Ny surroundforsterker til Dali Helicon serien.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny surroundforsterker til Dali Helicon serien.

Jeg er ute etter ny forsterker til Dali Helicon 300 + Helicon C200 center som er relativt tungdrevne. Kan også være separate komponenter, men jeg ønsker å få en høyest mulig price/value forhold, samtidig som jeg har nok krefter til å få utnyttet potensialet til høyttalerene...

Jeg har veldig liten erfaring med hva som finnes der ute, da jeg har kjørt på samme forsterker i flere år nå.

Er veldig takknemlig hvis noen kan komme med forslag!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Jeg er ute etter ny forsterker til Dali Helicon 300 + Helicon C200 center som er relativt tungdrevne. Kan også være separate komponenter, men jeg ønsker å få en høyest mulig price/value forhold, samtidig som jeg har nok krefter til å få utnyttet potensialet til høyttalerene...

Jeg har veldig liten erfaring med hva som finnes der ute, da jeg har kjørt på samme forsterker i flere år nå.

Er veldig takknemlig hvis noen kan komme med forslag!

nå kjenner ikke jeg til ht dine veldig godt,men hvilken pris range er det du søker i? separat løsning vil vel gi deg best lyd, eller eventuellt en løsning med receiver+ effektrinn

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Jeg kunne tenke meg å komme i mål for rundt 15000,- og kjøper derfor gjerne brukt utstyr. Har vurdert Yamaha z7, men lurer på om jeg bør gå for ekstern effekt og en billigere surroundforsterker med pre out for å være sikker på å få nok effekt. Bør kanskje nevne at jeg hører veldig mye på musikk og at dette også bør vektlegges.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gir deg standardsvaret jeg

Onkyo 807 og Emotiva Xpa-5

Om det passer til helicon er jeg usikker på.

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Primare A30.5 effektforst. 14 995,- på hifiklubben.no

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Hei! Jeg kunne tenke meg å komme i mål for rundt 15000,- og kjøper derfor gjerne brukt utstyr. Har vurdert Yamaha z7, men lurer på om jeg bør gå for ekstern effekt og en billigere surroundforsterker med pre out for å være sikker på å få nok effekt. Bør kanskje nevne at jeg hører veldig mye på musikk og at dette også bør vektlegges.

nå vet ikke jeg hvordan marantz passer til dali,men jeg oppfatter min sr6003 som musikalsk til å være receiver, denne får du sikkert til 5k+/- og den
    kan parres med f.eks 3 stk upa 1 for den nette sum av ca 15 k emotiva upa 1 koster ca 9500.- tilsammen for 3, men jeg ville sjekket på emotiva tråden eller dali tråden om noen har erfaringer med denne komboen, upa er forøvrig noe snillere i topp enn xpa og også mer hifi riktig, hva nå enn det er ellers er xpa 3/5 kanllkjøp til prisen det og, jeg skal selge min sr6003 i august engang når jeg får den nye sr7005 men da har sikkert du handlet allerede, tanken min på pris på denne er 4 k

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon kommer med nye recivere i august, kan være verdt å vente på . xx10 modellene som kom i fjor hadde jo en vannvittig oppgradering når det kom til lyd.

Newcomer arnie sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Primare A30.5 effektforst. 14 995,- på hifiklubben.no
    Soungarden tenker jeg8)

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arnie
    Soungarden tenker jeg8)
    Yes
    Va ett lure innlegg for å sjekke om nokken oppdaga feilen Gratulere haha

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle innspill her:-D

Jeg har siden sist lest en hel masse om Emotiva, og det virker som folk nesten ikke kan styre sin begeistring for disse effektforsterkerene. Kanskje jeg går for en XPA-3 eller XPA-5 i kombinasjon med en eller annen nyere surround receiver/prossessor.

Jeg har en Primare SPA21 fra før, som begynner å få et par år på baken. Jeg har vært veldig fornøyd, men man er jo alltid nyskjerrig på hva mer krefter kan gjøre for totalopplevelsen... Og så er det jo gøy å prøve noe helt nytt selv om tanken på et større effekttrinn fra Primare er veldig fristende.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •