Pioneer SC-LX82 lystrer ikke på fjernkontroll - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 60 av 60
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser ut til at problemet med fjernkontroll fremdeles er til stedet.
    Har ikke brukt anlegget på noen dager og skulle bruke det i går.
    Samme greia med at fjernkontrollen ikke får kontakt med receiver på ca. 1,5-2 min.
    Jeg har nå funnet ut at dette skjer når receiver er kald. Slår jeg av reciever i løpet av dagen eller kvelden og på igjen etter kort tid, funker alt ok.
    Kan legge til at, slår jeg av tv når feilen er til stedet, så virker alt ok. Slåes tv på, så får ikke fjernkontroll kontakt med receiver.
    Virker som om tv ikke "snakker" sammen med receiver og skaper noe krøll med HDMI.

Har vært i kontakt med support til Pioneer. Ingen hjelp og få der.
    Må vel krype til korset og sende den inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Receiver er sendt til Netshop for reklamasjon.
    Fikk telefon fra de i går. Hadde ikke funnet feil enda.
    Skulle teste noen dager til.

Hva kan være feil når jeg har prøvd dette:
    -Annen lcd tv.
    -Ny HDMI kabel fra Hifi klubben.
    -Annen fjernkontroll, Harmony One.
    -Prøvd alle HDMI innganger/utganger på reciever og innganger på tv.
    -Snakket med Pioneer Support + verksted. De mener det er noe galt med receiver i og med alt jeg har prøvd.

Hvilke rettigheter har jeg i denne saken vis de ikke finner noe galt og feilen oppstår igjen når jeg får den tilbake??
    Litt oppgitt for tiden.

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ikke håpe du må vente like lenge som jeg måtte!
    Fikke ikke liv i reciveren min i høst, blinket bare et rødt lys! Den døde etter et strømbrudd..
    Den var på reprasjonen en månde, det visste seg at alt de hadde gjort var å resette den!
    Altså en reprasjon som tar 5 sekunder..
    latterlig lang tid på en så enkel feil

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Får ikke håpe du må vente like lenge som jeg måtte!
    Fikke ikke liv i reciveren min i høst, blinket bare et rødt lys! Den døde etter et strømbrudd..
    Den var på reprasjonen en månde, det visste seg at alt de hadde gjort var å resette den!
    Altså en reprasjon som tar 5 sekunder..
    latterlig lang tid på en så enkel feil
    Var dette hos Netshop??

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg hadde et problem med min pvr som ikke lystret fjernkontrollen. Hverken harmonyen eller den originale. Jeg ble litt stressa ettersom jeg har modda den og ny fra CD koster flere tusen.

Jeg fant ut at det var den lave kveldssola som blenda IR-mottakeren på PVR'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ryback
    Hei.

Jeg hadde et problem med min pvr som ikke lystret fjernkontrollen. Hverken harmonyen eller den originale. Jeg ble litt stressa ettersom jeg har modda den og ny fra CD koster flere tusen.

Jeg fant ut at det var den lave kveldssola som blenda IR-mottakeren på PVR'en.
    Hadde det bare vært så enkelt.
    Fikk tlf. fra tekniker på Netshop nå nylig. De fant ikke feil på den.
    De brukte en Pioneer tv. Skulle prøve med en annen tv for og se om det er et " handshaking" problem mellom andre typer tv enn Pioneer.
    Vis ikke får jeg bare leve med denne feilen.
    Skal høre om det finnes en ny Firmware som kanskje løser problemet.

Oppdatering følger.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterker er nå på vei tilbake fra Netshop da de ikke fant noe feil.
    Fikk tilbud om at den kunne sendes til godkjent Pioneer verksted, men takket nei.
    Ender vel opp med enda en regning for feilsøking uten at de finner noe galt.

Hadde jeg bare vist hva som var galt til meg og ikke til de som testet den.
    Er prøvd både med Pioneer tv og en av annet fabrikat.

Kjip sak dette. Sitter igjen med en forsterker som jeg betalte 15k for og som ikke funker 100% hjemme til meg.
    Kanskje jeg selger??

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å ha tven påslått uten å være tilkoblet receiveren? Jeg tror ikke det har noe med handshake o.l. å gjøre men det kan hende at receiveren ikke mottar ir-signalene fordi de blir blokkert av ir-signalene tv-skjermen gir ut. Alle tver sender ut ir-signaler og noen komponenter er mer følsomme enn andre for det. Jeg kan for eksempel ikke bruke fjernkontrollen til min pre når tven er påslått. Hvis det viser seg at det er problemet kan det enkelt fikses med en Harmony One/895 og et ir-øye som klistres på ir-mottakeren på receiveren.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Har du prøvd å ha tven påslått uten å være tilkoblet receiveren? Jeg tror ikke det har noe med handshake o.l. å gjøre men det kan hende at receiveren ikke mottar ir-signalene fordi de blir blokkert av ir-signalene tv-skjermen gir ut. Alle tver sender ut ir-signaler og noen komponenter er mer følsomme enn andre for det. Jeg kan for eksempel ikke bruke fjernkontrollen til min pre når tven er påslått. Hvis det viser seg at det er problemet kan det enkelt fikses med en Harmony One/895 og et ir-øye som klistres på ir-mottakeren på receiveren.
    Jeg har en Harmony One og receiver lystrer fremdeles ikke, på lik linje med original fjernkontroll.
    Har ikke prøvd å slå på tv uten at den er tilkoblet receiver. Skal prøve dette når jeg får den tilbake etter helga.
    Takk for tipset.

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ropheim
    Jeg har en Harmony One og receiver lystrer fremdeles ikke, på lik linje med original fjernkontroll.
    Var kanskje noe uklar i formuleringen. Harmony 895 har, jeg vet ikke om One har det, muligheten til å sende rf-signaler til ir-extendere som har uttak for flere ir-øyne så du for eksempel kan sette komponentene i et lukket skap, klistre ir-øyet foran ir-mottakeren på komponenten du vil styre. Det kan være en løsning på problemet.
    Link til produktet.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Var kanskje noe uklar i formuleringen. Harmony 895 har, jeg vet ikke om One har det, muligheten til å sende rf-signaler til ir-extendere som har uttak for flere ir-øyne så du for eksempel kan sette komponentene i et lukket skap, klistre ir-øyet foran ir-mottakeren på komponenten du vil styre. Det kan være en løsning på problemet.
    Link til produktet.
    De på Netshop hadde prøvd flere tv'er uten at det hjalp. Bla. en Pioneer.

Jeg har prøvd to. Min Philips 9703 og en Samsung som står på barnerom.
    Begge to oppfører seg likedan, altså med samme feilen tilstede.
    Blir ikke klok av dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er receiver kommet tilbake fra Netshop og vært prøvd noen dager.
    Feilen med fjernkontroll som ikke lystrer er fremdeles tilstedet.

"Ragvo". Du hadde en god del rett i ditt innlegg.

Etter en del prøving har jeg endelig kommet fram til at det er tv som "forstyrrer" signaler til både den originale og Harmony One fjernkontrollen.
    Skjermer jeg signalet til fjernkontroll fra tv, funker alt ok.
    Også når den holdes helt inntil forsterker.
    Har prøvd å forandre innstillinger, altså kanal på original fjernkontroll uten at dette hjalp.

Prøvde å holde over ir-mottager på tv uten at dette hjalp.
    Er det selve skjermen som forstyrrer fjernkontrollen??
    Dette pågår som nevnt i tidligere innlegg i ca. 2 min.

Kunne ikke drømme om at det er tv som har skyld i alt dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer LX82,Ustabile forsterkere?

Hei! Har/har hatt noen mystiske problemer med min LX82 forsterker,i begynnelsen fekk eg ikke lyd i noe som helst...noe av og til...men veldig lite.så defor sendte eg den inn til Netshop/Shitshop!men der fant di ikke ut noe som helst.den virket vist fint der...veldi kjekt å hørre..så fekk den igjen. den virket fint helt til eg var vekke fra den en uke. skrudde den på så virket ikke radioen! ikke noe lyd...sjekket om eg fekk lyd i hdmi ene, ok .så tilbake på radio,lyd! aner ikke ka som sjer! virker som om når den ikke blir brukt daglig at den fryser til litt! :???: ganske skuffa egentlig,digg forsterker og. Men ka kan en gjør i en sånn sak!!???

Mvh Øystein

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jamo190_1@hotmail.com
    Hei! Har/har hatt noen mystiske problemer med min LX82 forsterker,i begynnelsen fekk eg ikke lyd i noe som helst...noe av og til...men veldig lite.så defor sendte eg den inn til Netshop/Shitshop!men der fant di ikke ut noe som helst.den virket vist fint der...veldi kjekt å hørre..så fekk den igjen. den virket fint helt til eg var vekke fra den en uke. skrudde den på så virket ikke radioen! ikke noe lyd...sjekket om eg fekk lyd i hdmi ene, ok .så tilbake på radio,lyd! aner ikke ka som sjer! virker som om når den ikke blir brukt daglig at den fryser til litt! :???: ganske skuffa egentlig,digg forsterker og. Men ka kan en gjør i en sånn sak!!???

Mvh Øystein
    Det er helt sikkert at jeg skal tenke meg om en gang til ved kjøp av forsterker på nett.
    Du stiller så jævlig dårlig når det gjelder service. Er det en konkret feil så er det greit, men får du slike feil som vi to har blir det straks vanskelig.
    Hadde vært så greit og gått tilbake til butikken og demonstrert feilen der.

I mitt tilfelle var det ikke forsterker som hadde feilen. Tror jeg da. Er faktisk ikke sikker enda.

Ring Pioneer og snakk med de der. Greie folk. Eller du kan ringe en av serviceverkstedene de har. Står på nettsidene deres.

Ellers så har jeg en firmware som jeg fikk tak i på et engelsk forum.
    Den var iallefall nyere enn den som var på min.
    Om den løser din problemer er ikke sikkert. Værdt et forsøk.
    Kan sende den på mail om du ønsker.

Ellers er jeg strålende fornøyd med receiveren. Beste jeg har hatt til nå når det gjelder surroundreceivere.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du tror at tven er feilen. Har du prøvd å legge en kobber skjerm over reciver eller under tv slik at denne skjermer reciver for signaler fra tv? Dette kan være verd et forsøk.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Siden du tror at tven er feilen. Har du prøvd å legge en kobber skjerm over reciver eller under tv slik at denne skjermer reciver for signaler fra tv? Dette kan være verd et forsøk.
    Er nesten sikker på at det er tv.
    Holdt hånden over ir-mottager på reciever og fjernkontroll under hånden slik at den skjermet for tv. Funket som normalt. Også når fjernkontroll holdes helt inntil reciever.
    Kan ikke se annen løsning.

Hva er det med Pioneer som gjør dette?
    Har som sagt tidligere i denne tråden hatt Denon, Onkyo og Marantz uten noen som helst feil av denne type.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt sikkert at jeg skal tenke meg om en gang til ved kjøp av forsterker på nett.
    Du stiller så jævlig dårlig når det gjelder service. Er det en konkret feil så er det greit, men får du slike feil som vi to har blir det straks vanskelig.

I mitt tilfelle var det ikke forsterker som hadde feilen. Tror jeg da. Er faktisk ikke sikker enda.

Ring Pioneer og snakk med de der. Greie folk. Eller du kan ringe en av serviceverkstedene de har. Står på nettsidene deres.

Ellers er jeg strålende fornøyd med receiveren. Beste jeg har hatt til nå når det gjelder surroundreceivere.
    Hei! Ja hadde vore kjempe vis du kunne sendt firmware til meg Kan jo prøve de,så lenge ikke ting blir verre hehe men kossen gjør eg for å bytte?usb og on-screen?Ligger ikke de firmware hos pioneer? Burde nesten gått til sak mot Netshop hehe

Mvh Øystein

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jamo190_1@hotmail.com
    Hei! Ja hadde vore kjempe vis du kunne sendt firmware til meg Kan jo prøve de,så lenge ikke ting blir verre hehe men kossen gjør eg for å bytte?usb og on-screen?Ligger ikke de firmware hos pioneer? Burde nesten gått til sak mot Netshop hehe

Mvh Øystein
    Sendt deg PM.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så du har oppgradert firmware på din LX 82?
    Merker du noen forandring på noe da?
    Hvordan gjør man dette da?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Så du har oppgradert firmware på din LX 82?
    Merker du noen forandring på noe da?
    Hvordan gjør man dette da?
    Hei.

For å være helt ærlig så vet jeg ikke om det er noe forskjell på den gamle og den nye. Hadde kun brukt receiver et par dager og har ikke noe sammenligningsgrunnlag (langt ord).
    Jeg brukte den i forbindelse med feilsøking uten at det hjalp.
    Det er tv som forstyrrer reciever eller rettere sagt fjernkontrollene.

Pioneer Norge har ikke denne filen tilgjengelig på deres side på nett.

Du trenger en USB minnebrikke. Legg bare denne filen på brikken. Ikke noe annet.

Jeg fant siden jeg lastet den ned fra.

http://www.avforums.com/forums/av-am...-thread-4.html

I innlegg nr to på denne siden står linken for nedlasting.

Framgangsmåte er som følger vis jeg husker rett.
    -Sett USB brikken i USB inngang i fronten med receiver avslått.
    -Hold inne "Enter" tasten bak luken på reciever.
    -Slå så på receiver. Du får da opp en meny som du kan bla opp og ned med piltastene. Gå til der det står "Upgrade"
    -Resten går av seg selv.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •