Pioneer SC-LX82 lystrer ikke på fjernkontroll

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 60
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer SC-LX82 lystrer ikke på fjernkontroll

Har nettopp kjøpt en ny Pioneer SC-LX82 og fikk den koblet opp i går kveld.

Da jeg skulle slå på receiver for første gang var det ikke reaksjon fra fjernkontrollen. Først etter ca. halvt minutt reagerte volumet på receiver.
    Da bare sporadisk.
    Etter ca. 1,5 min begynte receiver å reagere oftere da jeg trykket på fjernkontrollen
    Etter hvert som receiver ble varmere fungerte alt etter hvert normalt.

Slo på receiver i dag igjen etter jobb og samme feil oppstår
    Prøvde andre batterier men ingen forandring.
    Har en Harmony One men samme feil.

Det går an å slå på receiver med original fjernkontroll og Harmony One men lystrer ikke på noen av de andre knappene på begge fjernkontroller.

Før ca. 1,5 - 2 min er gått, må jeg bruker knapper eller volum på receiver.

Noen som har vært borti noe lignende.
    Har jeg fått en defekt receiver, en DOA ??

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noen sånne problemer med min LX82. Får til å justere alle funksjoner rett etter jeg har slått den på. Fjernkontrollen "spiser" batteri men ellers konge reciver! Den er følsom at en må peke mot recivern med fjernkontrollen men det er alt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Har ikke noen sånne problemer med min LX82. Får til å justere alle funksjoner rett etter jeg har slått den på. Fjernkontrollen "spiser" batteri men ellers konge reciver! Den er følsom at en må peke mot recivern med fjernkontrollen men det er alt.
    Jeg kan faktisk holde fjernkontroll andre veien og den får fremdeles kontakt med receiver.
    Min er iallefall følsom nok.
    Skjønner ikke hva som er feil når den er kald.
    Får vel sende den i retur til Netshop som DOA (Dead on arrival)

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har heller aldri merker noen sånn problemer med min!
    Ikke spiser den batteri heller vil jeg si! Fikk forsterkeren i feb,og har ikke byttet batteri så langt!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å ha lest i en annen tråd, en test/omtale av LX82.
    Der ble det nevnt at fjernkontroll/volum er treg.
    Skjønner ikke helt hva som menes med det.
    Min er helt topp når den etter hvert funker.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet det var et par her på forumet som sleit med trege fjernkontroller på sine Yamaha recievere. Helt til de fant ut at det lå en plastfolie foran "senderen" på fjernkontrollen. Sånn beskyttelse som man kan rive av på mange produkter.

Bare et skudd i blinde, aner ikke om det er slik på pioneer recieverene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Jeg vet det var et par her på forumet som sleit med trege fjernkontroller på sine Yamaha recievere. Helt til de fant ut at det lå en plastfolie foran "senderen" på fjernkontrollen. Sånn beskyttelse som man kan rive av på mange produkter.

Bare et skudd i blinde, aner ikke om det er slik på pioneer recieverene.
    Det var plast foran på min, men har prøvd å ta den av. Ingen bedring.
    Har samme feil med Harmony One.
    Forslaget var godt det. :razz:

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer SC-LX82 og B&W CM serie !

Hei Ropheim

Ser du har byttet ut receiver igjen, hvordan synes du Pioneeren låter sammen med B&W CM serie?, da uten Cambridge'en som Pre hvis du har forsøkt det.
    Pioneeren er en receiver jeg selv vurderer, men er litt skeptisk til dette IcePower greiene, falt ihvertfall ikke i smak hos meg når jeg koblet Rotel RB-1572 effektforsterker sammen med min Denon AVR-3808A receiver.
    Men det kan jo låte helt annderledes når man kun bruker receiver, og ikke parrer to forskjellige merker som Denon og Rotel.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei Ropheim

Ser du har byttet ut receiver igjen, hvordan synes du Pioneeren låter sammen med B&W CM serie?, da uten Cambridge'en som Pre hvis du har forsøkt det.
    Pioneeren er en receiver jeg selv vurderer, men er litt skeptisk til dette IcePower greiene, falt ihvertfall ikke i smak hos meg når jeg koblet Rotel RB-1572 effektforsterker sammen med min Denon AVR-3808A receiver.
    Men det kan jo låte helt annderledes når man kun bruker receiver, og ikke parrer to forskjellige merker som Denon og Rotel.
    Har såvidt prøvd uten Cambridge 840 og den er helt klart bedre enn Onkyo.
    Onkyo falt ikke helt i smak. Får sikkert mange i mot meg, men det virker som de er ute etter mest mulig effekt. Bulder og brak.
    For lite nyansert etter min mening.
    Pioneer er mye mer nyansert, kanskje litt skarp i toppen på B&W. Det var jeg egentlig klar over også.
    Har spillt litt musikk bare med Pioneer og den skuffer ikke. Da uten DacMagic.
    Prøvde med, men synes ikke det låt bra. Altfor skarpt.
    Jeg koblet cd-spiller til Pioneer med Coax. Virker som om det er en grei DAC i Pioneer.
    Nå gjennstår dette om jeg skal selge Cambridge 840A og DacMagic og bare bruke Pioneer. Får ta en vurdering i løpet av helga.

Jeg hadde en gang en Rotel 1066 sammen med Marantz SR6003, min forrige receiver. Det låt ikke bra. Altfor skrikendes diskant. Ble solgt ganske fort.

Det som gjennstår er å få den kalibrert. Skal bli gøy å se hvordan den er på en god film.

Hvis jeg skal få si noe negativt om Pioneer, så er den litt vrien å sette opp manuellt. Menyen er bedre på Onkyo.
    Fjernkontroll virker litt "billig".
    Den skal uansett ikke brukes da jeg har Harmony One.

Kan legge til at fjernkontroll funker helt ok i dag. Det var det denne tråden startet med.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ropheim
    Har såvidt prøvd uten Cambridge 840 og den er helt klart bedre enn Onkyo.
    Onkyo falt ikke helt i smak. Får sikkert mange i mot meg, men det virker som de er ute etter mest mulig effekt. Bulder og brak.
    For lite nyansert etter min mening.
    Pioneer er mye mer nyansert, kanskje litt skarp i toppen på B&W. Det var jeg egentlig klar over også.
    Har spillt litt musikk bare med Pioneer og den skuffer ikke. Da uten DacMagic.
    Prøvde med, men synes ikke det låt bra. Altfor skarpt.
    Jeg koblet cd-spiller til Pioneer med Coax. Virker som om det er en grei DAC i Pioneer.
    Nå gjennstår dette om jeg skal selge Cambridge 840A og DacMagic og bare bruke Pioneer. Får ta en vurdering i løpet av helga.

Jeg hadde en gang en Rotel 1066 sammen med Marantz SR6003, min forrige receiver. Det låt ikke bra. Altfor skrikendes diskant. Ble solgt ganske fort.

Det som gjennstår er å få den kalibrert. Skal bli gøy å se hvordan den er på en god film.

Vis jeg skal få si noe negativt om Pioneer, så er den litt vrien å sette opp manuellt. Menyen er bedre på Onkyo.
    Fjernkontroll virker litt "billig".
    Den skal uansett ikke brukes da jeg har Harmony One.

Kan legge til at fjernkontroll funker helt ok i dag. Det var det denne tråden startet med.
    Hei

Takker for tilbakemelding, er det slik å forstå at du forsatt synes løsningen med å bruke Cambridgen som Pre er bedre enn "bare" Pioneer receiveren?
    Når du kun brukte Pioneeren, følte du den hadde "godt med/nok" krefter?
    Ellers må jeg jo si at Pioneeren utseende messig ser meget lekker ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Takker for tilbakemelding, er det slik å forstå at du forsatt synes løsningen med å bruke Cambridgen som Pre er bedre enn "bare" Pioneer receiveren?
    Når du kun brukte Pioneeren, følte du den hadde "godt med/nok" krefter?
    Ellers må jeg jo si at Pioneeren utseende messig ser meget lekker ut.
    Synes nok til musikk at Cambridge er varmere og mer behagelig å lytte til enn Pioneer.
    Sammen, altså til film, har jeg ikke testet godt nok enda.
    Vriker som om Pioneer klarer seg bra alene uten Cambridge på litt høyere volum.
    Sitter nå og hører litt på musikk, da med bare Pioneer. Er egentlig ganske fornøyd.
    Jeg skal som sagt ta en avgjørelse i løpet av helga. Jeg har ærlig talt blitt litt glad i Cambridge'en. Så et salg blir litt tungt.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Ropheim

Heisann:smile:
    Jeg var i litt samme situasjon som deg - hadde før en Pio LX 51 (ikke ice power), og koblet til denne hadde jeg en Rotel 1562 (2x100w) som effekttrinn!
    Men denne solgt jeg igjen,da LX 51 spilte bedre alene!

Derfor var jeg litt skeptisk når jeg gikk til anskaffelse av LX 82!
    Men den skuffet ikke kan jeg bare si:smile:
    Den spiller utrolig klart og detaljert,og med masse pondus i bassen!
    Har slett ikke behov for sub til musikk,og ja den er vel litt lys,men aldri skrikende her hos meg hvertfall- bare detaljert!

Og når jeg også oppgraderte frontene til MA GS 20,så kom den virkelig til sin rett!
    Den driver disse som en lek så høyt jeg bare orker,og det virker som det er rikelig med krefter og kontroll!
    Men dette er i mitt rom,og etter mine ører,så det er selvsagt ingen fasit!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg slo på receiver i dag morges så funket fjernkontroll som normalt.
    Da jeg litt senere på dagen i dag skulle prøve var samme feilen tilbake samt nettopp nå. Det går ca. 1,5min før receiver så smått begynner å reagerer på fjernkontrollen. Samme med Harmony One.

Det blir retur til Netshop etter helga. Nedtur dette. F... ta. :cry:

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg slo på receiver i dag morges så funket fjernkontroll som normalt.
    Da jeg litt senere på dagen i dag skulle prøve var samme feilen tilbake samt nettopp nå. Det går ca. 1,5min før receiver så smått begynner å reagerer på fjernkontrollen. Samme med Harmony One.

Det blir retur til Netshop etter helga. Nedtur dette. F... ta. :cry:
    Huff da, sånt er kjedelig

Du har min dypeste medfølelse!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Huff da, sånt er kjedelig

Du har min dypeste medfølelse!!
    Når jeg skulle slå på receiver idag formiddag, virker alt ok igjen.
    Brukte den litt til å høre på radio.
    Slo den av etter en stund og så på igjen med en gang. Alt ok.

Var ute og kjørte en tur. Da vi kom hjem ble receiver slått på. Alt ok.
    Hva F er det som skjer. Har ikke greid å få fram feil i dag.

Til info så skjedde dette med en gang jeg skulle slå på receiver for første gang etter oppakking og flere ganger den dagen, samt flere ganger i går.
    Grunnen til at jeg har slått av receiver flere ganger er at jeg har koblet litt fram og tilbake med høyttalere.

Har sendt returmelding/feilmelding til Netshop da jeg mener dette er en DOA sak.
    Men samtidig litt dumt å sende fra seg en receiver som man ikke finner feil på pr. i dag.
    Samtidig har jeg jo ingen garanti for at feilen ikke kommer tilbake.
    Kjøper ikke en receiver til 15k som man ikke er helt sikker på er i orden.

Kan garantere at når Netshop får den tilbake til test, så er alt ok.
    Venter jeg et par uker for å se an hvordan dette arter seg så vil de sende den til verksted for ev. rep. Dette er ikke noe jeg ønsker. Vil ha ny.

Hva skal man gjøre med en slik sak. Vil de tro på meg? Må nesten ringe de i morgen.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er litt tosidig dette med ny kontra reparasjon.

Jeg kan forstå at du er skeptisk til at du kan ha fått et "mandagsprodukt" og at flere ting kan gå galt etterhvert og at du derfor helst vil ha ny.

På den annen side vil en reparasjon medføre en ekstra test på at alt er i orden, forutsatt at verkstedet er seriøst. De vil også utføre eventuelle småfiks hvis det er utstedt service-bulletin (er det ikke dét det heter?). Jeg vet også at mange nye produkter uansett er reparert flere ganger før de når sluttkontroll og pakking på fabrikk så man er aldri garantert å få et nytt produkt som ikke er "plukket på".

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig i det du sier der, men samtidig en litt lei situasjon.

Kom til å tenke på at innstillinger ang. "input" på HDMI ble forandret til "default" etter at jeg kjørte kalibrering. Måtte inn i meny etterpå og sette "tv/sat" inngang til riktig/annen HDMI inngang for å få bilde.

Er dette normalt?? Noen som vet??

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom til å tenke på at innstillinger ang. "input" på HDMI ble forandret til "default" etter at jeg kjørte kalibrering. Måtte inn i meny etterpå og sette "tv/sat" inngang til riktig/annen HDMI inngang for å få bilde.

Er dette normalt?? Noen som vet??
    Dette kan ikke være normalt. Hvis du ikke har brukt en "reset"-funksjon, tviler jeg sterkt på at noen innstillinger skal måtte gjøres på nytt etter kalibrering. Slik er ikke min LX70 og jeg tviler på at de har endret det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Dette kan ikke være normalt. Hvis du ikke har brukt en "reset"-funksjon, tviler jeg sterkt på at noen innstillinger skal måtte gjøres på nytt etter kalibrering. Slik er ikke min LX70 og jeg tviler på at de har endret det.
    Jeg gir meg enda over. Tror jeg fant årsaken.
    Prøvde å sette på tv. Den er koblet til receiver.
    Da kom feilen fram igjen med en gang. Ikke en dritt funker fra fjernkontroll etter det er gått ca. 2 min.
    Oppdaget nå at dette skjer kun når tv er slått på.
    Jeg skjønner ikke noe av dette.
    Har kun brukt radio i dag og da har så klart alt funket perfekt når tv er avslått. Første gang den er i bruk.

Har dette noe med Kuro-Link greiene?? Den er slått av.
    Skal forske litt mer i løpet av kvelden.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gir meg enda over. Tror jeg fant årsaken.
    Prøvde å sette på tv. Den er koblet til receiver.
    Da kom feilen fram igjen med en gang. Ikke en dritt funker fra fjernkontroll etter det er gått ca. 2 min.
    Oppdaget nå at dette skjer kun når tv er slått på.
    Jeg skjønner ikke noe av dette.
    Har kun brukt radio i dag og da har så klart alt funket perfekt når tv er avslått. Første gang den er i bruk.

Har dette noe med Kuro-Link greiene?? Den er slått av.
    Skal forske litt mer i løpet av kvelden.
    Har nå prøvd meg litt fram.
    Jeg slår på forsterker, så er alt som normalt.
    Noen sekunder etter at tv slåes på, kuttes all forbindelse til fjernkontroll.
    Ingen knapper på fjernkontroll funker. Prøver jeg knapper på receiver, så virker utrolig nok de. Snedige greier. Dette pågår ca. 1,5- 2 min.
    Virker som om tv kødder til noe her. Eller er den noe galt med HDMI utgang?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •