Upscaling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Upscaling

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Upscaling

Jeg gjør meg klar for innkjøp av nytt AV-system og jeg vurderer nå Denons AVR-1611 eller AVR-1911 som forsterker. Jeg ser at det i specs står at 1611 har upscaling til HDMI, mens 1911 har upscaling til 1080. Er dette det samme? Hvis ikke, hva er konsekvensene ved å velge upscaling til HDMI fremfor 1080? Jeg kommer til å benytte en tv som har full HD.
    Setter pris på alle relevante svar!

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei og velkommen til forumet Begge har støtte for full hd, 3d, og di nye hd lydformatene, så det som skiller di mest er effekten di gir ut, så derfor vil jeg anbefale 1911 pga mere effekt, upscaling er f.eks vist du kobbler en dvd eller videospiller til den via componentkabel, så upscaler reciveren det til 1080 via hdmi til tven, håper dette hjelper deg litt på vei

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nylig fått AVR-1911 selv. Byttet fra en 1909 og er strålende fornøyd, Denon skuffer aldri.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kjappe og nyttige svar! Jeg ser poenget med effektspørsmålet, men registrerer at jeg sparer godt over en tusenlapp ved å gå for 1611. Snakker vi om godt merkbare forskjeller hva effekt angår?

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jerimo60
    Takk for kjappe og nyttige svar! Jeg ser poenget med effektspørsmålet, men registrerer at jeg sparer godt over en tusenlapp ved å gå for 1611. Snakker vi om godt merkbare forskjeller hva effekt angår?
    tjaa, kommer vel an på hvordan høytalere du har da, men er alltid bra med mest mulig effekt drobb en tur på byen en helj så har du å spart en tusenlapp potato tomato :P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •