Nødvendig med ny reciever?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Tannoy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nødvendig med ny reciever?

Jeg har en eldre Onkyo reciever fra 2002 som har en utgangseffekt på 110 W pr. kanal i 6 ohm. Recieveren drar ht fra Tannoy med en anbefalt forsterkerstyrke på <120 W.

Nå har jeg begynt å vurdere å pensjonere recieveren (selv om den fungerer bra) og kanskje kjøpe noe nytt. Jeg synes til tider at kanskje ht hadde hatt godt av litt mer krutt enn hva de får. Recieveren har ingen pre-out så her er det lite å få gjort...

Ser at f.eks den utgående Onkyo 607 selges råbillig om dagen, men hva synes dere guruer på forumet, er dette egentlig noe vits?

Jeg klarer meg fint med 5.1 oppsett og har egentlig ikke behov for HDMI innganger på reciever. 3D ligger for min del noen år frem i tid...De nye HD formatetene ser jeg heller ingen umiddelbar behov for.

Hvor mye er det å hente på en ny reciever i forhold til den gode gamle? Ser f.eks at 607 gir 140W i 6 ohm...er dette hørbart eller må man opp i dyrere utgaver?
    Noen som kan komme meg noen synspunkter?

På forhånd takk!

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tannoy
    Jeg har en eldre Onkyo reciever fra 2002 som har en utgangseffekt på 110 W pr. kanal i 6 ohm. Recieveren drar ht fra Tannoy med en anbefalt forsterkerstyrke på <120 W.

Nå har jeg begynt å vurdere å pensjonere recieveren (selv om den fungerer bra) og kanskje kjøpe noe nytt. Jeg synes til tider at kanskje ht hadde hatt godt av litt mer krutt enn hva de får. Recieveren har ingen pre-out så her er det lite å få gjort...

Ser at f.eks den utgående Onkyo 607 selges råbillig om dagen, men hva synes dere guruer på forumet, er dette egentlig noe vits?

Jeg klarer meg fint med 5.1 oppsett og har egentlig ikke behov for HDMI innganger på reciever. 3D ligger for min del noen år frem i tid...De nye HD formatetene ser jeg heller ingen umiddelbar behov for.

Hvor mye er det å hente på en ny reciever i forhold til den gode gamle? Ser f.eks at 607 gir 140W i 6 ohm...er dette hørbart eller må man opp i dyrere utgaver?
    Noen som kan komme meg noen synspunkter?

På forhånd takk!
    Onkyo sin 607 har heller ingen PRE-OUT, jeg mener det er totalt bortkasta penger å kjøpe den. Onkyo 807 f,eks vil være ett mye bedre valg.
    Må også innformere om att wattn i en reciver bare er oppskrytt, å skal du ha KRUTT så må du nokk skaffe deg ett effekttrinn eller evt bi-ampe frontene.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Onkyo sin 607 har heller ingen PRE-OUT, jeg mener det er totalt bortkasta penger å kjøpe den. Onkyo 807 f,eks vil være ett mye bedre valg.
    Må også innformere om att wattn i en reciver bare er oppskrytt, å skal du ha KRUTT så må du nokk skaffe deg ett effekttrinn eller evt bi-ampe frontene.
    +1
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •