Stereoforsterker til <10.000 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 46
    Newcomer kablang sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha

En 22 kilos A-S1000 hadde vel ikke vært å forakte,

Komplett.no - Yamaha A-S1000B stereoforsterker

Jeg liker godt retrostilen. Ligger en med sølv alufront til 5000 på Finn, det må vel være et kupp?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også fått tilbud om en AS2000, som jeg lurer litt på.

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/64816

Her har vi en annen kandidat. Jeg har selv hatt en slik en på 601, og en kompis av meg har brukt en på 804.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange gode kandidater i prisklassen. Er også blant de som mener nøytral lyd og lav forvrengning er det som betyr noe lydkvalitetsmessig, om man ser bort fra evnen til å levere strøm og håndtere last. Lite som henger med på Emotiva når det kommer til strøm i den klassen ihvertfall. Syntes også den går ting som HK og NAD en lang gang lydmessig.

Cambridgen, Roksan og Onkyoen er sikkert gode valg alle tre. Tror det blir litt smak og behag. Men Emotivaen skiller seg klart ut fordi den kan drive normale høyttalere til grensen for hva de tåler uten å gå tom for effekt. Det er en artig opplevelse for folk som ikke har hatt skikkelig med effekt før. (Så kan man jo si at man 99.5% av tiden spiller under 90db uansett, men headroom er gøy:twisted: )

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har begynt å varme veldig opp for Emotiva XPA-2 (takk for at dere introduserte meg for den, folkens), men alle lysene i USP-1 blir litt vanskelig å svelge. Det er vel ikke et problem å bruke XPA-2 sammen med f.eks. NAD C165BEE? Eller bør slike for- og effektforsterkere "pares"?

@Alinoe: Den ser jo veldig lekker ut. Skjønner ikke helt det med innganger. Det ser jo ut som den har tre linjeinnganger og én balansert inngang (noe som blir litt lite), men det står "Inputs: 5 x RCA und 1 x XLR".

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Durloth
    Har begynt å varme veldig opp for Emotiva XPA-2 (takk for at dere introduserte meg for den, folkens), men alle lysene i USP-1 blir litt vanskelig å svelge. Det er vel ikke et problem å bruke XPA-2 sammen med f.eks. NAD C165BEE? Eller bør slike for- og effektforsterkere "pares"?

@Alinoe: Den ser jo veldig lekker ut. Skjønner ikke helt det med innganger. Det ser jo ut som den har tre linjeinnganger og én balansert inngang (noe som blir litt lite), men det står "Inputs: 5 x RCA und 1 x XLR".
    Tror NAD + Emotivia blir en knall match .

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult! Skjønner dog ut fra bildene ikke helt hvordan man kobler de sammen, siden Emotivaen ikke har RCA-innganger og NADen ikke har balanserte utganger. Eller misforstår jeg?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult! Skjønner dog ut fra bildene ikke helt hvordan man kobler de sammen, siden Emotivaen ikke har RCA-innganger og NADen ikke har balanserte utganger. Eller misforstår jeg?
    Emotiva'en har både vanlig rca og balansert XLR, så burde ikke støte på noen problemer der

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emotivaen har absolutt RCA-innganger. Vincenten har 5 sett med RCA-innganger. Jeg likte lyden av Emotiva litt bedre enn lyden av Vincent på B&Wene mine, men det blir jo smak og behag.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    (Så kan man jo si at man 99.5% av tiden spiller under 90db uansett, men headroom er gøy
    Husker jeg ikke feil, har du også en AVI ADM med et par, tre hundre watt på hvert basselement. Men nettopp produsenten av disse er jo de første til å innrømme at disse wattene svært sjelden er i bruk -- så sjelden, at de ikke finner det bryet verdt å sette inn kjøleribber som matcher en slik effekt.

Lovprisningene av T-Amp'er her på forumet, og sammenligning av disse med forsterkere som leverer 10 ganger mer kraft, tyder jo også på at mange ikke savner de store kreftene i daglig bruk.

PS:
    Er man så gammel som meg, husker man i alle fall én periode på 80-tallet, da entusiaster og hi-fi-skribenter dyrker forsterkere med 20-30 watt. Vel og merke hverken Klasse A eller rør, men vanlige, trauste saker fra små, britiske produsenter.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Lovprisningene av T-Amp'er her på forumet, og sammenligning av disse med forsterkere som leverer 10 ganger mer kraft, tyder jo også på at mange ikke savner de store kreftene i daglig bruk.
    Men er høyttalerne tungdrevne trenger man vel litt ekstra kraft selv på lave volumer ?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Men er høyttalerne tungdrevne trenger man vel litt ekstra kraft selv på lave volumer ?
    Stor forskjell der, ja. Tror ikke man får så mye liv i et par DM683 med en T-Amp, eller en 80-talls Cyrus One...

Newcomer Sir.KnowsAlot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @HPL: Så godt å kunne eliminere en av forsterkerne, fremfor å bare få enda flere å velge i...

@Sir.KnowsAlot: Hvem er Cathy? Sånn rent utseendemessig er den i alle fall godkjent av samboeren, noe som hjelper på

@Alinoe: Den virker jo som et kupp til 5000! Ljud & Bild kaller den den beste forsterkeren til prisen. Vet du om den også gjør seg mot noe dyrere forsterkere? Fant bare den ene testen.

@Fahnsen: Den er fortsatt høyt på favorittlista, men synes kanskje det virker som om en del av det som gjør at den får så god score i testene jeg har lest er funksjoner som jeg ikke har bruk for, som det at den kan styre flerroms anlegg...

Supert med så god respons! Dette begynner virkelig å bli spennende Hva med spørsmålet mitt angående for- og effektforsterkere? Ser jo ut til at der er mange brukte effektforsterkere der ute til finfin pris. Har den mye å si for lyden, eller leverer den bare kraft til forforsterkeren, som jeg bør legge mer penger i?
    Cathy Laufman er en meget hjelpsom dame fra USA. Hun er i alle fall veldig godt likt i Emotiva-tråden her på forumet. Email: cathy@emotiva.com.

Eller du kan sende til sales@emotiva.com.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha! Har allerede sendt brukersupporten deres en epost og bedt om beregning av porto. Forsterkeren ligger på like over 5000, så da er vi vel oppe i nærmere 6k med MVA. Litt spent på om ikke porto og ikke minst toll vil gjøre at den havner litt over det jeg hadde planlagt, når jeg må legge noen tusen i en forforsterker i tillegg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha! Har allerede sendt brukersupporten deres en epost og bedt om beregning av porto. Forsterkeren ligger på like over 5000, så da er vi vel oppe i nærmere 6k med MVA. Litt spent på om ikke porto og ikke minst toll vil gjøre at den havner litt over det jeg hadde planlagt, når jeg må legge noen tusen i en forforsterker i tillegg.

hvis den koster litt over 5 så vil moms alene komme på over 1250 kr

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    hvis den koster litt over 5 så vil moms alene komme på over 1250 kr
    Moms beregnes av kjøpspris + fraktpris. I tillegg kommet et fortollingsgebyr på et par, tre hundre kroner.

Fraktprisen for en privatperson ville vel kommet opp i 5-600 dollar for en slik sending, men Emotiva skryter av lave fraktpriser.

Tar du med at du selv må betale frakt tilbake ved evt reklamasjon, blir ikke prisen særlig gunstig i mine øyne.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moms beregnes av kjøpspris + fraktpris. I tillegg kommet et fortollingsgebyr på et par, tre hundre kroner.

Fraktprisen for en privatperson ville vel kommet opp i 5-600 dollar for en slik sending, men Emotiva skryter av lave fraktpriser.

Tar du med at du selv må betale frakt tilbake ved evt reklamasjon, blir ikke prisen særlig gunstig i mine øyne.
    Tja, ikke når du tenker på at 40 kg med ren kraft kommer seg over til Norge for 6500 kroner.

250w i 8ohm er minimum av hva forsterkeren kan yte under den belastningen. Den fordobler også effekten inn i 4 ohm, noe som skulle tilsi at det er skikkelige materialer som er blitt brukt.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sir.KnowsAlot
    Tja, ikke når du tenker på at 40 kg med ren kraft kommer seg over til Norge for 6500 kroner.
    Om vekten er 40 kg, sprekker min fraktkalkyle. Og allerede med den, ville prisen blitt nesten 10.000 levert på døren for en forsterker som kostet 5.000 fra produsent.

Men det er jo mulig at Emotivas fraktprisen er veldig mye lavere enn dem FedEx tilbyr privatkunder. De som har kjøpt selv, vet vel hva den totale prisen til sist ble?

(Men ikke glem at dollarkursen har steget i det siste.)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om vekten er 40 kg, sprekker min fraktkalkyle. Og allerede med den, ville prisen blitt nesten 10.000 levert på døren for en forsterker som kostet 5.000 fra produsent.

Men det er jo mulig at Emotivas fraktprisen er veldig mye lavere enn dem FedEx tilbyr privatkunder. De som har kjøpt selv, vet vel hva den totale prisen til sist ble?

(Men ikke glem at dollarkursen har steget i det siste.)
    Jeg betalte i overkant av 400 dollar for XPA-2, USP-1 og ERC-1. Fraktprisen for XPA-2 er 220 dollar cirka. Ikke det værste.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [...