Vurderer Yamaha RX-V3900

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer theastaroth sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vurderer Yamaha RX-V3900

Har en Yamaha RX-V3900 på hånda(ny), tenkte å bytte ut min 3år gamle Yamaha receiver. Noen som har noen erfaringer med denne? Bør jeg vente til det kommer noe nytt(med tanke på ny teknologi, utviklingmuligheter etc)? Ser den får mye skryt, men også at den begynner å dra på åra. Får den for i underkant av 9 000,-. Har Mirage OMD15 fronter og Dali oppsett på resten.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ny til i underkant av 9 k er fortsatt et godt kjøp. God reciever på alle måter. Den mangler f.eks HDMI 1.4 osv, men det er bare å ha en BDspiller med to utganger så kjører du bildet rett i skjermen og lyden i reciever.

Er bare å søke på forumet står veldig mye om denne recieveren.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    En ny til i underkant av 9 k er fortsatt et godt kjøp. God reciever på alle måter. Den mangler f.eks HDMI 1.4 osv, men det er bare å ha en BDspiller med to utganger så kjører du bildet rett i skjermen og lyden i reciever.

Er bare å søke på forumet står veldig mye om denne recieveren.
    Takk for svar
    Ja har drevet å lest litt, men har ikke så stor dyptgående kunnskap om temaet. Det eneste jeg har festet meg til er det med HDMI 1.4. Vet du om Yamaha kommer med forsterkere med støtte for HDMI 1.4? har du eventuellt tips til andre i den prisklassen/kvalitet.

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Thor.

Yamaha kommer med nye 1.4 receivere snart. Spørsmålet er om du trenger 1.4 støtten? 3900 er en kjempereceiver og jeg synes prisen du har fått virker fornuftig.

Som FredrikC sier så vil det komme blu-ray spillere som har 2 hdmi-utganger slik at du kan kjøre en til reciever for lyd og en til tv/PJ for bilde. Dette gir deg muligheten til å kjøpe brukt reciever for en billigere penge som nok vil gi deg bedre lyd enn en ny 1.4receiver til samme pris.

Skulle det være at du skal koble til flere signalkilder som trenger hdmi 1.4 er det bare å kjøpe en hdmi 1.4 switch senere.

Bare for nygjerrighetens skyld; hva har du av høyttalere?

Denne er også å anbefale:

http://avforum.no/avtorget/showprodu...4887&cat=last7

Har ikke testet den selv men vet om flere som er fornøyde med denne. Kanskje ikke like musikalsk som 3900 men fungerer nok meget godt til film/spill.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Megawatt
    Hei Thor.

Yamaha kommer med nye 1.4 receivere snart. Spørsmålet er om du trenger 1.4 støtten? 3900 er en kjempereceiver og jeg synes prisen du har fått virker fornuftig.

Som FredrikC sier så vil det komme blu-ray spillere som har 2 hdmi-utganger slik at du kan kjøre en til reciever for lyd og en til tv/PJ for bilde. Dette gir deg muligheten til å kjøpe brukt reciever for en billigere penge som nok vil gi deg bedre lyd enn en ny 1.4receiver til samme pris.

Skulle det være at du skal koble til flere signalkilder som trenger hdmi 1.4 er det bare å kjøpe en hdmi 1.4 switch senere.

Bare for nygjerrighetens skyld; hva har du av høyttalere?

Denne er også å anbefale:

http://avforum.no/avtorget/showprodu...4887&cat=last7

Har ikke testet den selv men vet om flere som er fornøyde med denne. Kanskje ikke like musikalsk som 3900 men fungerer nok meget godt til film/spill.
    Hei du mister i øygapet8)

Takk for svar. Har en Dali IKON vokal 2 senter, og 2 Dali IKON w2 bakhøytalere, og selvsagt mine kjære Mirage OMD15 i front. Må vel ha inn en sub også, men har ikke startet søket etter det enda.

Spørs om det blir investering i Yamaha da!?

Newcomer Sir.KnowsAlot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott pris for en god receiver. Selv Yamahas billigere linje imponerer, spesielt til film.

Kan du få tak i en til meg for den prisen også? (Til prisen er den et kupp. (Jeg skal ikke ha noen receiver altså. Bare for å illustrere))

Newcomer To.H sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart en meget bra pris.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av theastaroth
    Har en Yamaha RX-V3900 på hånda(ny), tenkte å bytte ut min 3år gamle Yamaha receiver. Noen som har noen erfaringer med denne? Bør jeg vente til det kommer noe nytt(med tanke på ny teknologi, utviklingmuligheter etc)? Ser den får mye skryt, men også at den begynner å dra på åra. Får den for i underkant av 9 000,-. Har Mirage OMD15 fronter og Dali oppsett på resten.
    Go for it sier nå jeg. Kanonreciever på alle måter.

3D-støtten er ikke noe å bekymre seg om i dag. Du finner ingen bedre receiver til dagens bruk til den prisen.

Når og om 3D (og HDMI 1.4 dermed blir nødvendig) blir mainstream kan du uansett kjøpe en ny eller brukt receiver. Forskjellen er bare at du da har hatt veldig god lyd hele tiden, i stedet for å vente på det neste hele tiden.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thx