Onkyo TX-NR1008, TX-NR808 og TX-NR708 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 47
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Regner vel med at svaret er gitt ja, men prøver uansett om noen vet noe annet: blir disse like varme som feks 875? Er storfornøyd, men på en varm sommerdag kunne jeg tenkt meg noe annet enn en 600 w panelovn i tv-benken Eller må jeg over på pre?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De blir nok varme disse og, de har Darlington-utgangstrinn. Jeg trenger ikke varmeovn i stua lenger etter jeg fikk min 1007. Fint i mars, ikke så bra i juni :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NR708 vs NR808:
    1 HDMI ut vs 2
    Mulighet for 2 soner vs 3 soner (hvis jeg leser det riktig)
    Penere front på 808 (samme dekselet som på 807)
    Litt mer kraft (170 vs 180 [W/Ch at 6 Ω, 1 kHz, 1 Channel Driven, IEC])

Her er skrivervennlige spesifikasjonslister:
    Onkyo Europe - TX-NR708 - printer-friendly (NR708 EU)
    Onkyo Europe - TX-NR808 - printer-friendly (NR808 EU)

Merk: NR808 har kun én HDMI ut i Unaiten.

LygrenEDIT: Dette er en teknisk tråd, vennligst legg ut priser enten under korresponderende produkt på AVnytt (best) eller en tråd under Produkt- og prisjakt.

Edit: Beklager. Har lagt inn prisene på AVnytt.

Newcomer cy sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser på Lefdal.com:

Onkyo TX-SR508 receiver: "Lyden blir overført fra andre enheter til TV-en selv om receiveren er slått av."
    Onkyo TX-SR608 receiver: "(...) og receiveren slipper gjennom signaler til TV-en selv når den er avslått."

Antar at dette også gjelder TX-NR708, TX-NR808 og TX-NR1008?

Og gjelder dette kun lyd?
    Det jeg lurer på er om det gjelder HDMI-koblingen, dvs får man nå lyd og bilde på TV'en uten av forsterkeren står på?
    Anta f.eks at TV-kilden er en satellitt-tuner, og hdmi går kun inn på receiver., og så videre til TV'en.

Det jeg har hørt om TX-NR807 er at det ikke er tilfelle, dvs, receiveren må være påslått for at lyd og bilde skal slippe igjennom til TV'en.
    Hadde håpet at dette er en forbedring på 808...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle de nye (x08) skal sende HDMI-signaler igjennom uansett om forsterkeren er av eller på. Onkyo kaller det HDMI THRU.

Fra manualen til NR708, side 56:

"• The “Power Control” setting can be set only when the “HDMI
    Control (RIHD)” setting is set to “On”.
    [..]
    • When set to “On”, power consumption will increase.
    • When set to “On”, regardless of whether the AV receiver is On
    or in Standby, both audio and video stream from an HDMI input
    will be output to the TV or other components via HDMI connection
    (HDMI pass through function). When the HDMI pass
    through function activates in standby mode, HDMI THRU indicator
    will light.
    • The power consumption during standby mode will increase during
    the HDMI pass through function; however if your TV supports
    CEC (Consumer Electronics Control), the power
    consumption can be saved in the following cases:
    1. The TV is in standby mode.
    2. You are watching a TV program."

Jeg sjekket manualene til SR608 (side 52) og NR808 (side 57), de har omtrent den samme ordlyden.

TL;DR - HDMI sendes igjennom forsterkeren(e) i standby-modus hvis man skrur på "Power Control" og "HDMI Control".

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både x07 og x08 modellane støtta dette.

Newcomer cy sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Har en kollega som har 807, og som mente at ikke var mulig. Skal få han til å sjekke dette!

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer 808 å levere 9.1 (7.1+height) med separate effektforsterkere koblet til frontene?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svaret finner du her....

Onkyo Europe - A/V Receiver

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Svaret finner du her....

Onkyo Europe - A/V Receiver
    Klarte ikke å finne noe om det der i farten men..

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn
    Klarte ikke å finne noe om det der i farten men..
    Tror jeg fant det. Ser ut som man må opp på 1008 for å få 9.1..synd den ikke kommer før om noen måneder..

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn
    Tror jeg fant det. Ser ut som man må opp på 1008 for å få 9.1..synd den ikke kommer før om noen måneder..
    Du kan jo fortsatt få tak i en 1007.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den mangler 3d, arc og hdmi 1.4 da..

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er rom-korreksjonen til disse forsterkerene da? Tenker spes på 808.

Har en Denon 3806, med romkorreksjon, og den er brukende til å sitte lyd nivåer, men ikke noe annet.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janspeed
    Det er jo en ekstra hdmi utgang på 808
    Og likt for alle de nye modellene er jo at de trekker mindre strøm enn 07 utgavene.. ???:???:
    Vil man ikke trekke så mye strøm som mulig på en forsterker da? Ellers så kommer jeg nok til å plukke opp en 708 når denne faller i pris utpå høsten. Aller helst skulle jeg ventet på en reciever med HDBaseT, men regner med at man kommer til å få HDBaseT til HDMI omformere.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at energiforbruket på 808 og 708 er gått ned fra forgjengerne, har ikke sjekket NR1008. Det betyr med all sansynlighet at evnen til å levere effekt er dårligere. Dette er en utvikling man kan se på de siste årene fra Onkyo. 807 ble målt til lave 29 kontinuerlig watt i alle kanaler. 805 målte derimot mellom 70-80W. 806 var dårligere enn 805, men bedre enn 807. Og nå ser det altså ut som om 808 er enda dårligere til å levere strøm. Ikke rart de blir billigere.....

Jeg vurerer alikevel og kjøpe en 708. Trenger kun effekt til bakhøyttalere. Litt usikker på om jeg skal velge 708 framfor 807. Valget står da mellom mer effekt vs. 3D støtte.

Noen som vet om det pleier å skille noe mellom forforsterker og DAC i 700 og 800 serien fra Onkyo?

Newcomer cy sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd "HDMI Thru" på denne receiveren? Jeg får det bare til å funke om forsterkeren står i standby. Er den helt avslått så er det ikke bilde/lyd.
    I bruksanvisningen står det noe om at HDMI power control kun virker mot "RIHD-kompatible komponenter"? Hva menes med "RIHD-kompatible"?
    Ser da ikke ut som at min sat. tuner er det, om det ikke er noen instillinger jeg har oversett...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Onkyo TX-NR808: god lyd, dårlig bilde

Jeg har nylig kjøpt surround receiveren Onkyo TX-NR808 hos Elkjøp (7995 kr). Heldigvis kan jeg returnere den. Lyden er ganske bra, men bildet er elendig.

Først litt om utstyret jeg har testa den med.
    - Jeg benytter HD-PVR dekoder fra Canal Digital (dvs Sagem 101-ST).
    - HDTV'en er en Sony KDL-52W5500 (52' LCD).
    - Høyttalere fra Bowers & Wilkins (5.1 oppsett, p.t. uten subwoofer),
    -- hovedhøyttalere: B&W CDM 9NT,
    -- senterhøyttaler B&W CDM CNT og
    -- to eldre B&W DM12 som surround-høyttalere.
    - Cambridge Audio Azur 840C cd-spiller og DAC.
    - Acer 6935G bærbar PC med blu-ray spiller og S/PDIF optisk lydutgang (FLAC, apple lossless, Spotify streaming i 320 kbit/s).
    - Gode kabler benyttes.

Jeg testa først TX-NR808 som lydanlegg. Mine høyttalere er ganske tungdrevne. Uten bi-amping sleit receiveren med gjengivelsen. TX-NR808 har god støtte for bi-amping. Etter bi-amping og oppkobling av dobbelt sett med kabler til hovedhøyttalerne ble lydopplevelsen ganske god. TX-NR808 hadde kraft nok til god dynamikk og kontroll, bedre enn forventa av en relativt billig surround-receiver. Den innebygde DAC'en gjorde en grei jobb, men resultatet ble langt bedre når jeg brukte DAC'en i Cambridge Audio Azur 840C (og brukte analog forbindelse mellom TX-NR808 og 840C, samt valgte "direct" lyd i TX-NR808 ).

Videobildet som TX-NR808 produserer er en stor skuffelse. Etter en overraskende positiv lydopplevelse var jeg innstilt på å beholde TX-NR808, men alle problemene med bildet og lyd/bilde-synkronisering gjør TX-NR808 ubrukelig i praksis.

Først oppdaga jeg svært dårlig lyd/bilde-synkronisering da jeg så på TV-kanaler fra Canal Digital. Jeg har overhodet ikke problemer med lyd/bilde-synkronisering når Sony TV'en er direktekobla til HD-PVR dekoderen. TX-NR808 gir mulighet for A/V-synk i intervallet 0 - 250 ms, og jeg måtte bruke en justering på hele 200 ms for å orke å se Dagsrevyen. Å skru på Lip-sync ga ingen effekt.

Neste problem var stor volumvariasjon mellom kanalene fra Canal Digital. Ved bruk av TX-NR808 sin "About Audyssey Dynamic Volume" skrudd på "Medium" eller "Heavy" ble dette bedre, men jeg er redd dette kan gi dårligere lydkvalitet. Jeg har tidligere brukt analog ut fra HD-PVR for å utjevne lydvariasjoner, men dette ødelegger for optimal surroundlyd.

Canal Digital leverer videobilder i 1080i, og TX-NR808 gir mulighet for oppskalering til 1080p. Umiddelbart ser dette ut til å fungere greit. Ved nærmere granskning viser det seg at TX-NR808 generelt gjør en elendig jobb med bildeprosessering. Jeg oppdaga dette først da jeg så fotball-landskampen mellom Norge og Portugal i går kveld (7.9.2010, TV2 HD). Fotballspillere i fart ga etterslep/skygge, en spiller som løp fort ble nesten til to spillere! De røde draktene til de norske spillerne hang fast i lufta lenge etter at spillerne hadde løpt vekk fra stedet. Dette var ikke fullt så synlig med portugisernes drakter. Ikke rart at Norge vant - med dobbelt så mange spillere. - Jeg prøvde ulike innstillinger på TX-NR808 (resolution: through (pass through, no conversion), auto, 720p, 1080i, 1080p), men uansett innstillinger på TX-NR808 hadde spillerne etterslep/skygge. Jeg prøvde også å skru av og på "motionflow" på Sony TV'en, fortsatt samme problem. Til slutt kobla jeg bort hele surround-receiveren og kobla TV'en direkte til HD-PVR, og jeg fikk da endelig se kampen i god kvalitet uten etterslep og kunstige skygger i bildet. Jeg la også merke til at videobildet var langt bedre uten bruk av TX-NR808; skarpheten var bedre, bedre kontrast, bedre farger, bedre opptegning. Også på andre kanaler, både HD og vanlig, ble videobildet langt bedre uten bruk av receiver. TX-NR808 ødelegger rett og slett mye av bildekvaliteten.

Jeg har ikke klart å oppgradere firmware'n til TX-NR808, verken via nett eller usb, på tross av å ha fulgt anvisningene til punkt prikke. Men ifølge ny firmare sin release note skal denne ikke løse de nevnte problemene.

Jeg har sendt forespørsler til Onkyo Support via de korrekte offisielle kanalene (web, epost - med påført serienr etc), men de ønsker tydeligvis ikke å svare.

Det er leit at TX-NR808 har så mange videorelaterte problemer. Den gir god surroundlyd, men det hjelper lite hvis man også ønsker å bruke den mot TV-apparatet.

Se tråden: http://avforum.no/forum/receivere-fo...-spillere.html

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enten har du fått eit produkt som ikkje fungerar, eller så er det augene dine det er noko i veien med. Bildesignalet skal ikkje bli "ødelagt" når du har satt på through.

Prøv å deaktiver heile bildebehandlinga. på SR-707 gjer ein det ved på halde inne VCR/DVR og trykke return.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Ser at energiforbruket på 808 og 708 er gått ned fra forgjengerne, har ikke sjekket NR1008. Det betyr med all sansynlighet at evnen til å levere effekt er dårligere. Dette er en utvikling man kan se på de siste årene fra Onkyo. 807 ble målt til lave 29 kontinuerlig watt i alle kanaler. 805 målte derimot mellom 70-80W. 806 var dårligere enn 805, men bedre enn 807. Og nå ser det altså ut som om 808 er enda dårligere til å levere strøm. Ikke rart de blir billigere.....

Jeg vurerer alikevel og kjøpe en 708. Trenger kun effekt til bakhøyttalere. Litt usikker på om jeg skal velge 708 framfor 807. Valget står da mellom mer effekt vs. 3D støtte.

Noen som vet om det pleier å skille noe mellom forforsterker og DAC i 700 og 800 serien fra Onkyo?
    Jeg kjøpte 708, men leverte den kjapt tilbake. Brukte den på mine aktive Adam høyttalere, altså ikke effektdelen. Det låt ikke så aller verst, men litt hardt og tynt til tross for at jeg har god akustikk. Bedre ble det ved å bruke mitt eksterne Lynx lydkort som kilde, men ble aldri fornøyd med lydkvaliteten. Prøvde den også til et par XTZ 99.25 hvor jeg også brukte effektdelen. Den drev XTZene bra, men det låte åpnere og bedre ved å bruke en IcePower effektforsterker med 2 x 60W. Prøvde aldri bildedelen siden jeg fra første stund ikke var tilfreds med lydkvaliteten. Kjekt med angrefrist.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •