Valg av surround forsterker som spiller bra på musikk - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dersom den har PL IIx trenger du vel ikke å oppgradere,tror ikke det er noe nytt etter det.PL IIx var innstalert på min når jeg fikk den.
    Oppgraderinger finner en på www.rotel.com Mener det står i manualen
    hvordan dette gjøres , men har ikke hatt behov for dette enda.

Newcomer audi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk. Da får vi bare teste først.

Newcomer audi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har spilt på Rotel utstyret i ett par dager nå.

Det var ingen tvil om at forforsterkeren trengte innspillingstid. Det var heller ikke godt nok å bruke RMB-1066 i 5x60 watts modus på mine høytalere.

Men når jeg fikk den brokoblet til 3x150 watt og brukte Copland (som forøvrig er en serdeles god og sterk rørforsterker) så begynte moroa. Jeg monterte dessuten på nettfilter (en slik med 5 kontakter) og det gjorde en stor forskjell på lyden (løp og kjøp).

Dette låter rett og slett fantastisk. Stereofreak som jeg var hadde jeg ikke trodd at det skulle bli så bra. Her kom det frem detaljer som jeg ikke hadde hørt på platene før og klangen ble meget god. Musikkdvder som David Gilmore og Mike Oldfield fremstår med skikkelig akkustisk klang i 5.1 lyd. Gode filmer ga lydeffekter fra mange ulike steder (altså utenom der hvor høytaleren stod). Jeg testet tidligere ut Denon 3805 og forskjellen ligger nettopp i bl.a. slike egenskaper.

Har man ett godt steroanlegg (100'+), kan man faktisk teste ut Rotel RSP-1068 som preamp og bygge ut. Men det er like kresent for kabler, oppstilling, nettstøy osv som skikkelig hifi. Ikke minst bør man ha en veldig god senterhøytaler. Det kommer jo veldig mye lyd fra midten (bl.a. dialog) som låter boksete hvis ikke denne er god. Audiophysics center låter veldig bra. Kjøpte forresten System Audio høytalere til surround (matcher veldig bra til audiophysic).

1068en avslører det meste på godt og vondt. Men jeg tror du får veldig ærlig lyd ut av den og ikke oppblåst, avrundet eller pompøs lyd. Dette er en fordel hvis du skal få til ett fantastisk oppløst, detaljert og nydelig surroundanlegg slik som jeg har fått nå.

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra du er fornøyd,det er jeg også! Leste en test av 1068 på nettet der de
    mente at det tok 2-3 uker før den virkelig var innspillt.Har lignende
    erfaringer selv.Har en Parasound Halo A 23 på LR og føler at denne
    fungerer godt med 1068 for stereoavspilling av CD ,HDCD og SACD.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •