse D pga slank i nedre områder i forhold til A/B, men hører mye bra om den nye 15 serien til rotel i klasse D.

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne må da være et kupp:

BAT VK-500 effektforsterker 50 KG selges
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mik92
    Denne må da være et kupp:

BAT VK-500 effektforsterker 50 KG selges
    Og den er testet på DM683? Det er ikke en du fant med fantastiske spesifikasjoner å bare postet her?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Grunnen til at klasse D er så lette er oppbyggingen av strømforsyningsdelen. De utvikler bl.a. ikke så mye varme noe som reduserer behover for store og tunge kjøleribber. En klasse D forsterker mister rundt 5% av effekten til varme mens AB mister ofte rundt 30%. Husk at 1092 er oppgitt til 2x500watt i 8ohm og 2x1000watt i 4ohm. I tester er de målt til 2x635watt.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :arrow: ROTEL RB-1092 Amplifier Reviewed

"Buying the Rotel will, unless you trust your ears over your eyes, require a leap of faith. A little voice will tell you that you simply cannot drag that much power out of so small a unit. And that prejudiced little voice will tell you that only gigantic amps from the USA, Germany or Italy can aspire to such authoritative performance. And that cynical little voice will tell you that a zero has dropped off the price sticker. Screw 'em: If you can live without the final, teensy-weensiest bits of subtlety, and you have speakers that aren't exaggerated up at top, the Rotel RB-1092 will rock your world."

Og for ordens skyld: min RB-1092 og RB-1091 har vært/er til salgs, men av helt andre årsaker en mangel på krefter, mangel på strøm eller mangel på lydkvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking ...

men hva hvis jeg skulle kjøpe 2x rb1582 ... altså rotel .. vil det da være nok guffe til f.eks B&W 802D ?

Jeg spurte B&W selv hva de ville anbefale til høytalerne sine .. og jeg ble ikke overrasket over at nad ikke ble nevnt .. de sa selv rotel ..

men jeg er altid nysjerrig på om man kan få noe med mere styrke .. samt bedre lyd til omtrent samme penge slump ..

jeg kan vel virke noe ensporet her .. men det er ikke slik at jeg har bestemt meg for rotel , det er bare det at jeg har grublet på stereo anlegget i .. tja .. 10 år .. siden jeg kjøpte nad C320-Nad 218Thx og cerwin vega al 752 .. hvor skuffelsen blei stor og de ble kastet ut fortest mulig .. maken til bom kjøp skal ikke skje igjen hehe

dette er en av grunnene til at Nad ikke står på min liste over forsterkere i det hele tatt .. jeg har hørt mye forskjellig nad på mange høytalere .. og jeg synes de spiller helt greit .. men alt for metallisk for meg .. diskant og mellom tone blir skrikende og ubehagelig .. f.eks på dali concept 10.. ikon 8 .. helt forferdelig ..

mye flotte råd her inne .. pøs på med meninger hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spurte B&W selv hva de ville anbefale til høytalerne sine .. og jeg ble ikke overrasket over at nad ikke ble nevnt .. de sa selv rotel
    B & W eier Rotel...

Newcomer Sir.KnowsAlot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jorntoffes Stuggukino
    Hmm, ser den. Emotiva er nok ikke den beste matchen med de langt dyrere modellene fra B&W.

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med Dali. Høres ikke riktig ut i mine ører heller. Derfor det ble B&W.
    Noe av det beste jeg har hørt på B&W DM683 er Denon 2310. Denne mangler endel strøm, men lydsignaturen er unektelig valdig bra i mine ører.
    Da Denon ikke lager noe serlig med effektforsterkere blir dette valget ganske umulig :x

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •