Onkyo TX-NR1007

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer cy sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo TX-NR1007

Jeg vurderer å kjøpe denne receiveren. Lefdal - Onkyo TX-NR1007 receiver
    Først og fremst for at den har 2x HDMI ut. (Har TV og projektor)

Men jeg er litt usikker. Er dette en gammel utgående modell? Har sett at Onkyo har kommet med noen nye modeller i vår, med bl.a. HDMI 1.4.

Mine krav til receiver er egentlig ikke store, og jeg syns det blir litt voldsomt med ett 9.2 system i stua. Men 2 HMDI utganger hadde vært kjekt, og da virker det som at utvalget blir svært lite, ihvertfall om man skal holde seg under 10k?

Noen som har tips ideer til lignende receivere (med 2 hdmi ut)?
    Generelle meninger om TX-NR1007 er også velkommen!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du har 9 kanaler på 1007, så kan du jo bi-ampe frontene. Du er heller ikke nødt til å bruke alle kanalene. Tror uansett ikke du får mange recievere til under 10k som har 2hdmi ut.

Nå kommer det sikkert 1008 i løpet av sommeren, og den har vel 3D-støtte. Men siden du ikke har 3D-tv eller 3D-projektor så hadde jeg gitt blaffen, selv om 3D er utrolig stilig. Tror likevel det er flere år til det blir noe særlig med 3D-filmer å få kjøpt.

Det blir nok med 3D som med all ny teknologi; de første produktene er svindyre, og som oftest ikke så bra heller siden de er fulle av barnesykdommer og teknologi som ikke er ferdigutviklet.

Newcomer cy sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for fin kommentar!

Jeg har ingen umiddelbare planer om 3D i stua, og kommer nok til å vente til standarden har fått satt seg skikkelig, dvs at det f,eks begynner å komme brukbare TV-sendinger med det.

Newcomer cy sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I spec'en for TX-NR1007 finner jeg dette:

• Network Capability for Streaming Audio Files (MP3, WMA, WMA Lossless, FLAC, WAV, Ogg Vorbis, AAC, LPCM)
    • Internet Radio Connectivity (Last.fm* and vTuner)

1) Ang. nettverk og musikk-filer, kan man også spille av mp3 låter fra lokale disker i hjemmenettet, eller er det kun streaming over internett som støttes?

2) Betyr det at man kan streame all slags radio, f.eks fra NRK og RIX FM Webbradio | Bäst musik just nu - Radio på nätet, lyssna live på Internetradio, eller må det være last.fm og vTuner?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. JA
    2. JA
    :grin:
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer cy sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    1. JA
    2. JA
    :grin:
    1. JA = Man kan spille av mp3 låter fra lokale disker i hjemmenettet?
    2. JA = Man kan streame all slags radio over internett, f.eks fra NRK og RIX FM ?

Beklager usikkerheten, men det kunne jo vært at du svarte "ja" på det spm som kom etter kommaet...

Men om det er som over, så fall er det ikke mye tvil om hva jeg bestiller...

Hvordan er brukervennligheten på å spille mp3 fra lokale disker? Kan man f.eks lage seg "playlister"?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cy
    1. JA = Man kan spille av mp3 låter fra lokale disker i hjemmenettet?
    2. JA = Man kan streame all slags radio over internett, f.eks fra NRK og RIX FM ?

Beklager usikkerheten, men det kunne jo vært at du svarte "ja" på det spm som kom etter kommaet...

Men om det er som over, så fall er det ikke mye tvil om hva jeg bestiller...

Hvordan er brukervennligheten på å spille mp3 fra lokale disker? Kan man f.eks lage seg "playlister"?
    1.JA
    2.JA
    Nå har ikke jeg Onkyo,men Pioneer,men det skulle forundre meg mye om ikke nettverksfunksjonene fungerer på noenlunde samme måten!
    På Pio går det hvertfall fint med begge deler!
    Dette med spillelister er jeg usikker på ,men på min kan man hvertfall lagre favoritter - enten radiokanaler el musikk!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •